Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
Benim sahsı teşhisim. Bilişim dunyasında olduğu gibi yani "kullanıcı hatası"
Cünki hiç bir arkadasımda motosiklet yok daha önce vitesli motor kullanmadım hali ile devirli kullanım nasıldır bilmiyorum devir saati olmadığı için de su devirde bu diyemiyorum da simdi hıza göre kullanıyorum. o zamanda yakıtım güzelmezse teşhisim kayserinin saçma sapan her yerde kırmızı ısığı olan yollarına olacak cünki 1 km bile gitmeden 3 ışık var (evim ile işim arasında)

depoyu fulleyip bir uzun yol yapacağım da henüz benle geziye gidecek kimse yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:46 ----------





o muhterem arkadas benim :). sebebi de malesef benim motorum çok hayırsever olduğu için karburatör tahliye borusundan sebil gibi benzin atıyormus bende motorun altına pek bakmıyordum geçen fark ettim servis gittim zaten 5.000 bakımı gelmişti derken bi baktık ohoo içi kapkahverengi olmuş. simdi temizlendi sehir içinde 10 tl benzin ile 55 km gidiyorum ama ben mi devrinde sakın kullanamıyorum yoksa cok fazla kırmızı işik var sehrin direk göbeğindeyim ondan mı çözemedim inş bir uzun yol yaparsam ortaya cıkacak.


bak o olabilir mahoni kayseriyi bilirim dediğin gibi olabilir sürekli dur kalk yapıyorsan benzin çok yakar özellikle kalkışta çok yakar.


şuan 200kmdeyim depo bittiğinde kmnin fotosunu çekip koyacağım artık inanın yada inanmayın ben gayet memnunum ve olması gereken miktarda yaktığı içinde sorunum yok. Daha evvel dediğim gibi 400cc 600 veya 650cc motor değil bu 0.20-0.25kuruş yaksın 250cc vitesli motor bu.
arbetusta beni onaylayan bir msj atmış görüldüğü gibi 2 kişi olduk:))
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
bak o olabilir mahoni kayseriyi bilirim dediğin gibi olabilir sürekli dur kalk yapıyorsan benzin çok yakar özellikle kalkışta çok yakar.


şuan 200kmdeyim depo bittiğinde kmnin fotosunu çekip koyacağım artık inanın yada inanmayın ben gayet memnunum ve olması gereken miktarda yaktığı içinde sorunum yok. Daha evvel dediğim gibi 400cc 600 veya 650cc motor değil bu 0.20-0.25kuruş yaksın 250cc vitesli motor bu.
arbetusta beni onaylayan bir msj atmış görüldüğü gibi 2 kişi olduk:))

Maksat tartışma çıkarmak degil bilgi paylaşımı

2 kisi olduk beş kisi kaldık' a gerek yok :)

hepimiz bir grubuz zaten
 
Katılım
4 Eyl 2009
Mesajlar
67
Öncelikle çok özür dileyerek bu mesaja başlamak istiyorum daha önce defalarca konuşulmuş olmasına rağmen benzin kapağından gelen sesin çözümünü nerden arattuysam bulamadım forumda :( yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
134
Öncelikle çok özür dileyerek bu mesaja başlamak istiyorum daha önce defalarca konuşulmuş olmasına rağmen benzin kapağından gelen sesin çözümünü nerden arattuysam bulamadım forumda :( yardımcı olursanız sevinirim

aynı sorun bendede başladı anahtarın giriği o bölüm titreyip ses yapıyor .çözüm sanırsam depo kapagı degişimi
 
Katılım
22 Mar 2010
Mesajlar
345
Öncelikle çok özür dileyerek bu mesaja başlamak istiyorum daha önce defalarca konuşulmuş olmasına rağmen benzin kapağından gelen sesin çözümünü nerden arattuysam bulamadım forumda :( yardımcı olursanız sevinirim


anahtar deliğinin kenar boşluklarına buzdolabı streç poşetinden bir parça kesip yuvarlayıp arasına sokun streç çıkana kadar ses olmuyorç
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
arkadaşlar, geçen gittim karbüratör ayarı vs vs yaptırdım. motor soğukken çok güzel çalışıyor ama iyice ısınınca mesela 30-40km yaptıktan sonra motorun çalışmasında dalgalanma filan oluyor. biraz soğuyunca tekrar güzel çalışıyor ustaya sordum normal dedi. bana pek normal gelmedi. hava ayarında mı bi problem var? başına gelen halleden?
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
8
Bütün motorcu arkadaşlara selamlar. Benimde motoru alıp mondialcılara katılmama gunler kaldı. İşte bu süreçte tecrübeli arkadaşlardan güncel bilgi alma konusunda yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim .

1-Ankara, Balgat semtinde oyuruyorum. Ankarada bulundugum yere en yakın nerden mondial alabilirim.
2-Yeri buldum diyelim. Gittim alış veriş kısmı nasıl oluyor. Yani parayı veriyorum " Ordan bana bir Mondial 250 Mct sar!" mı diyorum?.
3-Parasını verip gasteye sardırdıgımız Mondiali koltugumuzun altına sıkıştırıp emniyetemi gidiyorum evraklar için. (Böyle cahil cüheyla sordugum için kusuruma bakmayın.) Bu kısımlarda daha yeni motor almış ve evrak işlerinin nasıl yürüdügünü bilen bir arkadaş yardımcı olursa cok sevinicem.
4-Su anda baktıgımda fiyatı 3.050 olarak gordum "0" motor aldıgıma gore eve getirip park edene kadar başka ne masrafları olucak ?


Bu sorular daha önce sorulduysa özrü dilerim. Ama bu başlığı ilk sayfasından beri okumaya çalışıyorum salı gününden beri. Şu anda 70 küsürüncü sayfadayım. 280 sayfa daha okucaktım ama motoru bu gün yarın alma durumumum var. Sevgiler saygılar.
 
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
260
Bütün motorcu arkadaşlara selamlar. Benimde motoru alıp mondialcılara katılmama gunler kaldı. İşte bu süreçte tecrübeli arkadaşlardan güncel bilgi alma konusunda yardım istiyorum. Şimdiden teşekkür ederim .

1-Ankara, Balgat semtinde oyuruyorum. Ankarada bulundugum yere en yakın nerden mondial alabilirim.
2-Yeri buldum diyelim. Gittim alış veriş kısmı nasıl oluyor. Yani parayı veriyorum " Ordan bana bir Mondial 250 Mct sar!" mı diyorum?.
3-Parasını verip gasteye sardırdıgımız Mondiali koltugumuzun altına sıkıştırıp emniyetemi gidiyorum evraklar için. (Böyle cahil cüheyla sordugum için kusuruma bakmayın.) Bu kısımlarda daha yeni motor almış ve evrak işlerinin nasıl yürüdügünü bilen bir arkadaş yardımcı olursa cok sevinicem.
4-Su anda baktıgımda fiyatı 3.050 olarak gordum "0" motor aldıgıma gore eve getirip park edene kadar başka ne masrafları olucak ?


Bu sorular daha önce sorulduysa özrü dilerim. Ama bu başlığı ilk sayfasından beri okumaya çalışıyorum salı gününden beri. Şu anda 70 küsürüncü sayfadayım. 280 sayfa daha okucaktım ama motoru bu gün yarın alma durumumum var. Sevgiler saygılar.


Motorsiklet alacaktım de bak cek anlattır yakıtı tüketimini son hızı sor titresim var mı? (bilsende sor) çok öyle istekli görünme
3.050.00 TL aslında motoru fiyatı plaka ıvır zıvır masrafı var ama ben bir motorcu ile konustugumda anahtar teslim 3.000 olur demişti. alırken birde cam vs birseyler hediye koparmaya calış.. birde baştan anlaş sana kullanmayı öğrensin mümkünse yazılı hale getir anlaşmanı zira "çokkötüadam" nickli kullanıcıya sor da bak parayı verene kadar can ciğer kuzu kebapten sonradan tam tersi olmuş adam.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
8
Teşekkür ederim "mahoni38" bu soylediklerinide yazdım bi kenera. Merak ettiğim konulardan bi taneside buydu işte. Parayı ne zaman vermemiz gerektiği. Yani evrak işlerini halledip motoru tamamen üstüme gecirdikten sonramı, yoksa ben bu motoru alıyorum dedikten sonramı parayı uzatıyoruz?
 
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
260
Valla hocam mantıklı olan paranın tamamını vermemk zira insan alacağı oldu mu onun pesindne koşar. parayı aldı mı para kazanacağı işlere önceli veirir sizi kazanmısıtr. tabi bu hherkes için geçerli değil coğunlukla öyle oluyor.
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar. Benim size bir sorum olucak. Acaba bu Yanç çantaların bağlantı profilleri arka çamurluk üzerindeki, arka çamurluk bağlantı nikelajlarına mı sabitleniyor. Yani Arka çantaları sabitleyebilmek için Arka çamurluk üzerindeki bağlantı nikelaj kısmına mı vidalayarak sabitleme işlemini yapıyoruz. Resim eklersem sanırım daha anlaşılabilir olucak sorduğum soru:) yada çok basit bir soruyu çok uzatarak sordum:):)
KA1303X15290.jpg

EK1502X10290.jpg


Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim, şimdiden teşekkürler..
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar. Benim size bir sorum olucak. Acaba bu Yanç çantaların bağlantı profilleri arka çamurluk üzerindeki, arka çamurluk bağlantı nikelajlarına mı sabitleniyor. Yani Arka çantaları sabitleyebilmek için Arka çamurluk üzerindeki bağlantı nikelaj kısmına mı vidalayarak sabitleme işlemini yapıyoruz. Resim eklersem sanırım daha anlaşılabilir olucak sorduğum soru:) yada çok basit bir soruyu çok uzatarak sordum:):)
KA1303X15290.jpg

EK1502X10290.jpg


Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim, şimdiden teşekkürler..

evet dostum. bu parçaya sabitleniyorlar. fakat saplamaları değiştirmen gerekli bu demiri takman için yanında iki ucuna somun giren ortasında anahtarla çevirebileceğin yeri olan daha uzun vidaları kullanman lazım.
 
Katılım
4 Eyl 2009
Mesajlar
67
Motorsiklet alacaktım de bak cek anlattır yakıtı tüketimini son hızı sor titresim var mı? (bilsende sor) çok öyle istekli görünme
3.050.00 TL aslında motoru fiyatı plaka ıvır zıvır masrafı var ama ben bir motorcu ile konustugumda anahtar teslim 3.000 olur demişti. alırken birde cam vs birseyler hediye koparmaya calış.. birde baştan anlaş sana kullanmayı öğrensin mümkünse yazılı hale getir anlaşmanı zira "çokkötüadam" nickli kullanıcıya sor da bak parayı verene kadar can ciğer kuzu kebapten sonradan tam tersi olmuş adam.

Dostum öncelikle 0 alma konusunda ısrarlımısın bilmiyorum ama ben çok çektim bu işten şuan 1000km'ye geldim fakat gelene kadar neler çektim birde bana sor. Garanti olsun diye 0 aldım fakat 2005den beri depoda bekleyen bir motor olduğu için buji yandı akü değişti regülatör değişti marş motoru değişti şuan hala motorun elektrik sisteminde bir kaçak olduğunu düşünüyorum ama çok da kurcalamak istemedim çünkü şimdilik beni götürüyor ama ilk fırsatta tekrar götürücem. Neyse ikinci el 2000-3000km lerde açılmış bir motor alabilirsin bence ama tabi birazda şans işi o daha kötü denk gelebilir sonuçta motordan anlamıyoruz ustada iyi bu dese ne olacak hatta biraz paranoyakça düşündüğün zaman adam iyi diycek çünkü sen aldıktan sonra ona götüreceksin her arızada :)) motorun durumu berbatsa servis için çok güzel bir motordur. Ben ruhsatı aldığım sırada bu işleri noter halledecek diye birşeyler dönüyordu hala geçilebildimi geçilmedi bilmiyorum ama tam olarak sorunun cevabını yazıyorum.
1. Bayiiye gidip kapora vereceksin 600 liraydı sanırım sonra onlar sana motoru aldığına dair belgeleri verecek 4-5 belge birde fatura. Tabi istersen 30-40 lira para vererek (pazarlık yap) direk onlarada halletirebilirsin(bence kendin yap hem işi öğrenirsin yarın bbirgün bir işin çıktığında kimseye muhtaç olmazsın emniyetin yolunu bilirsin falan filan zaten çok kolay) ki bu durumda direk 5.
aşamaya geçebilirsin.
2. Elindeki belgelerle bir sigortacıya git onlar 50 liraya yanlış hatırlamıyorsam hem sigortanı yapıyorlar hemde trafiğe vereceğin dosyaları hazırlıyorlar. Ama sigorta şirketleri farklılık gösteriyor fiyatta benim 30a yaptırdım arkadaş aynı motoru 80e yaptırmış iyice dolan en uygun yere yaptır.
3. Daha sonra bütün belgelerin ikişer fotokopisini çektir trafiğe git 150 lirada oraya veriyorsun aşağı yukarı. Ruhsatını akşam alıyorsun.
4. Trafikten sana verilen kağıtla şoförler cemiyetine gidip plakanı alıyorsun o da 10 liramıydı neydi unuttum şimdi. Yine aynı gün akşam plakanı alıyorsun.
5. Gidip motorunu alıyorsun plakanı taktırıp keyifle biniyorsun. :)

Bu bayii konusuna da kaporayı ve k.kartını verdikten sonra 15-20 sayfa öncelere bakarsan bana melek gibi davranan adam suratıma bakmadan konuşmaya başladı. O yüzden motorda 5 sene depoda beklediği için çok sorun çıkardığı için adam resmen benimle dalga geçti 30 senelik motor ustası benim bilidğim sorunu yok o öyle değil diyerek benim garanti üzerinden bi güzel ekmek yedi. O yüzden konuş anlaş motor kullanmayı bilmiyorsan şöyle birşey yapabilirsin. Kaporayı ver plakayı çıkart k.kartınıda motor gelince veririm de sonra motorun geldiği gün öğreteceklerinin sözünü al zaten araba biliyorsun yarım saatte öğreniyorsun AMA SAKIN 10-15 GÜN KULLANMADAN TRAFİĞE ÇIKMA BAK ÖZELLİKLE SÖYLÜYORUM SAKIN ÇIKMA GEREKİRSE ONLAR GETİRSİN EVE KAMYONET TUT CANINDAN KIYMETLİ DĞEİL ÜÇ KURUŞ. Temelini aldıktan sonra da ver k.kartını yada kalan parayı başkada hiçbirşey bekleme bayiiden bazıları inanılmaz şerefsiz oluyor çünkü.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
107
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
olur hatta super olur

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:40 ----------

YARDIM LÜTFEN
Arkadaşlar Öncelikle Tüm Forume Ve MCT 250 Kullanıcılarına Tşk Ederim.
Benim Şöyle Bir Sorunum Var.
6000km De MCT 250 ALdım
Ustayta SOrdum Sorunsuz Saat Gibi Motor Almışsın Dedi
Fakat Motorun Sesi Gittikce Değişmeye ve Yavaşlamaya Başladı
Motorun Yağını En Son 2T Koymuslar Sanırım :S
Vİtes Geçirdikten Sonra Yolda Giderken Motordan Takur Tukurda Ses Geliyor
Ankaradaki Motorcular Biraz Pahalı ve Daha Çok Para Almak İçin Şunu Yapalım Bunu Yapalım Diyorlar.
Ankarada Benim Derdime Derman Olabilecek Arkadşlar Arıyorum :(
Sorunlarımı Burda Sizlerede Belirttim
Eğer Yardımcı Olabilirseniz Sizlere Minnettar Olurum
EN BÜYÜK SORUNUM MOTORUN GİTTİKCE SESLİ VE TİTREYEREK ÇALIŞMASI
ve km de 200krş yakıyor normalmidir ?
SAYGILARIMLA
Sevgili arkadasım; 250 mct'in hayırlı olsun öncelikle,
Sanırım motorun kasmaya başladı ve motordan güzel tıkırtılar geliyor. Büyük ihtimalle tıkırtılar mondial in baş belası olan zincirin boşalmasından kaynaklanıyordur. Ama kasmaya başladığını söylüyorsan ve aldığın motor 2005 veya 2006 modelse şanzıman sorunu yaşıyor olman muhtemel. Maalesef bu motorun bu modellerinde şanzımanında fabrikasyon hatası bulunmakta.
Bende bu ayın 9 unda sıfır 250 mct aldım ve 800 km de şanzıman kendini göstermeye başladı ve dün maalesef motorumu teknik servise bıraktım parça gelmesini bekliyoruz bakalım ne kadar zamanda gelecek parça.
Servise gidecek olan arkadaslara da ULUS'ta ki ÇAYIRLIOĞLU'nu tavsiye ediyorum maddi kazanç haricinde çok iyi ilgileniyor oradaki arkadaşlar müşterilerle.
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
ankarada şehir içinde genelde 2 -3 günde bir sadece 5- 10 dakikalık ıstma ile ortalama km de 200 krş yakmakta
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Benzin deposunun kapağını komple yerinden alınız ve vidamala noktalarınıda kapsar şekilde altına lastik şamrelini conta gibi kesip kıyılardan taşmıyacak şekilde koyun kapak eskiye nazaran biraz sert kapanıcaktır ama ses olayı tarihe karışacaktır. Yeniden kapak kiti almanıza gerek yok o da bir süre sonra aynı sesi yapacaktır. Ramzeylerde bu kapağın altında iki adet oringli kağıt somun koyarak düzeltmişler. İkinciside karbrüatörün soğukken iyi çalışması motorun benzine yüklenmesi sıcakken havaya yüklenmesi motorun hava ayarını iyi yapınız kendiliğinden randımana girecektir. Birde zengin karışım olayını araştırın tam olarak kafanızdaki soruyu yanıtlamış olursunuz
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
8
"cokkotuadam" yorumların için çok teşekkur ederim. Peki 2. el almak istersem dikkat etmem gereken şeyler hakkında ek bilgi istesem seni yormuş olmam değilmi. Sanırım en fazla noter masrarı tutuyor.
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
asıl ses olayı benzin depo kapağındaki anahtar deliğinin içerisinden gelmekte dolayısıyla yapacak bir şey yok
 
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
iyi akşamlar arkadaşlar sanırım mct min zinciri gevşedi acaba zinciri gerdirmek için ne kadar ücrete yaparlar ayrıca kornada çalışmıyor kablolara baktım kopukluk falan yok ya düğmesi bozuldu yada korna yandı yarın sabah tamire götürmeyi düşünüyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst