Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
75
heh şimdi tutturdun kardeş dogru 26 da :) ya sen bu neon ları 25 ytlye almıştım dimi süper duruyo ya bende düşünüyorum nasıl tutturdun onları o alta elektriğini nerden bağladın kardeşim bende düşünüyorum inş

kardeşim bide neon ne oluyor xenon ne oluyor anlıyamadım valla acıklıya bilirsen sevinirim bide parklara paralel olarak cekmişsinya elektiriği giderkende yana biliyormu birde ilk yaptıgında sigortayı neden attırdı

he birde nerde oturuyosun kardes
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
kardesım ılk once park lambalarının basını cıkardım kablolarını acık hale getırdım neonun(altdakı mavı yanan ısık)kablolarına bagladım boylece parklar tamamen ıptal oldu xenonda cakma xenon zaten gıttım aldım modıfıyecıde taktım fara:) ilk yaptıgımda acık olan kabloların - ve + sını bırbırıne degdırdım sıgorta attı.egzosumuda gormustursun grı kısmı kestırdım ve eggzosun ıcını bosalttırdım sanayıde ucunada susturucu taktım 10 num. oldu yakıtda deısmedı aynı sadece calıstırınca etraftakıler sana bakıo:)istanbul beylıkduzunde oturuorum bu arada:) sen_?
 
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
75
kardeş bende kumburgazda oturuyorum ben yaptırıcagım zaman neonu senle bulusup bigün beraber yaparsak iyi olur ya :) ben genelde b.çekmecedeyim zaten
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Güneşin aksine otomobillerimizde emrimize sunulan enerji oldukça sınırlı.Neden derseniz aracın elektrik üretimi belli bir oranda sınırlı.
Bu nedenle bilim adamları 1980’lerde gaz deşarjlı ampulleri (GDL: GAZ DİSCHARGE LİGHT)
Otomobillerde aydınlatma kaynağı olarak kullanabilmek üzere teknoloji sadece uçakların iniş farları veya futbol stadyumlarını aydınlatmakta kullanılıyordu.

Ancak otomobillerde bu kadar fazla ışığa gerek yok, neticede far ışıklarının karşıdan gelenlerin gözünü almaması gerekiyor. Bunun için ampullerin küçültülmesi ve düşük gerilimlerde de çalışır hale getirilmesi gerekiyordu.

İşte bu, mühendislerin önündeki en önemli sorundu . Çünkü akkor ampullerin aksine bu ampullerde sadece bir telin ısıtılmasından daha fazlasına ihtiyaç duyuluyordu.
Bu ampullerde kontrollü bir ışık demeti,kiraz çekirdeği ebadındaki deşarj ünitesinin içinden iki elektrot arasında gerçekleşiyor. Deşarj ünitesinin içiyse bir gazla dolu. Böylesi bir ışık atlamasını gerçekleştirebilmek için 20 bin volt civarında gerilimlere ihtiyaç duyulur. İşte xenon ampullerle çalışmak da bu yüzden ölüm tehlikesi içeriyor. Deşarj ünitesini dolduran gazın büyük bir çoğunlunu bir asal gaz olan xenon (ismini de zaten buradan alıyor), çok az miktarınıysa tuz formlu metal halejonidleri oluşturuyor.

Yüksek gerilim ışık demetini ateşliyor, yani xenon gazının parlamasını sağlıyor. Bu sırada oluşan sıcaklığın buharlaştırdığı metal tuzlarının göreviyse hem elektrotları korumak,hem de ışığa doğru rengi vermek.gaz ateşlendikten sonra kontrol ünitesi, elektrik akımını iyice düşürüyor, bu da ampulün harcadığı enerjiyi azaltıyor.halojen ampuller 55 watt harcarken, xenon 35 watt ile yetiniyor.Ancak düşük elektrik tüketimi, xenon ampullerin tasarruf için uygun oldukları anlamına gelmiyor.
Çünkü GDL sistemi, karmaşık ateşleme ünitesi nedeniyle oldukça pahalıya mal oluyor.


Şu an Türkiye de yurt dışından xenon ithalatı yapan çok firma var. Bu markalarla ilgili inceleme yaptığımda hepsinin birbirine benzediğinin farkına vardım.% 80 i çin malı diyebilirim ve birbirlerin aynısı sadece etiketler ve dış kutuları farklı. Bunla beraber Tayvan, kore ve japon üretilenlere de rastladım.

Ama en kalitelesi bence PHILIPS. Fiyat olarak biraz daha fazla ama değeceğinden emin olabilirsiniz. Eğer bütçeniz kısıtlıysa o zaman piyasadaki büyük firmalardan uzak doğu malları temin etmeye çalışın derim neden diye sorarsanız, arıza yaptıktan sonra yenisini alma şansınız olsun. Ve emin olun % 50 - % 60 muhakkak arıza yapıyor
(ALINTIDIR!)


Xenon hakkında bilgi istemişsin burda yazıyo ve bildiğm kadarıyla 35 watt isteyen bi malzemeye ne akü ne sigorta yeter ZC gibi bi motorda....


Zaten beyler bu kadar dikkat çekmeyin herzman iyi değil hem trafikte hemde polis açısından hep göze batar zarara uğrayabilirsiniz....
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
13
ozan kardeşim neonları nerden aldın bide ne kadara aldın?

hıı bide altına nasıl tutturdun o neonları?
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
75
Güneşin aksine otomobillerimizde emrimize sunulan enerji oldukça sınırlı.Neden derseniz aracın elektrik üretimi belli bir oranda sınırlı.
Bu nedenle bilim adamları 1980’lerde gaz deşarjlı ampulleri (GDL: GAZ DİSCHARGE LİGHT)
Otomobillerde aydınlatma kaynağı olarak kullanabilmek üzere teknoloji sadece uçakların iniş farları veya futbol stadyumlarını aydınlatmakta kullanılıyordu.

Ancak otomobillerde bu kadar fazla ışığa gerek yok, neticede far ışıklarının karşıdan gelenlerin gözünü almaması gerekiyor. Bunun için ampullerin küçültülmesi ve düşük gerilimlerde de çalışır hale getirilmesi gerekiyordu.

İşte bu, mühendislerin önündeki en önemli sorundu . Çünkü akkor ampullerin aksine bu ampullerde sadece bir telin ısıtılmasından daha fazlasına ihtiyaç duyuluyordu.
Bu ampullerde kontrollü bir ışık demeti,kiraz çekirdeği ebadındaki deşarj ünitesinin içinden iki elektrot arasında gerçekleşiyor. Deşarj ünitesinin içiyse bir gazla dolu. Böylesi bir ışık atlamasını gerçekleştirebilmek için 20 bin volt civarında gerilimlere ihtiyaç duyulur. İşte xenon ampullerle çalışmak da bu yüzden ölüm tehlikesi içeriyor. Deşarj ünitesini dolduran gazın büyük bir çoğunlunu bir asal gaz olan xenon (ismini de zaten buradan alıyor), çok az miktarınıysa tuz formlu metal halejonidleri oluşturuyor.

Yüksek gerilim ışık demetini ateşliyor, yani xenon gazının parlamasını sağlıyor. Bu sırada oluşan sıcaklığın buharlaştırdığı metal tuzlarının göreviyse hem elektrotları korumak,hem de ışığa doğru rengi vermek.gaz ateşlendikten sonra kontrol ünitesi, elektrik akımını iyice düşürüyor, bu da ampulün harcadığı enerjiyi azaltıyor.halojen ampuller 55 watt harcarken, xenon 35 watt ile yetiniyor.Ancak düşük elektrik tüketimi, xenon ampullerin tasarruf için uygun oldukları anlamına gelmiyor.
Çünkü GDL sistemi, karmaşık ateşleme ünitesi nedeniyle oldukça pahalıya mal oluyor.


Şu an Türkiye de yurt dışından xenon ithalatı yapan çok firma var. Bu markalarla ilgili inceleme yaptığımda hepsinin birbirine benzediğinin farkına vardım.% 80 i çin malı diyebilirim ve birbirlerin aynısı sadece etiketler ve dış kutuları farklı. Bunla beraber Tayvan, kore ve japon üretilenlere de rastladım.

Ama en kalitelesi bence PHILIPS. Fiyat olarak biraz daha fazla ama değeceğinden emin olabilirsiniz. Eğer bütçeniz kısıtlıysa o zaman piyasadaki büyük firmalardan uzak doğu malları temin etmeye çalışın derim neden diye sorarsanız, arıza yaptıktan sonra yenisini alma şansınız olsun. Ve emin olun % 50 - % 60 muhakkak arıza yapıyor
(ALINTIDIR!)


Xenon hakkında bilgi istemişsin burda yazıyo ve bildiğm kadarıyla 35 watt isteyen bi malzemeye ne akü ne sigorta yeter ZC gibi bi motorda....


Zaten beyler bu kadar dikkat çekmeyin herzman iyi değil hem trafikte hemde polis açısından hep göze batar zarara uğrayabilirsiniz....

kardeş elektronikçimisin sen ya :) helal olsun valla bunları nerden araştırdın böyle paylaşımın süper :cat:
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
abi cekmecede nerde takılıosun bn neonları cekmeceden aldım msn varmı bu arada _?neonlar 25 ytl arkadaslar cıft ledlı neon yanında yapıskanda verıolar zaten:)yapıstırmak sorun degıl ama neon ıslemını uygularken kesınlıkle yanınızda sıgorta bulundurun:=)
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
13
biyerden duymustum sanırım ztn kendinde bi tane yedek warmıs sigorta ölemi?

bide arkadaşlar aranızda hiç ankaralı zc ci okmu? ozan arkadaşım msn ni alabilirmiyim?sadece ozanın değil arkadaşlar bütün herkezin msn sini istiorum eğer mümkkünse bnmki [email protected] :p
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
75
abi cekmecede nerde takılıosun bn neonları cekmeceden aldım msn varmı bu arada _?neonlar 25 ytl arkadaslar cıft ledlı neon yanında yapıskanda verıolar zaten:)yapıstırmak sorun degıl ama neon ıslemını uygularken kesınlıkle yanınızda sıgorta bulundurun:=)

kardeş farketmez cekmecede her yol bana uyar heryerinde takılıyorum :) benim msn [email protected]
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
arkadaslar konu nasıl acılıyo anasayfaya konu acmak ıstıyorum bısı sorucam motosıklet fuarı en yakın ayın kacında var_???
 
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
725
walla saol be forever kardes 2 defa baktim gormedim :pr: bendekide goz motor kullanioz trafikte:mrgreen:

arkadaslar konu nasıl acılıyo anasayfaya konu acmak ıstıyorum bısı sorucam motosıklet fuarı en yakın ayın kacında var_???

ozancim simdi
1- foruma giriosun sonra yazmak istedegin konu ya tikliosun hani warya motor sohbet-teknik bilgiler fln die hah ondan sonra sol ust kosede konu ac die bi baslik war iste oraya tiklion sonrada baslion yazmaya ama konuyu acmadan once istersen onceden ayni knu konusulmusmu die bi bak:)
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
96
bu motorlarin egzoz muayenesi nerde ve kacparaya yapiliyor.
bi bilen varsa yardimci olsun.bi zahmet.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Tecrübe paylaşalım biraz dimi? :)

Bugün toplam 130-140 km yol yaptım... genelde hep virajlıydı yollar ve yolun 30-42 km arası hep yokuş dağ tırmandım sarmal bi vaziyette...Hani dediler ya uzun yol yapar mı gider mi rahat mı motor şişer mi kıl tüy yün onlara cevap vereyim kendimce...:bounce:

Rahatlık konusundan başlıyayım...
Bi kere mondialin o 250 mct modeli dışında en rahatı ZC! Çünkü oturma pozisyonu olsun oturduğumuz yer olsun hem geniş hem daha konforlu ama sonuçta bi SCOOTER olduğu için genelde 45 dakika veya 1 saatten sonra HER TÜRLÜ kıçınız veya beliniz uyuşuyo hafif ağrı yapıyo...Tabi buna etken yolun durumu titreşim falanda ekleniyo... yani uzun lafın kısa aralıksız 2 saat falan giderseniz, daha doğrusu gidemezsiniz :queen:

Ben çıktığımda saat 13:20 falandı yani öğlen vakti güneş falan hava açıktı ama öyle deli bi sıcak yoktu o yüzden sıcaklık problemi çekmedim motorda ısınmadı öyle abartı bi şekilde ama tavsiyem bence 1saat veya 1,5 saat falan giderseniz 15-20 dinlendirirseniz İYİ OLUR! Neme lasım zaten sizinde dinlenmeniz gerektiği için o da dinlensin...

Hız konusu olarak ben 75-70 bazen 80-85i basarak gittim ama benden tavsiye bu motorla daha doğrusu scooter ile bu hızlar zaten hissediyorsunuz gerçekten TEHLİKELİ !!! güvensizleşiyo altınızdaki alet ve hafifliyo o yüzden 60-70 arası gitmek iyidir yolun durumuna göre...!
Virajlarda tabi viraj alma tekniğini biliyosanız biraz yatırabilirsiniz korkmayın kaymaz..! Ağırlığı dengesiz değil yani motorun götü bi yana başı bi yana gitmiyo :wiinkk:

Rampalarda ki uzun rampada bile devirli girerseniz ben 45-50km hız ile %10 Eğimli 34km rampayı çıktım...Gayette rahat çıktı hani öyle öksüre öksüre değil...O konudada içiniz rahat olsun rampa çıkıyomu EVET çıkıyo...!

Diskler ısınıyo doğal olarak ama frenlerde bi eksilme olmuyo çift fren takılın herzman dengeli bi şekilde ikisinide usturuplu bi şekilde sıkarsanız baya motoru kapatıyo yani zaten motor frende oluyo 8500 devirde falan 75km asılmışgiderken gazı kesin motor kompresyona girip kapanıyo bu da bence iyi bişey tehlikeler için...!

Kaskız çıkmayın kaza olmasından ziyade o kadar rüzgarı yiyip gidemezsiniz zaten kask ŞART yani şehir içine benzemez çünkü sürekli hızlı gitmek...Ve siz siz olun daima hava size sıcak bile gelse yedek mont gibi bişey bagajda tutun emin olun üşüceksiniz :cherry:

Eldiven kışında yazında lasım parmaklarınız rüzgarı yedikçe soğuyo ve hissizleşiyo o yüzden profesyonel olmasa bile bi eldiven takın derim...

Ekipmanınız iyiyse uzun yol tecrübeniz biraz varsa motoruda yola havaya ve tabi motorunuzun durumuna göre dinlendirerek sizde dinlenenerek bu motor belli mesafeleri aşar derim ha tabi daha hızlı gitse daha iyi olur ama lastik ölçüleri belli motorun kilosu ergonomik dizaynı motor hacmi falan bunlar büyük kıstas...Altınızda bi burgman 400 olsa tabiki 70-85 arası değil 120-130 lada gidersiniz hemde daha güvenli bi şekilde ama o burgman ve 400cc yani farklar var tabi arada bildiğiniz gibi...


Uzun lafın teknik detayların kısası ŞUDUR!

MOTORLA UZUN YOL YAPILIR MI ? UZUN YOLA DAYANIR MI GİDER Mİ EDER Mİ SORULARINA CEVAP ŞUDUR!
GİDER! Yukarda saydıklarımı da göz önünde bulundurun ama tamam ben 400 km gitmedim belki ama 400de giderseniz emin olun :cat:

bu motorlarin egzoz muayenesi nerde ve kacparaya yapiliyor.
bi bilen varsa yardimci olsun.bi zahmet.

Şu linke bi bak istersen ama....
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst