Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Ön amörtisör keçesinden kaynaklı yağ sızıntısı yaklaşık 100 mm kadar yağ eksilmesine sebep olur mu ki ?
Keçeyi hallederim o sorun olmaz,motor kısmına birşey olmasın da gerisi teferruat :)

ön amortisördeki 100 ml yağ eksilmesini sen takip edemezsin diye düşündüm; yağ eksilmesi motor kısmında diye anladım doğru anlamışım değil mi?

bak eksilme varsa marş motorunun contasına da bak, oralardan da yağ kaçırabilir.

ön amortisör için de elin yatkınsa sök derim.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
ön amortisördeki 100 ml yağ eksilmesini sen takip edemezsin diye düşündüm; yağ eksilmesi motor kısmında diye anladım doğru anlamışım değil mi?

bak eksilme varsa marş motorunun contasına da bak, oralardan da yağ kaçırabilir.

ön amortisör için de elin yatkınsa sök derim.
Evet tam dediğin gibi :)
Yağı değiştirirken,boşalttığım yağda 100 mm kadar eksik vardı,ama ön amörtisör keçesinden bu kadar yağ sızar mı diye düşündüm.
Motor sekman-gömlek-piston falan istemesin de keçe halledilir :)
Bu arada ekşideki zc yorumları senin mi ?
Anlatım uslubu olarak hemen hemen senin yorumlarının aynısı :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Evet tam dediğin gibi :)
Yağı değiştirirken,boşalttığım yağda 100 mm kadar eksik vardı,ama ön amörtisör keçesinden bu kadar yağ sızar mı diye düşündüm.
Motor sekman-gömlek-piston falan istemesin de keçe halledilir :)
Bu arada ekşideki zc yorumları senin mi ?
Anlatım uslubu olarak hemen hemen senin yorumlarının aynısı :)

evet o benim.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
dur sattığımı da yazayım :).

Tüh ya 15,500'den sonra ki durumu hakkında bilgi alamayacaklar artık :)
Ayrıca şu yorumuna da sonuna dek katılıyorum
şu motosiklet az bi kaliteli olsaydı, uzun yolda sıkıntı çıkarmadan sabit 100 km ile gitseydi ömür billah kapımın önünde dururdu.
 
Katılım
21 Kas 2011
Mesajlar
84
komple grenaj seti ne kadardır bi fikriniz var mı ? çamurluklar da dahil :)
geçen sene 0 aldığım motorumu birine vermiştim 1400 km deydi. sağolsun bi güzel hakkından gelmiş motorumun.15bin km olmuş pens atılmadık yeri kalmamış.
hava filtresinin olduğu yer zangır zungur arka ön çamurluk desen allaha emanet. motoru da seviyorum ilk gözağrım çünkü. napsam bilemedim :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
komple grenaj seti ne kadardır bi fikriniz var mı ? çamurluklar da dahil :)
geçen sene 0 aldığım motorumu birine vermiştim 1400 km deydi. sağolsun bi güzel hakkından gelmiş motorumun.15bin km olmuş pens atılmadık yeri kalmamış.
hava filtresinin olduğu yer zangır zungur arka ön çamurluk desen allaha emanet. motoru da seviyorum ilk gözağrım çünkü. napsam bilemedim :)

Tam olarak 612,04 Tl
İmkanınız varsa,sıfırlayın,motoru da iyi durumdaysa.
Zc güzeldir :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Ön amörtisör keçesini değiştiren var mı ? Ölçüleri nedir ?
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Motoru 1500'den internete koydum 3 saat sonra 1400'e sattım.Herşeyiyle orijinal sadece 80 TL'lik topcase vardı.Tam da arızalarını giderdim açılmaya başlamıştı namıssız.PMYO için lazer ameliyatı olucam, yoksa satmazdım da kolay kolay.Belki 2 sene sonra tekrar alabilirim : )
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Motoru 1500'den internete koydum 3 saat sonra 1400'e sattım.Herşeyiyle orijinal sadece 80 TL'lik topcase vardı.Tam da arızalarını giderdim açılmaya başlamıştı namıssız.PMYO için lazer ameliyatı olucam, yoksa satmazdım da kolay kolay.Belki 2 sene sonra tekrar alabilirim : )
Hayırlı olsun,sağlık,eğitim daha önemli,umarım ileride çok daha iyileri kısmet olur..

Maxi bu arada karbüratörü değiştiriyorum,bi tek ön amörtisörler kaldı. Adam keçeyle vs uğraşma komple değiştir dedi.
Bakalım ilerleyen günlerde olabilir belki. O zaman daha konforlu hale gelir sanırım.
30,000'de hatta 38,000'de Zc'ler gördüm sahibinden.com'da. Eğer rektife yememişse bence çok iyi rakamlara ulaşmış Zcler..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Hayırlı olsun,sağlık,eğitim daha önemli,umarım ileride çok daha iyileri kısmet olur..

Maxi bu arada karbüratörü değiştiriyorum,bi tek ön amörtisörler kaldı. Adam keçeyle vs uğraşma komple değiştir dedi.
Bakalım ilerleyen günlerde olabilir belki. O zaman daha konforlu hale gelir sanırım.
30,000'de hatta 38,000'de Zc'ler gördüm sahibinden.com'da. Eğer rektife yememişse bence çok iyi rakamlara ulaşmış Zcler..

valla yerinde olsam ybr ön amortisörü uydurturdum. olmadı esneme kapasitesi yüksek kollar kullanırdım. elim değmişken de ybr arka amortisörü kullanırdım. rs karbüratörü kullan. 151 rs karbüratörü istet. ya da çıkan karbüratörle yeni aldığın arasındaki boyut farkına bak. silindire giren kısmın çapını karşılaştır.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Karbüratör değişti,hızlanma daha yavaş,kalkışlarda devir daha fazla çeviriyor. Son hız ise düştü.80'i geçmiyor..
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Karbüratör değişti,hızlanma daha yavaş,kalkışlarda devir daha fazla çeviriyor. Son hız ise düştü.80'i geçmiyor..

alınan karbüratörün hava ayarı yapılmadıysa başka karbüratör iste ve kutusundan gözü inünde çıkarsın.

benim zc kaza yapmış. sattığım dede bir kadına çarpmış ve kadının omurgası kırılmış :(.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
alınan karbüratörün hava ayarı yapılmadıysa başka karbüratör iste ve kutusundan gözü inünde çıkarsın.

benim zc kaza yapmış. sattığım dede bir kadına çarpmış ve kadının omurgası kırılmış :(.

Hadi ya üzüldüm,geçmiş olsun o kadına.. :pale:

Yok karbüratör sıfırdı,gözümün önünde takıldı,var bir ayarsızlık..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Yok mu kardeşim bu mötörden kullanan artık :queen:
Bugün gaz telimi de kopardım,yolda kaldım. Rölantiyi sıktım 4000 devirde gittim..
Bakalım daha neler cıkacak :)
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Yok mu kardeşim bu mötörden kullanan artık :queen:
Bugün gaz telimi de kopardım,yolda kaldım. Rölantiyi sıktım 4000 devirde gittim..
Bakalım daha neler cıkacak :)

motorda başka arıza olmasın?

karbüratör değişirken başında mıydın?

ustana güveniyor musun?

bana ön varyatörün içindeki mil özelliğini yitirmiş gibi geldi. güç kaybı ve fazla devir deyince aklıma başka bir şey gelmiyor...

gaz telini 10 000 de bir değişmek lazımmış. kopabiliyormuş. onbin değerini salladım ama ara ara değişmek iyiymiş.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
motorda başka arıza olmasın?

karbüratör değişirken başında mıydın?

ustana güveniyor musun?

bana ön varyatörün içindeki mil özelliğini yitirmiş gibi geldi. güç kaybı ve fazla devir deyince aklıma başka bir şey gelmiyor...

gaz telini 10 000 de bir değişmek lazımmış. kopabiliyormuş. onbin değerini salladım ama ara ara değişmek iyiymiş.

Karbüratör kendine geldi maxi,rölanti tıkır tıkır. Zaten başından sonuna dek beraber yapıyoruz herşeyi ustayla,bende öğreneyim diye birşeyler.
Gaz teli konusunda dediğin gibi 6000'de kontrol ve yağlama,10.000-12,000 arası değişim gerekiyor.
Zaten bisiklet fren teli gibi incecik,10.000 gitmesi bile büyük başarı :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Kalkışlarda eşşek gibi nazlana nazlana,zangır zangır titreyerek kalkış yapmaya başladı..
Yüksek hızlarda titreme geçiyor.
Hava filtrem,bujim,arka varyatör,debriyaj balatası,kayış yeni..
Baktıkça özen gösterdikçe masraf çıkıyor..
Satıcam anasını satayım ne bu arkadaş ya :pr:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Kalkışlarda eşşek gibi nazlana nazlana,zangır zangır titreyerek kalkış yapmaya başladı..
Yüksek hızlarda titreme geçiyor.
Hava filtrem,bujim,arka varyatör,debriyaj balatası,kayış yeni..
Baktıkça özen gösterdikçe masraf çıkıyor..
Satıcam anasını satayım ne bu arkadaş ya :pr:

arka varyatörün bozuk. ya eski takıldı ya da fabrikasyon hatalı. arka varyatörü söktürüp içini açtırıp gres yağıyla yağlat.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst