Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
herkese kucak dolusu sevgiler....
uzuuuuun zamandır aranızdan ayrı kaldım kusuruma bakmayın:( zat'ım 35.000km'yi devirdi,uzun zamandır bakımlarını ihmal ediyorum!!! maddi sıkkıntım had safhada maalesef,ama motorum sayesinde sıkıntı ve stresim azda olsa azalıyor... neyse şimdilik bu kadar yazabiliyorum,fırsat bulduğumda uzun uzuna yazacağım...
ALLAH'A EMANET OLUN,KENDİNİZE İYİ BAKIN.....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------

Bu arada bişey fark ettim...
300 sayfa olmuşuz ve 6.000 mesaj yazılmış!!!
şaka maka HELAL olsun valla,birilerine yardımımız dokunuyorsa ne mutlu bizlere....
:rendeer:


ayberk abi hakkaten yoksun ortalıkta. unutuyoduk az daha seni.
bu arada benim motorda 26bini geçti, yaklaşıyorum sana:)
birde parça ihtiyacın varsa elimde işe yarayabilecek birşeyler var. verebilirim, boş duracağına işe yarar.




motorun grenajlarını değiştirdinmi hiç. dışı çok temiz görünüyor.
 
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
68
doğru sölüyosunuz bende zatı sevıyorumda ne bılıyım ole satmaya başlayınca bir an herkes paniğe kapıldım:)
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
RunemagicK;
kardeşim merhaba... yedek parça konusunda mutlaka görüşelim derim :)

CENK 14;
Kardeş ZAT bırakılırmı yahu? tamam sorun çıkaran motorlar var aramızda,ama o kadar da kötü değil hani:)
Bir diğer 150cc maxilere bakıyorum (çinli),birde bizim zata... harbiden de görünüşüyle,performansıyla daha ön planda....
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
Beyler bazen yolda ZAT görüyorum böyle yandan uleyn diyorum ne güzel motor markası ne derken heee diyorum ZAT bu :mrgreen:

Unutmuşum motoru, mayıstan bu yana 6 ay geçti, motor hakketen kendini gösteriyor. Hele İstanbul dışı mahalle ve köylerde bu motor harbi hava yani :p

Bu aralar ucuz hurda ama iş gören bi ZAT bulursam 200-300TL ye bende elde kalan ve satamadığım parçalarla birleştirebileceğim durumda ise alacağım yine bi ZAT.

Neden derseniz yaza hazırlık olacak. Yazın GT ye binemk hem pahalı hemde zor oluyor. Çift motor olacak inşallah, duruma göre bineriz artık hangisine bineceğimize gideceğimiz yere göre karar veririz:cat:

Tabi şu kuralları unutmadan.

1) ZAT ile 90km'yi geçmeyeceksin, asla ve katiyen. Yol müsayit kaptır gitsn yok.
2) Her ne olursa olsun, her binişten önce mutlaka yağ çubuğu ile yağ seviyesi kontrol edilecek, yoksa şinanay şinanay :)
3) Benzini kırmızı imleçin altına gelmeden dolduracaksın. Sonra vay benim karbüratörüm benzin atıyor, yok benzin motorum tırtır ötüyor demeyeceksin.
4) 10 TL lik yağ için 500-1000km fazladan yol gitmeyeceksin.
5) vs. vs. vs. :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:24 ----------

ALINTI VİDEODUR - mondial 150 zat geçiş
[YT]NfCRKJxm8qM[/YT]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:06 ----------

YAN AYNALAR HOŞUME GİTTİ :mrgreen: - mondial drift karizma_19 (Alıntıdır)

[YT]oWCBm6z-HY0[/YT]
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
son video'daki zat epey güzel olmuş,ama en çokta rengine bayıldım!!! FÜME!!!
Dırft olayına gelince,kaygan yüzeyde babamda yapardı :)
Dikiz aynaları burdan hoş ve güzel duruyordu,ama yakından APAÇİ İŞİ gibi durursa fena!!!
Dereden geçiş ise gayet normal :) :),ben ne yağmrlarda nerelerden geçtim!!! heheheeee...
Sonuçta TULGACAN'a hak vermemek elde değil,zat'ı gören bir daha bakıyor... 90kmh konusunda da katılıyorum,geçmemek daha mantıklı ve sağlıklı...
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
Evet ayberk usta, zaten geçmez değil geçmemeli diyorum bende. Ama şaunda yazan olmasada nedense 90km yi geçmez olarak okuyor ve öyle yorumluyorlar bazıları. Benim kırmızı şeytanla bende 115 görmüştüm Zonguldaka giderken, lakin gittik geldik 10 gün gezemeden motoru kitledik :bounce:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
selam arkadaşlar,2 hafta önce mondial 150zat aldım, bugüne kadar bi problemle karşılaşmamıştım.bugün sabah motoru çalıştırdım yola çıkmadan pat diye bir ses geldi(manifolttan gelmiş olabilir basınçlı bir hava çıkşı gibiydi) motor stop etti.sonra tekrar çalıştırdım.10metre gittim durdum,durunca motor tekrar stop etti bir dahada çalışmadı.akü bitene kadar denedim çalışmadı.ayak marşıyla uzun süre denedim çalıştıramadım,genel olarak sorun nerelerde olabilir,nerelere bakmalıyım.otomobil motorlarından çok iyi anlarım elim yatkındır.fakat iş motosiklet olunca biraz farklı oluyormuş ,motorumda rolanti biraz yüksekti, jikle yada boğulmayla alakalı olabilirmi, bir arkadaşım senin sorunun buji dedi değiştirirsem düzeleceğini söyledi,sizlerinde fikirlerini almak istedim.(motor 15000kmde)
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
Yarında bir dene çalışmazsa tam olarak nasıl çalışmadığını yaz. Akünü doldur veya doldurt...:bounce:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
bugün sevpadan bir adet buji aldım.bujiyi taktım ilk marşta çalıştı.yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler.
 
Katılım
5 Kas 2010
Mesajlar
22
selamlar arkadaşlar ya bu motorun kalkışlardaki titreme olayına bi çare varmı varsa nedir benim alet 1000 km de 500 bakımında balatalara oluklar açtılar titreme kesilmişti 500 kilometre öyle gitti yine başladı özellikle 2 kişiyken kötü çalkalıyor her 500 km de bir olukmu açtırcaz napıcaz bir bileniniz varsa allah rızası için söylesin, geçen gün evden yoğurt istediler aldım eve gidene kadar yayık ayranı olmuş güzelim yoğurt yahu
:)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
selamlar arkadaşlar ya bu motorun kalkışlardaki titreme olayına bi çare varmı varsa nedir benim alet 1000 km de 500 bakımında balatalara oluklar açtılar titreme kesilmişti 500 kilometre öyle gitti yine başladı özellikle 2 kişiyken kötü çalkalıyor her 500 km de bir olukmu açtırcaz napıcaz bir bileniniz varsa allah rızası için söylesin, geçen gün evden yoğurt istediler aldım eve gidene kadar yayık ayranı olmuş güzelim yoğurt yahu
:)

balatanın ordaki yayı gerdirmekte işe yarayabiliyor. Ben geçen balata değişiminde oluk filan açtırmadım, sadece ordaki yayı gerdiler, yaklaşık 2000 kmdir kullanıyorum, sıfır titreşim.
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
arkadaşlar motorumu 2el aldım. kullanım kitapçığı yoktu.nerden temin edebilirim bilgisi olan varmı acaba??
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
arkadaşlar motorumu 2el aldım. kullanım kitapçığı yoktu.nerden temin edebilirim bilgisi olan varmı acaba??

1) Yola çıkarken yağını hep kontrol et
2) Yola çıkarken lastiklerin havasını kontrol et
3) Şehirlerarasında bile km göstergen 80km yi gösterdiğinde 90ı geçmemek için elinden geleni yap
4) Mümkünse zor yokuşları 2 kişi çıkmamaya çalış
5) Asla ve asla bakımlarını geçirme, hiçbişiyi yoksa bile
6) Yeni yağdan sonra 1000km yaptıktan sonra, sanayide litresi 10 tl lik yağı biraz daha geç koymak için 300-500km fazladan yol yapma


Buyur sana en iyi kullanım klavuzu, gerisi yalan :bounce:


Şaka bi yana ekleme yapacak arkadaşlar ekleme yapabilirler :cat:
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
71
Kendime ait olan ZAT'ı sattım ve hatırlayacaksınız ki bir Joyride aldım ancak genede ZAT'ın problemlerinden kurtulamadım :p Kuzenime almış olduğumuz ZAT'ı onunda isteği üzerine beyaz renge boyama kararı aldık. Öncelikle komple motoru soyup parcaları boyaya gönderdik. 2 gün kadar boya işlemi sürdü. Bu arada da motoru yeni aldıgından gerekli tamirleri yapmak üzere beni bekliyordu zaten. İstanbula gelince direk atölyeye girip çalışmaya başladık :laugh: marş dinomosundan yağ akıtıyordu. Sıvı conta sürerek bu sorunu giderdim. Varyator kısmını acıp ön arka varyatorde gerekli değişmeleri yaptım. Bagalar değişti arka varyator komple değişti. Ön varyator canagı gayet temiz oldugundan onları değiştirmedik. Kayış yeni takıldı ve jantlar da sökülüp siyaha boyandı. Bundan sonrası ise grenajların gelmesini beklemek oldu. Bugun grenajlar geldi ve montaja basladık.



Motorun soyunmuş hali..

P1090685.jpg


Parçalar boyadan geldi gayet güzel olmuş :)

P1090684.jpg


Öncelikle ön farı montaj ettik..


P1090688.jpg


P1090695.jpg


P1090686.jpg


P1090697.jpg


P1090689.jpg


P1090687.jpg



Sıra montajına geldi...

P1090699.jpg


P1090701.jpg


P1090705.jpg


Daha sonra alt masbiyelleri taktık ve arka stopların montajını dısarda yapıp sonra ZAT'a giydirdik...

P1090702.jpg


P1090714.jpg


P1090707.jpg


P1090708.jpg


P1090704.jpg


P1090717.jpg


P1090706.jpg


P1090724.jpg


P1090719.jpg


P1090725.jpg


İç Grenajları kaldı bir tek. Artık onların devamını yapıncada fotoları ekleyecegim..

P1090721.jpg


P1090722.jpg
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
Peki kardeş, boya işleminden sonra ruhsata işletmek için bunu muayeneye giriptemi ruhsatın değiştirlmesi gerekiyor yoksa muayenesiz olarak büroya gidip ben motoru boyadım beyaza şu ruhsatı değiştirirsinizdemek yeterlimi. Bnlarıda bizimle paylaşırsan sevinirim...:cat:
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
motor boya işlemlerinde fatura soruyorlar..
daha sonra trafiğe gidiliyor, ordan da muayeneye gidiliyor bildiğim kadarıyla..
ama özellikle istenen fatura...
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
motor boya işlemlerinde fatura soruyorlar..
daha sonra trafiğe gidiliyor, ordan da muayeneye gidiliyor bildiğim kadarıyla..
ama özellikle istenen fatura...

İyide sen boyattın almışsındır fatura. Peki kendisi boyamak isteyen arkadaşlar olursa onlr için çözüm varmı. Belki vatandaş elinde olan boya ile boyayacak. İspat için boya esnasında foto videomu çekecek acaba. Birde muayene varsa onunda ücreti var. Eğer renk değişimi yapılacaksa zaten rutin muayeneye yakın yapılması herhalde daha iyi olur gibime geliyor ekstralardan kurtulmak için.. Boya masrafınız nekadar tuttu birde herşey dahilmi boya sizdenmi, bunlarıda yazarmısınız...:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst