Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
burdayızda read only takılıyorum..


Dostum, kolay gelsin.. Kendini özlettin.. Arayı soğutma!..
Bu topic'in en eski ve en deneyimli üyesisin..:cat:

Gerçi, LEvgs, ortadadoğulu,alper150 zc ve diğerleri topiği
boş bırakmıyorlar ama, senin yerin tabiki başkadır kardeş..

150 ZC'cilerin yolu açık olsun. Allah kaza bela göstermesin..:)
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Arkadaslar motorun bujisini ne kdrda bir deyiştirmeliyiz ben 2bin kolometre bakımına gidicemde sadece 2 kere yağ deişimi haric hiç bi parçası dieşmedi yada yenilenmedi nelere dikat etmeliyim ve neleri deiştirmemi önerirsiniz
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
konyadaki servislerden çok çekmiş biri olarak ve ankarada olmam sebebiyle iyi bir usta bulurum ümidini ve hevesini içimde taşıyarak dün araştırma yaptım :D ilkönce yetkili servisi aradım başı çok kalabalık olduğunu ve bana 2 yer önereceğini iletti :D biri yetkili diğeri usta :D bende motora ne geldiyse yetkili servislerden geldi diyerek ustanın telefonunu adresini aldım ve gittim :D Dah akapıdan içeri girer girmez dedim burası tam yeri :D usta biraz motorun soğumasını bekledikten sonra ilk iş motoru yıkadı tabii yıkarken bana teker teker bütün sorunlarımı sıraladı . Ardından egsozla başladılar işe silindire saplama için yiv çekerek süper yaptılar ama daha önce en az 6-7 kere yapılan egsozun asıl sorununun motora katalizörden giden hortumun patlak olmasından kaynaklı olduğunu çözdüler ardından kavrama ile ilgili sorunumu söyleyince kağağı açtılar balatalar ve kayış sapasağlam çıktı ancak eski kopan (yetkili servisin değiştirdiği önceki postlarımda anlattığım kayışlar ) kayışların pislikleri içinde olması sebebiyle tinerle her yerini temizlediler , çamurluğumun kırık yerini ben söylemeden kaynattılar , koltuğun tutunduğu yerdeki yanakların iki tarafıda yırtık durumdaydı onardılar , arka fren kaliperini daha ince açan (yetkili servis) ustanın balataların arasındaki zımbırtıyı ters takmasından kaynaklı kaliperden gelen sesi tamir ettiler ve biten balataları değiştirdiler , karbüratörün üstünde çıkmış bir hortumu yerine taktılar , plakayı sökerek yamuk taraflarını düzeltip altına alüminyum destek yaparak taktılar işin en güzel tarafı ise ben bunların neredeyse hiç birini onlara söylemedim onlar yaptı . En son bana öneride bulundular katalizörü iptal edelim motor daha düzenli çalışır dediler bende nedenini sordum sistemin yarım yamalak yapıldığını zaten göstermelik olduğunu ve çalışmadığını gereksiz bir düzenekten oluştuğunu incelediklerinde bir kısmından sonra zaten sistemin tekrar normal düzene geçtiğini söylediler bende usta sensin diyerek sök dedim.

Motoru teslim aldığımda 12bin km yapmış olan bir motorun ilk aldığım günden daha canlı ve daha sessiz olduğunu görmenin mutluluğunu yaşayan birisi olarak sevincimi görmenizi isterdim :D Ankarada bulunan arkadaşlarıma kesinlikle tavsiye ederim normal bakımlarını yetkili servisse yaptırın ama motorunuzu bu ustaya bir gösterin aradaki farkı anlayacaksınız :D ustayı buradan reklam olmaması amacıyla yazmıyorum ama özelden pm atan arkadaşlara telefonunu ve adresini seve seve veririm :D
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
LEV GS kardeşim: İstanbul`da da senin motorcu ustasının bir bacanağı , kayınçosu varmıymış ? :)

Maaşallah diyelim , herkese böyle usta bulmak nasip eylesin...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
LevGS, sana daha önce bak dünya ne kadar küçük, beni tanıdın mı diye özel mesaj göndermiştim ama cevap vermedin :) Sanırım farketmedin.

Kim bu usta bana özelden atar mısın? Muhtemelen bildiğim bir ustadır ama merak ettim. Bilmediğim yer ise bir bakmak isterim adama ilk fırsatta.
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
116
Selamlar

Bende artık bir 150zc kullanıcısıyım motorumu aldım Amma ;

ilk günden Hız göstergesinin camı buğulandı değişicek (ellerinde yokmuş getirticekler)
Koltuğun altındaki tırnak kırık çıktı nasıl yaparız dedim bişe yapamayız dedi
Sonracıma benzin alırken hani o araba yıkama cihazı varya onun 10 metre ılerısınde 1 avuç su vardı üzerinden geçerken motor yan yattı birden ve yerde Çin Çin malı ama çatlamadı bi yeri Bu tekerlerin tam adı aklıma gelmedi hani o üzeründe plastik dikenler olan tekerlerden olmadığı içinmi kayıyor Tekerlerden başka şikayeti olan varmı ?
Fren basıldıgında motor kayıyor Fren sistemini balatalı yapsam daha iyi olurmu ?
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Selamlar

Bende artık bir 150zc kullanıcısıyım motorumu aldım Amma ;

ilk günden Hız göstergesinin camı buğulandı değişicek (ellerinde yokmuş getirticekler)
Koltuğun altındaki tırnak kırık çıktı nasıl yaparız dedim bişe yapamayız dedi
Sonracıma benzin alırken hani o araba yıkama cihazı varya onun 10 metre ılerısınde 1 avuç su vardı üzerinden geçerken motor yan yattı birden ve yerde Çin Çin malı ama çatlamadı bi yeri Bu tekerlerin tam adı aklıma gelmedi hani o üzeründe plastik dikenler olan tekerlerden olmadığı içinmi kayıyor Tekerlerden başka şikayeti olan varmı ?
Fren basıldıgında motor kayıyor Fren sistemini balatalı yapsam daha iyi olurmu ?

bütçen varsa lestikleri değiştirmelisin
zaten benzincilerin betonu parlak bi beton bide su dökülünce tam kayganlaşmış
bide gaz vermişsin ustunden geçerken banada oldu ama toparladım motoru düşmedim
yağmurlu havadada dikkat et
su olan yeri gazsız geçmeye çalış bu lastiklerle
hayırlı olsun motorun
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
Selamlar

Bende artık bir 150zc kullanıcısıyım motorumu aldım Amma ;

ilk günden Hız göstergesinin camı buğulandı değişicek (ellerinde yokmuş getirticekler)
Koltuğun altındaki tırnak kırık çıktı nasıl yaparız dedim bişe yapamayız dedi
Sonracıma benzin alırken hani o araba yıkama cihazı varya onun 10 metre ılerısınde 1 avuç su vardı üzerinden geçerken motor yan yattı birden ve yerde Çin Çin malı ama çatlamadı bi yeri Bu tekerlerin tam adı aklıma gelmedi hani o üzeründe plastik dikenler olan tekerlerden olmadığı içinmi kayıyor Tekerlerden başka şikayeti olan varmı ?
Fren basıldıgında motor kayıyor Fren sistemini balatalı yapsam daha iyi olurmu ?


:p vala bnm de başıma bir kere geldi , bazı istasyonlarda beton olarak şap atılmış ve zamanla aşınarak bildiğin mermer gibi pürüzsüzleşmiş nasıl kar yağdığında mermer zemin üstünde kayarsın onun gibi bir hal almış :( o yüzden özellikle yağışlı zamanlarda benzinliklere girerken çok aşırı dikkatli olmak lazım , bende yağışlı bir havada benzinliğe girerken pompacıların yavaş yavaş sesleri içinde yere kapaklandım :p ama ufak düşüşlerde motora çizik bile gelmiyor o yünden bu motoru çok seviyorum :D

bu arada 2. dalya hayırlı olsun :D
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
benim de 200 de bir yazım olsun :)

motorsun tekerleri sert ve naylo içerikli. kauçuk oranı az ya da hiç yok gibi olduğundan ıslak zeminde kumlu zeminde fena kayar. özellikle yağışlı havalarda virajlarda çok dikkat etmek gerekiyor. bir de 60 km üzeri hızlarda mümkün olduğunca yumuşak yumuşak frenlemek gerekiyor. düşük hızlarda ön fren kilitlenme yapabilir. ona da dikkat etmelisin. sola ya da sağa kilitleyip üzerinden atmaya çok meraklı bu at.
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
116
Bugune kadar Sağ frenin arka sol frenin ön oldugunu sanıyordum bugun ogrendımkı tersıymıs ben arka dıye ön yapıyormusum :pr::cherry: tekerin havasını ölçtüm 50 idi 30 indirdim (ön) Arkada 50 ye vuramıyrdu 49 48 ciari onuda 40 yaptım daha az kayıyor
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Bugune kadar Sağ frenin arka sol frenin ön oldugunu sanıyordum bugun ogrendımkı tersıymıs ben arka dıye ön yapıyormusum :pr::cherry: tekerin havasını ölçtüm 50 idi 30 indirdim (ön) Arkada 50 ye vuramıyrdu 49 48 ciari onuda 40 yaptım daha az kayıyor

naptın abi 30 32 civarına indir tabi kayarsın o lastiklerle
 
Katılım
7 Tem 2010
Mesajlar
16
Selamlar arkadaslar soyle bi durum guncellemesi yapayim bende, hareket olsun.

*Bugun 1500. km ye girdim, motorun 1.ayi.
*Cok sukur ufak sorunlar haric bi sey olmadi.
*Motor bir kere dustu, ayakligi tam acmamisim dengesizlikten oldugu yerde dustu ama hic bi yerine bisey olmadi calismasindada sorun yok.
*Artik motorun acildigini resmen hissediyorum, amortisorleri yumusadi, yol tutusu ve gidisi cok guzel oldu, lakin ben hala seyir hizimi 40-50 arasi tutuyorum.
*On fren masasi biraz garip sert ve sikmasinda sorun var arka fren acildi rahatladi ama onde bi gariplik var 2000 bakiminda gostericem.
*Benim en buyuk sorunumsa, samandira ve yakit. Motor cok yakiyo, saniyorum bi ayarsizlik var, 2 kere hesapladim km ye 150-160 yakiyo :S (18 tl ile 110-115 km gidiyo).
*Samandirada aldigimdan beri karasiz calisiyo, gecen ibre yedek depoya gelmeden bitiverdi benzin; oyle kaldim yolun ortasinda. Ilk bakimda servisin tavsiyesi "bi kac kere depoyu doldurun bosaltin, duzelmezse tutanagini yazalim degistirelim" idi onuda degistirticem bakimda.

2000 bakimi icin onerileriniz tavsiyeleriniz nedir? Ortalama kaca patlar, ne kadar surer. Bilmemde fayda olan, servisin cakallik yapabilcegi noktalar nelerdir onerilerinizi bekliyorum :) Sevgiler, saygilar.
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
150ZC diye almaya diye çıktık bakın başımıza ne geldi.:)

Merhaba Dostlarım , arkadaşlarım ve Kardeşlerim.
Bildiğiniz üzere burada elimden geldiğince okuduklarımı gördüklerimi ve bildiklerimiz sizinle paylaşmaya çalıştım. Çok kafanızı ağrıttım ve şimdi daha da ağrıtacağımı müjdemelek isterim.

Bu foruma üye olmama , ayrıca içimdeki motosiklet aşkını tetikleyen 150ZC için cebime para ve geçerli kredi kartını koyarak yollara düştük.

Tabi bu arada benim aklımda bir motor daha vardı.:wiinkk: Ancak bu motor pahalı fiyat durumu ve hakkında az birşeyler olması dolasıyla biraz çekinerek bakıyordum. Velhasılı ama asıl görevimiz 150zc olduğu için hedefimizi oraya yönelttik.

Ancak defalarca bakmama , hattasın da önceki sayfalardan okuyacak olduğunuz test sürüşüme rağmen , gönlüm gitgide beğendiğim diğer motora kaymakta idi.

Lafın kısası canlar ciğerler. Ben Keeway Outlook 150 aldım. Büyük tekerlek , su soğutma gibi beni cezbeden özelliklerine karşı koyamayarak alım işlemini tamamladım.

Dün itibari ile de motorumu teslim aldım. Tuhaf plakasının haricinde şuan sorunu olmayan motorumla önce tatlı bir gece yolculuğu ve şuan sabah erkenden kalkarak tamamladığım kısa İstanbul Anadolu yakası turumdan sonra , sizlerle sevincimi paylaşmak istedim.

Bu yazıyı okuduktan sonra , "aa bu adam bırakacak bizi" gibi bir düşünceye kapılmamanızı isterim. Ben yine favori sayfam olarak sadece burayı okuyacağım ve her yerde açık olduğu gibi bu sayfayı refresh edeceğim.

Ama bilin ki sizler gibi sorun yaşayacağım , sizler gibi bilgi paylaşımına devam edeceğim.

Velhasılı uzun zamandır beklediğim motorumu , Cüzdanımda iki yıldır gezdirdiğim A2 ehliyetimle buluşturdum. Gayrisi siz güzel dostlarıma gelsin...
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
116
Yolunu buldumu basıyorum valla 70 80 den fazla gıtmıyor zaten 4 gunluk motor :D egzozda bı vıdası ucmus 10 lırada oraya bayıldık servisi dandık gıtmıyorum servısıne İyi bir tamirci var servisim o :D:cherry::pr: Zaten gostergeyi goremıyorum değişicek camı bişe görünmüyor Gelen rüzgara göre değerlendiriyorum :cherry::cherry:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Yolunu buldumu basıyorum valla 70 80 den fazla gıtmıyor zaten 4 gunluk motor :D egzozda bı vıdası ucmus 10 lırada oraya bayıldık servisi dandık gıtmıyorum servısıne İyi bir tamirci var servisim o :D:cherry::pr: Zaten gostergeyi goremıyorum değişicek camı bişe görünmüyor Gelen rüzgara göre değerlendiriyorum :cherry::cherry:

rodaj diye bir şey var :pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst