Mondial MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

  • 151 RS

    Oy: 445 61.0%
  • 151 RSİ

    Oy: 57 7.8%
  • ASYA 150T

    Oy: 58 8.0%
  • SUKIDA

    Oy: 10 1.4%
  • WUXY

    Oy: 12 1.6%
  • DİĞER

    Oy: 147 20.2%

  • Kullanılan toplam oy
    729
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
tamam zorladığım doğru ama bu kadar erken olması çok berbat bari bi 10 15 i görseydi
muhabbet şimdi çin malı zaten elimizdeki malzeme narin olayına gelicek.haklısın bende bilerek aldım bu motoru ama nedense insan sınırları zorlamak, haz almak adına motora işkence çektiriyor bazen =)

yok yaptırmadım zaten.ustam bunlar fazla tutar bayramda beni ara benim atelyede hallederiz dedi :d normalde mondial servisi bu adam.
bakalım el altı ucuz bişeye halletcez.
bilmiyorum bana takım dedi 50 55 arkadaki 30 öndeki dedi.hatta ayrı ayrı satılmaz takım dedi yani.
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
ani sert kalkış yapıyorsan balata yer.normaldir.ön takım balatası ne bu arada ilk defa duydum? arka balata 50 değil 35lira.işcilikte 25 30u gecmez cok almış.orjinal kayışta 7binde bitmez mutlaka zorlanırsa 2000de bile kopartır:bounce:

peki ya cok saglam gıden motor mesala hızlı kalkısı 140 gosteren ıbrede 120 yı vuran bir motor neden 1den performansı dusp 80ni gecemez ki
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
5 binden sonra başladı işte bendede dediğin olay.
sorunun kökeninde debriyaj balata takımı ve kayış varmış..
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
peki ya cok saglam gıden motor mesala hızlı kalkısı 140 gosteren ıbrede 120 yı vuran bir motor neden 1den performansı dusp 80ni gecemez ki

buji,hava fitresi,kullanılan yağ,debriyaj,varyatör,kayış,hatta hep bu hızlarda devamlı olarak kullanıyorsan motor içinde bile problemler olmuş olabilir.yani bir çok sebebi olabilir. mesela bujiyi ve yağı enson ne zaman değişti? kalkışlarda aşırı bir titreme varmı? motoru askıya aldığında rölantide tekerlek dönüyor mu? gaz verdiğinde egzozdan ne tür duman çıkıyor,elektrik kablo soketler ne durumda? akünü en son ne zaman kontrol ettin gibi gibi sorularla çözüme gidebilirsin:rendeer:
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
Kardes onlar variatör agirliklari. Onlar motordan gelen gucu bir nebze hafifletiyor, eher yanlis hatirlamiyorsam onlarin tanesi 15g geliyor. Ama ustan sana yenisini al derse orjinal alma, git 13-14g'liklardan al ve farki gör, 151cc'nin gercek gucunu hisset:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:37 ----------



Senin usta neymis abi yau, herseyi pahaliya patlatiyor. Insan 15tl alirmi kelepceye... Git birde baska ustaya göster, 7000km bitmez debriaji bizim motorlarin. Teflon'dan yapilmis, yani adi bir malzeme degil ve sana 7000km'de bunu bitirmissin demis:cyclopsan Kayislar en fazla 5000km surulecek sekilde kullanilacak, 10bin ve 15bin gitmez bizim motorlarin orjinal kayislari. Ama kevlar kayis dersen o baska:rendeer:

KAYIŞ 10000 VEYA 15000 GİTMEZMİ NE GİTMEMESİ KARDEŞİM BEN 30000 KM DE DEĞİŞTİRDİM DAHA DEĞİŞTİMESEN GİDERDİ ÇEKİ DEN DÜŞTÜĞÜ İÇİN İÇİM RAHAT ETMEDİ DEĞİŞTİRDİM :bounce:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
ben hor kullandım doğruya doğru.
tek olduğum zamanlarda ani kalkışlar
genelde 1 artçı
yerine göre 2 artçı =)
yapmadım demiyorum yaptım mtor çokta çekti benden
ha isterdim ki 2-3 bin daha idare etseydi durumları düzeltince kayışı koparsaydı :mrgreen:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
@ProkaryoT
buji, hava filtresi, motor yağı bunlar artık bilindik şeyler her sayfada yazıyoruz.biraz arama yapın !

bende bu arada yarın baskı balatayı yaptırıyorum bayramdan önce cıksın aradan dedim.
50-60 malzeme 20 veya 30 da işçilik yani bana toplam 80 liraya patlayacak.
bide bando kayış takıyım diyorum 20 de ona.100 liraya çıkıcaz bakalım yarın.
boğaza yemez motora verir olduk benzini bakımı sorunu derken :D
ilkbahar da satmak farz oldu artık.
1000 lira fiyat full bakımlı 151rs ankara.ilkbahar için rezervasyon alınır:D
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
kavrama bilyeleri + arka varyatör komple + bando kayış + işçilik = 100 lira

nasıl arkadaşlar sizce ?

BUNLAR ÇIKAN MALZEMELER

BU ARADA BİZİM SCOOTLARDA POWERLİNK VARMIŞ.

11112010045.jpg
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
kavrama bilyeleri + arka varyatör komple + bando kayış + işçilik = 100 lira

nasıl arkadaşlar sizce ?

BUNLAR ÇIKAN MALZEMELER

BU ARADA BİZİM SCOOTLARDA POWERLİNK VARMIŞ.

11112010045.jpg

iyi arkadaşım şimdi normal bu fiyat.güle güle eskit.cıkan kayış powerlınk orjınal olarak ustunde bunu kullanıyor fabrıka.çokda kötü sayılmaz kötünün iyisidir.bandodan memnun kalırsın kolay kolay yolda bırakmaz yalnız 2 bin bakımlarında kayışıda kontrol etmeden kapatma.kazasız belasız binmen dileğiyle:rendeer:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
çıkan kayışın sadece 1 yerinde bi çatlak vardı ama hani derler ya.ölümcül bi çatlak yani pamuk ipliğinin üstündeydi resmen.iyi oldu değiştirdiğim zamanı gelmiş.
sağol kardeşim motoru yeni almış gibi tın tın tın gidiyorum artık.dersimizi aldık 100 lira gidince :) eşşek gibi yüklemek, abanmak yok artık..
özlemişim vallahi ilk günlerdeki çekiş gücünü
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
çıkan kayışın sadece 1 yerinde bi çatlak vardı ama hani derler ya.ölümcül bi çatlak yani pamuk ipliğinin üstündeydi resmen.iyi oldu değiştirdiğim zamanı gelmiş.
sağol kardeşim motoru yeni almış gibi tın tın tın gidiyorum artık.dersimizi aldık 100 lira gidince :) eşşek gibi yüklemek, abanmak yok artık..
özlemişim vallahi ilk günlerdeki çekiş gücünü
:):) senın scooter 80den yukarı cıkmıyordu sanırım sımdı rocket olmuştur :)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
geç de olsa farkettik demekki sorunun iyice ortaya çıkması gerekiyormuş.
bu gün işimi hallettikten sonra tur atarken motor birden patır patır ötmeye başladı.aynı egsoz u patlak bi kamyon gibi.gittim gösterdim meğer hava filtresi nin hortumunun kelepçesi çıkmış ve çekişte patpat atıp da çekmemesi ondan kaynaklanıyomuş.
yani baskı balata değiştirmeyip sadece bu olayı halletsem motorum gene canavar gibiydi.sadece kalkışlarda bocalıyodu biraz işte.
neyse sözün özü kıcı kırık kelepce bana semeriyle 80 e mal oldu ama iyi oldu zamanı gelmişti kayışın ve takımın :) neyse hayırlısı olsun diyelim.

pek akıcı olmadı ama idare edin :mrgreen:

@darkboy
aynen.şuan 80 90 da gaz vermeme rağmen ilk günkü çekiş gücünde.verdikçe alıyo gazı.ilk günden fazla zorlamayalım dedim bıraktım 90 da :)
aman dostlar benim gibi 3 kişi binip yokuşta tam gaz açıp eşşeklik etmeyin altınızdaki çin motor :p
yaptık bişey çektik cezasını.sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer misali..
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
KAYIŞ 10000 VEYA 15000 GİTMEZMİ NE GİTMEMESİ KARDEŞİM BEN 30000 KM DE DEĞİŞTİRDİM DAHA DEĞİŞTİMESEN GİDERDİ ÇEKİ DEN DÜŞTÜĞÜ İÇİN İÇİM RAHAT ETMEDİ DEĞİŞTİRDİM :bounce:

Abi benim yaziyi iyi okursan ne demek istedigimi anlarsin:) Ben GITMEZ demedim, benimki sadece tavsiye. Kayis'in ömru surucuden surucuye denisir. Ne kadar dik rampalarda, kumlu - islak zeminde motoru zorlarsaniz okadar kayis kacirir = disli'leri biter zamanla, ineldigi yerden kopar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:07 ----------

Bazi arkadaslar benim motor artik 80-90 kecmiyor deyenlere muhtemel bir care

Motorun karburatörunu temizletin ve Shell V-power tipi benzin doldurun ilk zamanlarda ki karburatörun icine daha az katkili benzin girsin ve benzin kanallari iyice bir temizlensin. Benim motorda gitmemezlik yapiyordu ilk baslarda bu yaz. Bir karburatör katkisi ile hall oldu sorun. Ama sunu ekleyim ki motorun ilk gunku cekisini hic bir zaman geri yakalayamazsiniz.
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
70
Arkadaslar ilk once size saygılarımı sunarım.ben yeni 2. el mondial rs aldim 2006 model.ilk aldimda cekişi flan cok guzeldi.rampada 80 km yi goruyodu.71 km yaptim bi yagına bakayım dedim.baktığımda gozlerime inanamadım yag hiç kalmamıstı nerdeyse.bu durumu aldıgm kişiye soledim.oda bana dediki (Motora cok yuklenmişsindir ondan yag yakmıstır.motoru cok zorlama dedi)ama motor zorlanmayla yag yakarmı?ve bu arada yag çubuğunun neresine kadar yag koymalıyım lütfen yardım edin.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Arkadaslar ilk once size saygılarımı sunarım.ben yeni 2. el mondial rs aldim 2006 model.ilk aldimda cekişi flan cok guzeldi.rampada 80 km yi goruyodu.71 km yaptim bi yagına bakayım dedim.baktığımda gozlerime inanamadım yag hiç kalmamıstı nerdeyse.bu durumu aldıgm kişiye soledim.oda bana dediki (Motora cok yuklenmişsindir ondan yag yakmıstır.motoru cok zorlama dedi)ama motor zorlanmayla yag yakarmı?ve bu arada yag çubuğunun neresine kadar yag koymalıyım lütfen yardım edin.

devamlı yuksek devir çevirirse bitirecek kadar olmasada bir miktar yağ yakabilir bu normaldir.hemen yağ doldur.seviye çubuğun en üstündeki çarpı işaretinin olduğu yerde kalmalı.
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Arkadaslar ilk once size saygılarımı sunarım.ben yeni 2. el mondial rs aldim 2006 model.ilk aldimda cekişi flan cok guzeldi.rampada 80 km yi goruyodu.71 km yaptim bi yagına bakayım dedim.baktığımda gozlerime inanamadım yag hiç kalmamıstı nerdeyse.bu durumu aldıgm kişiye soledim.oda bana dediki (Motora cok yuklenmişsindir ondan yag yakmıstır.motoru cok zorlama dedi)ama motor zorlanmayla yag yakarmı?ve bu arada yag çubuğunun neresine kadar yag koymalıyım lütfen yardım edin.

Motor kucuk bir miktar yag yakabilir eher cok gaza yukleniyorsan. Normal suruste bile yag yakabilir motor, sifir yag yakan motor yoktur! Ama sen diyorsunki motorda yag kalmamis, belki eski sahibi hic yag denistirmedi ve zamanla yaka yaka dusuk seviye'ye getirdi. Kis zamanlari ''hafif'' yag turlerinden kullanmaya bak, 10w-40 mesala. Yaza dogru geldik mi 15w-45'e dogru cika bilirsin.:rendeer: Dikkat! Motorun karteri 0.9l civari yag aliyor icine, sana tavsiyem tika basa doldurma yagi, 0.7litre doldursan yeter.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Kas 2010
Mesajlar
6
151ts

wergı ne kadar oduyrsnz 151 rsde muayene yaptrrken vede motoru devır alırken :silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst