Hocam kitapçıkta belirtilen diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Lütfen herşeyi birbirine karıştırmayın.Bu motorlara şanzuman yağı konulmuyor.Zaten koyulan motor yağı debriyaj sisteminide yağlıyor.Bunları nereden bulup uyduruyorsunuz bilmiyorum.Şanzuman yağı falan bişey koymayın zaten koyacak bi yerde yok

Dideransiyel yağına gelince,diferansiyel yağı fren hidrolik yağıdır.Onu zaten kendin değiştirmen ilk etapta zor birisi değiştirirken bakman lazım.Ki zaten değiştirmenede gerek yok.Ne zaman fren balataların biter hidrolik yağ seviyende azalma olur o zaman değiştirirsin.Oda zaten bir 10.000km sonra falan olur herhalde.
Abi naptin sen öyle, sanziman yagi konulmaz deyip ciktin isin icinden :mrgreen:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:35 ----------
[/COLOR]
numan 94 hocam verdiğin bilgiler için çok sağol bide paşa yaptınya allah razı olsun.bu arada b sınıfı ehliyet alırken motordan 1 yanlışım vardı a2 alırkende 100 almıştım bütün mekaniği gözüm kapalı dahi çizebilirim dersem abartmış olmam:cat:
golf4 um var ve fren disklerini kendim değiştiriyorum motoruda sadece mekanıkle uğraşmayı sevdiğim için kendim söküp takayım vakit gecireyim diye aldım şimdi gidip bi kaportacıda çalış tatmın ol deme de kalbimizi kırmayasın oyle kızlarla falan takılıp sekıl yapmayı sevmem kendı kafama gore alırım motoru yolu belırler takılır gezerim sakın yasarım kendı halımde
ama senın gibi cevher bi üstadın engin bilgilerinden faydalanmak ısterım hocam bu mesela sanzıman kapagından yagından falan hıc haberım yoktu forumda bıyerde motora koydugumuz yağ ikisinide yağlıyor diye bliyordum hocam sanzıman yağı kapagı hangı tarafta kalıyor motor yagını koydugumuz yerdemı yada nasıl bulabılırım bı tarıf edersen bıde ne kadar yağ koyalım onuda ogrenmıs değiştirmiş olalım
bide hocam eger zc kullanım kıtabın varsa rıca edıcem bakım kısmında difransiyal yağı diye bişey var bu ne işe yarar çünkü özellikle yağ koyma yeri bana çok sacma geldi o yuzden ben de acmadım altta bı vıdayı acıcakmısız orası tamam ama ustte resımde bı vıda gosterıyor motor kısmına yandan duz baglı burdan yağ koyucakmısız pek aklıma yatmadı bende kurcalamadım bılen bı arkadasımız yoksa servıse gidip sorucam cunku herseyını ayarlıyıp ramazan ayında yıllık ızınde bursadan cıkıp nevsehir yine yol uzerınde bı yerler ve en son antep urfaya kadar gezmeyi düşünüyorum motorda suan yağ konusunu falan cozeyım sonra kayış debriyajı değştirip kısmeyse yola ve arkadaşlarada bide motoru kotuleyenlere de motorun bakınca sorun yapmadığını gösterelim bisiklete para vermedık heralde çinde olsa motor aldık :wiinkk:[/QUOTE]
Abi ben sana kotulugune yazmadim, o defransiyel ve sanziman informasyonuda eher baska arkadaslarin kafasini karistiran bunlara iliskin birsey varya diye yazdim:rendeer: hemen kizma ya

Benim motor 151 RS ama bence pekte denisen bir kisimlari yok, tipinden baska? Ben birazcik arastirim bu olayi, CVT sanzimanina yag konuyormuymus konmuyormuymus. :rendeer: (abi diyorum cunku buyuk ihtimal sen benden buyuksun)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:41 ----------
Bizim motorlarda sanziman yagi varmi ? - Evet varmis !
-->Emilyan abime
1.Motorun sanziman kapaginin en arka kisiminda 2 tane vida olacak, 10mm genisliginde, öburlerinden biraz daha kucuk. Biri yukarida biriside onun altinda.
2. Motoru 10 dk felan surki icindeki yag incelsin. Bunu yaptiktan sonra altta kalan vidayi sök, simdi sanziman yagi varmi yokmu görursun
3. Iyice bosaldigindan emin oldugun zaman onu vidayi yerine tak yine, cok dikkatli ol fazla sıkma, yiv kaparsa sifir alman gerekir.
4. Simdi ustteki vidayi sök, oraya her hangi marka 80/90w tipi yag doldurabilirsin, miktari 130-150ml kadar.
5. Herseyi eski haline getirdikten sonra motoru calistir ve birazcik gaza bas, eher yag kacagi varsa görursun ozaman.
6. Hadi gecmis olsun, bedavadan sanziman yagi denistirdin
