Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar Cumartesiye bir şey kalmadı TUZLA CAFEMARİNA ya gelmek isteyenler listeye isimlerini yazsın.
Altunzade Capitol Önünde 9,5 ta LAYER77 ve Ugurapay buluşacağız Arbetus un Tamircisine Yani gebzeye Gideceğiz Oradan Tuzla Cafemarina ya gececeğiz 12.00 İle 15.00 Arası siz Mct ve tüm motorcu Doslarınıda aramızda görmek istiyoruz

1:ARBETUS
2:UGURAPAY
3:LAYER77
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
pekiya bayır yukarı artçı varken veya yokken sorun yapıyor mu

arkadaşlar yokuş yukarı çıkarken sorun yoooook... çoooooook dik bi yokuş ise ve durduysanız 2 saniye geç kalkarsınız o kadar.bu arada motorumuz cross değilki dağ tepe bayır hoplayıp zıplayalım.bu arada unutmadan ben 26 dişliyi daha hızlı gitmek için değil!!!!!! herzamanki hızımda giderken daha düşük motor devri sağlamak için yaptım.son sürate gelice isterseniz yarışırız:)) bu motor chopper tarzı olduğu için sinek gibi vızıldamamalı.daha yavaş ve tok sesle çalışmalı değilmi?
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Sametagir 26 dişin performansını merak ediyorum.Uygun olursan Cumartesi günkü buluşmaya katılabilir misin?.Benimde isteğim düşük devirle gideceğim ,trafik ortalama hızının biraz üzerinde varacağım yere gidebilmek.Benzin tasarrufu yapabilmek istiyorum.Bunları torktan çok kaybetmeden yapılabiliyorsa ne ala ama olmuyorsa böyle devam :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
yahu sadece 3 kişimiyiz? eğlenceyi kaçıracaksınız üzülerek bildiriyorum arkadaşlar :)
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Gelen gelir gelemeyen gelmez ne diyelim.Arkadaşlar Foto makinem yok ,sizlerden idare ederiz değil mi?
Uğur abi 09 :30 Capitol önü ok. dir değil mi? Ben şimdi çıkayım. Gece geleyim:)
Hoşçakalın.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Gelen gelir gelemeyen gelmez ne diyelim.Arkadaşlar Foto makinem yok ,sizlerden idare ederiz değil mi?
Uğur abi 09 :30 Capitol önü ok. dir değil mi? Ben şimdi çıkayım. Gece geleyim:)
Hoşçakalın.

Konuştuğumuz gibi Capitol un önünde
Fotoraf makinası getiriyorum Görüşmek Üzere
 
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
11
slm arakadaşlar

ben yaklaşık 2 ay önce sizleri takip ederek forum sayesinde bri mct aldım 2 aydır giriş yapıp bir türlü kayıt olamadım,Ankaradan arkadaşlar var mctsi olan Ankaralılarla tanışmak isterim:)

selam arkadaslar kayseriden ben murat. yaklasık 15 gun oldu 2. el bir mct aldım.ilk motorum hic acemilik cekmedim.1900 km de garajda kaldığı icin temiz ama aku zayıflamıs. rodajı iy tamamlamıs motoru aldıktan sonra bugune kadar bu forumun tamamını okudum bana cok faydası oldu hepinize tesekkurler.cok faydalı bir forum.oncelikle yagı ve bujileri ve aku değistirdim önceki sahibi oring zincirle değistirmis cok iyi olmus.sırada koruma demiri,aynalar ve cc bar var (cunku artcım cok rahatsız oluyormus)ama sırasıyla once guvenlik! titreşimlerin tamamına yakınını hallettim(depo kilidi takoz conta silikon vs)basta cok rahatsızlık vericiydi. toptaş kardes hayırlı olsun kazasız sürüşler
kayseri ye gelen var mı? beklerim yaz bitmeden kapadokya ve erciyes turu yapmayı düşünüyorum beklerim

arkadaşım belki forumda belirtmişsindir ama bulamam bunca sayfada bu depo kapağı sesini nasıl hallettin anlatırmısın rica etsem ve son olarak orj. zincir demişsin bu makinenin üzerindeki orj. zincir değil mi?buaralar ses yapmaya başladı 900 kmde..şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Tem 2008
Mesajlar
72
buyuk ıhtımal ben gelıyorum saat 14:00 gıbı tuzlada olurum ama bahsettıgınız mekanı nasıl bulacagımı bilmiyorum.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Arkadaşlar bu gün player77 ile altunizade de buluşup arbetus un mekanına Gebzeye oradan da motor ustasının yanına gittik .
MCT arka teker rulmanını,cant,takozlarını,yağını,ön zincir dişlisini normal zincirimi oringli zincir ile Debriyaj balatalarını da (Hondanın orjinal debriyaj balataları) ile değiştirdik Benim MCT inanın kişiliğini buldu gebzeden altunizadeye gelirken sanki ucarak geldim uzun zamandır ben motorsiklete değilde traktöre biniyormuşum benim için güzel ve faydalı bir gün oldu .
Burada yazıştığımız arkadaşlarla bir arada olmak hakikaten güzeldi
Sağ ol ARBETUS Sağ ol PLAYER77:)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
buyuk ıhtımal ben gelıyorum saat 14:00 gıbı tuzlada olurum ama bahsettıgınız mekanı nasıl bulacagımı bilmiyorum.

Kadir kardeş kusura bakma evde net olmadığı için göremedim mesajını. Uğur abi motorun sanki hiç servise gitmemiş gibiydi :) gerçekten memnun kalmana sevindim. Fotoları da koyarsan sevinirim.

Sağlıcakla.
 
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
4
Merhaba ehliyetimi daha yeni aldım. 2 Yıldır Honda Today kullanıyordum biliyorum birşey değil ama trafik ve kullanım olarak birazda olsa faydası oldu. Mondial 250 Mct yi gözüme kestirdim ve almayı düşünüyorum. Fakat aklımda olan bir kaç soru var.

* Full depo benzin ile kaç km yol gidilebilir ?
* Aldıktan sonra neleri değiştirmem gerekir ? Daha sağlıklı bir motor ve sürüş için ?
* Sizce almalımıyım ? İlk motorum olucak ?
* Modifiye olarak ne yapılabilir ?
* Ne kadar hız yapabilir ?
* Göstergeleri dijital yapabilirmiyim yaparsam ortalama maliyeti ne kadar olur?

Ve aklıma gelmiyen bir kaç şey daha var daha fazlasıda olabilir acaba bilgi verebilirmisiniz ?

Mesela Bursa dan çıktım neriye kadar gidebilirim ? Arada aralar vererek.

Servisi nasıldır ? Çözüm olarak, garantisi vs

Forumdan ilk gözlemlerim ;

* Bujiler, fren balataları ve debriyaj balataları değiştirilecek.
* Zincirler değiştirilecek
* Ayna Değiştirilecek.
* Arka dişli değiştirilebilir.
* Koruma demiri alınmalı.

bu hususlar başka neler önerirsiniz acaba ? Ve taksit yapıyorlarmı 2 veya 3 yıl taksit ile alırsam ortalama aylık taksidim ne kadar olur biliyorum çok soru sordum ama çok hoşuma gitti fiyat olarakta özellik olarakta kusura bakmayın
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Merhaba ehliyetimi daha yeni aldım. 2 Yıldır Honda Today kullanıyordum biliyorum birşey değil ama trafik ve kullanım olarak birazda olsa faydası oldu. Mondial 250 Mct yi gözüme kestirdim ve almayı düşünüyorum. Fakat aklımda olan bir kaç soru var.

* Full depo benzin ile kaç km yol gidilebilir ?
* Aldıktan sonra neleri değiştirmem gerekir ? Daha sağlıklı bir motor ve sürüş için ?
* Sizce almalımıyım ? İlk motorum olucak ?
* Modifiye olarak ne yapılabilir ?
* Ne kadar hız yapabilir ?
* Göstergeleri dijital yapabilirmiyim yaparsam ortalama maliyeti ne kadar olur?

Ve aklıma gelmiyen bir kaç şey daha var daha fazlasıda olabilir acaba bilgi verebilirmisiniz ?

Mesela Bursa dan çıktım neriye kadar gidebilirim ? Arada aralar vererek.

Servisi nasıldır ? Çözüm olarak, garantisi vs

Forumdan ilk gözlemlerim ;

* Bujiler, fren balataları ve debriyaj balataları değiştirilecek.
* Zincirler değiştirilecek
* Ayna Değiştirilecek.
* Arka dişli değiştirilebilir.
* Koruma demiri alınmalı.

bu hususlar başka neler önerirsiniz acaba ? Ve taksit yapıyorlarmı 2 veya 3 yıl taksit ile alırsam ortalama aylık taksidim ne kadar olur biliyorum çok soru sordum ama çok hoşuma gitti fiyat olarakta özellik olarakta kusura bakmayın

Dostum merhaba,

Sorularına cevap vermeye çalışayım;

ben 26 Temmuz akşamı Bursa'dan yola çıkarak 200 km de bir mola vererek Marmaris'e gittim. Tek başıma gitesydim belki 300 kmde bir mola verecektim. Grup sürüşü olduğu için böyle karar alındı. yani o senin dayanıklılığına bağlı.

modifiye hususu senin zevk ve hayalgücüne bağlı. ( benim hayal gücümü yakında göreceksiniz)

Bu tarz motorlarda racın hız değildir :) ama 100 110 km sabit hızla gidersin yolunu bulduğunda da 130 km ye çıkabilirsin. Yalnız çok stabil olmuyor tavsiye etmiyorum.

Göstergeleri dijitale çevirmek bu motora yapılacak en büyük hakarettir bence. Çünkü chopper criuiser tarzı bir mkainada göstergenin azı ve analogu makbuldür. Genel oalrak Mondialin parça tedariki ve garanti hususları yerinde. Tabi bölgeden bölgeye fark oluyor.

alır almaz değiştirmen gereken parçalara gelince balataları bence zamanı geldiğinde değiştirmeni tavsiye ediyorum Madem ilk vitesli motorun oalcak şimdilik gerek yok. ilk 500 hatta 1000 km bu bahsettiğin parçalar orijinal kalsın. İlk etapta sana tavsiyem eğer 0 km alacaksan biraz daha üstüne para koyup çelik jantlı da alabilirsin. koruma demirini taktır mutlaka.


Bu arada geçen cumartesi Uğurapay ve Player77 ile bluşup motorlarımıza bakım yaptık.

İşte fotolar.



Sağda Player77(Kutay) Solda duvar dibinde ben(arbetus) ve Uğur Abi'nin motoru


Uğur abi (ugurapay) ve biz.



Player77 nin motorunun yağını değiştirirken



Bu tapa da amma cins yerde :)






Sağlıcakla
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Tem 2008
Mesajlar
72
ALLAH MUABBETINIZ ARTTIRSIN AMA BEN SAAT 14:00-14:30 ARASI BULUŞMA MEKANINDA SIZI BEKLEDIM AMA GELEN OLMADI KESKE.ARTIK BIR BAKIM BORCUNUZDA BANA OLSUN BU ARADA tum hepsi kaca mal oldu..
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
ALLAH MUABBETINIZ ARTTIRSIN AMA BEN SAAT 14:00-14:30 ARASI BULUŞMA MEKANINDA SIZI BEKLEDIM AMA GELEN OLMADI KESKE.ARTIK BIR BAKIM BORCUNUZDA BANA OLSUN BU ARADA tum hepsi kaca mal oldu..

Zaten bizde de tamirat işi uzayınca falza takılamadık. Birdahakine katılmın daha çok olmasını umuyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2008
Mesajlar
332
meranka seninde motorun hayırlı olsun.ilk olarak sen biraz gerdir zinciri.eğer sorun sürekli tekrar ederse o ring zincirle değiştir. zincir orjinal demedim zaten o ring zincir.depo kapagını söktükten sonra altında iki tane vida var onları sök. ben oraya evde keçe vardı şekline göre kestim sıkıştırdım.amaç yukarıda kalan anahtarın girdiği yerin zırıltısını kesmek
kazasız sürüşler
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
6
Elazığlı arkadasıma

kaçlı dişli taktırdın? motorun performansında düşüş oldumu? kaça ve ne şekilde temin ettin? viteslerde yine aynı hızı buluyormu?
ben elazığ da bi türlü bulamadım ayrıntılı bilgi verirsen sevinirim:thumleft:


Kusura bakma formlardan biraz uzak kaldım. 28 dişli taktırdım.Performası düşmedi.Artrçı olunca yokusta fark ediyor.Dişliyi 28 dişli alıp tornacıda kestirip ayarlaman gerekiyor.Burdada ilk ben yaptırdım sanırım 28 dişli. Motorun hakkını verdiğimi söylüyorlar sizlere tavsiye ederim.Maliyetine gelince
15 dişli 15tornacıya 5 te motorcuma verdim 35 YTL ye maloldu. Bende Elazığda okumustum1994 mezunuyum.Elazığa cok selam...
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Selam arkadaşlar kusura bakmayın haftasonu yoğundum.
Önce teşekkür ....

Mickey yardımların için çok sağol.Motordan anlayan birilerine baktırmak iyi oluyor .Daha farklı bakıyorlar.Usta olmak başka birşey sonuçta...:) Emeklerine sağlık.

Uğur abi tanıştığıma memnun oldum.Kusura bakma sabah biraz bekledin.Benzin durumları biliyorsun. Umarım bir buluşma ayarlayabiliriz.Motorun dışında da muhabbetler edebiliriz.

Ha aksilikler oldu tabiki.

Yolda giderken debriyaj magnetinin vidası düştü.Nasıl olduğunu anlamadım ama durduğum zaman farkettim.Şanslı sayılabilirim bu konuda. Aman dikkat diyorum.Yola gitmeden bir bakın motora ve elden geçirin bu motorda "belki diğerlerinde de" böyle. Yedek bujimi vida yerine kullanarak devam ettim.

Benim motor yağının değişme zamanı gelmişti bende Mickey'in kullandığı Castrol Actevo 20 -50 den kullandım. Vites geçişleri yumuşadı .Zaten isteğimde buydu.

Zincir değişim işi benimde aklıma yattı .Ses konusu özellikle çok azalıyor. Ve görünümde zincirler arası abi kardeş gibi.Daha sağlam. yenisi.

Dişli konusuna gelince deviri düşürmek için bende düşünüyorum ama dediğim gibi acelesi yok.Bakıma sokacağım zaman yapacağım.Mickey'in motorunu denedim. Bir fark hissedemedim kalkış ya da hız yönünden .Ama benimkinden daha az titrediği ve sesinin egzost değişimi sonucu iyi ve tok bir ses elde edildiği aşikar.Aksesuarlarını saymıyorum:)

---
Pazar günüde

Ağvadaydım yine ama malesef makinam yok dolayısı ile çekim yapamadım. O trafikte yarım saatte evde olmak güzeldi:))) Araba ile gelen arkadaşlarımız biz evdeyken daha şile yollarındaydı:)))

Bu haftasonuda mahalledeki arkadaşlarımla biryerlere kampa gitmeye karar verdik. Ama henüz rota belli değil.

Tadını çıkartmaya çalışıyorum.
Görüşmek üzere...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst