çamur sorununu bende yaşıyorum çamurluğa ek yaptık ama hala atıyor bende çözemedim akra koltukta bile oluyo
Merhaba arkadaşlar ben motoru 6 aydır kullanıyorum herşeyinden memlundum ancak motorum dun kırank kestı ben herzamanki gibi kullanıyordum ve bakımlarını aksatmadan yaptırdım castrol marka yağ kullandırttım motoru devırsız kullanmadım neyın ne olcagını bılıyorum tek gozumden kacan olay motorun anlamadıgım seklıyle ben 2 bın km de bir bakımlarını yaptırıyorum motorum 6.400 de krank kırdı her 2 bın km de yag degıstı hıc eksıltmıyordu ancak son degıstıgınde problem yoktu sonra motor yag gostergesınde yag goremedım cubuguna bakıyorum gozukmuyor her seferınde motor yan duruyordur veya sıcaktır dıyerek gozukmuyor dıyerek onemsemedım ve kullanmaya devam ettım bakımdan bakıma yağı kontrol edılıyor dıye önemsemedım ve buyuk ıhtımal motor yağsız kaldıgı ıcın kırank kırdı sımdı burda benım sucum varmı mondıal servisine gidiyorum hep kırank kırılması garanti kapsamına gırıcekmı
Geçmiş olsun. Ben kendim 1000 km'de bir yağ değişimi yaptırıyorum motoruma. Garanti kapsamıyla alakalı bir bilgim yok.
Sizlerin motorlarında da vites geçişlerinde sıkıntı var mı? Özellikle boşa geçerken tam girmiyor.
kırank kırılması zannımca kullanıcı hatasıyla alakalı değil. tabi çok hızlı giderken vitesi iyice düşürüp aşırı motor freni yapmak gibi eylemlerle kullanıcı da kırabilir ancak bahsettiğiniz kadarıyla siz kullanmayı yeteri kadar biliyorsunuz. Bunun haricinde 2000 km de bir yapılan değişen yağın 20.000 km dayanması gerekiyormuş yani siz yağını bakımı geldiğinde değiştirmezseniz bile çok fazla eksilmemesi gerekiyor. Eksilmişse ki olmuş, motordaki bir arıza sebebiyledir. Motordaki arıza sebebiyle oluşan zararın tazmini de garanti kapsamında değerlendirilmelidir. Tavsiyem, servise gidin, garanti kapsamında yaptırın. Kabul etmezlerse Mondial Müşteri hizmetlerini arayın. Durumu izah edin. Yardımcı olurlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
poyraz hocam,
servisçi vatandaş bu şekilde yaklaşabilir tabi ama bunun hukuki bir hükmü olduğunu sanmıyorum. Çünkü bakımlarını yaptırmış arkadaş. Bakımlarda arıza varsa tespit edilip onarılmalıydı. Yoksa, motor neden yağ eksiltti? Bu sebeple bu tarz durumlarda servisçi ile anlaşmanız bazen pek mümkün olmuyor. Hemen arayıp müşteri hizmetlerine durumu bildirmek ve servisçinin yaklaşımından bahsetmek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Hocam benim motor şuan 4700 kmde. Sadece ikinci viteste problem yaşıyorum. Vites iyi geçmiyor herhalde. Bir de sadece vitesi birden ikiye yükselirken oluyor. Problem şöyle: Vitesi birden ikiye yükseltiyorum. Sonra bir kaç metre ikide gidiyorum. Sonra tak, kendini boşa alıyor. Bazen trafikte problem oluyor. Servise götürdüm dün. Bir bindi geldi. Havalar soğuk. Motor soğukken olur öyle. Yağ soğuyunca akışkanlığı azaldığı için oluyordur, havalar ısınınca düzelir dedi.
kırank kırılması zannımca kullanıcı hatasıyla alakalı değil. tabi çok hızlı giderken vitesi iyice düşürüp aşırı motor freni yapmak gibi eylemlerle kullanıcı da kırabilir ancak bahsettiğiniz kadarıyla siz kullanmayı yeteri kadar biliyorsunuz. Bunun haricinde 2000 km de bir yapılan değişen yağın 20.000 km dayanması gerekiyormuş yani siz yağını bakımı geldiğinde değiştirmezseniz bile çok fazla eksilmemesi gerekiyor. Eksilmişse ki olmuş, motordaki bir arıza sebebiyledir. Motordaki arıza sebebiyle oluşan zararın tazmini de garanti kapsamında değerlendirilmelidir. Tavsiyem, servise gidin, garanti kapsamında yaptırın. Kabul etmezlerse Mondial Müşteri hizmetlerini arayın. Durumu izah edin. Yardımcı olurlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
poyraz hocam,
servisçi vatandaş bu şekilde yaklaşabilir tabi ama bunun hukuki bir hükmü olduğunu sanmıyorum. Çünkü bakımlarını yaptırmış arkadaş. Bakımlarda arıza varsa tespit edilip onarılmalıydı. Yoksa, motor neden yağ eksiltti? Bu sebeple bu tarz durumlarda servisçi ile anlaşmanız bazen pek mümkün olmuyor. Hemen arayıp müşteri hizmetlerine durumu bildirmek ve servisçinin yaklaşımından bahsetmek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Hocam benim motor şuan 4700 kmde. Sadece ikinci viteste problem yaşıyorum. Vites iyi geçmiyor herhalde. Bir de sadece vitesi birden ikiye yükselirken oluyor. Problem şöyle: Vitesi birden ikiye yükseltiyorum. Sonra bir kaç metre ikide gidiyorum. Sonra tak, kendini boşa alıyor. Bazen trafikte problem oluyor. Servise götürdüm dün. Bir bindi geldi. Havalar soğuk. Motor soğukken olur öyle. Yağ soğuyunca akışkanlığı azaldığı için oluyordur, havalar ısınınca düzelir dedi.
aynı dediğin şey benim de başıam geliyor ama ybr ile kurye olarak çalışıyorum usta haklı soğuktan bence cünkü hava iyiyken oyle bir sorun yapmıyor hava soğukken bir de siparis gelnce motoru ısıtmadna dırek gazladığımız ıcın yapıyor herhal
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
beyler bu işlerden anlayna tecrübeli biri cevaplasın lütfne motora custom ypmk ıstıorm ama ebayda marka model bısye ckmıyor zongshen dıe arattım gene cıkmıyor bunun fren ve debrıyaj manetı baska hangı motorla uyar sızce o sekılde aratayım mesela ybf cbf yada honda cbr250 fln ozellıkle cbr 250 ıle aynı gıbı geldı manetler ama emın değilim bir de gidon topuzu