Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
arkadaşlar bir sorum olacak...
motordaki çakmaklığı çıkarıp oraya 4'lü tuşu takmayı düşünüyorum....
motorun üzerindeki sinyal otomotiğini çıkarıp, yerine 4'lü sinyalide destekleyen bir otomatik taksam yeterli olurmu acaba?
bunu deneyen arkadaş varmıdır?
yada konuyla alakalı bilgisi olan varsa bir zahmet yardımcı olabilir mi?

bence hiç masraf yapma derim galiba birisi yapmıştı ama ne bileyim motorun fiyatı kadar masraf yapacaksın satarkende 1000 tl ye zor müşteri bulunca insanın canı sıkılır
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
en fazla 50 liraya mâl olacak bir işlem...
fazla birşey tutmaz...
ama fark çok olur...
inanın piyasa yoklaması için 1400 liraya sahibindene koydum, az daha gidiyordu...
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
arkadaşlar bir sorum olacak...
motordaki çakmaklığı çıkarıp oraya 4'lü tuşu takmayı düşünüyorum....
motorun üzerindeki sinyal otomotiğini çıkarıp, yerine 4'lü sinyalide destekleyen bir otomatik taksam yeterli olurmu acaba?
bunu deneyen arkadaş varmıdır?
yada konuyla alakalı bilgisi olan varsa bir zahmet yardımcı olabilir mi?

dediklerine hiç gerek yok bak daha kolay bir yol:

iki sinyale giden (+)yı bulmak için; bi seyyar lambanın (lambadan (+) ve (-) olacak şekilde 2 kablo yapıp kablonun (-) ucuna mandal takarak halledebilirsin) mandalını biyerdeki (-) ye sabitleyerek sinyale giden diğer kabloları deneyerek kablolardan (+)ları bul. sonra bu (+)lardan uzatma çıkar ve bunları bir butona bağla. artık sağa ve ya sola sinyal verirken bu yeni eklediğin düğmeye de basarsan 4lün yanmış olur. masraf 3 tl bile tutmaz. ayrıca sana birkaç saatlik eğlence de çıkar. abartıp 2-3 röle takıp arka frene basınca 4lüleri yakanlar da var. o biraz meşakkatli iş. herhangi bi oto elektrikçisi bulursan, bulursan diyorum çünkü parasını versen bile kimse uğraşmak istemeyecektir, frene basınca 4lüleri yakan sistemi de yaparsın. tahminen bu sisteme 3 röle yeter. vakit olursa bu son dediğimle uğraşacağım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:21 ----------

en fazla 50 liraya mâl olacak bir işlem...
fazla birşey tutmaz...
ama fark çok olur...
inanın piyasa yoklaması için 1400 liraya sahibindene koydum, az daha gidiyordu...

geçen egzoz kelepçesi için servise gittiğimde bi tane 18 000 kmde yamaha r125 gördüm. eleman satıyordu. 6.250ye veriyordu. ben de sırf meraktan sordum, sen benim motoru kaça alırsın diye. senin motor temiz, 1000tl veririm dedi. güldüm geçtim. bizim burada zclere 800 ile 1000 tl arası fiyat veriyorlar.

motorla ilgili ilk sorunum bugün olmuş. sabah gidip motora baktığımda egzozun şu üstteki mavi kısmının yerinden çıkıp ileri kaydığını ve oradaki 2 yayı fırlattığını gördüm. oysa ki önceki akşam motoru bağlarken böyle bir şey yoktu. anlamadım valla. acaba garantiden değişirler mi? unnamed kardeşimin egzozundan isterim valla :)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
dediklerine hiç gerek yok bak daha kolay bir yol:

iki sinyale giden (+)yı bulmak için; bi seyyar lambanın (lambadan (+) ve (-) olacak şekilde 2 kablo yapıp kablonun (-) ucuna mandal takarak halledebilirsin) mandalını biyerdeki (-) ye sabitleyerek sinyale giden diğer kabloları deneyerek kablolardan (+)ları bul. sonra bu (+)lardan uzatma çıkar ve bunları bir butona bağla. artık sağa ve ya sola sinyal verirken bu yeni eklediğin düğmeye de basarsan 4lün yanmış olur. masraf 3 tl bile tutmaz. ayrıca sana birkaç saatlik eğlence de çıkar. abartıp 2-3 röle takıp arka frene basınca 4lüleri yakanlar da var. o biraz meşakkatli iş. herhangi bi oto elektrikçisi bulursan, bulursan diyorum çünkü parasını versen bile kimse uğraşmak istemeyecektir, frene basınca 4lüleri yakan sistemi de yaparsın. tahminen bu sisteme 3 röle yeter. vakit olursa bu son dediğimle uğraşacağım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:21 ----------



geçen egzoz kelepçesi için servise gittiğimde bi tane 18 000 kmde yamaha r125 gördüm. eleman satıyordu. 6.250ye veriyordu. ben de sırf meraktan sordum, sen benim motoru kaça alırsın diye. senin motor temiz, 1000tl veririm dedi. güldüm geçtim. bizim burada zclere 800 ile 1000 tl arası fiyat veriyorlar.

motorla ilgili ilk sorunum bugün olmuş. sabah gidip motora baktığımda egzozun şu üstteki mavi kısmının yerinden çıkıp ileri kaydığını ve oradaki 2 yayı fırlattığını gördüm. oysa ki önceki akşam motoru bağlarken böyle bir şey yoktu. anlamadım valla. acaba garantiden değişirler mi? unnamed kardeşimin egzozundan isterim valla :)

yahu bu egsoz beni kanser edecek 3 olmadı 40 tl bayıldım tekrar ses yapıyor bu akşam işe gelirken taksici neden böyle ses yapıyor diye sordu ben kendi servisime sordum kendi orjinal egsozu ile değişir dedi eğer garantiden değişirse arkadaşın servisine gidip bende değiştirmek isterim sırf egsoz için 3 defa servise gittim motordan soğudum resmen egsozun kırmızı başlığı koptu yollar malum çukur ve tümsek içinde 3ünden kaçsan 4. süne yakalanıyorsun işin ilginç yanı yayları duruyordu kafası yoktu
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
maxi teşekkür ederim verdiğin bilgiler için...
motorun artıları var belkide ondandır...
bi daha ki sezon başına akdar para biriktirip satmayı düşünüyorum, o zmanda inşaAllah istediğim gibi bir rakam çıkar...
motor 1 senelik olmasına rağmen 2700 km'de..
ekzoz içinde öncelikle fabrikayla görüşün derim..
onlardan siz ve bayi istesin...
bayii ile aranız iyi olması lazım ama:)
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
arkadaşlar az önce mondiale mesaj yazdım bu egsoz olayını en yetkili agızdan alınacak cevap ile çözeceğimize inanıyorum
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
inşaAllah çözersiniz...
çok can sıkıcı bir durum oluyor yoksa...
adamı motordan soğutuyor
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
18
buz motorda taktırdım, lastikler çok kaliteli olduğu için fiyatıda yüksek tabii
çifti 240 takması balans ayarı içinde

bende alibeyköy merkezde yazın bu sokak süpürme makinaları var ya resmen yola mazot yada yağ akıtmış abartısız 7 8 litre akmış o yoldan ne zaman geçsem tekrar düşecekmişim gibi oluyor birazda psiklojik sanıyorum neyse lastikleri kaça ve nereden aldın bende almak isterin 10 20 fazla olsunda kışın kayıp sakatlanmayalım
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
163
buz motorda taktırdım, lastikler çok kaliteli olduğu için fiyatıda yüksek tabii
çifti 240 takması balans ayarı içinde

harbiden çokmuş çifti 220 takmasıyla 240 oluyor galina sabah tam yağmur başlamasıyla yola çıktım nasıl tırsa tırsa eve geldim anlatamam kaya kaya geldim resmen virajlarda o kadar çok yavaşladımki 10 15 km hıza düştüm buz motor beşiktaşta galiba değilmi şöyle bir tarif etsen olmadı taiwan malı olandan taktırırım yarı yarıya fiyat farkı var neyse adresi verirsen ben gidip kendim gözümle görsem daha iyi olacak
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
bugün itibariyle motoru izdivaya çektim..
yaza kadar yatsın dinlensin...
bundan sonra arabaya devam:)
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
18
buz motor michlen satıyor taiwan satmıyor
birde taiwan lastikler nylon ondan dolayı kayıyor açıkçası ucuza alıcağınız lastiklerde söktürüeceğiniz lastikle kıyaslarsanız aynı olucaktır.
ben bu lastikleri almadan önce forumlarda çok araştırdım gerçekten çok farkediyor.
fren mesafesi bile kısalıyor
buarada lastikler araç lastikleriyle aynı malzeme kullanılmış kaucuk yumuşak malzeme

harbiden çokmuş çifti 220 takmasıyla 240 oluyor galina sabah tam yağmur başlamasıyla yola çıktım nasıl tırsa tırsa eve geldim anlatamam kaya kaya geldim resmen virajlarda o kadar çok yavaşladımki 10 15 km hıza düştüm buz motor beşiktaşta galiba değilmi şöyle bir tarif etsen olmadı taiwan malı olandan taktırırım yarı yarıya fiyat farkı var neyse adresi verirsen ben gidip kendim gözümle görsem daha iyi olacak


---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:17 ----------

150 zc motorun kayışını kendimiz değiştirebilirmiyiz
herhangi kanuda resimli anlatım varmıdır.
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
ben geçen ay İstanbulda gördüm bu motordan ama sadece ön lastikleri çiftti...
harbi sağlam gidiyordu ve iyi manevra yapıyordu..
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
izmirde havalar güzel herhalde...
ben çektim garaja, brandasınıda örttüm..
daha havalar düzelinceye kadar yüzüne bakmam...
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
ben geçen ay İstanbulda gördüm bu motordan ama sadece ön lastikleri çiftti...
harbi sağlam gidiyordu ve iyi manevra yapıyordu..

o dediğin piaggio mp3, 500lük motor var. ışıklara yaklaşınca bi dağmeye basıyorsun ön maşaları sabitliyor. böylece ayağını yere koymadan ışıklarda bekleyebiliyorsun. 2. elleri 6-7 milyar civarı. tek sorun bakım masrafları çok pahalı.

aslına bakarsanız bizim motor gerçekten iyi. alırken ucuz, servis masrafı yok denecek kadar, 80 kmye kadar iyi kaçıyor, dengeli, lastiği değiştirince frenler çok iyi. 2 gündür yağan yağmurun dibinde 50 km yol yaptım, motor hiç kaymadı. bu sabah 10km mesafeyi dur kalkların arasında 90 km hızla aldım. ara sıra hafifce diskleri kurutursanız fren tutarken araba gibi düz bir çizgide kayıyor. motordaki tek sorun son hızın düşük olması. onu da yazın istanbul'da motoru modifiye edince son hız tatmin edici olacaktır. 150 ccde 8.5 beygir az bence. karbüratörü, hava filtresini, egzozu honda cbf 150 ile değişirsek bir de
kayışı değişirsek son hızımın artacağı kanaatindeyim. istanbul'da bunu yapacak yerler vardır mutlaka. bu işlemleri yapabilecek tanıdık bir yer var mı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:09 ----------

burda havalar cok iyi. 3 saattir güneş açtı. bu kış motoru bağlamam sanırım:bounce:
 
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
68
Arkadaşlar motorun çok fazla yakıt tüketmesinin nedeni ne olabilir?Dün bir yere gidecektim.Motor ısınsın diye çalıştırdım.2 dakika falan rölantide çalıştı.Sonra eksoz sıvı püskürtmeye başladı.Sanırım benzindi.Ne düşünüyorsunuz?Buji mi değişmeli?
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Arkadaşlar motorun çok fazla yakıt tüketmesinin nedeni ne olabilir?Dün bir yere gidecektim.Motor ısınsın diye çalıştırdım.2 dakika falan rölantide çalıştı.Sonra eksoz sıvı püskürtmeye başladı.Sanırım benzindi.Ne düşünüyorsunuz?Buji mi değişmeli?

rölentin kaçta
hava soğuk otomatik jigle çalışıyor fazla benzin yior
hava ayarını kontrol ettirebilirsin





hava izmirde berbat ya 10 km nin ustune çıkamadım eve dönüşte
bide bn karşıyakadayım kar yok burda kuru soğoğu yioruz kar yağsa buraya bukadar soğuk olmaz valla
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst