Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
arka varyatörün bozuk. ya eski takıldı ya da fabrikasyon hatalı. arka varyatörü söktürüp içini açtırıp gres yağıyla yağlat.
Maxi ön varyatör gibi geliyor bana sorun.18,700 Km'dir aynı..
Siz daha erken değiştirdiniz diye hatırlıyorum
Devir fazla kaçırıyor,geçen 2 kişi dik bayırda 12000 devir gösterdi gösterge
Ben artık kaale almıyorum bozulursa bozulsun,üstüne düştükçe bi yerden sıkıntı oluyor..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Maxi ön varyatör gibi geliyor bana sorun.18,700 Km'dir aynı..
Siz daha erken değiştirdiniz diye hatırlıyorum
Devir fazla kaçırıyor,geçen 2 kişi dik bayırda 12000 devir gösterdi gösterge
Ben artık kaale almıyorum bozulursa bozulsun,üstüne düştükçe bi yerden sıkıntı oluyor..

zangır zangır titremeyi arka varyatör yaptırır. kavrama gerçekleşince ortadan kalkan titreme benim savımı destekliyor.

yüksek devir çevirip motor gitmiyorsa ön varyatörün içindeki mil aşınmıştır ya da kayış bollaşmıştır. ya da ön varyatörün aynası diyim; çok pürüzsüzleştiğinden kayış varyatöre tutunamıyordur.

100-150 tl verip aktarım sistemini komple değiş bence. 25 bando kayış, 50-50 varaytörler (sanırım) bir de işçilik...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
zangır zangır titremeyi arka varyatör yaptırır. kavrama gerçekleşince ortadan kalkan titreme benim savımı destekliyor.

yüksek devir çevirip motor gitmiyorsa ön varyatörün içindeki mil aşınmıştır ya da kayış bollaşmıştır. ya da ön varyatörün aynası diyim; çok pürüzsüzleştiğinden kayış varyatöre tutunamıyordur.

100-150 tl verip aktarım sistemini komple değiş bence. 25 bando kayış, 50-50 varaytörler (sanırım) bir de işçilik...

Sıkıntı geçti maxi kendi kendine :)
Gaz telim kopunca,4500 devir rölanti ile gitmiştim tamirciye,yolda da ışıklarda durdum,4500 devir çevirmeye devam ediyordu.
Sanırım biraz zarar verdim,aktarım sistemine.. Ama üstüne yaklaşık,350-400 km yaptım. Sorun geçti gibi..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Sıkıntı geçti maxi kendi kendine :)
Gaz telim kopunca,4500 devir rölanti ile gitmiştim tamirciye,yolda da ışıklarda durdum,4500 devir çevirmeye devam ediyordu.
Sanırım biraz zarar verdim,aktarım sistemine.. Ama üstüne yaklaşık,350-400 km yaptım. Sorun geçti gibi..

arka varyatörü söktür. her tarafını yağlasın usta. yaylarını ve kol diyeyim kollarının çalıştığına baksın. arka varyatör kalkışta titreme yapıyotsa o bozulmuştur. ben bi ara pati çektiriyordum bir de motosiklet çekmiştim. ondan sonra böyle şeyler başıma gelmeye balamıştı. sonra yağlattım düzeldi.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
arka varyatörü söktür. her tarafını yağlasın usta. yaylarını ve kol diyeyim kollarının çalıştığına baksın. arka varyatör kalkışta titreme yapıyotsa o bozulmuştur. ben bi ara pati çektiriyordum bir de motosiklet çekmiştim. ondan sonra böyle şeyler başıma gelmeye balamıştı. sonra yağlattım düzeldi.
Yeni taktırdım arka varyatörü,2000 km olmamıştır.. :jocolor:
Bu arada satışa koymaya karar verdim. 1,750'den fiyat koyacağım,alan olursa ne ala,olmazsa yine binerim.
Nasılsa sezon açıldı :mrgreen:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-bakimli-temiz-mondial-150-zc-90191415/detay/
Motoru sahibinden.com'a koydum.
1600 istedim,fiyat fazla biliyorum ama,bakımı eksiksiz..
Yaz tatiline de yeni girdik,bakalım istediğim fiyatı veren yada mantıklı fiyatlar olursa satıp,vitesliye geçmenin vaktidir..
Dün aşırı sıcakta 100 km,yolun 20 km'si tırmanış olmasına rağmen pek memnun kaldım..
Artık hayırlısı..
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
45
Arkadaşlar bir sıkıntım var;

Motorda 1 haftadır sıkıntı var motorda boğuluyor ve tam gaz yemiyor 50 60 km den fazla hızlanamıyor. Son hızım ciddi oranda düştü. Motorun yağı yeni değişti ve bakımı yeni yapıldı. Hava filtresi kirli olabileceğini düşünerek kontrol ettim tertemiz, gaz teline baktım bir sıkıntı yok. Karbüratörde pislik olma ihtimali olabilirmi veya kayış ve aksamında bir sıkıntı olabilirmi??. Karbüratörde pislik olma ihtimaline karşı benzine karbüratör temizleyici karıştırdım ve 97 benzin koydum biraz kendine geldi çekişi arttı ama hala 60 km den fazla hız göremiyorum. İki kişi bindiğimde ise motor ciddi oranda zorlanıyor bayırlarda çok daha net belli oluyor. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
büyük ihtimal karbüratördedir..
pislikten ziyade bozulmuş dyafram yırtılmış olabilir..
bende yaşamıştım zc mde bogulma olayını gaz yememe .
karbüratör degişmişti sorun kalkmıştı ortadann..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Arkadaşlar bir sıkıntım var;

Motorda 1 haftadır sıkıntı var motorda boğuluyor ve tam gaz yemiyor 50 60 km den fazla hızlanamıyor. Son hızım ciddi oranda düştü. Motorun yağı yeni değişti ve bakımı yeni yapıldı. Hava filtresi kirli olabileceğini düşünerek kontrol ettim tertemiz, gaz teline baktım bir sıkıntı yok. Karbüratörde pislik olma ihtimali olabilirmi veya kayış ve aksamında bir sıkıntı olabilirmi??. Karbüratörde pislik olma ihtimaline karşı benzine karbüratör temizleyici karıştırdım ve 97 benzin koydum biraz kendine geldi çekişi arttı ama hala 60 km den fazla hız göremiyorum. İki kişi bindiğimde ise motor ciddi oranda zorlanıyor bayırlarda çok daha net belli oluyor. Yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Karbüratör,değilse de varyatör grubu ile alakalıdır büyük ihtimal.
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
45
büyük ihtimal karbüratördedir..
pislikten ziyade bozulmuş dyafram yırtılmış olabilir..
bende yaşamıştım zc mde bogulma olayını gaz yememe .
karbüratör degişmişti sorun kalkmıştı ortadann..

Bir arkadaşım var kendi motosikletinin karbüratörünü açıp kendisi temizleyebiliyor . Acaba açsak sorunun pislikten mi yoksa başka bir şeyden mi olduğunu anlayabilir miyiz?
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
dedigim gibi temizlemekten ziyade başka bi sorun varsa onu anca baska bi karbüratör takarak anlarsınız..
veya iyi bi usta lazım..diye düsünüyorum..
mesela benim sorunu bulmak için adam bir sürü sey yaptı..
yok egzoz kurum baglamıştır dedi temizledi cıx olmadı..
beyni degişti yok olmadı
buji idr car cut denedi yine aynı motor en son karbüratörü söktü baska taktı düzel di motor
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
150zc ruhu olan, çok enteresan bir motor. Canı isterse iyi bir gezi arkadaşı olur ama istemezse kabusunuz olur.
Gezmek için çıkacağınız yolda köprü bulunmadığından emin olun. Nedenini bilemiyorum ama ben hep köprülerin tam ortasında kaldım.

8nzry.jpg


'09-'12 yılları arasında 22.000 km kullandığım ZC için her yıl en az 1000.TL harcadım. Yani bana 4000 yada 5000.TL'ye maloldu. Genel bakım masrafı hariç.

1 ay kadar önce hasbel kader girdiğim Mototal'den yanlışlıkla Honda Finans'ın 2 yıl kredisi ile ayda 309.-TL'ye Honda PCX 125 aldım.

8p0mm.jpg


Eğer motora binmek konusunda ciddiyseniz kesinlikle bu dönüşümü sizde yapın derim. Aradaki fark inanılmaz boyutta.
En azından yakıt konusunda fikir vereyim;

8p0x6.jpg


8p0tx.jpg


Allah herkesin gönlüne göre versin.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
20.000'e dayandı,karbüratör değişikliğinden sonra eski hızı kalmadı.
Yakıt gerçekten çok yakıyor..
Ulan basıp gitsem,o performansı verse hiç yakıt hesabı yapmam.
1 Lt/ortalama 28 Km çok fazla.
Altı üstü 150 cc 9 beygir.
Ama içiyor mübarek
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
bende 2 aydır mondial zc kullanıyorum 2006 model ama 2010 haziranda çıkmış trafiğe ilk kez. 9000 km de şuan.. güzel temiz çiziksiz bir motor daha. ama benim bir sorunum var hızlı bir şekilde giderken gazı bıraktımı egsozdan silah gibi patlamalar geliyor pat çat diye :) ustaya götürdüm bu sorun için bakmış dış bobinini değiştirdim gene yaparsa getir dedi.. bi kaç gün yapmadı şimdi gene başladı bu sorunu neden yapar egsoz neden patlar egsozumu değiştirelim acaba
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
bende 2 aydır mondial zc kullanıyorum 2006 model ama 2010 haziranda çıkmış trafiğe ilk kez. 9000 km de şuan.. güzel temiz çiziksiz bir motor daha. ama benim bir sorunum var hızlı bir şekilde giderken gazı bıraktımı egsozdan silah gibi patlamalar geliyor pat çat diye :) ustaya götürdüm bu sorun için bakmış dış bobinini değiştirdim gene yaparsa getir dedi.. bi kaç gün yapmadı şimdi gene başladı bu sorunu neden yapar egsoz neden patlar egsozumu değiştirelim acaba

Egzozun sesi çok rahatsız olmadıkça etmedikçe bir sıkıntı olacağını zannetmem.
Traktör gibi ses çıkarırsa egzoz manifoldu kaynaklıdır sorun.
Takılacak bir durum değil yani.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Hortlatalım yoksa konu arşive gidecek :queen:
Zc sahipleri sadece sorun çıkınca yazmayın,normal şartlarda da yazın topic yürüsün :p
20,000 Km'ye 50 km kaldı.
Yağ değişimini 1400 km sonra yaptım,ne koyduysam onu aldım..
Eksiltme falan yok.
Belki bu yaz vedalaşırız ya da bi 30.000 yaparız zc ile :)
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
benim eski zc yine ilanda:)5 ayda 3 el degişti masallah sattıgım gibi duruyor..1600 den ilana koyulmuş
ilanda görünce bi tuhaf oldum..
ahh zc resimleri hala duruyo ilk motor hiç unutulmuyor..
912qf.jpg
 
Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
18
traktör gibi egsozdan cıkma bir ses deil silah gibi patlıyor hızlı giderken gazı bıraktımı pat pat diye silah sıkmış gibi patlıyor ondan bahsediyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst