Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Mar 2010
Mesajlar
13
öncelikle herkeze mrb motorla kaza yapmıştım şuan biraz düzeldi sadece direksiyon demirini ve ön maşayı tekrar deiştirmem lazım bi konuda gördüm gerçekten servisler paracı ve başı boş iş yapıyolar motor iyi ama servislerin çoğu bişeyden anlamıyolar ve anlamsız iş yapıyolar ön maşayı başka takılmış direksiyon kitlenmiyo :( neyse yeni bi deişiklik yaptım motorda küçükbi reklam çalışması...yarın yüklerim fotoyu..
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Arkadaşlar bende 2.motorum olarak 150zc almayı düşünüyorum acaba düz yolda bayırda 2 kişi performansı nedir?Motorun beygiri nedir ne değildir?
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
mert motorun çekişi 2 işi bile süper ilk 1000 km de yani rodaj zamanında 60 ı geçme bak ondan sonra ne yokuşları ne kadar kolay çıkacaksın..

ayrıca bugün tuhaf bi olay geldi başıma karşı yoldan 150 zc geliyordu bende bi 150 zc ci olarak selam verdim korna çaldım aynı şekilde karşılık verdi neyse devam ederken küüüüttttt diye bi ses geldi arkama bi döndüm ilerde motorlu kaza yapmış gittim baktım arabaya çarpmış kırmızı 150 zc pert ön taraf paramparça adam kolunuda incitmiş yazık oldu ya üzüldüm bu arada yıllardır bi alışkanlığım var ne araba ne motor kırmızı renkte ise kesinlikle almam araştırmalara göre örneğin türkiyede en çok kaza yapan motorlu taşıtlar kırmızıymış gözümle görünce bu tesadüfte olsa dahada korktum..

ve sky arkadaşım senin taktırdığın krom uçtan taktırmayı düşünüyorum ama bana egzoscu benzin sarfiyatı yükselir dedi şu ankinden daha fazla benzin yakar dedi bende bu konuyu sana danışmak istedim fazla yakıyormu km de ne kadar yakıyor veya solucan egzosdamı yoksa bundamı fazla yakıyor farkları neler bilgi verirsen sevinirim sana kaça maal oldu fiyatı ?
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
anlayamadığım şey egzozsun uç kısmına takılan bir zımbırtı yakıt sarfiyatını nasıl olur da artırır. sonuçta çıkış ssitemi yani yanma bitmiş atık gaz dışarıya çıkacak. ve dış kısımda bir parça. çıkışın darlığı veya genişliği mi etkiliyor acaba.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
anlayamadığım şey egzozsun uç kısmına takılan bir zımbırtı yakıt sarfiyatını nasıl olur da artırır. sonuçta çıkış ssitemi yani yanma bitmiş atık gaz dışarıya çıkacak. ve dış kısımda bir parça. çıkışın darlığı veya genişliği mi etkiliyor acaba.

ama onu taktırırken ucundaki o parçayıda kesmek gerekiyor
yukarıya doğru kıvrılanı
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
mert motorun çekişi 2 işi bile süper ilk 1000 km de yani rodaj zamanında 60 ı geçme bak ondan sonra ne yokuşları ne kadar kolay çıkacaksın..

ayrıca bugün tuhaf bi olay geldi başıma karşı yoldan 150 zc geliyordu bende bi 150 zc ci olarak selam verdim korna çaldım aynı şekilde karşılık verdi neyse devam ederken küüüüttttt diye bi ses geldi arkama bi döndüm ilerde motorlu kaza yapmış gittim baktım arabaya çarpmış kırmızı 150 zc pert ön taraf paramparça adam kolunuda incitmiş yazık oldu ya üzüldüm bu arada yıllardır bi alışkanlığım var ne araba ne motor kırmızı renkte ise kesinlikle almam araştırmalara göre örneğin türkiyede en çok kaza yapan motorlu taşıtlar kırmızıymış gözümle görünce bu tesadüfte olsa dahada korktum..

ve sky arkadaşım senin taktırdığın krom uçtan taktırmayı düşünüyorum ama bana egzoscu benzin sarfiyatı yükselir dedi şu ankinden daha fazla benzin yakar dedi bende bu konuyu sana danışmak istedim fazla yakıyormu km de ne kadar yakıyor veya solucan egzosdamı yoksa bundamı fazla yakıyor farkları neler bilgi verirsen sevinirim sana kaça maal oldu fiyatı ?

geçmiş olsun arkadaşa :( bende geçen pazar bir arkadaşıma verdim motoru bisikletli bir çocuğa çarpmış :( allahtan çocuk sağlam hastaneye götürdük felan bir şeyi çıkmadı . tabiiki polis önünde olmuş olay tutanak tuttular A2 olmadığı için az daha motoruda kaptırıyorduk ki minibüsü olan bi arkadaş çağırdım onun bagaja attık :) polisten kurtardık motoru ama motor nerdeyse pert :) ön taraf far dahil komple değişecek hazır ön değişmişken bende full krenajları değiştireyim dedim sadece parça tutarı 418 lira tuttu :( bakalım parçalar gelsin pazartesi takılacak , yedek parçaları daha ucuza aldıkları bir yer var ama okadar araştırmama rağmen bulamadım , bu konuda bilgisi olan var mı ?
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Levgs geçmiş olsun dostum...
Kendi parçalarının bile kalitesi belliyken bide daha ucuzunu arama derim uyar uymaz etmez falan başın ağrır..

Erkin banada öyle dediler ama ben egzoz orijinal iken ne kadar yaktığını ölçmediğim için TAM Birşeyler söyleyemem ama şunları diyebilirim; bu aynı zamanda ortadoğulu kardeşime de yanıt olacaktır..

Ben bu egzoz tribine girmeden önce birşey aklıma çok takılmıştı..Bi zc sahibi abimiz şöyle bir benzetme yaptı.Sen dedi koşarken nasıl nefes alıp verirsin dedi?Alabildiğince çok nefes alıp hızlıca geri verirsin dimi dedi.Verirken ağzını kapatır mısın yoksa gayet aaçar mıydın dedi kapatarak bi nefes vermeyi dene bakalım dedi..
Motora giren hava ve benzini karbüratör düzenliyor ama çıkarken bizim aptal egzozumuzda o gazların GEREKSİZce dolaşarak küçücük bi uçtan mı çıkması yoksa gayet rahatça çıkabileceği ve DOLAŞMADAN çıkması mı daha iyi olur bi düşün demişti

Harbidende zaten yanış yapılmış enerji alınmış geriye o gazların dışarı atılması gerekiyor e bu atılma işleminin ferah ve rahat yapılması döngüyü daha iyi tamamlar diye düşünüp kestirdim ve krom ucu taktırdım..Gerçekten yokuşlarda ve son hızlarda falan gözle görülür bi iyileşme farkettim sesi zaten hala dönüp baktırıyor..çok çok tok bir sesi oldu.

Ha sorunun cevabına gelince çok yakar mı belki çıkışın rahat olması etkiliyor olabilir ama ABARTI derecede değil..

Dediğim gibi sakin kullanım normal kalkışlar ve tek kişi ile dura kalka 40km/s hızı geçmezsem kmde 10 kuruş yakıyor.. Ha sen yarım gaz kalkarsan 60-70 basarsan ara hızlanmaları yaparsan tabiki bu rakam 13 14 belki 15kuruşa yükselir..!

Ama benim motor 20binde belki bununda bi katkısı vardır.Dediğim gibi egzozdan ziyade KULLANIM STİLİ çok etkiliyor benzini..

Uzun lafın kısası resimdeki gibi benim kestirdiğim yerden ketir bi uc taktır bence pişman olmazsın..
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
ama onu taktırırken ucundaki o parçayıda kesmek gerekiyor
yukarıya doğru kıvrılanı

o yukarıya doğru kıvrılanı ben çoktan kestim aga sırf ağırlıktan başka hiçbir işe yaramıyor ağırlık yapıp egzosu vida yerinden kırıyor çatlatıyor patlatıyor adamla görüştüm tanıdık olduğu için hem hafif patlak olan yeri hemde krom uç takacak baktım güzel bi tane var bunu tak dedim hepsi 40 tl bir hafta içinde yaptırcam resimleri atarım..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:08 ----------

Levgs geçmiş olsun dostum...
Kendi parçalarının bile kalitesi belliyken bide daha ucuzunu arama derim uyar uymaz etmez falan başın ağrır..

Erkin banada öyle dediler ama ben egzoz orijinal iken ne kadar yaktığını ölçmediğim için TAM Birşeyler söyleyemem ama şunları diyebilirim; bu aynı zamanda ortadoğulu kardeşime de yanıt olacaktır..

Ben bu egzoz tribine girmeden önce birşey aklıma çok takılmıştı..Bi zc sahibi abimiz şöyle bir benzetme yaptı.Sen dedi koşarken nasıl nefes alıp verirsin dedi?Alabildiğince çok nefes alıp hızlıca geri verirsin dimi dedi.Verirken ağzını kapatır mısın yoksa gayet aaçar mıydın dedi kapatarak bi nefes vermeyi dene bakalım dedi..
Motora giren hava ve benzini karbüratör düzenliyor ama çıkarken bizim aptal egzozumuzda o gazların GEREKSİZce dolaşarak küçücük bi uçtan mı çıkması yoksa gayet rahatça çıkabileceği ve DOLAŞMADAN çıkması mı daha iyi olur bi düşün demişti

Harbidende zaten yanış yapılmış enerji alınmış geriye o gazların dışarı atılması gerekiyor e bu atılma işleminin ferah ve rahat yapılması döngüyü daha iyi tamamlar diye düşünüp kestirdim ve krom ucu taktırdım..Gerçekten yokuşlarda ve son hızlarda falan gözle görülür bi iyileşme farkettim sesi zaten hala dönüp baktırıyor..çok çok tok bir sesi oldu.

Ha sorunun cevabına gelince çok yakar mı belki çıkışın rahat olması etkiliyor olabilir ama ABARTI derecede değil..

Dediğim gibi sakin kullanım normal kalkışlar ve tek kişi ile dura kalka 40km/s hızı geçmezsem kmde 10 kuruş yakıyor.. Ha sen yarım gaz kalkarsan 60-70 basarsan ara hızlanmaları yaparsan tabiki bu rakam 13 14 belki 15kuruşa yükselir..!

Ama benim motor 20binde belki bununda bi katkısı vardır.Dediğim gibi egzozdan ziyade KULLANIM STİLİ çok etkiliyor benzini..

Uzun lafın kısası resimdeki gibi benim kestirdiğim yerden ketir bi uc taktır bence pişman olmazsın..


ama varya harbiden çok şekil olcak he sadece egzos değil elcik , fren , aynalar nikelanj renkte ee motorda gri bide egzos nikelanj olcak çok fena olucak ayrıca çift korna taktırdım biri ince biri kalın araba kornasından daha çok çıkıyor artı 4 lü yaptırdım led ışık taktırdım neyse resimleri koyduğumda anlarsınız çok tatlı bişi oldu :cherry::mrgreen:
 
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
32
nasıl hızlanırım

6000 km aldığım 3 ay gibi sürede 8200lere getirdiğim 150zc den çok bişey beklemediğim için:mrgreen: çok memnunum.araba alana kadar dolmuşa para vermemek için aldığım motorum çok güzel ekonomik sayılır. ekonomik sayılır çünkü eski motorum cbr 125 110km yada 120 km hızla kullandığım halde 0,12krş yakıyordu.150 zc 85 i geçmiyor ve 5,2 litrelik benzinle 85.şi dayarsam 160 km falan gidiyor 60.şı geçmezsem 180km gibi yol gidiyor.
motor şuana kadar hiç bir sorun çıkarmadı bir tek yağını castrol power yağla kendim değiştirdim eğer satmazsam 10000 km de kayış ve debriyajı deyenilemeyi düşünüyorum bu motorun ustası yada anlayan arkadaşlarım size sorum olucak

1.motoru en azından 100 km'ye kadar çıkarabilecek ne yapabilirim nasıl çıkarırım
2,motorun yakıtı normal mi daha az yaktırabilirmiyim.
3,kayış ve derbiyaj değişimini motor kalkışlarda titrediği için düşünüyorum 10,000 km normal mi
4, 150 zat karbüratörü taktırsam uyarmı ve hızlanırmı
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
6000 km aldığım 3 ay gibi sürede 8200lere getirdiğim 150zc den çok bişey beklemediğim için:mrgreen: çok memnunum.araba alana kadar dolmuşa para vermemek için aldığım motorum çok güzel ekonomik sayılır. ekonomik sayılır çünkü eski motorum cbr 125 110km yada 120 km hızla kullandığım halde 0,12krş yakıyordu.150 zc 85 i geçmiyor ve 5,2 litrelik benzinle 85.şi dayarsam 160 km falan gidiyor 60.şı geçmezsem 180km gibi yol gidiyor.
motor şuana kadar hiç bir sorun çıkarmadı bir tek yağını castrol power yağla kendim değiştirdim eğer satmazsam 10000 km de kayış ve debriyajı deyenilemeyi düşünüyorum bu motorun ustası yada anlayan arkadaşlarım size sorum olucak

1.motoru en azından 100 km'ye kadar çıkarabilecek ne yapabilirim nasıl çıkarırım
2,motorun yakıtı normal mi daha az yaktırabilirmiyim.
3,kayış ve derbiyaj değişimini motor kalkışlarda titrediği için düşünüyorum 10,000 km normal mi
4, 150 zat karbüratörü taktırsam uyarmı ve hızlanırmı

karburatör değişimine gerek yok temizletirsin ya da temizlersin yeterlidir
hava filitresi buji yağ değişimi en önemlisi benzin hava ayarının düzgün yapılması debriyajı değişirken mümkünse kalıteli seri dicem ama sonuçta çin malı birşey olacak değiştirmen iyi olur kayışı da değiştin mi 100 yapabilirsin biz o motorla düzde 100 eğimli yolda 110 ve birazdaha zorladığımız olmuştu
ben biraz pimpirikli adamım herhafta en ufak detay için dahi serviten çıkmıyodum böylelikle 20.000km yaptım saygılar ..
 
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
32
bu arada motorla 3 kişi sanırım ben 60 kilo 2,kişi 70 kilo 3, kişi 70 kilo civarlarındaydı ve rampaları bile yavaşta olsa tırmandı :)
tek başıma iken deneme amaçlı baya dik rampalara vurdum keçi gibi tırmanıyor motoru kötüleyenler ya motor alamayanlar yada motoru daha kalitesiz olanlardır yoksa menepoza girmiş bayandan çocuk bekleyenlerdir. 9 bg'lik motordan 140 yapmasını falan bekliyorlar,
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
anlayamadığım şey egzozsun uç kısmına takılan bir zımbırtı yakıt sarfiyatını nasıl olur da artırır. sonuçta çıkış ssitemi yani yanma bitmiş atık gaz dışarıya çıkacak. ve dış kısımda bir parça. çıkışın darlığı veya genişliği mi etkiliyor acaba.

ömer üstadım bu mevzuyu hiç karıştırma derim çünkü; italyanların tasarladığı bu egzoz modeliniin orjinali aprilla da kullanılmıştır vede geri besleme performans eksozu olarak birçok scooter modelinde kullanılmıştır çinliler bunu sadece şekil itibari ile almış olacakki ne bir performans nede bir geribesleme faydasını ben göremedim bu arada bazen zırıltı yapabiliyor bunun sebebide içindeki seramik parçanın kırılması ile oluyor üst parça sanırım 15tl felan alıp değiştirilebilir saygılar. .

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:06 ----------

bu arada motorla 3 kişi sanırım ben 60 kilo 2,kişi 70 kilo 3, kişi 70 kilo civarlarındaydı ve rampaları bile yavaşta olsa tırmandı :)
tek başıma iken deneme amaçlı baya dik rampalara vurdum keçi gibi tırmanıyor motoru kötüleyenler ya motor alamayanlar yada motoru daha kalitesiz olanlardır yoksa menepoza girmiş bayandan çocuk bekleyenlerdir. 9 bg'lik motordan 140 yapmasını falan bekliyorlar,

9bg olduğunun sadece kağıt üzerinde olduğunu hatırlatırım dyno test yapılmış hallerinde asıl bg güçleri ortaya çıkartıldı bu motorların şuan hatırlayamıyorum asıl bg gücünü yanlış birşey yazmak istemiyorum. ama şehir içinde kesinlikle çok keyifli bir scooter ve gayette yeterli :cat::cat:
 
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
32
E-M-R-E yazın için teşekkür ederim dediklerine dikkat ederim hızlanmasından kastım çok birşey 120 falan beklemiyorum 80 ila gittiğimde yine normal ama 85 e gelince biraz titremede yapıyor o yüzden 80 i geçmiyorum dediğim gibi en fazla 100 olsa hani 100km yada 150 km yola gidicem ona çıkmaya bile çekiniyorum kamyonlar bile 90 95 ila gidiyor yolda sürekli sakınmam gerekicek. cbr 125 ile 3,5 ayda 6000 km yi geçmiştim bursa adapazarı gidip geliyordum bunla bursa mudanya en uzun yolum evimden 60 gidiş 60 dönüş diyelim :)
 
Katılım
22 Kas 2008
Mesajlar
2,354
E-M-R-E yazın için teşekkür ederim dediklerine dikkat ederim hızlanmasından kastım çok birşey 120 falan beklemiyorum 80 ila gittiğimde yine normal ama 85 e gelince biraz titremede yapıyor o yüzden 80 i geçmiyorum dediğim gibi en fazla 100 olsa hani 100km yada 150 km yola gidicem ona çıkmaya bile çekiniyorum kamyonlar bile 90 95 ila gidiyor yolda sürekli sakınmam gerekicek. cbr 125 ile 3,5 ayda 6000 km yi geçmiştim bursa adapazarı gidip geliyordum bunla bursa mudanya en uzun yolum evimden 60 gidiş 60 dönüş diyelim :)

kardeşim o dediğin km bile sayılmaz ama bakımlarından sen emin ol öyle çık yinede biz stero (semih) le gitmediğimiz yer kalmadı kocaeli - tekirdağ- yalova bunlar benim gittiklerim semih daha uzun yollara da gitti uzun yol 300-400 km ise uzun denilebilir bu motor için. .:cat:
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Bende bugün 150zc ailesine katıldım.Bugün sıfır kilometre gri renk 150zcmi aldım.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
arkadaşlar yardımlarınız beklıorum
nasıl anlatacam bılmıorum karma karıs drum ama yazım bi hatam olursa affola

şimdi bi akrabanın mondial 150 zc si var ve garajda yatıo araba aldı motoruda 6 ay önce aldı 1.200 tlye verecek saglam temiz motor 6.000 km de performans egzoz felanda takmıs.

kafamda 2 model var


bu gun bi mağazaya gittim ve honda innova 125 vardı fiatı 1,500 tl 2005 model 1 km de daha ( % 100 sıfırlanmıs bence ) adam garanti verio yarı yolda bırakmıyacagına felan filan vs. motor kaza yapmıs gıbı sanki ön teker üstündeki grenajında çok fazla çizik var ama göze çarpmıcak şekilde yerde sürüklenmıs sanki dedıgım yerde çamurluk yeri ama ondan hariç baska hiç bi yerinde çizik bile yok sizce almalımıym hondayı kazalı bıle olsa kazalı olup olmadıgını sormadım yanlız



ya mondialı alacam yada hondayı burda tabi honda ön sırada yer alıor ama fiatı ucuz oldgu için gözümü korkutuor çok sorun çıkartırmı kazalı bı motorsa acaba ?
 
Katılım
11 Nis 2010
Mesajlar
17
ılk once bu motoru alıcaksın daha pahalıya patlıcak bunun yerıne honda beat actıva yada suzuki an125 vb aprillia sr50 alırsın ve o egzoz da salyongoz egzoz dıyorlar performans saglıyor 1 yada 2 hp ve o tırst rıstr dıye calıssın dıye takıyorlar en cok gılera runner da gorursunuz ıtalyanlarda gorursunuz sakın alma alıcaksanda sunu ıı bılıceksın tamırcıden cıkmasın yanı onu alcakana 1.200 2000tl arası honda beat yada actıva al
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
438
ılk once bu motoru alıcaksın daha pahalıya patlıcak bunun yerıne honda beat actıva yada suzuki an125 vb aprillia sr50 alırsın ve o egzoz da salyongoz egzoz dıyorlar performans saglıyor 1 yada 2 hp ve o tırst rıstr dıye calıssın dıye takıyorlar en cok gılera runner da gorursunuz ıtalyanlarda gorursunuz sakın alma alıcaksanda sunu ıı bılıceksın tamırcıden cıkmasın yanı onu alcakana 1.200 2000tl arası honda beat yada actıva al

hangisine alma dıosun kardes mağazadaki hondayı mı akrabadaki mondiali mi ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst