Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
kardeşlerim hayırlı akşamlar
aküm bitmek üzere hangi aküyü önerirsiniz?
ve akümü kendim şarj etmet istiyorum ayrıca şarj aleti olarak ne önerirsiniz?
fikirleriniz benim için çok önemli teşekkür ederim arkadaşlar
bu arada kısmet olursa pazar günü suadiyede olucam gelecek olan varmı tanışmak isterim

Yuasa 12 volt 8 amperlik kuru jel akü al mctlere uygun olanı bu bende ise vlm 12v8 amper var gayet memnunum 49tlye almıştım
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
çok özür yılda 100 değil 1000 km yazacaktım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:28 ----------

evet korsanx akşama dediğin gibi 15/50 alıyorum gülverendeki shellde varmış
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Akü olayında üstüne basa basa yazıyorum yuasa 12v8a akü alın kardeşim ben ups ve güç kaynağı tamiri de yapıyorum adı sanı belli olmayan çakma çin mallarına yaklaşmayın. Yuasa bu işin en iyisi.Panasonic akülerde böyledir.10 TL fazla verin akünüz kaliteli olsun farlarınızın nasıl parlak yandığını göreceksiniz. Akü olayında Şarj süresi kısa deşarj süresi uzun olması aküyü kaliteli yapar. Debriyaj balatasının değişimine ilişkin bilgileri formun geçmiş sayfalarında bulabilirsiniz.Ben yinede kısaca belirtmek istiyorum. Debriyaj balataları normalde her vites için bir adet olur ancak bu motorlarda toplam 6 balata var.Her balatanın arasında yuvarlak debriyaj saçları vardır bunlar balataların aşınmasını engeller ve baskıyı arttıran bir kalınlık vazifesi görür. Son takılan balatanın üstündede 4 adet somun vardır.Debriyaj balatasının olduğu sol kapağı açmadan önce yağınızı bir kaba boşaltın eğer eskiyse yeni yağ koyun. Ve bir adet kapak contası bulundurun. Eski contayı sökerken yerini maket bıçağıyla güzelce temizleyin ki yeni conta aralık bulup yağ damlatmasın. Balataları sökmek için kale duvarına benzer bir anahtara ihtiyacınız var.Yağ pompasına dikkat edin. Onunda ağzındaki filtresi söküp bir temizleyin. Balataların tersi ve düzü işaretlidir.Bu işlemi aslında tek başınıza yapabilirsiniz. Balata kalınlığı tane başına en az 3mm olmalıdır.6 balataya 5 adet saç takılmalıdır.Saçlarınız eğer kararık durumda ise mutlaka değiştirin bu yanöış manasına gelir dönerken sıyırma yapar balataların kenar taneleri kopar.balata yayınızın kalınlığı da 33 mm olmalıdır.Kumpasla ölçmenizi öneririm çünkü baskı sonucu bu yay daha kısa durumdaysa debrijay zafiesini tam yapamayacaktır.Birde son olarak balata kapağını sıkarken en üste 1,5 mm lik 4 adet pul koyarsanız balatalarınız daha iyi basıcaktır.Ben eski resimleri buraya ekliyorum.
http://img641.imageshack.us/img641/2595/debriyaj1.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/4561/debriyaj2.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/4788/debriyaj3.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/2595/debriyaj1.jpg BURDA 1 2 3 4 yazılı yerdeki somunların altına 1,5 mm kalınlığında 4 adet pul koymanızı öneririm.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:06 ----------

korsanx kardeşim bu sübaplara ait baskı yaylarının ters takılması olayında motor emme kanalından içeriye fazla benzin aldığından o hızı yapıyor yoksa aynı benzinle daha hızlı gittiğinden değil.Bu motorun sağlığı için iyi değil. Bu yayların esneme ve gerilme payları eksoz ve sübaplarda aynı değildir. Bazı kardeşlerimiz sık sık bu sübap ayarlarını kurcalıyorlar yada serviste ikide bir değiştiriyorlar.Fabrika değerinden uzaklaşmayın.Sübap yaylarını değiştirdiğinizde eksantirik zinciriniz kısa süre sonra bollaşacak ve bu işin hocası gelse o sübapları eski haline asla getiremeyecektir.Zincir bile yayların esnekliğine göre davranmaktadır. Motorun mekanik kısımlarıyla çok uğraşmayın. Birde bujilerin üstüne takılan kapaklar buji yataklarına dışarıdan yabancı taş çakıl demir parçası ve özellikle sıvı girmemesi içindir. Sİz sokakta bıraktığınızda sokağı hortumla ıslatan bir kişi bu bölüme su kaçırsa yada bir demir çivi parçası kaçsa sizde bujiyi sökerken farketmeseniz komple motoru aşağı almanız gerekecektir.Çnkü bu parça pistonun üst noktasına düşecek ve silindir yatağında sekmanları kırdıktan sonra çizik içinde bırakıcaktır. Eğer bir manası olmasa zaten mühendisler burası için o kapağı tasarlamazlar. Bu kapak aynı zamanda sert çukurlarda buji şapkasının yerinden kurtulmasınıda engeller.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
Akü olayında üstüne basa basa yazıyorum yuasa 12v8a akü alın kardeşim ben ups ve güç kaynağı tamiri de yapıyorum adı sanı belli olmayan çakma çin mallarına yaklaşmayın. Yuasa bu işin en iyisi.Panasonic akülerde böyledir.10 TL fazla verin akünüz kaliteli olsun farlarınızın nasıl parlak yandığını göreceksiniz. Akü olayında Şarj süresi kısa deşarj süresi uzun olması aküyü kaliteli yapar. Debriyaj balatasının değişimine ilişkin bilgileri formun geçmiş sayfalarında bulabilirsiniz.Ben yinede kısaca belirtmek istiyorum. Debriyaj balataları normalde her vites için bir adet olur ancak bu motorlarda toplam 6 balata var.Her balatanın arasında yuvarlak debriyaj saçları vardır bunlar balataların aşınmasını engeller ve baskıyı arttıran bir kalınlık vazifesi görür. Son takılan balatanın üstündede 4 adet somun vardır.Debriyaj balatasının olduğu sol kapağı açmadan önce yağınızı bir kaba boşaltın eğer eskiyse yeni yağ koyun. Ve bir adet kapak contası bulundurun. Eski contayı sökerken yerini maket bıçağıyla güzelce temizleyin ki yeni conta aralık bulup yağ damlatmasın. Balataları sökmek için kale duvarına benzer bir anahtara ihtiyacınız var.Yağ pompasına dikkat edin. Onunda ağzındaki filtresi söküp bir temizleyin. Balataların tersi ve düzü işaretlidir.Bu işlemi aslında tek başınıza yapabilirsiniz. Balata kalınlığı tane başına en az 3mm olmalıdır.6 balataya 5 adet saç takılmalıdır.Saçlarınız eğer kararık durumda ise mutlaka değiştirin bu yanöış manasına gelir dönerken sıyırma yapar balataların kenar taneleri kopar.balata yayınızın kalınlığı da 33 mm olmalıdır.Kumpasla ölçmenizi öneririm çünkü baskı sonucu bu yay daha kısa durumdaysa debrijay zafiesini tam yapamayacaktır.Birde son olarak balata kapağını sıkarken en üste 1,5 mm lik 4 adet pul koyarsanız balatalarınız daha iyi basıcaktır.Ben eski resimleri buraya ekliyorum.
http://img641.imageshack.us/img641/2595/debriyaj1.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/4561/debriyaj2.jpg
http://img251.imageshack.us/img251/4788/debriyaj3.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/2595/debriyaj1.jpg BURDA 1 2 3 4 yazılı yerdeki somunların altına 1,5 mm kalınlığında 4 adet pul koymanızı öneririm.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:06 ----------

korsanx kardeşim bu sübaplara ait baskı yaylarının ters takılması olayında motor emme kanalından içeriye fazla benzin aldığından o hızı yapıyor yoksa aynı benzinle daha hızlı gittiğinden değil.Bu motorun sağlığı için iyi değil. Bu yayların esneme ve gerilme payları eksoz ve sübaplarda aynı değildir. Bazı kardeşlerimiz sık sık bu sübap ayarlarını kurcalıyorlar yada serviste ikide bir değiştiriyorlar.Fabrika değerinden uzaklaşmayın.Sübap yaylarını değiştirdiğinizde eksantirik zinciriniz kısa süre sonra bollaşacak ve bu işin hocası gelse o sübapları eski haline asla getiremeyecektir.Zincir bile yayların esnekliğine göre davranmaktadır. Motorun mekanik kısımlarıyla çok uğraşmayın. Birde bujilerin üstüne takılan kapaklar buji yataklarına dışarıdan yabancı taş çakıl demir parçası ve özellikle sıvı girmemesi içindir. Sİz sokakta bıraktığınızda sokağı hortumla ıslatan bir kişi bu bölüme su kaçırsa yada bir demir çivi parçası kaçsa sizde bujiyi sökerken farketmeseniz komple motoru aşağı almanız gerekecektir.Çnkü bu parça pistonun üst noktasına düşecek ve silindir yatağında sekmanları kırdıktan sonra çizik içinde bırakıcaktır. Eğer bir manası olmasa zaten mühendisler burası için o kapağı tasarlamazlar. Bu kapak aynı zamanda sert çukurlarda buji şapkasının yerinden kurtulmasınıda engeller.


değerli bilgiler için teşekkürler beycivan kardeşim.
kapakları sökmemin nedeni buji pipolarının daha hızlı soğumasını sağlamaktı stop etmesinin nedenini pipoların ısınıp elektiriği dengesiz iletmesine bağlamıştım ama bujileri görünce olayı anladım hava ayarı yapılacak motoruma perşembe günü genel bakım olacak ankaradaki mctcilerle birlikte. büyük ihtimalle yarın kapakları takarım.

bu arada bir ara sen rd350 bobininden bahsettin elinde varmı varsa fiyatı ne kadardır gönderebilirmisin.
birde sitede herhalde sormadığım kimse kalmadı 32t varmı :queen::queen:
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
tebrik ederim hemşerim seni hem cesaretinden hemde memleketimin tanıtımında katkıda bulunmandan dolayı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------

korsanx gitmiş olduğum shellde kredi kartını okuyamadı sanırım bizim iş beşevlerdeki shellciye kaldı tam olarak nerede bu shell
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
161
3ünüde ayrı yerden aldım daha dogrusu ben kolay beyenen biri olmadıgım için beyendiğimi bulmak için motorcu aksesuarcı dolaştım hep. çantaların 3 tanesi yaklasık 300tl ön sislere 50tl aynalara 40tl vermiştim.
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
tebrik ederim hemşerim seni hem cesaretinden hemde memleketimin tanıtımında katkıda bulunmandan dolayı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:20 ----------

korsanx gitmiş olduğum shellde kredi kartını okuyamadı sanırım bizim iş beşevlerdeki shellciye kaldı tam olarak nerede bu shell

tam olarak beşevler kavşağında tandoğandan beşevlere giderken solda beşevlerden tandoğana gelirken sağda kalıyor görürsün zaten abi
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Arkadaslar k.bakmayın ama onemlı bısey sormak ıstıyorum ben yarın emınonune gıdıp motoruma çanta ve kendıme kalıtelı bır kask almak ıstıyorumda acaba pazar gunu eminönünde motorsiklet mazemeleri satan yerler acıkmı bılgısı olan varmı ?
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
1
Merhaba Arkadaşlar
Bende 3 hafta önce mct250 aldım ve şuanda 56 km de. Ancak forumlarda okuduğuma göre motor uzun süre yattıktan sonra(en fazla 1 hafta) zor çalışma problemi kaliteli bir buji ile enaza indirgenebiliyormuş. Zaten bu motorda en büyük sıkıntı buji galiba. Sizden ricam bu motor için alabileceğim kaliteli bir buji marka ve model verebilirmisiniz. NGK nın bujileri çok kaliteli diyorlar ancak MCT için hangi modelini almalıyım?
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
Merhabalar arkadaşlar, Kırmızı renk Sert Yan Çantalardan arıyorum. Kullanmadan çıkartan arkadaşlar varsa yada çok az kullanıp herhangi bir kusuru, kırığı, çiziği, çatlağı, kullanabilirliği açısından problemi olmadan çıkartmış arkadaşlar varsa almak isterim. Fiyat görüşülür, konuşulur. Daha çok yardımcı olabilecek arkadaşlarla görüşmek isterim:) Özelden mesajlarını bekliyorum arkadaşlar, teşekkürler..
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
Merhaba Arkadaşlar
Bende 3 hafta önce mct250 aldım ve şuanda 56 km de. Ancak forumlarda okuduğuma göre motor uzun süre yattıktan sonra(en fazla 1 hafta) zor çalışma problemi kaliteli bir buji ile enaza indirgenebiliyormuş. Zaten bu motorda en büyük sıkıntı buji galiba. Sizden ricam bu motor için alabileceğim kaliteli bir buji marka ve model verebilirmisiniz. NGK nın bujileri çok kaliteli diyorlar ancak MCT için hangi modelini almalıyım?

ngk cr6hsa veya cd7hsa
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Motorun uzun süre kullanılmaması durumunda yani en az bir haflaık süre içinde bujilerinizi yerinden sökmenizi tavsiye ederim. İkincisi benzin deponuzda benzin miktarını azaltarak bırakın. Buji olayında da NGK marka CR6HSA yada CR7HSA. bujileriniz kaliteli ise bu fazla sorun olmayacaktır ama yinede sökerek bir yerde muhafaza etmekte fayda var. Mct 250 ile yeni tanışan kardeşlerimize de iyi sürüşler diliyorum.
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
Merhabalar arkadaşlar, Kırmızı renk Sert Yan Çantalardan arıyorum. Kullanmadan çıkartan arkadaşlar varsa yada çok az kullanıp herhangi bir kusuru, kırığı, çiziği, çatlağı, kullanabilirliği açısından problemi olmadan çıkartmış arkadaşlar varsa almak isterim. Fiyat görüşülür, konuşulur. Daha çok yardımcı olabilecek arkadaşlarla görüşmek isterim:) Özelden mesajlarını bekliyorum arkadaşlar, teşekkürler..
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
HLLMR

belirli bir renk arama gerekirse boyatırsın bende siyah canta var
kilit ile kapak menteşelerinin bulundugu kısım kırık.cuzzı bır fıyata verebılırım


bu arada 150\90-15 DURO lastik yaklasık 1000km yaptım yeniden farksızdır
herhangı bır sorunu yok.bır yakınımdan daha genıs tabanlı lastık aldıgım ıcın bunuda degerlendıreyım dedım
piyasa fiyatının yarısına verecegım
ıhtıyacı olanlar mesaj atabılırler
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
macit mucitime yan çantalarını taktım güzel oldu motor ağır motor oldu sankimm:))
öne koruma demiri ve fiber glastan güzel bir kaportadan sonra harlet aşamasının neredeyse tamamı birmiş sayılacak en son olarak sis farları ses sistemi zira bilenler bilir harleyin o modelinde klimaya kadar herşey var :))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:52 ----------



Uploaded with ImageShack.us

ahanda çantalı mucit macitim:)

bu arada lastikleri siyah göstermek için parlatıcı almayın cocacola ile bir güzel silin tamamdır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst