Mondial Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Mar 2017
Mesajlar
2
Merhaba,
Ben de aranıza yeni katılacaklardan birisiyim. 150cc ile 200cc arasında gidip geliyorum. Şu an bayide 150cc var, 200cc için fabrikaya istek yapıp getirtilecek eğer 200cc'yi almaya karar verirsem. Öncesinde tecrübelerinize dayanarak sormak istediğim birkaç sorum var. Karar verme aşamasında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Daha önce mobilet ve scooter kullandım (2 yıl sadece yaz aylarında). Aslında tecrübem yok denecek kadar az. Şehir içinde kullanacağım ve hafta sonlarıda çok dağlık taşlık olmayan ormanlık alanlara gitmeyi planlıyorum.

Sorularım:
1. 150cc mi yoksa 200cc ile mi başlamak gerekiyor? Arada benim gibi tecrübesiz birisi için fark olur mu?
2. İnternetten araştırdığım kadarıyla 200cc'de çok titreşim oluyormuş, balansör var diye biliyorum ama bu konudaki yorumlarınız nedir?
3. Benzin, yağ ve motor devri için var olan gösterge paneli değiştirilebilir mi? Değiştirilmiyor ise benzin ve yağ nasıl takip ediliyor?
4. Motoru korumak adına neler yapmak gerekli? Hem çalınmaya karşı hem de dağda bayırda alabilecek darbelere karşı.
 
Katılım
13 Şub 2017
Mesajlar
7
Merhaba
Adana ve çevresinde satılık Xtreme Max 150 ve 200 modelleri olanlar bana ulaşabilir mi ?
Ciddi alıcıyım arkadaşlar gelir motora bakarım kafama yatarsa parasını peşin verip alırım.
İlgilenenlere teşekkür ederim...
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
49
Merhaba,
Ben de aranıza yeni katılacaklardan birisiyim. 150cc ile 200cc arasında gidip geliyorum. Şu an bayide 150cc var, 200cc için fabrikaya istek yapıp getirtilecek eğer 200cc'yi almaya karar verirsem. Öncesinde tecrübelerinize dayanarak sormak istediğim birkaç sorum var. Karar verme aşamasında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Daha önce mobilet ve scooter kullandım (2 yıl sadece yaz aylarında). Aslında tecrübem yok denecek kadar az. Şehir içinde kullanacağım ve hafta sonlarıda çok dağlık taşlık olmayan ormanlık alanlara gitmeyi planlıyorum.

Sorularım:
1. 150cc mi yoksa 200cc ile mi başlamak gerekiyor? Arada benim gibi tecrübesiz birisi için fark olur mu?
2. İnternetten araştırdığım kadarıyla 200cc'de çok titreşim oluyormuş, balansör var diye biliyorum ama bu konudaki yorumlarınız nedir?
3. Benzin, yağ ve motor devri için var olan gösterge paneli değiştirilebilir mi? Değiştirilmiyor ise benzin ve yağ nasıl takip ediliyor?
4. Motoru korumak adına neler yapmak gerekli? Hem çalınmaya karşı hem de dağda bayırda alabilecek darbelere karşı.

Kardeş hoşgeldin foruma öncelikle biraz geç olacak ama sorularını cevaplayayım..

1. Bu motosiklet için 150 veya 200 ile başlamanın pek farkı yok.
2. Bende 150 cc var bu yüzden yorum yapamayacağım.
3. Benzin için depo delmen, şamandıra ve yeni gösterge paneli alman gerek bende araştırdım maliyetinden ötürü vazgeçtim. Parkederken motoru sağa sola sallıyorum depodan gelen sese göre anlıyorum artık ne kadar kalmış :D
4. Benim yerim yarı kapalı bir yer biraderimin motoruna bağlıyorum onun motorda alarmlı disk kilidi de var. Yoldan bakınca gözükmeyecek biyere koymanı tavsiye ederim. Mümkünse üzerinde branda olsun. Zincir ve mutlaka alarmlı disk kilidin olsun. Zincire iyi para verip abus alamayacaksan ne aldığının pek önemi yok hepsi hırsıza 30 sn anca dayanıyor. O yüzden zinciri mümkünse şaseden biyerden ve zincir yere değmeyecek şekilde bağlaman gerekli.(Havada olunca makası yere koyup güç alamadığı için daha zor kesiyor.) İmkan varsa kapalı alan en güzeli.

Birde soruların dışında benim sana tavsiyem motosikleti 2. el alman temiz bir ikinci el bul ve üzerine kalan para ile kaliteli ekipmanlar al. Şuan sıfırı 5.5 yada 6 bin TL sanırım. Havalar ısınmadan aldım ikinci el 1600 kmde geçen yaz sıfır alınmış 1600 km binilip kapalı alanda yatırılmıştı motor. Aküsünü değiştirdim yağını değiştirdim bakımını yaptım biniyorum. Sana ikinci el önermemin sebebi bir sonraki sezona elin bollaşır değiştirmek istersen zarar etme diye ve yeni başlayacaksın anladığım kadarı ile kafanda sağlam kaskın üzerinde iyi bi montun olmuş olur hatta ekipmana ayrıyetten de bütçe ayırdığını düşünürsek güzel bir pantolon ve ayakkabıda alırsın.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
5
herkese merhabalar sıfır mondial extreme max 150 aldım henüz 100 km de ancak motorum sabahları çok zor çalışıyo 5 dakkika uğraşmak gerekiyor böyle bir sorun yaşayan arkadaş varmı acaba
 
Katılım
14 Eki 2014
Mesajlar
161
jigleyi kaldir. ilk 3saniye gaz vermeden marsa bas .hafif gaz ver calismassa ayar istiyor demektir.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
5
karbürotör ayarımı ister acaba daha sıfır motor ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------

karbürotör ayarımı ister??

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

karbürötör ayarımı ister ????
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
49
karbürotör ayarımı ister acaba daha sıfır motor ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------

karbürotör ayarımı ister??

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

karbürötör ayarımı ister ????

Kardeşim karbürötör ayarın ile ilgisi olacağını düşünmüyorum çalışmazsa zorlama aküden yersin. motosero nickli arkadaşın dediği gibi jikle açıp çalıştır sonra kapat bende öyle yapıyorum yerini ezberledim artık bakmadan eğilip açıp kapatabiliyorum. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

Arkadaşlar selamlar bende lastik önerisi isteyeceğim sizlerden Mitas E-08 nasıldır kullanan var mı? Ağırlık asfalt uzun yol olacak arada toprak yola girerim bu ağırlıkta bir lastik arıyorum. SAVA lar önerilmiş ama internette bulamadım sanırım artık üretilmiyor yada türkiyeye gelmiyor motosiklet lastikleri. E-08 güzele benziyor ama ondada kullanıcı yorumu göremedim pek. Ön 90/90/21 Arka 130/80/18 Takım halinde 425 tl ye buldum sizce iyi mi? Fikir verirseniz sevinirim.
 
Katılım
14 Eki 2014
Mesajlar
161
Baktin olmadi ayar yaptir iyi bir ustaya.ilk zamanlar bende cok cektim.yeni motor boyle seyler cok normal.
 
Katılım
14 Eki 2014
Mesajlar
161
Anlas fena degil. fiyat kalite acisindan.baska marka kullanmadim hic..sonucta supersport makina degil. yagmurda biraz dikkatli olduktan sonra sorun yasanmaz .
 
Katılım
21 Mar 2017
Mesajlar
2
Kardeş hoşgeldin foruma öncelikle biraz geç olacak ama sorularını cevaplayayım..

1. Bu motosiklet için 150 veya 200 ile başlamanın pek farkı yok.
2. Bende 150 cc var bu yüzden yorum yapamayacağım.
3. Benzin için depo delmen, şamandıra ve yeni gösterge paneli alman gerek bende araştırdım maliyetinden ötürü vazgeçtim. Parkederken motoru sağa sola sallıyorum depodan gelen sese göre anlıyorum artık ne kadar kalmış :D
4. Benim yerim yarı kapalı bir yer biraderimin motoruna bağlıyorum onun motorda alarmlı disk kilidi de var. Yoldan bakınca gözükmeyecek biyere koymanı tavsiye ederim. Mümkünse üzerinde branda olsun. Zincir ve mutlaka alarmlı disk kilidin olsun. Zincire iyi para verip abus alamayacaksan ne aldığının pek önemi yok hepsi hırsıza 30 sn anca dayanıyor. O yüzden zinciri mümkünse şaseden biyerden ve zincir yere değmeyecek şekilde bağlaman gerekli.(Havada olunca makası yere koyup güç alamadığı için daha zor kesiyor.) İmkan varsa kapalı alan en güzeli.

Birde soruların dışında benim sana tavsiyem motosikleti 2. el alman temiz bir ikinci el bul ve üzerine kalan para ile kaliteli ekipmanlar al. Şuan sıfırı 5.5 yada 6 bin TL sanırım. Havalar ısınmadan aldım ikinci el 1600 kmde geçen yaz sıfır alınmış 1600 km binilip kapalı alanda yatırılmıştı motor. Aküsünü değiştirdim yağını değiştirdim bakımını yaptım biniyorum. Sana ikinci el önermemin sebebi bir sonraki sezona elin bollaşır değiştirmek istersen zarar etme diye ve yeni başlayacaksın anladığım kadarı ile kafanda sağlam kaskın üzerinde iyi bi montun olmuş olur hatta ekipmana ayrıyetten de bütçe ayırdığını düşünürsek güzel bir pantolon ve ayakkabıda alırsın.

Cevaplar için teşekkür ederim. İzmir'de 2. el fiyatlarına baktım ama sıfırdan çok bir farkı yoktu, bu nedenle sıfır almak daha mantıklı geldi.
Benzin göstergesi için ne kadar fiyat çıkarmışlardı hatırlıyorsanız ve paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Son olarak asfalt için marka öneriniz var mı?
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
49
Cevaplar için teşekkür ederim. İzmir'de 2. el fiyatlarına baktım ama sıfırdan çok bir farkı yoktu, bu nedenle sıfır almak daha mantıklı geldi.
Benzin göstergesi için ne kadar fiyat çıkarmışlardı hatırlıyorsanız ve paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Son olarak asfalt için marka öneriniz var mı?

Hatırlamıyorum ama internetten herhangi bir model için yapılmış örneklerine bakıp bi fikir oluşturabilirsin.

Lastik önerisini bende arıyorum. Orjinal lastikler ile kaykaya mı motosiklete mi biniyorum belli değil..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

Bugün MC24 Lastik taktırdım. Takım halinde 400 TL + işçilik. İstanbul Ümraniye civarında olanlar için Enduromarket'den aldım mağaza çalışanları olsun servis kısmı olsun iyi insanlar tavsiye ederim. Birde Maxem SL-40 arka çanta aldım. Fotoları yakında paylaşacağım :)
 
Katılım
14 Eki 2014
Mesajlar
161
Kapali konum mandalin en alt konumudur. 1dakika isindiktan sonra bu konumda calismasi gerekiyor.en ust konum jiglenin acik oldugu pozisyondur zaten gaz vermezsen stop etmesi normaldir.ilk calistirmada kullanirsin.biraz calistiktan sonra en alt konuma alirsin.
 
Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
1
Selam Beyler,
Bu aralar cross alıp arazıyı çıkmayı planlıyorum, sizlere bir kaç konu danışmak isterim, şimdiden teşekkürler,
1. X-treme max 150 ye karar kıldım, ikinci el alacağım ama bulamıyorum, Konum ANKARA, varsa elinde temiz motor benimle irtibata geçsin lütfen, Ankara dışından satış nasıl olur ? Kargo ?
2. Ruhsat çıkartma, Ehliyet masrafları ne kadar yaklaşık, ÖTV KDV, ~Sigorta masrafı ?
3. Şu ilandaki motorsiklet nasıldır sizce, Karböratör hava alıyormuş (~ 30 TL Masraf diyor satıcı), 1 de kazası var ankara Şehir içinde.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-xtreme-max-150-418537743/detay

Genel olarak her türlü tavsiyeye açığım, Daha önce motor kullandım (arazi), tecrübem var diyelim.

Sağlıcakla kalın
 
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
17
Selamun Aleykum Arkadaşlar.

Ben Daha Ehliyet Alma Yaşımı Yeni Doldurdum.Daha Önce Honda Cg150 Apache Tvs 150 Motoran 150 Vede Mondial 150 mash Kullandım.
Fakat Daha Değişik Bir Tarza Geçmeyi Düşünüyorum Vede İnternette Yanlışlıklada Olsa Mondial 150x Treme Max Motoruna Rasladım
Ve Aşık Oldum Sanırım Ve En Yakın Zamanda Almayı Düşünüyorum.
Boyum 1.91
Kilom 90-100 Arası Değişiklik Gösteriyor
Ufaktan Kalıplı Biriyim.
Mondial 150 X-Treme Max Benim Altımda Sırıtırmı Kücük Kalırmı-Veyahut Boyuma Kiloma Göre Nasıl Durur???

İstanbul'da Gaziosmanpaşa'da Aktif Olarak Kullanmayı Planlıyorm
Motor Hakkında Anlık Biraz bilgi Verirmisiniz?
Eski Yazıların Hepsini Okudum Dün Geceden Beri :)
1.Sayfadan 366. Sayfaya Kadar Sıkılmadan Bıkmadan Usanmadan :)

Hepinize Saygılar Sevgiler
TEKERİNİZ DÜZ BASSIN.
 
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
49
Arkadaşlar merhaba,

XtremeMax'imi daha superlight 200 regal raptor chopper'ları yada farkını tamamlayarak pulsar 150 ns ile takaslamak istiyorum.
Uzun süre binerim diye Mitas-MC24 lastik ve çanta takmıştım motosikletim 2000 km de değiştirmek isteme sebebim artçım malesef. Hiç biryere ilan koymadım. Düşünen arkadaşlar öm atabilirler.
 
Katılım
31 Ocak 2016
Mesajlar
7
Merhaba arkadaşlar 1 Hafta önce Xtreme Max ailesine sıfır aldığım motorumla bende katıldım. Şuan da 300 Km deyiz ve ilk yaptığımız değişiklik kilometre sayacını değiştirmek oldu. Dijital kilometre sayacımızı taktık ve vites göstegeleri devir saatini aktif hale getirdik..





 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst