Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.


profıl mesajı bırakmıssınız yenı farkettim,mondıal'ın motor uzerınde olanlarla yedek parcaları farklı olabılıyor.on takım rulmanı konusundada o yuzden sıkıntıya dusmustum
ınternet sıtesınde bılya'lar bılezık ıcınde benım aldıgım pakette bılyalar bileziksizdi bolca gres yag kullanıp catal'a ben yerlestırdım

birde merak ettigim bizim motorların subap ayarı kac mm olmalı
yaklasık 500km once subaplar degısımını vaktım olmadıgından ustaya yaptırdım. pisman olarak

sımdı kendım yapacagım nedenıne gelınce usta ust kapak contasını takmayıp yerıne ıc lastık'ten parca kesıp takmıs.bır muddet once bujımın yaglandıgını dusunuyordum.sonra fark ettımkı oradan kacırıyor.bu sure zarfında subaplar yerlerıne alısmıstır yenı ayar yapacagım o yuzden merak ettım aralıgı nedir?.
 
Katılım
4 Ağu 2010
Mesajlar
2
Slm abilerim arkadaslarım
Ben 18 yasındaym lise4e gectım meslek lısesınde okdugum ıcın okul basladıgında staj yapcam ve aylık 300 tl gıbı bı para alcam. Nerden sardıysa bı chopper merakı sardı benı ve cok heveslendım Sene sonuna kadar staj paralarımı bırıktırp bı mondıal 250 mct almayı dusunuyorum hem fıyatı cok uygun hemde yenı baslayanlar ıcın guzel bı motor :) Araba ehlıyetınden oncede a2 ehlıyetı alcam

ve bazı sorularım var bu sorular onceden defalarca sorulmustur 300 sayfayı okuyamıcagım ıcın 3 5 soru sorucam kısa cvplı
1.) Sızce alacagım motor yenı baslayan bırı ıcın uygunmu sıze gore daha once hıc motor surmedım ama gaz debriaj iliskisini biliyorum araba surdugum ıcın onda sorun olmaz sadece elimin alısması lazım
2.) Motor hafif yani cüsseli gozukmuyor kalkısta serimidir? uzun yol yapılırmı ? Ve rahatlık bakımından nasıldır
3.) Yol tutusu nasıldır ? yanı kelle koltukta gıtmeyelım bısıklet surer gıbı kendımı guvende hıssedebılırmıyım :)

Smdıden tskrler
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
24
Slm abilerim arkadaslarım
Ben 18 yasındaym lise4e gectım meslek lısesınde okdugum ıcın okul basladıgında staj yapcam ve aylık 300 tl gıbı bı para alcam. Nerden sardıysa bı chopper merakı sardı benı ve cok heveslendım Sene sonuna kadar staj paralarımı bırıktırp bı mondıal 250 mct almayı dusunuyorum hem fıyatı cok uygun hemde yenı baslayanlar ıcın guzel bı motor :) Araba ehlıyetınden oncede a2 ehlıyetı alcam

ve bazı sorularım var bu sorular onceden defalarca sorulmustur 300 sayfayı okuyamıcagım ıcın 3 5 soru sorucam kısa cvplı
1.) Sızce alacagım motor yenı baslayan bırı ıcın uygunmu sıze gore daha once hıc motor surmedım ama gaz debriaj iliskisini biliyorum araba surdugum ıcın onda sorun olmaz sadece elimin alısması lazım
2.) Motor hafif yani cüsseli gozukmuyor kalkısta serimidir? uzun yol yapılırmı ? Ve rahatlık bakımından nasıldır
3.) Yol tutusu nasıldır ? yanı kelle koltukta gıtmeyelım bısıklet surer gıbı kendımı guvende hıssedebılırmıyım :)

Smdıden tskrler


1:) bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır :)uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar :)
3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,

benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------

arkadaslar ankarada mct kullanıcıları olarak kımler var ???


ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....

[email protected] msn adresim
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
1:) bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır :)uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar :)
3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,

benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------




ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....

[email protected] msn adresim



ne demek abi keşke motoru parçalara ayırıp ayarını yapıp gönderebilseydim seni o zaman keyfim yerinde olurdu.


not: havalar aşırı sıcak ve nemli bu yüzden depodaki benzinde buharlaşma oluyor ve içerde su buharı oluşup benzine karışıyor sıcakta motoru sürdükten sonra durduğunuzda depo kapağını 1 dk felan açın buhar dışarı atılsın yoksa benzine karışan su karbüratörü bozar.
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
1:) bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır :)uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar :)
3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,

benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------




ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....

[email protected] msn adresim

büLent abimLe bende tanıştım kısmet oLursa sabah 10da buLuşucaz benimde motorun yağını değiştiricez.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------

Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.

sagol abı yardımların ıcın . ztn bujıyı motor sıcakken sokmek akıl mantık ısı degıl dıye dusunuyorum daha once cok bujı degıstırdım fkt mct nın bujı yerını bılmıyordum onuda ogrenmıs oldum =)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Mctlerde sübap ayar değerleri 0,08 emme 0,10 eksoz forumun geçmiş sayfalarında bu soruya ve konuya çokça yer vermiştik 348 nci sayfada da var sanırım. Bu sübap değerinin usta ve servislerce el ile ayarlanmasının motora ne kadar zararlı olduğunu tekrar yazmayazağım ama ustaların sentilin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilmeyeni çok. Doğru ayar iyi performans verecektir. Buji olayında da plastik şapkalı bujilere yer vemeyin aliminyum olanını tercih edin sıcakta buji kablosunun kenarından silindir peteklerine atlamalar yaptığını çok kez gördüm bu büyük bir risk demektir. Aklınızd abulunsun.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Mctlerde sübap ayar değerleri 0,08 emme 0,10 eksoz forumun geçmiş sayfalarında bu soruya ve konuya çokça yer vermiştik 348 nci sayfada da var sanırım. Bu sübap değerinin usta ve servislerce el ile ayarlanmasının motora ne kadar zararlı olduğunu tekrar yazmayazağım ama ustaların sentilin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilmeyeni çok. Doğru ayar iyi performans verecektir. Buji olayında da plastik şapkalı bujilere yer vemeyin aliminyum olanını tercih edin sıcakta buji kablosunun kenarından silindir peteklerine atlamalar yaptığını çok kez gördüm bu büyük bir risk demektir. Aklınızd abulunsun.

bu yazdıgınız ortalama deger sanırım?350'lerde degılde daha eskı yazılarda buldugum rakam 0-10 0,12
idi,bir iki ustaya sordum onlarda bihaber ,standart'tır diyen bile oldu sanki coca colanın formulunu ıstıyoruz :mrgreen: plastık sapkalı bujı kafasımı kullanıslı degil?
sahıbınden sitesinde krom ürünler var.burdada baglantıları verilmisti
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
NGK gibi büyük firmaların çoğu plastik pipo kullanmakta. plastiğin yalıtımı herzzaman daha iyidir. burada 1 liralık pipolardan bahsetmiyoruz elbet. BEn motorumu sattığımda üstünde orijinal pipoları vardı. herhangi bir sıkıntı yaratmamışlardı. Bir de şu var ustalar bu tür bilgileri bilselerde vermezler. sonuçta onlardan ekmek kazanmaktalar. Misal ben ustamdan naaptıysam şu an kullandığım motorun hava ayar vidasını söyletemedim bir türlü :) bir şekilde buldum ama bayağı kastım. Bazı mesleki sırlar vardır Ali Cengiz oyunu misali.
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
arkadaşlar yoğunluğum ve bazı tersliklerden dolayı giremiyorum nete.

bugün motorumla ilgili acı bir gerçek öğrendim o gerçek ise şu sol krank bilyasından ses geliyor maalesef normal kullanımda en fazla 8 ay sonra motor açılacak demek oluyor buda km ise 20-22binlerde olacak büyük ihtimalle.
süreyi geciktirmek için ise kullanılan yağın kalınlığını arttırmak diye düşünüyorum.
yine shellden helix h3 20w-50 4 mevsim motor temizleme içerikli sentetik yağ bugün aldım 2 lt yarın sabah koyacağım içerisine bakalım ses kesilecekmi.
bu yağın artısı motor geç ısınacak eksisi ise aynı şekilde geç soğuyacak öte taraftan geç ısındığı için ise sabahları marşa bas 1 dk sonra hareket yerine marşa bas 5dk ısıt yola devam olacak neyse.

arbetus yorum ve bu konudaki engin bilgini bekliyorum
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
arkadaşlar yoğunluğum ve bazı tersliklerden dolayı giremiyorum nete.

bugün motorumla ilgili acı bir gerçek öğrendim o gerçek ise şu sol krank bilyasından ses geliyor maalesef normal kullanımda en fazla 8 ay sonra motor açılacak demek oluyor buda km ise 20-22binlerde olacak büyük ihtimalle.
süreyi geciktirmek için ise kullanılan yağın kalınlığını arttırmak diye düşünüyorum.
yine shellden helix h3 20w-50 4 mevsim motor temizleme içerikli sentetik yağ bugün aldım 2 lt yarın sabah koyacağım içerisine bakalım ses kesilecekmi.
bu yağın artısı motor geç ısınacak eksisi ise aynı şekilde geç soğuyacak öte taraftan geç ısındığı için ise sabahları marşa bas 1 dk sonra hareket yerine marşa bas 5dk ısıt yola devam olacak neyse.

arbetus yorum ve bu konudaki engin bilgini bekliyorum

abı acil msn gelebilirmisin

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:04 ----------

ya ben burda hıc bır shell de vsx 15 50 bulamadım 10 40 almak zorunda kaldım :S 10 40 koysak nasıl olur ?
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
Herkese Merhabalar ;
Dün Arkadaşımla Gittiğimiz İstanbul Anadolu Kavağı Gezimizden Birkaç Fotoğraf Ekliyim Dedim Çok Güzel Yerler...








 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
ahh ahhh nerde ankaradaki mct 250 ciLer bzde bir gezi yapaLım =)

ankarada olsam yada siz burada olsanız emin olun heryeri toz duman ederdik ben arkadaşımın kafasını yiyiyorum her izinli günümde illaki biryere gidelim diye başının etini yiyiyorum. sırada tekirdağa köfte yemeğe 2. olarak edirneye ciğer yemeğe ve çanakkaleye şehitliğe gitme planımız var bakalım ondan sonrada aslında bir ankara olabilir...
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
ankarada olsam yada siz burada olsanız emin olun heryeri toz duman ederdik ben arkadaşımın kafasını yiyiyorum her izinli günümde illaki biryere gidelim diye başının etini yiyiyorum. sırada tekirdağa köfte yemeğe 2. olarak edirneye ciğer yemeğe ve çanakkaleye şehitliğe gitme planımız var bakalım ondan sonrada aslında bir ankara olabilir...

buyrun gelın her zmn beklerız sızlerı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst