Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
136
Yeni lastikleriniz hayırlı olsun. Orijinal ve yeni lastikler arasındaki göre yol tutuş farkı nedir acaba?

Bu arada göstergeme yeni bi ampul taktım. Beyaz ledle de denedim güzel oldu. Birkaç gün sonra led takacağım :)
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Yeni lastikleriniz hayırlı olsun. Orijinal ve yeni lastikler arasındaki göre yol tutuş farkı nedir acaba?

Bu arada göstergeme yeni bi ampul taktım. Beyaz ledle de denedim güzel oldu. Birkaç gün sonra led takacağım :)

Teşekkür ederim. Hiç abartmıyorum ama ikisi arasında kıyas yapılamaz. Biri lastik biri plastik :)

Orjinal lastikler;
Islak zeminde berbat. Daha önce de UKT 125 kullandım ama bu lastikler ondan da berbattı. En küçük bir harekette kayıyordu. Kuru zeminde idare eder ama.
Arka lastik dişli olduğundan asfaltta rahatsız ediyor. Yatma açısı hemen hemen olmadığından virajlarda yatıramıyorsun motoru.

Yeni Lastikler;
Islak kuru zemin farketmiyor. İnsana güven veriyor. Frenleme mesafesi daha kısa. Daha konforlu. Virajlara daha emin ve güvende tedirgin olmadan yatabiliyorsun. Ama ne olursa olsun sınırları da zorlamamak lazım.

Piyasadaki orta sınıf kalitede lastikler için şöyle iyi böyle güzel sorunsuz lastik diyen satıcı arkadaşları dinlemeyip bunları aldım. Bu tadı da aldıktan sonra bir daha az uygun fiyatlı olsun diye gidip başka lastik almam...
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben stok lastiklerle Allah'a emanet 3700 km'dir devam ediyorum. Yağmurda gerçekten felaket... Yakın zamanda alırım ben de bir lastik.

Ayrıca 120'lik taktırdığını farkettim. Performansa bir etkisi oldu mu, bu konularda çok hassasım da. :)
 
Katılım
16 Ağu 2007
Mesajlar
251
Arkadaşlar aldığınız lastiklerin üretim tarihlerine de dikkat edin eski yıllara ait lastik kesinlikle almayın hangi şartlarda saklandığı belli olmadığından lastikler depolarda özelliğini kaybedebilmektedir. Lastiğin yanında üretim ay ve yılı yazar sanıyorum 4 hane falan olarak google amcaya sor söyler :) belki biliyosunuzdur ama bilmeyenler olabilir.Saygılar...
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Ben stok lastiklerle Allah'a emanet 3700 km'dir devam ediyorum. Yağmurda gerçekten felaket... Yakın zamanda alırım ben de bir lastik.

Ayrıca 120'lik taktırdığını farkettim. Performansa bir etkisi oldu mu, bu konularda çok hassasım da. :)

Fark görmedim. +120 km/h üzerini görüyorum. Rüzgar, zemin, trafik şartlarını sağladığında...


Arkadaşlar aldığınız lastiklerin üretim tarihlerine de dikkat edin eski yıllara ait lastik kesinlikle almayın hangi şartlarda saklandığı belli olmadığından lastikler depolarda özelliğini kaybedebilmektedir. Lastiğin yanında üretim ay ve yılı yazar sanıyorum 4 hane falan olarak google amcaya sor söyler :) belki biliyosunuzdur ama bilmeyenler olabilir.Saygılar...


Kesinlikle katılıyorum. Markası ne olursa olsun Michelen bile olsa tarih ve saklama koşulları uygun değilse hiç bir işe yaramaz. Üretim tarihlerine baktım "2610" Sanırım 2010 yılının 26. haftası...


Bende merak ettim. Bi boy büyütmek pek bisey farkettirmez diye düsünüyorum.

Teknik olarak çok ufak farklılıklar oluyordur ama ben birşey hissetmedim.


Bir de diş yapısı asfaltta daha hızlı gidermiş gibi.

Orjinal lastikler kesinlikle asfalt için değil. Arka lastik toprak için diye tahmin ediyorum. Burada Mondial sanırım görüntü için, ticari amaçlı olarak bu lastik tipini kullanmış. Ama şunu kesinlikle diyebilirim ki motorun konforu çok değişiyor.
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
selam aleyküm arkadaşlar geçenlerde bu aleti sokakta gördüm konyada yolda yürürken ama sahibi toz toprak çamur içinde bırakmış :farao: şekli görüntüsü hoşuma gitti kalıplı duruyor lastikler falan almayı düşünmekteyim
şimdi önemli soru belki saçma ama rodajı tamamlayan arkadaşlar bu alet ile en son kaç km hıza çıkabildi uzun yolda 100 km ile giderken rahat mı çalışıyor motor şu an ki 125 cc motosikletim o süratte delirecek gibi oluyor kullanan arkadaşlar o güzel yorumları bekliyorum şimdiden sağolun
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben rodajı bitirdim 4bine gelmek üzreyim. 100-105Km/s hızlara zorlanmadan çıkabiliyor. Sonra yavaş yavaş 120'ye kadar çıkabiliyor. Uzun yolda, heleki temdeysen motorun aslında hiç gitmediğini anlıyorsun. :) 100 ile giderken bir otobüsü sollaman icap ederse, biraz tehlikeli olabiliyor. Onun dışında 4. viteste 70-90 hıları arasında makine en yüksek gücünü gösteriyor.

@Motor_Derili, önceden düz yolda en son kaça çıkabilirken şimdi aynı şartlarda hızın nasıl?
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
100 km de iken kaç bin devirde çalışıyor o zaman 100 le giderken iyi yani normal çalışması rahat o zaman

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:21 ----------

gerçi hocam 4 viteste 70-90 arası yapıyorsa dediğinize göre 5 de 100 km ile giderken gayet rahat olmalı motosiklet en sonda 120 olmalı max.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
5. vites;
6000 devirde 90 Km/s
7000 devirde 103 Km/s
8000 devirde 115 Km/s
8500 dervirde son hız olan 120 Km/s
Eğer aşağı doğru eğimli bir yolsa 9000 devire kadar çıkarabiliyoruz hızımız da 125'e yaklaşıyor yalnız her an motor iflas edecekmiş gibi tehlikeli.

Motorun en performaslı olduğu aralık 6000-8000 devir arası.
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
hocam 7000 devirde 100 km gayet güzel o zaman uzun yol şartları için
zaten ben 95 i geçmem uzun yol için gayet yeterli olacaktır bana teşekkür ederim inzell kardeş bilgilerin için

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:12 ----------

bu arada vulture kelimesinin manası Türkçe'de akbaba demek hakkaten akbaba gibi motosiklet :)
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
arkadaşlar sahibinden.com da bu motosikleti araştırırken bir iki şey gözüme ilişti ve doğruluğu var çok güzel bir şey vereceğim linklerde bu motosikletin bi alman motosiklet şirketi ile beraber yapıldığı söylenmekte yani bildiğiniz çinli değilmiş bunu bayi kendisi yazmış link:http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...150-mr-mondial-165-mr-km-h-120-35981139/detay
bunu destekleyen ikinci bir yorum daha var başka bir ilanda bu motosikletin sahibi demiş bunu bu sefer, arkadaşın dediğine göre alet MZ yapımı imiş hani şu önceden herkesin altında olan sağlam Alman menşeili motosikletlerden link:http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-temiz-full-bakimli-2011-model-43332412/detay
Yani bunu araştırmak için gidip bir mondial bayiine sormam lazım gerçekmi diye çünkü onlara ne zaman yeni motosikletler gelse bayiler toplantısında tanıtılır bilgileri vardır
o zaman vulture taş gibi motor MZ ler gibi yıllarca binilen çooooooooookkk uzun kilometreler yapılabilecek :)
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
arkadaşlar sahibinden.com da bu motosikleti araştırırken bir iki şey gözüme ilişti ve doğruluğu var çok güzel bir şey vereceğim linklerde bu motosikletin bi alman motosiklet şirketi ile beraber yapıldığı söylenmekte yani bildiğiniz çinli değilmiş bunu bayi kendisi yazmış link:http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...150-mr-mondial-165-mr-km-h-120-35981139/detay
bunu destekleyen ikinci bir yorum daha var başka bir ilanda bu motosikletin sahibi demiş bunu bu sefer, arkadaşın dediğine göre alet MZ yapımı imiş hani şu önceden herkesin altında olan sağlam Alman menşeili motosikletlerden link:http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-temiz-full-bakimli-2011-model-43332412/detay
Yani bunu araştırmak için gidip bir mondial bayiine sormam lazım gerçekmi diye çünkü onlara ne zaman yeni motosikletler gelse bayiler toplantısında tanıtılır bilgileri vardır
o zaman vulture taş gibi motor MZ ler gibi yıllarca binilen çooooooooookkk uzun kilometreler yapılabilecek :)

Geçen gün Karaköy de YBR motorsikletli orta yaşlı bir abi ışıklarda beklersen memnunmusun diye sordu. Memnunum dedim. Bunlar Almanlarla ortak yapılmış falan dedi. Yok ya Çinli bunlar dedim. Israr etti. Bilmiyorum ama sanmıyorum Alman işi olduğunu.
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
kardeş ahanda üçüncü farklı bir kanıt :) siz rahat olun ben cumartesi gün gidecem mondial bayisine soracam gerekli açıklamayı yapar bence fakat gördüğüm zaman bu motosiklete bu sitede falan resimlerine bakmadan tanımadan sokakta gördüğüm de bu çinli işi olamaz demiştim hakkaten de çinli işine hiç benzemiyor işçilik sağlam motor sağlam Alman olabilir:cat: inşallah öledir mz yapmıştır :) bu arada bu aletteki tork cbr 125 de yok :) mondial vulture max. tork :12.0 Nm / 7500 d/d honda cbr 125 R max. tork:10.41/8,000 :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst