Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
423
arkadaşlar bugün motorda iki kişi giderken kalkış sırasında biraz zırıltı gibi bir ses yaptı bir süre bu sesin belli bir sebebi var mıdır bildiğiniz yoksa yarın direk İsmet Usta'mın kapısını mı çalayım :)
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
hmm o zaman şöyle yapalım motoru ayaklığa al eğil egoza doğru sağ elinle çevir gazı yavaş yavaş bak bakalım ordaki herhangi birşeyden mi zırıltı var vida tel tekerlerk sürtmesi egzoz zınlaması kulağınla bi bak eğer motorun içinden yani motorun kendisinden bi ses geliyosa hemen götür motorunu!!!

Bence egzozdan falan veya oralardan bi yerden geliyo ama bak bakalım.. senin motorun kaç bin kmdde yeni falan mıydı umarım çok zorlamamışsındır ? iki kişi falan diyosun yeniyse motorun gaza YÜKLENMEDEN MOTORUN KENDİ DEVRİNİ BULACAK ŞEKİLDE HAFİF KALKIŞLAR YAPMAN LAZIM!!!!
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
423
hmm o zaman şöyle yapalım motoru ayaklığa al eğil egoza doğru sağ elinle çevir gazı yavaş yavaş bak bakalım ordaki herhangi birşeyden mi zırıltı var vida tel tekerlerk sürtmesi egzoz zınlaması kulağınla bi bak eğer motorun içinden yani motorun kendisinden bi ses geliyosa hemen götür motorunu!!!

Bence egzozdan falan veya oralardan bi yerden geliyo ama bak bakalım.. senin motorun kaç bin kmdde yeni falan mıydı umarım çok zorlamamışsındır ? iki kişi falan diyosun yeniyse motorun gaza YÜKLENMEDEN MOTORUN KENDİ DEVRİNİ BULACAK ŞEKİLDE HAFİF KALKIŞLAR YAPMAN LAZIM!!!!

Yok yahu daha bin km bile değil hatta yeni 200 km oldu ki motoru zorlama ile uzaktan yakından alakam yok :) iki kişi bindik mecburen ama ben daha rodajda olduğumdan 50yi geçmiyorum kalkışlarda da tıngır mıngır kalkıyorum :cherry: motorda rodajın önemini biliyorum o yüzden ilk 150km kullanım kılavuzunda da yazdığı gibi 30u bile geçmemeye çalıştım ama tabi e5'e çıkınca işe gitmek için 50ye çıkardık o sürati :) usta da zaten 50yi geçme demişti ilk 500km de rodaj için :) itiraf edeyim ama bir kere e5 de arkama yapışan otobüsten kurtulmak için 80e çıktım :pr: bi seferden de birşey olacağını pek sanman :) Anlayacağın üzere motoru pek zorlamıyorum özellikle kalkışlarda :) Zaten dün akşam tek başına giderken dikkat ettim sesi kesmişti.
Tavsiye için teşekkür ilk fırsat motoru ayağa alıp kontrol edicem bakalım ses devam ediyor mu eğer motordan geliyorsa ptesi sabah direk ustanın yanındayım :cat:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
o bilinçte kullanıyorsan güzel yok sürekli aynı devir gitmemeye de özen göster o da çok önemli bazen gazı kes biraz daha hızlansın falan gibi...:cat:

Bekliyorum ayaklıktan sonraki durumu
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
423
o bilinçte kullanıyorsan güzel yok sürekli aynı devir gitmemeye de özen göster o da çok önemli bazen gazı kes biraz daha hızlansın falan gibi...:cat:

Bekliyorum ayaklıktan sonraki durumu

Az önce otoparka indim ayaklıkta kontrol ettim ses yok kesilmiş :) sadece gaza biraz yüklenince sanki yalpalıyor biraz balans ayarı gerekli gibi :) Deviri de dediğin gibi kullanıyorum gözüm gibi bakıyorum merak etme işe gidiş aracım benim mavişim :cherry: Yardım için çok teşekkür ederim:cat:
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
15
benim motorunda arkası geziyo gibi yolda giderken motoru düz tutmaya ugraşıyorum yoruyo beni performans iyi motorum sağır degil hatta x 9 muydu ne kafa kafaya kalktık tabi yetişemedim ama baya zorladım elamanı gaza tam asılınca dönüşlerde ön teker biraz kesiiliyo yerden ama şu dengesizliği çözemedim oynayan vida da yok lastikten mi acaba şöyle orta halli bi lastik varmı önerebileceğinizden internetten alabileceğim bide tek başımayken amartisörler beton gibi en sonnda duruyo ama iki kişiyken yaylı konya gibi sanki 403 otobüs tısır tısır amörtisör ayarını düsürsem faydası olurmu
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
LASTİK BASINÇLARIN ne durumda ? Amortisörler eet biraz hafif biriysen tek başınayken serttir ama yumuşatırsan yol tutuşundanda azaltmış olursun..
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
benim motorunda arkası geziyo gibi yolda giderken motoru düz tutmaya ugraşıyorum yoruyo beni performans iyi motorum sağır degil hatta x 9 muydu ne kafa kafaya kalktık tabi yetişemedim ama baya zorladım elamanı gaza tam asılınca dönüşlerde ön teker biraz kesiiliyo yerden ama şu dengesizliği çözemedim oynayan vida da yok lastikten mi acaba şöyle orta halli bi lastik varmı önerebileceğinizden internetten alabileceğim bide tek başımayken amartisörler beton gibi en sonnda duruyo ama iki kişiyken yaylı konya gibi sanki 403 otobüs tısır tısır amörtisör ayarını düsürsem faydası olurmu

motor orta sehpadayken tekerlekle oyna bakalım göbekten sallanıomu bnada olmuştu
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
15
evet 61 kg yim herhalde ondan lastiklerim cok sert çünkü çanakkalenin yolları çok bozuk ön maşa ta sonuna kadar vuruyo asvalt döküyolar logar kapak yerleri 1 karış çukur kalıyo e bi arabanın arkasındaysan o ortalayıp geçiyo biz langırt içine ani firen yapıp kaçabilirsen ne mutlu birinin canı yanıcak ama hadi hayırlısı geçen ptt kapağı açık bırakmış minibüsün arkasındaydım 1 tane kuka koymuş minibüs sağ sinyal yapıp kaçınca tam önümde koca çukurla kalakaldım 2 oldu kıl payı neyse lastikleri bii indireyim tekrar yazarım teşekkürler
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
O yüzden hep mesafe vericeksin önündeki araçla çünkü yere de bakarak gitmek zorunda kalıyoruz...sen bide çok hafifmişsin herşeyi hissedersin bak o tip zemini bozuk yerlerde sakın hız yapma!

Ben far ampül'ünü kırdım zamanında hava filtresini kırdım sırf sarsıntılardan ki sürekli kaçarım ve 35 km ile falan giderim şehir içinde! Sonra zamanla ön tabla falan sallanmaya başlıyo yani aslında bu motor tamamiyle ASFALT motoru kaymak gibi asfalt olacak o zaman tamam..

Egzoz zınlaması vidaların gevşemesi hep bu yollardan oluyo..Güzel ve kaliteli bir süspansiyon sistemi olmadığı için darbeleri her parça resmen babalar gibi yiyor..

Mesela hız kesici kedi gözlü şeyler vardır ya yolun enine doğru çekilir herkes mecburen yavaşlar falan ben ordan neredeyse durma HIZINDA geçerken burgman xciting gibi aletler sanki o hiç yok gibi pılıp pılıp diye geçiyo o an; o kesicinin yanına oturup sigara yakasım geliyo valla!


Ayrıca bak ben 108 kg 1,86 boyundayım.. öne 28 psi arkaya 30 psi bas dediler motoru aldığımdan beri sen bunları öne 26 arkaya 28 veya hatta öne 24 arkaya 26 bile deneyebilirsin..!

Zaten kitapta ben anlamadım o işi ama 175/225 kpa yazıyo!!! Yani öne 25 psi arkaya 32 diyor?!
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
herkese selam :D

bende yaklaşık 6 ay önce gri zc aldım şuan 6000 de motor ve sizlere deneyimlerimi aktarıyım :D

öncelikle rodajı çok dikkatli yapmadım malum pek sabırlı birisi değilimdir :D ama rodaj boyu genede kendimi tutabildiğim kadar tuttum ilk gün mesela 60 ı geçmedim :p ancak motorla ilgili en ufak bir problem yaşamadım dediğim gibi 6000 kmdeyim.

yaşadığım sorunlara gelince ;

ilk 1000 bakımına kadar olan bölümde eksoz vidalarının ve arka disk kaliper vidalarının gevşemesi dışında bir problemim olmadı , bakımda düşen vidalar takıldı , sıkıldı vs

2000 bakıma geldiğimde herhalde motor tamamen elimde kalacak zannettim :p eksz ve kaliper yerde gittim bakıma , gene yerlerine takıldılar ve sıkıldılar vs.

4000 e gelene kadar yaklaşık 4 kere extra servis yaptım , her seferinde eksoz vidaları takıldı sıkıldı arka disk garantiden değiştirildi (vibrasyon yaptığından ötürü kaliper vidalarını düşürüyor teşhisi ile)

4000-6000 km arası en sorun yaşadığım bölüm oldu ;
eksoz tamamen çürüdü ve arka kulacında yırtılma oldu bu yırtılmaya bağlı arka frene yağ pompalayan hortumu ısıdan kaynaklı patlattı ve arka fren iptal oldu , yaklaşık son 4000 km dir her gaz kestiğimde eksozdan pat sesi gelirdi 4000 den sonra tavan yaptı yeri göğü inletircesine patlamalar oldu en nihayetinde servise bıraktım ve 3 gün sonra silindirden itibaren eksoz vidaları yivlenerek 1 numara büyütülmüş ve arkalarına ekstra somun takılmış fren hortumu değiştirilmiş kaliperdeki lastikler değiştirilerek oradan gelen ses min. a indirilmiş eksozun yırtık bölümü oksijen kaynağı ile onarılmış (oksijen kaynağı ile 3 kez yapıldı ancak hepsinde arka kulaçtan yırtıldı kaynak attı) ve hatta yol boyu temizlenmiş gaz kestiğimdeki pat sesleri kalmamış bir halde aldım . 1 hafta test sürüşü yapıp 6000 bakımına sokacam motoru :D


sürat e gelince ilk zamanlar 110 gördüm ben bu motorla ancak daha sonra 105 lere indi ardından 100 lere95 e şimdide 85 e kadar geriledi (bayır aşağı gene 98 felan görüyor)(son servise verdiğimde debriyaj balatalarını kontrol etmesini söylemiştim malum amcam yağlamış mı ne yaptıysa balatalar kaçırıyor muhtemelen bundanda sürat düştü birde 6000 e geldi kanımca balatalar değişse gene en azından 105 i görmeye başlar :D )

6 aylık bölümde edindiğim en büyük tecrübe motorun ufak sıkıntılarını dert etmeyeceksin oldu . çünkü gerçektende servis olayı çok berbat veriyorlar çocukların eline en ufak bir park lambası değiştirirken grenajdaki geçme yerlerinden 1-2 tanesini kaybediyorsun bu da hem senin tadını kaçırıyor hemde ufak bir arızanın daha büyük olmasına sebep oluyor , yaf debriyaj balatası yağlanır mı ? bunu yapan usta işte ne diyim ...


yaşadığım en büyük sorun : kaliper düştükten sonra arka fren adam olmadı uzun süreli süratli gidişlerde arka fren sıfırlanıyor 1 kaç kez pompaladıktan sonra tekrar çalışmaya başlıyor yaklaşık 5000den beri bu böyle ve hala yapamadılar heleki bu arızadan habersiz yaklaşık 100 km ile ışıklara yaklaşırken arka frenin olmadığını farkettim , tabii ilk kez yaşadığım için pompalayınca geleceği tecrübemde yok ön frenle nasıl durdum bir ben birde allah bilir duramasam artık ölürmüsün sakat mı kalırsın belirsiz şu vida gevşeme sorunları olmasaydı kanımca bugün ne fren ne eksoz problemim olmayacaktı ama genele bakarsanız memnunum yakıt 5tl ye tam 40 km yapıyor ve ben sürekli tam gaz gidiyorum yavaşta gitsem 40 hızlıda gitsem 40 39 demiyor 41dersen yolda kalırsın :D
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
hayırlı olsun. dostum yazından okudum. aracı birçok kez tamir için servise görütmüşsün ama onların arasında 5000 km bakımını göremedim. bu bakımda debriyaj ile ilgili aksam değişiyor ayrıca kesinlikle ilk kayışı bu bakımda değiştirtmelisin. evet 5000 km üzerinde kullananlar var fakat performans kaybı ile.
egzos zaten kronik hasta. her zc cinin başına gelebilecek şeyler bunlar. gelmeyenler nasipli.
arka fren kaliperi dediğin fren balatalarının içinde olduğu zımbırtıyı kastediyorsun galiba. eğer o ise aynı dert bende de var. kancalı pul ile çözdük o meseleyide.
arka fren çok süratlı olduğunda ısınmadna dolayı gevşeme yapıyor. pompalamak gerekiyor. bu sebepten uzun süre çok süratli gittiğinde haifi hafif arka freni yoklamak gerekiyor yoksa güm.
 
Katılım
29 Eyl 2009
Mesajlar
47
arkadaşlar ben bişey sormak istiyorum. bu eksozdan gelen pat sesi neyin nesidir acaba. normal giderken ani gaz kestiğimde eksozdan pat pat diye ses geliyor arada . bunun sebebini bilen var mı ?
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
15
evet sky dostum aynen öyle ön tabla oynamaya başladı ama gaz telini değiştirmeye gittiğimde usta mırın kırın etmişti bununda her yerini komple sökmek gerekiyo diye demekki salla pati topladı ben daha önce joyride 2oo kullanmiştım ondan aldığım zevkle bu motoru aldım ama ıı olmuyo sanki asvaltta sabun gibiydi sym 140 km yi ii kişi çok rahat görüyodum bütün gelibolu şehitliklerini gezdim yarım depo benzinle bununla yanıma bi damacan extra benzin lazım *aynı gün 20 şer tl lik benzin aldık benim ustayla asya 150 t onunki aynı yol dan gelip gideriz hergün benimki bitti 10 tl daha koydum adamın daha yarım depo duruyo valla arabaya koysam gam yemiycem usta 65 tl ye yan sanayi karbüratör var demişti onu takayım bari ona göre yazarım tekrar
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
arkadaşlar ben bişey sormak istiyorum. bu eksozdan gelen pat sesi neyin nesidir acaba. normal giderken ani gaz kestiğimde eksozdan pat pat diye ses geliyor arada . bunun sebebini bilen var mı ?

buji bağlantısını kontrol ettir. ya da kendin kontrol et. motor 15 000 kmye yakın ya da geçmişse bujiyi de değiştir.
 
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
21
hafif cizik oldu motor yere dustu ayakligindan dolayi, hafif cizik oldu siyah ve kirmizi yerlerde boyatsam nasil boyatirim fikri olan varmi ?

bundan haric eksozdan gaz verince sanki icinde tas girmis gibi takirti yapiyor, catlak var dedi servis ama alakasi yok bilgisi olan varsa bu konu hakkindada yazabilir mi ?
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
uzun zamandır konumuza resim eklenmemiş biraz canlansın diye şimdi yeni fotoğraflarımı paylaşmak istedim sizinle :bounce:

img0834c.jpg


img0833zr.jpg


img0836p.jpg


img0838xh.jpg


img0844s.jpg


yorumlarınızı bekliyorum...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst