Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Player77 fotoraf makinasını en kısa zamanda al bence sayın maliye bakanımız %20 vegi getiriyormuş sanırım fotograf makinelerine
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Selam arkadaşlar kusura bakmayın haftasonu yoğundum.
Önce teşekkür ....

Mickey yardımların için çok sağol.Motordan anlayan birilerine baktırmak iyi oluyor .Daha farklı bakıyorlar.Usta olmak başka birşey sonuçta...:) Emeklerine sağlık.

Uğur abi tanıştığıma memnun oldum.Kusura bakma sabah biraz bekledin.Benzin durumları biliyorsun. Umarım bir buluşma ayarlayabiliriz.Motorun dışında da muhabbetler edebiliriz.

Ha aksilikler oldu tabiki.

Yolda giderken debriyaj magnetinin vidası düştü.Nasıl olduğunu anlamadım ama durduğum zaman farkettim.Şanslı sayılabilirim bu konuda. Aman dikkat diyorum.Yola gitmeden bir bakın motora ve elden geçirin bu motorda "belki diğerlerinde de" böyle. Yedek bujimi vida yerine kullanarak devam ettim.

Benim motor yağının değişme zamanı gelmişti bende Mickey'in kullandığı Castrol Actevo 20 -50 den kullandım. Vites geçişleri yumuşadı .Zaten isteğimde buydu.

Zincir değişim işi benimde aklıma yattı .Ses konusu özellikle çok azalıyor. Ve görünümde zincirler arası abi kardeş gibi.Daha sağlam. yenisi.

Dişli konusuna gelince deviri düşürmek için bende düşünüyorum ama dediğim gibi acelesi yok.Bakıma sokacağım zaman yapacağım.Mickey'in motorunu denedim. Bir fark hissedemedim kalkış ya da hız yönünden .Ama benimkinden daha az titrediği ve sesinin egzost değişimi sonucu iyi ve tok bir ses elde edildiği aşikar.Aksesuarlarını saymıyorum:)

---
Pazar günüde

Ağvadaydım yine ama malesef makinam yok dolayısı ile çekim yapamadım. O trafikte yarım saatte evde olmak güzeldi:))) Araba ile gelen arkadaşlarımız biz evdeyken daha şile yollarındaydı:)))

Bu haftasonuda mahalledeki arkadaşlarımla biryerlere kampa gitmeye karar verdik. Ama henüz rota belli değil.

Tadını çıkartmaya çalışıyorum.
Görüşmek üzere...

Dostum Memnun ayrılmana sevindim. Yolda teklemeyi tekrar yaptı mı ? Bende pazar günü Yalovadaki Motofest e gittim. Akşam olmdanda döndük. Uygun bir zamanda yol yapmaya dayalı bir gezi düzenleyelim. Organizasyon sorumluluğunu ben üstleniyorum. Parkur olarak motosikletlerimizin gerçek performanslarını görebileceğimiz (dişli farklarından dolayı rampa çıkışları düz yoldaki hızlanmaları vs) en uygun yol Yalova Bursa arasındaki çok karakterli yol. Hatta size sahli turuda düzenleyebilirim. Bnu temmuz çıkmadan haleldelim diyorum. Ne dersiniz? Tabi katılım fazla olursa çok iyi olur.


Unutmadan bahsi geçen "Mikey" benim :) kafalar karışmasın. aslında sitedeki adımıda değiştirtmeyi düşünüyorum çünkü bu isimle beni çağıran yok herkes Mikey diyor :)
Sağlıcakla.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Ben Varım da bu ne tür bir gezi olacak gidip gelinecekmi yoksa konaklalama yapılaçak mı bugüne kadar herhangibi bir geziye katılmadığım için yanımızda götüreceğimiz ekipmanları bilirsem hazırlığımı tamamlarım en azından ileride gezilere giderken de yola cıkarken de zorluk cekmemiş olurum

mikey bayrağı verdiğin için sağol taktım güzel de oldu
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Mikey ,
Hayır yapmadı fişek gibi gittim problem çıkarmadı.Sanıyorum Bu boğma işini birşekilde ben yapıyorum yada karbüratör ile ilgili bir sorunu var incelemek gerekir. Ama kimi zaman düz giderkende yapıyor.
Nadiren yapıyor.Bu sorunu pazar günü yapmadı mesela...???Bir ara bujileri değiştirip denerim son baktığımda iyilerdi...

---

Benim uzun yolda en büyük çekincem
1- Kaza yapmak
2- lastikte bir sorun yaşamak

Sorun olursa müdehale konusunda sıkıntım olur.Elim yatkında ols bu konuda tecrübem yok.

** Gidilecek yer konusunda önerileri değerlendiririz.:) Mangalda yaparız.Resimde çekeriz.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
player77 korkunun ecele faydası yok allah kaza dan bela dan korusun.
Bence akılı uslu insanlarla yola cıkınca sorun yaşanmaz diye tahmin ediyorum önde arkada işi bilen birileri olursa tabi enazından benim gibi gurup olarak yola cıkmamaışları kollayan o zaman daha iyi olur yosa neticede herkez motor kullanıyor kurallar çok önemli lider çok önemli
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Mikey ,
Hayır yapmadı fişek gibi gittim problem çıkarmadı.Sanıyorum Bu boğma işini birşekilde ben yapıyorum yada karbüratör ile ilgili bir sorunu var incelemek gerekir. Ama kimi zaman düz giderkende yapıyor.
Nadiren yapıyor.Bu sorunu pazar günü yapmadı mesela...???Bir ara bujileri değiştirip denerim son baktığımda iyilerdi...

---

Benim uzun yolda en büyük çekincem
1- Kaza yapmak
2- lastikte bir sorun yaşamak

Sorun olursa müdehale konusunda sıkıntım olur.Elim yatkında ols bu konuda tecrübem yok.

** Gidilecek yer konusunda önerileri değerlendiririz.:) Mangalda yaparız.Resimde çekeriz.

CR7hsa yada alabiliyorsa CR7HIX almanı öneririm. Bahsettiğin tehlikeler olası tehlikelr. Biz önlemleri aldıkça bu riski en aza indiririz. Cuamrtesi günü biraz tecrübe kazanmışsındır umarım :)

player77 korkunun ecele faydası yok allah kaza dan bela dan korusun.
Bence akılı uslu insanlarla yola cıkınca sorun yaşanmaz diye tahmin ediyorum önde arkada işi bilen birileri olursa tabi enazından benim gibi gurup olarak yola cıkmamaışları kollayan o zaman daha iyi olur yosa neticede herkez motor kullanıyor kurallar çok önemli lider çok önemli

Kurallar basit ve anlaşılır düzeyde. birkaç basit el işareti ile keyifli ve güvenli bir yol yapabiliriz. Güzergah benim düşüncem gemlik sahil şeridini gezmek ya da bursa taraflarına gitmek. oradaki arkadaşlarımla da görüşüp kaynaşırız.

Sağlıcakla.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Tecrube kazanmaz olur muyum hic:) Bujiden vida, sakızdan benzin filtresine yama birde kumdan kale yapıyorum:)
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
18
Dostum Memnun ayrılmana sevindim. Yolda teklemeyi tekrar yaptı mı ? Bende pazar günü Yalovadaki Motofest e gittim. Akşam olmdanda döndük. Uygun bir zamanda yol yapmaya dayalı bir gezi düzenleyelim. Organizasyon sorumluluğunu ben üstleniyorum. Parkur olarak motosikletlerimizin gerçek performanslarını görebileceğimiz (dişli farklarından dolayı rampa çıkışları düz yoldaki hızlanmaları vs) en uygun yol Yalova Bursa arasındaki çok karakterli yol. Hatta size sahli turuda düzenleyebilirim. Bnu temmuz çıkmadan haleldelim diyorum. Ne dersiniz? Tabi katılım fazla olursa çok iyi olur.


Unutmadan bahsi geçen "Mikey" benim :) kafalar karışmasın. aslında sitedeki adımıda değiştirtmeyi düşünüyorum çünkü bu isimle beni çağıran yok herkes Mikey diyor :)
Sağlıcakla.

Benden yana olabilir ama hafta içi ve cumartesi öğlene kadar çalışıyorum!..
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
250 mct satıyorum

arkadaşlar bugün başıma hem sevinçli hemde sıkıntılı bi olay geldi.benim eşim hamile.2.yavrumuzu bekliyoruz.doktorumuz ssk ile anlaşmalı idi.bugün tekrar muayeneye gittik.sevindirici:doğum başlamış.üzücü:artık doktor ssk ile anlaşmalı değil.sonuçta ya ssk da hiç tanımadığımız pratisyenler sezeryan yaptıracak yada özel bi hastanede bizim doktor! haberi alınca ne yapacağımı şaşırdım.ilk aklıma gelen ve zaten tek çarem olan şey ise malesef motosikletimi satmaktı.o yüzden buradan arkadaşlara duyurmak istedim.2005 model 8500 kmde.gri renkli.arkada deri heybeler var.önde rüzgarlık camı ve devir saati mevcut.arka teker dişlisi 26 dişli.aküsü yeni.yağı bujileri debriyaj teli daha yeni değişti.orjinal plastik heybeleri ve 34 diş arka dişliside duruyor.bırakın kazayı durduğu yerde yan yatması dahi yok.tertemiz sıfır gibi motor.hergün 50-60 km yol yapıp işe gidiyorum.ilk aldığım gün izmirden istanbula geldim.şu ana kadar kelimenin tam anlamıyla tık demedi.yani ampul bile patlatmadı.arka dişli 26 olduğu için vibrasyon yokk yakıt ekonomisi ve rahatlık var.hatta motor daha az devirle döndüğü için yağını 1500 de değil en az 3000-3500 de değiştiriyorsunuz.bilirsiniz nekadar çok devir yaparsanız o kadar çok yakıt harcar o kadar çok yağı bozarsınız.ben sıkıntımdan dolayı 1 hafta içinde üzülerek motorumu satmak zorundayım.evimde internet olmadığı için ilgilenen arkadaşlar telefondan ulaşırlarsa sevinirim.samet 0 535 302 44 24 istanbul pendikte oturuyorum.bu motordan asla kimse pişman olmayacaktır.emin olun.selamlar.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Yuvana Bir birey daha katılıyor hayırlı uğurlu olsun inşallah kolay bir doğum olur allah analı bamalı büyütsün vatana millete hayırlı bir evlat olsun tebrik ederim
sametagir kardeş

Benden yana olabilir ama hafta içi ve cumartesi öğlene kadar çalışıyorum!..

güzergah belirlendiği taktir de belki gelenlere katılabileceğin bir mevki olabilir arbetus un pusulası bursa istikametinde
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
mevki bursa tarafları olacağı için daha erken çıkmayı öneririm. Gebzeden yol feribot dahil 1 saat 45 dk civarı sürüyor. en uzak menzilimiz bu Gemlik tahmini 50 60 km daha geride.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Soru şudur? Biz kaç kişiyiz? :)

Tehlikeli zamanda tehlikeli soru.
Herhalde cekirdek kadro ve garantidir
ARBETUS rotayı cizersen hareket sati ve dönüş saati belki bu arada bazı noktalardan da katılım olabilir

player77 gidiyormuyuz hafta sonu
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
18
Arkadaşlar benim motor bayaa bi sağır galiba çünkü 100'den yukarı çıkmıyo,eğer sağır değilse 5. vites var ama yok 4'ten 5'e attığım zaman motor fireni yapıyomuş gibi kasıyo yada 6.vites lazım. Yağı,keçeleri ve debriyaj balatası yeni değişti ama aynı. Bu motoru açabilirmiyim açabilirsem nasıl?. Motor ikiye ayrılcak diye korkuyorum!..
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
345
Uğur abi daha kısa bir gezi yapalım ... Kilometre yapmak iyi de ,bir depo git - bir depo gel, ye, iç yol parası birde yorgunluğu oluyor. Tatile gideceğim biraz ekonomi yapıyorum.:p 2 haftadır ağva yolları ,gebze yolları yerimde durmuyorum:)
Uzun geziyi sağlam bir kafa ile yapabiliriz.

Belgrad ormanına gidip temiz hava alabiliriz. Bir kangal sucuk ile ekmek ,içecek alırız .Oradan çıkıp rumeli fenerine gider sonrasında sahilden geri döneriz.Uyarsa Pazar sabahı yaparız. Tabiki Başta Mikey ve katılmak isteyen katılabilir.

Daraldım..

Yığılma konusuna birşey diyemem ama...

4 ile 5 arasındaki farkı normalde düz yolda gözükmese de rampada çok rahat anlarsın nasıl mı?

5 ile çıktığın rampayı 4 e atıp çıkmayı dene daha hızlı gidecektir.

Hız konusunda:
Hafif yokuşaşağı maksimum 125 'i görüyorum Orjinal dişli kilo 86
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
4
Dostum merhaba,

Sorularına cevap vermeye çalışayım;

ben 26 Temmuz akşamı Bursa'dan yola çıkarak 200 km de bir mola vererek Marmaris'e gittim. Tek başıma gitesydim belki 300 kmde bir mola verecektim. Grup sürüşü olduğu için böyle karar alındı. yani o senin dayanıklılığına bağlı.

modifiye hususu senin zevk ve hayalgücüne bağlı. ( benim hayal gücümü yakında göreceksiniz)

Bu tarz motorlarda racın hız değildir :) ama 100 110 km sabit hızla gidersin yolunu bulduğunda da 130 km ye çıkabilirsin. Yalnız çok stabil olmuyor tavsiye etmiyorum.

Göstergeleri dijitale çevirmek bu motora yapılacak en büyük hakarettir bence. Çünkü chopper criuiser tarzı bir mkainada göstergenin azı ve analogu makbuldür. Genel oalrak Mondialin parça tedariki ve garanti hususları yerinde. Tabi bölgeden bölgeye fark oluyor.

alır almaz değiştirmen gereken parçalara gelince balataları bence zamanı geldiğinde değiştirmeni tavsiye ediyorum Madem ilk vitesli motorun oalcak şimdilik gerek yok. ilk 500 hatta 1000 km bu bahsettiğin parçalar orijinal kalsın. İlk etapta sana tavsiyem eğer 0 km alacaksan biraz daha üstüne para koyup çelik jantlı da alabilirsin. koruma demirini taktır mutlaka.


Bu arada geçen cumartesi Uğurapay ve Player77 ile bluşup motorlarımıza bakım yaptık.

İşte fotolar.



Sağda Player77(Kutay) Solda duvar dibinde ben(arbetus) ve Uğur Abi'nin motoru


Uğur abi (ugurapay) ve biz.



Player77 nin motorunun yağını değiştirirken



Bu tapa da amma cins yerde :)




Dönüş yolu Kutay'ı işlerinden dolayı erkenden yollamak zorunda kaldık. Çok şey kaçırdın Kutay :p



Bu da son resim muhabbet okadar keyifliydi ki aklımıza gelmedi resim çekmek. Artık bidahakine. :)

Sağlıcakla

Cevapların için çok sağol bayağı faydalı oldu peki taksit konusu nasıl oluyor 2 yıl taksit ile veriyorlarmı ? Ve 2 yıl taksitle olursa aylık taksit ne kadara denk gelir acaba ? Cevapların için çok sağol motorlarınızda çok güzel kazasız belasız sürüşler nasip olsun :)
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Player77 Hakikaten Güzel olurdu gelirdim keşke daha erken saate haberim olsaydı pazar günü şile ye gittim bende . Altunizadeden cıkarken hava çok güzeldi şile yolarının bazı kesimleride bayağı serindi denizde güzeldi hafif rüzgarlı olsada.
Daha önceden sağ bujim kurum bağlıyordu serviste yapmışlardı 1000 km sonra bujiyi kontrol etmek için Cuma günü söktüm buji yatağında siyah bir birikim vardı temizledim bujiyi yerine taktımda hafif bir sıkma conucu çıvata kısmı blokta kaldı buji iki parcaydı bayağı telaşlandım bujiyi incelediğimde daha önce sıkılırken catlamış siyah birikimin nedenine o catlak imiş Arbetusla msn bayağı mülakat yaptık ne yapa bilirim diye bana yakın yedeki servis çok ama çok tehlikeli bir servis elini ver koplunu kaptırıyorsun .
Tornada 6,5 mm cıva celiğine ters diş cektim bir sansımı denemek için bujinin blokta kalan kısmına diş cektiğim mili kılavuz ceker gibi saldım ve bujinin kalan kısmı bloktan cıkarmayı başardım .
servise gidip para parçalanmaktan kurtuldum ama bayağı paniklemiştim.
Motosiklet ustası bulmak çok zor herkez sizi yolunaçak kaz gibi görüyor .
Arbetus çok sanşlısın ustan çok iyi bizdemi gebzeye taşınsak ne.
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Player77 Hakikaten Güzel olurdu gelirdim keşke daha erken saate haberim olsaydı pazar günü şile ye gittim bende . Altunizadeden cıkarken hava çok güzeldi şile yolarının bazı kesimleride bayağı serindi denizde güzeldi hafif rüzgarlı olsada.
Daha önceden sağ bujim kurum bağlıyordu serviste yapmışlardı 1000 km sonra bujiyi kontrol etmek için Cuma günü söktüm buji yatağında siyah bir birikim vardı temizledim bujiyi yerine taktımda hafif bir sıkma conucu çıvata kısmı blokta kaldı buji iki parcaydı bayağı telaşlandım bujiyi incelediğimde daha önce sıkılırken catlamış siyah birikimin nedenine o catlak imiş Arbetusla msn bayağı mülakat yaptık ne yapa bilirim diye bana yakın yedeki servis çok ama çok tehlikeli bir servis elini ver koplunu kaptırıyorsun .
Tornada 6,5 mm cıva celiğine ters diş cektim bir sansımı denemek için bujinin blokta kalan kısmına diş cektiğim mili kılavuz ceker gibi saldım ve bujinin kalan kısmı bloktan cıkarmayı başardım .
servise gidip para parçalanmaktan kurtuldum ama bayağı paniklemiştim.
Motosiklet ustası bulmak çok zor herkez sizi yolunaçak kaz gibi görüyor .
Arbetus çok sanşlısın ustan çok iyi bizdemi gebzeye taşınsak ne.


Evet ciddi bir sorundu ters diş yöntemiyle çözdük. Şükür. Buraya taşınabilirsiniz hem burdaki kalemizi de güçlendirmiş oluruz. ben hafta sonu kadıköy dena rkadaşlarımı aldım tuzle gebze ve denzli köyü barj gölü taraflarında dolaştım. eve girdiğimde 280 km yol yapmışım :)
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
3
herkese selamlar benim oğlan 2000 km ye geldi yarın servise götürücem bakım için bu hafta sonuda dişli değişimini yapmka istiyorum kaç dişli yapmalıyım bilenlerden yardım istiyorum ha bide şu oring zincir fiyatlarını bilen varmı arkadaşlar koruma demirinide istanbuldan sancar motordan getirtim gayet güzel bişi yarın takılacak resimlerini sizlerle paylaşıcam oğluşumun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst