Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
Aracının rengini değiştirmek isteyenler , ruhsatına çift renk işletmek isteyenlerin izlemesi gereken yollar ;

1 - Öncelikle aracıınızı kaplatıyorsunuz ya da boyuyorsunuz , bu işlemi yaptıdıgınız yerden fatura alıyorsunuz ( 34 xx 1234 plakalı aracın kaplanması , boyanması diye açıklama yazılırsa iyi olur )

2 - Sonra herhangi bir muameleciden Ek-1 formu doldurtyorsunuz ve aracınıza uyguladıgınız rengi/renkleri oraya yazdırıyorsunuz

3 - Muayene istasyonuna gidiyorsunuz renk tespiti yaptırıyorsunuz onaylıyorlar ve evraklarınızla bağlı olduğunuz trafik şubesine gidip evrakları teslim ediyorsunuz ve ruhsat ücreti veriyorsunuz. Ertesi gün gidip yeni ruhsatınızı alıyorsunuz ve muayeneye gidiyorsunuz.

Ek-1 formu doldurtmak : 10 TL
Ruhsat Ücreti : 63 TL
Muayene Ücreti : 120 TL
Bir de aldığınız faturanın KDV sini veriyorsunuz işlem yaptırdıgınız yere.

Alintidir....
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
ohbee.... foruma renk geldi :)
hayırlı olsun,devamını merakla bekliyoruz.....
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
71
Arkadaslar gerekli cevapları vermişler. Kısaca bahsetmem gerekirse

boyattırdıgınız yerden fatura alıyorsunuz. O fatura ile tüvtürke gidip muayene ve renk onayı yaptırtıp onunlada gidip yeni ruhsatı cıkartıyorsunuz hepsi bukadar.

Tüvtürkte muayene eden arkadas oldugundan bizim fatura almamıza gerek kalmadı. Hatta motoru götürmeden direk gidip dosyalarımızla renk kontrolude yaptırmıs olacagız. Bizim yapacagımız tek sey gidip dosyalarımızı hazırlatıp sonrasında ruhsatı cıkartmak icin trafige gitmek olacak. Eger tüvtürkte bir tanıdıgınız varsa gerisini kafanıza takmayın motorun şasi no farklı bile olsa muayeneden geçirtiyorlar :D Grenajları bir oto boyacısıda boyattık. O da tanıdıkdı. Sadece boya parasını verdik 50 TL ye 6 parca grenaj vardı zaten onları boyattık. Yani biz sadece 50 TL verdik motor beyaz oldu :D suan motoru topladık yeni resimleri paylasacagım sizinle. ZAT güzel bir scooter gercekten bende özledim ZAT'ı mı ikinci bir scooter olarak bir zat almayı düsünüyorum tekrar satan varsa 900 TL ye kadar alabilirim :D grenajı cizigi önemli degil bende beyaza boyatacagım nasılsa :D
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
71
Motorun son hali bu sekilde. Jantların yanına beyaz şerit cekip cekmemekle kararsız kaldım. Resimlerde ikiside mevcut jantın bir tarafı şeritli bir tarafı şeritsiz sizce hangisi daha cok yakışmıs.

P1090733.jpg

P1090732.jpg

P1090731.jpg

P1090730.jpg

P1090729.jpg

P1090740.jpg

P1090739.jpg
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
71
Hayır değilim malesef :D sırf bu beşiktaş muhabbetleri cıkmasın diye ön fren hidrolik kısmını kırmızıya boyadım. Suanda arka varyator kısmınıda kırmızıya boyamayı düşünüyorum
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
@tilsim86
Elinize sağlık, gerçekten çok güzel bir uygulama olmuş.
Zat çok güzel gözüküyor. Kazasız belasız ve cezasız olarak kullanmanızı dilerim.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
71
@tilsim86
Elinize sağlık, gerçekten çok güzel bir uygulama olmuş.
Zat çok güzel gözüküyor. Kazasız belasız ve cezasız olarak kullanmanızı dilerim.


teşekkürler. Formu biraz canlandırayım sizlerede fikir vereyim dedim. ZAT'a gönül vermiş ve uzun yolculuklar yapmış biri olarak ZAT'la gecirdiğim 4 gün benim için cok keyifliydi :D
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
harbi süper olmuş...
benimde imkanım olsa direk beyaz yapardım...
güle güle kullanın...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:08 ----------

maşayı ve jantları metalik gold yapsaydınız süper dururdu...
beyaz ve sarı birbirlerine çok güzel uyuyor...
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
Hayır değilim malesef :D sırf bu beşiktaş muhabbetleri cıkmasın diye ön fren hidrolik kısmını kırmızıya boyadım. Suanda arka varyator kısmınıda kırmızıya boyamayı düşünüyorum

işte o zaman tam beşiktaşlı olursun hocam beşiktaşın aslında renkleri arasında kırmızıda mevcut :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:18 ----------

ayberk abi hakkaten yoksun ortalıkta. unutuyoduk az daha seni.
bu arada benim motorda 26bini geçti, yaklaşıyorum sana:)
birde parça ihtiyacın varsa elimde işe yarayabilecek birşeyler var. verebilirim, boş duracağına işe yarar.





motorun grenajlarını değiştirdinmi hiç. dışı çok temiz görünüyor.

abi sadece ön panel değişti diğerleri orjinal arka tarafada oturan ayaklarıyla çizdikleri için arka grenajı Z yazılı birşeyler yaptırdım peh hoş olmadı ama ne yapalım :)
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
615
selam arkadaşlar,2 hafta önce mondial 150zat aldım, bugüne kadar bi problemle karşılaşmamıştım.bugün sabah motoru çalıştırdım yola çıkmadan pat diye bir ses geldi(manifolttan gelmiş olabilir basınçlı bir hava çıkşı gibiydi) motor stop etti.sonra tekrar çalıştırdım.10metre gittim durdum,durunca motor tekrar stop etti bir dahada çalışmadı.akü bitene kadar denedim çalışmadı.ayak marşıyla uzun süre denedim çalıştıramadım,genel olarak sorun nerelerde olabilir,nerelere bakmalıyım.otomobil motorlarından çok iyi anlarım elim yatkındır.fakat iş motosiklet olunca biraz farklı oluyormuş ,motorumda rolanti biraz yüksekti, jikle yada boğulmayla alakalı olabilirmi, bir arkadaşım senin sorunun buji dedi değiştirirsem düzeleceğini söyledi,sizlerinde fikirlerini almak istedim.(motor 15000kmde)



1.buji ve kablolarından olabilir(temassızlık)
2.karbüratörden de olabilir temizletmen gerekebilir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:38 ----------



nostalji :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:23 ----------

 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
615



biraz daha abartayım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------

öncelikle herkese selam



1.buji ve kablolarından olabilir(temassızlık)
2.karbüratörden de olabilir temizletmen gerekebilir

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:38 ----------



nostalji :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:23 ----------

 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
sevgili abiler bnm zata arka sağ basamak lazım bulamadım gitti ne serviste ne fabrikada kullanılmış kullanılmamış bilen gören satan varsa bir iletişime geçelim teşekkürler...
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
sevgili abiler bnm zata arka sağ basamak lazım bulamadım gitti ne serviste ne fabrikada kullanılmış kullanılmamış bilen gören satan varsa bir iletişime geçelim teşekkürler...

aslında bende var ama tulgacan nickli arkadaşı söylemiştim yinede, o satıyor diye. bendeki parçanında arka vida yerinin arkası kırık, iş görür ama o bölgeden statöre su gidebilir, birşeyler uydurmak gerek. birde tekirdağdasın galiba, nasıl almayı düşünüyosun.
 
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
68
bende motoru koyu bordaya boyatmak seleyide krem rengi kaplatmak istiyorum
parçaları ne kadara boyarlar şuan grş benım motor
kaplama ne kadar tutar sele için
fıkrı olan dösün içini :)
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Aşağıda ki resimlerde görüldüğü gibi meraklı kedinin motoruma yaptığına bakın..

Geçici olarak motorumu bir bahçeye bırakmıştım ama arka çamurlu bahçeden gelen kedi sağolsun pisletti motorumu.

Motorun her yerinde dolanmış.


Hatta ön gidonun orayada yönelmiş, sonra vaz geçmiş herhalde. Çünkü 2 pati izi var.


Hele egzosu görseydiniz. Resmini çekmeyi unutmuşum. Sanki biri özenle eliyle sıvazlamış her noktasına.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
aslında bende var ama tulgacan nickli arkadaşı söylemiştim yinede, o satıyor diye. bendeki parçanında arka vida yerinin arkası kırık, iş görür ama o bölgeden statöre su gidebilir, birşeyler uydurmak gerek. birde tekirdağdasın galiba, nasıl almayı düşünüyosun.

tuglucan nickli ağabeye zamanında söylemiştim arkadaşıma söz verdim ona vereceğim demişti anlaşırsak problem değil hesabına yatırırım kargoyla gönderirsin olmazmı?
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Bizim motorların RPM hakkında bilgisi olan var mı?
Motorlarımız kaç devir/dk ya sahip. (6500 RPM mi acaba?)
Bununla ilgili bir uygulama yapmayı düşünüyorumda.
Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
tuglucan nickli ağabeye zamanında söylemiştim arkadaşıma söz verdim ona vereceğim demişti anlaşırsak problem değil hesabına yatırırım kargoyla gönderirsin olmazmı?

parasında değilim, sıfırı zaten 15tl gibi bişey ama kargosu çok tutar sana. zaten şu an istanbulda değilim, yollamam mümkün değil ama bursada mondialin yeri varsa ordan alıp yollayabilirim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:19 ----------

Merhaba arkadaşlar.
Bizim motorların RPM hakkında bilgisi olan var mı?
Motorlarımız kaç devir/dk ya sahip. (6500 RPM mi acaba?)
Bununla ilgili bir uygulama yapmayı düşünüyorumda.
Herkese kazasız belasız sürüşler..

151rs ler 8bin devire kadar çıkıyodu galiba. bizim motorda öyle bişeydir heral.
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
tuglucan nickli ağabeye zamanında söylemiştim arkadaşıma söz verdim ona vereceğim demişti anlaşırsak problem değil hesabına yatırırım kargoyla gönderirsin olmazmı?

Kardeş bendekini aylar önce "Sinan" vardı hatırlarsınız belki oda zattı ZATI'ını, o almıştı bi kaç parça ile birlikte daha sonrada biçok parçasını sattım lakin halen kaba birçok parçası duruyor. Ama şu aralar 200-300tl lik bir ZAT bulup birleştrip adam etme niyetim var, hurda filan hiç yürümeyen benim motorcu bul bakayım bişiler yapılabilirse yaparım dedi. Bakalım bulursam rengi farketmez gerekirse boyarım bitane alıcam. Bazen benim GT ile motorculara geçerken soruyorumda öyle zor herhalde, sahibindenede bakıyorum arada ama çokta önemli değil. Bulupta toparlarsam ZAT'ı şehir içi gezi için kullanacağım, GT'ye oranla hem az yakıp hemde daha rahat gezi sağladığı için. Hadi kolay gelsin size..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst