Mondial Mondial 180 Z-One Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Abiler bi kaç sıkıntım var benim yardımcı olursanız sevirim. 1.motor vites geçişleri inanılmaz sert boşa geçmesi imkansız gibi. 2. Işıklarda falan durunca direk stop ediyo. 3. Motorda gaz açınca boğuluyomuş gibi oluyo. Önce kendini bi silkeliyo sonra hızlanmaya başlıyo. Ve son olarak rolantide dururken devir 3000 i geçiyo. Daha 15 km oldu motoru alalı bunlar normal mi yoksa sıkıntı mı var?

doğrudur mondialin genelinde bu böyledir debriyaj ayarı yapın ve uygulayın , veya koldan ayarlayın. ışıklarda stop ediyor diyorsun buna cevabım rolantin düşük olurdu, rolantide devir 3000 diyorsun jikleyi bir kontrol edermisiniz lürfen. birden gazı kökleymeyin gazı yedirerek uygulayın.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2014
Mesajlar
15
Boşa atmak için biraz uğraştırdığı doğrudur. :) Fakat, örneğin ışıklarda boşa atacaksan, durmadan, motor hareket halindeyken vitese yavaşça dokun. Hareket halindeyken ne kadar basit olduğunu göreceksin. :) Ayrıca benim motorum 1.600km.de, ben de dediğin stop etme olayından şikayetciydim, soğukken oluyor sadece. Misal sabahları çalıştırmadan önce aç jikleyi, boştayken motor 2-3 bin devre kadar hafif hafif gaz ver. 30 40 saniye yapsan stop etmiyor. :)
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Boşa atmak için biraz uğraştırdığı doğrudur. :) Fakat, örneğin ışıklarda boşa atacaksan, durmadan, motor hareket halindeyken vitese yavaşça dokun. Hareket halindeyken ne kadar basit olduğunu göreceksin. :) Ayrıca benim motorum 1.600km.de, ben de dediğin stop etme olayından şikayetciydim, soğukken oluyor sadece. Misal sabahları çalıştırmadan önce aç jikleyi, boştayken motor 2-3 bin devre kadar hafif hafif gaz ver. 30 40 saniye yapsan stop etmiyor. :)

Ve son olarak rolantide dururken devir 3000 i geçiyo, diyor arkadaş jiklelik bir iş yok, ya jiklen açık gidiyorsun yada rolanti yüksek.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Vitesinde stop etmesinde falan sıkıntı yok o zaman içim rahatladı :) jikle kendimize doğru çekince açılıyo ileri ittiğimizde kapanıyo diye biliyorum. Benim jikle ileri itik durumda. Eğer bildiğim doğruysa rolantisi yüksek eğer yanlış biliyosam jikle açık geziyorum :D
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Vitesinde stop etmesinde falan sıkıntı yok o zaman içim rahatladı :) jikle kendimize doğru çekince açılıyo ileri ittiğimizde kapanıyo diye biliyorum. Benim jikle ileri itik durumda. Eğer bildiğim doğruysa rolantisi yüksek eğer yanlış biliyosam jikle açık geziyorum :D

ok yönüne doğrumu itili durumda, eğer öyle ise geri çek tabi rolantin yüksek olur.
 
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
7
7500 devirde 130 km hıza ulaşıyor. motor şu an 550 km de rodajı bittiginde motor açıldıgında dahada iyi degerlere ulaşıcak
 
Katılım
13 May 2014
Mesajlar
15
Motorun rolantisinin nerede olduğunu bilmiyorsan bu akşam fotoğraf atmaya çalışayım fırsat bulursam. Ufak tefek şeyler için servise/tamirciye gitmemiş olursun :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

3. viteste Susurluk - Balıkesir yolunda 132 gördüm. Devir 12.000 tabi. Ayağıma taş çarptı sandım, meğer ayak marşıymış.. :) O kadar zorlayınca aşırı titredi.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Motorun rolantisinin nerede olduğunu bilmiyorsan bu akşam fotoğraf atmaya çalışayım fırsat bulursam. Ufak tefek şeyler için servise/tamirciye gitmemiş olursun :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

3. viteste Susurluk - Balıkesir yolunda 132 gördüm. Devir 12.000 tabi. Ayağıma taş çarptı sandım, meğer ayak marşıymış.. :) O kadar zorlayınca aşırı titredi.

Rolantinin yerini bilmiyorum açıkçası resim çok iyi olur :) peki rolanti de dururken devir kaç olmalı en fazla ona göre ayarlarım.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Rolantinin yerini bilmiyorum açıkçası resim çok iyi olur :) peki rolanti de dururken devir kaç olmalı en fazla ona göre ayarlarım.

1000-1400 arasında olsun, jikleyi soğuk havada çalıştırmak için kullanın sanki -45 lere iniyor soğuklarda kullancaz.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Az önce yolda bi arkadaşım gördü motor aldığımı yanıma geldi kafamı karıştırdı gitti. Kullanım kitapçığında ilk 800 km 5000 devir altı 800-1600 km arası 7000 devir altı kullanın yazıyo. Arkadaşım da bana "kanka arada zorla makinayı sıkıştır ki açılsın sağır olmasın yoksa gitmez verim alamazsın" dedi. Kendisi motor tamircisi. Bu tarz bi yorumu yetkili servis söyledi diye başka bi başlıkta okumuştum. Motordan max verim alabilmek için nasıl yapmalıyım rodajı? Siz nasıl bi yol izliyosunuz
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
11
motor yeniyken sıkıdır bu nedenle yüksek devirde pek kullanma yani çok kullanma.Kısa süreli yüksek devirlere çık çok da aşırıya kaçma zamanla açıldıkça motor daha yüksek devirlerde daha uzun süre kal.Yani arada sırada kısa sürelik yüksek devir yap belirttiğim gibi motor yeni ve sıkı olduğundan aşırı ısınma olmasına sebep olur aşırısı tehlikeli.

Bir de düşük devirde de olsan uzun süre aynı devirde gitme deviri sık sık değiştir.ben mcx roadracer kullanıyorum çok memnunum ilerde 180 z one a geçerim umarım mxz imi aratmaz
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
motor yeniyken sıkıdır bu nedenle yüksek devirde pek kullanma yani çok kullanma.Kısa süreli yüksek devirlere çık çok da aşırıya kaçma zamanla açıldıkça motor daha yüksek devirlerde daha uzun süre kal.Yani arada sırada kısa sürelik yüksek devir yap belirttiğim gibi motor yeni ve sıkı olduğundan aşırı ısınma olmasına sebep olur aşırısı tehlikeli.

Bir de düşük devirde de olsan uzun süre aynı devirde gitme deviri sık sık değiştir.ben mcx roadracer kullanıyorum çok memnunum ilerde 180 z one a geçerim umarım mxz imi aratmaz

50 km den fazla yol yaptım bu akşam. Gidişi çekişi frenleri beni çok memnun etti. Eğer alırsanız pişman olacağınızı düşünmüyorum pek. Bakalım ilerki kmlerde neler görücez :)
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
43
Arkadaşlar bende rodaj dönemindeyim maksimum 5bin devirde vites degiştiriyorum, bence ideal limiti bu.. Sonrasın direk motor bagırmaya başlıyor. Hacimine göre tork fena olmadıgı için şehir içerisinde rahat ediyorsunuz.. Ani frenlemelerden kaçınıyorum, motor freni de kullanıyorum ama onda da dikkat edip motoru çok fazla yükte bırakmıyorum.. Ani devir yükseltmiyorum..

Rondo kardeşim motorun güzelmiş bu arada güle güle kullan..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2012
Mesajlar
327
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
43
servis bosch taktı

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:38 ----------



http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar karburatör linki ibre sekil yapmişlar.

Bende ilk bakımda degiştireyim o zaman sagolasın, zaten kendi yagımla gitmeyi düşünüyorum olmadı bir de buji alırım..
 
Katılım
13 May 2014
Mesajlar
15
nPX7oM

vzOE74
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst