Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Selam arkadaşlar, size sormak istediğim birkaç şey var, yardımcı olursanız sevinirim.

Şehir içinde ayağımı yerden kesecek, ekonomik yollu bir scooter almayı düşünüyorum. 150 ZAT da tipini beğendiğim modeller arasında. Sele altının geniş olması ve eşimle bineceğim için 2 kişi kullanım rahatlığı beni cezbediyor.

Uğur Mondial'in satmakta olduğu 150 ZAT ile, piyasada Jincheng JC150T-A ismiyle bulunan motor gördüğüm kadarıyla %100 birbirinin aynısı. Peki aralarında bir fark var mıdır?

Düşündüğüm bir diğer motor da Mondial 150 ZC modeli.
150 ZC'nin beni cezbeden tarafı da daha hafif olmasından dolayı daha performanslı olması ve fiyatına göre piyasada oldukça genç makineler bulunması.
Misal, aynı paraya 2009 model 150ZC ya da 2007 model 150 ZAT alınabiliyor.
150 ZAT'ın kanaatimce 150cc bir motora göre kasasının ağır olması 2 kişi için sorun yaratır mı, son sürat gibi durumlar kafamı kurcalıyor biraz, bir de arıza potansiyeli nedir acaba?

Aslında Keeway Matrix 150 de tip olarak çok hoşuma gidiyor ama model eski (2006) ve parça sıkıntısı yaşarım gibi geliyor.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Selam arkadaşlar, size sormak istediğim birkaç şey var, yardımcı olursanız sevinirim.

Şehir içinde ayağımı yerden kesecek, ekonomik yollu bir scooter almayı düşünüyorum. 150 ZAT da tipini beğendiğim modeller arasında. Sele altının geniş olması ve eşimle bineceğim için 2 kişi kullanım rahatlığı beni cezbediyor.

Uğur Mondial'in satmakta olduğu 150 ZAT ile, piyasada Jincheng JC150T-A ismiyle bulunan motor gördüğüm kadarıyla %100 birbirinin aynısı. Peki aralarında bir fark var mıdır?

Düşündüğüm bir diğer motor da Mondial 150 ZC modeli.
150 ZC'nin beni cezbeden tarafı da daha hafif olmasından dolayı daha performanslı olması ve fiyatına göre piyasada oldukça genç makineler bulunması.
Misal, aynı paraya 2009 model 150ZC ya da 2007 model 150 ZAT alınabiliyor.
150 ZAT'ın kanaatimce 150cc bir motora göre kasasının ağır olması 2 kişi için sorun yaratır mı, son sürat gibi durumlar kafamı kurcalıyor biraz, bir de arıza potansiyeli nedir acaba?

Aslında Keeway Matrix 150 de tip olarak çok hoşuma gidiyor ama model eski (2006) ve parça sıkıntısı yaşarım gibi geliyor.


bildiğim kadarıyla jincheng ile mondial arasındaki tek fark etiket

zc 116kg, zat 150kg olarak görünüyor mondialin sitesinde. ama zatın 150kgden daha hafif olduğunu söyleyen arkadaşlarda olmuştu, o konu biraz muallak yani. ama 150kg bile olsa güç farkının çok olacağını düşünmüyorum. çünkü boş motor olsa ağırlık oranları %77 gibi birşey oluyor ama ortalama 150kg olan iki kişi bindiğinde oran %90 gibi birşey oluyor ki bence zatın konforu göz önüne alındığında bu fark gözardı edilebilir.

benim zat 100km hızı çok rahat görüyor (km göstergesi bizim opel astra ile birebir aynı, test ettim). iki kişi ise 90km hızı çok rahat görüyor, biraz zorlayınca 100ü görür, üstünü bilemem. ki zaten o süratler bile gereksiz bu motor için.

diğer motorları bilmiyorum ama sele altı o kadarda geniş değil bence. kapalı kask sığmıyor, bazı açık kasklarda sığmıyor. ama alet edevat için yeterde artar. benim sele altını bi araştırsam neler çıkar neler:)

zatın bir dezavantajıda arka frenin kampana olması ve bildiğim kadarıyla bütün zatlarda sorunlu olması. balatanın sürtünmesi gereken tas tam yuvarlak değil. balatanın oraya değmemesi için gevşetilince arka fren çok kötü tutuyor, sıkıncada freni sıkmamamıza rağmen o bölüm sürtünüyor. zcnin bu yönden avantajı var, disk olması.

onun haricinde zatın gördüğüm kadarıyla kronik bir egzoz sorunu var. kısa sürede bozuluyor ama kısa sürede yolda bırakacak bir sorun değil. onun haricinde kronik bir sorununa rastlamadım. klasik çin malı ama, diğer markalara göre parçalar daha kısa ömürlü.
tüm bunların haricinde ise yolda bırakacak bir sorununa şimdiye kadar rastlamadım. anca kayış kopabilir onuda 10bin kmde bir değiştirmek en iyisi.

birde 2007 model zat demişsin ama 2007 model zat yok. tüm zatlar 2005 ve 2006 modeldir. trafiğe çıkışı sonrası olabilir tabiki.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Aklıma takılan bir konu hakkında fikir almak istiyorum.
Bizim motorlarda bulunan katalizör'ün görevi nedir?
Benim bildiğim kadarıyla katalizör, yanmamış benzini karbüratöre geri göndermek ve birde havayı fazla kirletmemek idi. Ama motorumun benzin borularını değiştirirken katalizörün, karbüratöre veya benzin borularına hiç bağlantısı yoktu. Yanlış mı biliyorum yoksa bi eksiklik mi var?
Şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2010
Mesajlar
68
hocam sende motoru satıyorum dedin yemin ederim zattan aşırı soğudum bir anda zat kullananların sayısı azalıyo motorun tadını çıkaramadan satmak zorunda kalıcam sanırım
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Merhaba arkadaşlar.
Aklıma takılan bir konu hakkında fikir almak istiyorum.
Bizim motorlarda bulunan katalizör'ün görevi nedir?
Benim bildiğim kadarıyla katalizör, yanmamış benzini karbüratöre geri göndermek ve birde havayı fazla kirletmemek idi. Ama motorumun benzin borularını değiştirirken katalizörün, karbüratöre veya benzin borularına hiç bağlantısı yoktu. Yanlış mı biliyorum yoksa bi eksiklik mi var?
Şimdiden teşekkür ederim.

egzozundan katalizöre bağlantı varmı? benimkisi egzozdan iptal olduğu için katalizörden başka biryere bağlantı yok haliyle. ama normalde egzozdan katalizöre, katalizördende karbüratöre bağlantı olması lazım (aslında katalizörden karbüratöre değilde emme manifolduna bağlantı var diye hatırlıyorum, yanlışta olabilir tabi)


hocam sende motoru satıyorum dedin yemin ederim zattan aşırı soğudum bir anda zat kullananların sayısı azalıyo motorun tadını çıkaramadan satmak zorunda kalıcam sanırım

niye soğuyosun yahu:) zat artık bana yavaş kalığı için sanmayı düşünüyorum. 250cc altı vitesli veya 250 ve üstü scooter anca kurtarır artık beni. eğer parayı denkleştirirsem satmam belkide zatımı.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
hocam sende motoru satıyorum dedin yemin ederim zattan aşırı soğudum bir anda zat kullananların sayısı azalıyo motorun tadını çıkaramadan satmak zorunda kalıcam sanırım

Hiç böyle düşünmeyin..Zat, benim de şimdiye kadar kullandığım en konforlu motosikletlerdendi..
Yeter ki bakımlarını ihmal etmeyin, gereken parçalarını zamanında değiştirin..

2009 yılın ait fotolar..Çok seviyordum ben ZAT'ımı :salut:

5648_111198626786_547376786_2714691_7046706_n.jpg

6608_115964426786_547376786_2790573_6635213_n.jpg

6608_115964416786_547376786_2790571_1177518_n.jpg

6608_122162746786_547376786_2879187_1633585_n.jpg

5648_111198631786_547376786_2714692_2097372_n.jpg

5648_111198641786_547376786_2714694_3365863_n.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
egzozundan katalizöre bağlantı varmı? benimkisi egzozdan iptal olduğu için katalizörden başka biryere bağlantı yok haliyle. ama normalde egzozdan katalizöre, katalizördende karbüratöre bağlantı olması lazım (aslında katalizörden karbüratöre değilde emme manifolduna bağlantı var diye hatırlıyorum, yanlışta olabilir tabi)

Egzostan katalizöre bağlantı var ama ordan başka yere bağlantı yok.
Emme manifoldu bir T ile karbüratörün gaz teli hizası civarında girişe ve benzin pompasının ikinci girişine bağlı (Benzin pompam yanıp değişmişti. Diğer girişi ise karbüratöre sol attan bağlı).
Emme monifolduna bağlanacaksa bir T ile katalizörü aralarına bağlayayım mı yoksa başka birşekilde mi olacak?
Şimdiden teşekkür ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:34 ----------

Resimde görüldüğü gibi boşta bulunan soket (2 pimli) nedir?



Bide bu konu kafamı kurcalıyor.
Acaba bu boş soket konjektörün röle bağlantısı olabilir mi? (Forumda duyduğumca öyle bişe olması lazımdı. Akü dolduğunda akımı kesen röle diye)
Nedir acaba?
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
2
Egzostan katalizöre bağlantı var ama ordan başka yere bağlantı yok.
Emme manifoldu bir T ile karbüratörün gaz teli hizası civarında girişe ve benzin pompasının ikinci girişine bağlı (Benzin pompam yanıp değişmişti. Diğer girişi ise karbüratöre sol attan bağlı).
Emme monifolduna bağlanacaksa bir T ile katalizörü aralarına bağlayayım mı yoksa başka birşekilde mi olacak?
Şimdiden teşekkür ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:34 ----------

Resimde görüldüğü gibi boşta bulunan soket (2 pimli) nedir?



Bide bu konu kafamı kurcalıyor.
Acaba bu boş soket konjektörün röle bağlantısı olabilir mi? (Forumda duyduğumca öyle bişe olması lazımdı. Akü dolduğunda akımı kesen röle diye)
Nedir acaba?


o kablo benzin motorunun soketi olmaası lazım seninkinde o motor yoksa nasıl çalışıyor
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
o kablo benzin motorunun soketi olmaası lazım seninkinde o motor yoksa nasıl çalışıyor

Benzin motorunun kablosu mevcut. (Benzin motorum bozulmuştu ve değiştirilmişti, yeni bir soket mi yaptılar bilemiyeceğim)
Sadece o kablo kafamı karıştırdı. Teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:42 ----------

Arkadaşlar, katalizörün çıkışının nereye bağlandığı hakkında bilgisi olan var mı?
Tanıdığım bir ZAT'çı olsa gidip motoruna bakacağım nereye bağlanmış diye ama...
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
herkese kucak dolusu sevgiler....
uzuuuuun zamandır aranızdan ayrı kaldım kusuruma bakmayın:( zat'ım 35.000km'yi devirdi,uzun zamandır bakımlarını ihmal ediyorum!!! maddi sıkkıntım had safhada maalesef,ama motorum sayesinde sıkıntı ve stresim azda olsa azalıyor... neyse şimdilik bu kadar yazabiliyorum,fırsat bulduğumda uzun uzuna yazacağım...
ALLAH'A EMANET OLUN,KENDİNİZE İYİ BAKIN.....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:55 ----------

Bu arada bişey fark ettim...
300 sayfa olmuşuz ve 6.000 mesaj yazılmış!!!
şaka maka HELAL olsun valla,birilerine yardımımız dokunuyorsa ne mutlu bizlere....
:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst