Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
Bizim mc-x lerin ebatlarına göre hangi markaların lastikleri var hangi lastiği önerirsiniz ?
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Katır kutur ses insana krankta bi sorunmu var şüphesi uyandırıyo tabiki ama krank arızalıysa şimdiye kadar 50 kere kitlerdin motoru subap ayarını yaptır bakalım devam edecekmi? Aynı sesler bende de varken krankın bozuk diyorlardı subapları ayarlattım birşeyciği kalmadı. Mc-mcx lerin enteresan bi huyu var kolay kolay motor bozmaz ama subap uzatır arada bir ayar ister. ustam bir ara üst kapağını topkapı ya götürelim japon subabı çaktıralım demişti ama motoru açmak istemiyorum böyle güzel=)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:39 ----------



Geçmiş olsun senin yerinde olsam sorunu anlamak için sakin kafayla motoru bir orta sehpaya alırdım.
Lastik yanakları ön janta tam oturmuşmu? Diye gözle bir kontrol ederdim.
Lastiği bir çevirir önden ve yandan dikkatle izlerdim jantta bir balanssızlık yalpa yada rulman sesi varmı?
Buda yoksa ön maşaların içinde fork yağımıdır nedir bişey var işte acaba eşit oranda değilmidir?
Birde değiştirin o öndeki ceset lastiği kardeşlerim ben ölmeden değiştiricem en yakın zamanda.

sübap ayarını yaptırayım sonucu yazarım yine.Teşekkür ederim.

Rider95 :

IRC ve michelin tavsiye ediliyor IRC nin arka lastiği 1 beden büyük olmasına rağmen görüntü olarak hoş durduğu söyleniyor. IRC nin kuru zeminde gayet iyi ancak ıslak zeminde biraz kaydığından bahsediliyordu. Ancak Michelin in her koşulda çok çok iyi olduğunu herkesten duyuyorum

Arkadaşlar egsoz peteklerini dağıttım. Kötü bir ses geliyor ve egsoz tamir edilemeyecek durumda.
Orjinal egsoz 250 liraya yakın tutuyor ancak performans egsoz diye tabir edilen egsozlar 100 lira civarı. Ses merakım yok. Performans egsoz kullanan var mı ? Çok kafa ütülüyor mu ? Ya da elinde orjinal egsoz bulunan var mı ?
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
Ayın başında ben bi çift michelin almayı düşünüyorum orjinal lastikler maşallah kuru zeminde bile fazlasıyla kayıyor.
Nette araştırırken 110-80-17 tam bizim arka tekere göre ama ön teker yazıyor yani arka tekerde kullanamazmıyız ?
Michelin arka ve ön ne kadar tutar ortalama ?
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Ayın başında ben bi çift michelin almayı düşünüyorum orjinal lastikler maşallah kuru zeminde bile fazlasıyla kayıyor.
Nette araştırırken 110-80-17 tam bizim arka tekere göre ama ön teker yazıyor yani arka tekerde kullanamazmıyız ?
Michelin arka ve ön ne kadar tutar ortalama ?
arkadaşım ben motosıkletı aldığım gibi lastıklerımı michelin lastıklerle değiştirdim .benım motorum mcx onun için arka lastık kalın 245 tl ön lastık 110 tl memnun muyu değilim ıslak zemınde kaymıyor ama yınede memnun değilim bundan önce diğer motorumda irc kullanmıştım arazıye gırıyordum ve asfalta dönuyordum kış aylarından bahsedıyorum ınanılmaz yere tutucuydu ve vırajlarada kış bıle olsa sağlam gırerdım şimdi yıne lastık alacağım ama busefer ırc marka olacak tabıı arka lastığımın ebadında bulmam gerekecek hatta bulursanız bana link atarsanız sevınırım
michelinde ön teker yazmasıda normaldir o ebettakı lastıkler ss motosıkletlerın ön lastiği olduğu için benımde motosıkletımde durum aynı
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
arkadaşım ben motosıkletı aldığım gibi lastıklerımı michelin lastıklerle değiştirdim .benım motorum mcx onun için arka lastık kalın 245 tl ön lastık 110 tl memnun muyu değilim ıslak zemınde kaymıyor ama yınede memnun değilim bundan önce diğer motorumda irc kullanmıştım arazıye gırıyordum ve asfalta dönuyordum kış aylarından bahsedıyorum ınanılmaz yere tutucuydu ve vırajlarada kış bıle olsa sağlam gırerdım şimdi yıne lastık alacağım ama busefer ırc marka olacak tabıı arka lastığımın ebadında bulmam gerekecek hatta bulursanız bana link atarsanız sevınırım
michelinde ön teker yazmasıda normaldir o ebettakı lastıkler ss motosıkletlerın ön lastiği olduğu için benımde motosıkletımde durum aynı
Kafam karıştı doğrusu michelin ıslak zemindede iyi diyorlar ırc ıslakta kötü diyor yukarıdaki yazan arkadaş sizde tam tersini söylüyorsunuz
Kafamda Michelin vardı Irc %50 yer yaptırdın :) PEki Metzeler nasıl dır ıslakta -virajda
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Kafam karıştı doğrusu michelin ıslak zemindede iyi diyorlar ırc ıslakta kötü diyor yukarıdaki yazan arkadaş sizde tam tersini söylüyorsunuz
Kafamda Michelin vardı Irc %50 yer yaptırdın :) PEki Metzeler nasıl dır ıslakta -virajda
Herkesin sürüş stili farklı, kullandığı zeminler farklı. Dolayısıyla farklı yorumların çıkması doğal. Ben henüz orjinal lastiklerini değiştirmedim, ilk fırsatta değiştireceğim büyük ihtimal michelin alacağım. Yukarıda yazdığım mesajı tamamen internette okuduklarıma dayanarak yazdım. Çok fazla yorum okudum genel olarak michelin öneriliyordu. Yani bu lastiklerle benim bir tecrübem yok :) . Ama hiç bir bilgim olmasa cebimde param olsa gider yine michelin alırdım. Arabamızda da michelin e geçince çok büyük fark yaşıyorduk şimdi de öyle olacağını düşünüyorum. Bu birazda olumlu bir önyargı aslında.
Bu arada eliniz klavyeye değmişken şu benim soruma da bir cevap alsam :)

Arkadaşlar egsoz peteklerini dağıttım. Kötü bir ses geliyor ve egsoz tamir edilemeyecek durumda.
Orjinal egsoz 250 liraya yakın tutuyor ancak performans egsoz diye tabir edilen egsozlar 100 lira civarı. Ses merakım yok. Performans egsoz kullanan var mı ? Çok kafa ütülüyor mu ? Ya da elinde orjinal egsoz bulunan var mı ?
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
micheliın lastıkler kötüdür demedım ama ben memnun olamadım dedım irc lastıklerle o yıllar motosıkletimle neler yaptım neler ve cok gezdım toprak asfalt ve kar kış ne zemınlerde 3yıl gezdım ve hep ırc idi sonra yenı motor aldım ve michelın kullanmaya başladım ve iki kez ön lastiğim yüzünden kaydım haaa belki irc olsada kayacaktım ve sonuç ayağımı kırdım belkide bu sebepten ben ırc lastıklerımle toprak zemınden cıkıp yağışlı havada asvalt yolda vırajlara gırıyordum sorun yaşamadım ben şimdi irc arıyorum arkadaşım
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
micheliın lastıkler kötüdür demedım ama ben memnun olamadım dedım irc lastıklerle o yıllar motosıkletimle neler yaptım neler ve cok gezdım toprak asfalt ve kar kış ne zemınlerde 3yıl gezdım ve hep ırc idi sonra yenı motor aldım ve michelın kullanmaya başladım ve iki kez ön lastiğim yüzünden kaydım haaa belki irc olsada kayacaktım ve sonuç ayağımı kırdım belkide bu sebepten ben ırc lastıklerımle toprak zemınden cıkıp yağışlı havada asvalt yolda vırajlara gırıyordum sorun yaşamadım ben şimdi irc arıyorum arkadaşım
geçmiş olsun, en kötü kazanız bu olsun.
IRC lastik sirkeci de var. Ufak karşılıklı 2 dükkan var onların birinde vardı. yolun karşı tarafında. İsmini bulamadım ama eğer bulamazsanız resim falan çizebilirim
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
Peki bizim ön teker 3.00-18 bunun tam ebatları kaç oluyor bulamadım bu ebatlara göre arka teker ebatları gibi verirseniz sevinirim.
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
arkadaslar mcx 150 ile lifan emisol 150 bu iki motoru karsilastirabilecek varmi sadece malzeme kalitesi ve kullanim omru bakimindan?
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
Bizim arka lastiğin 110\80\17 bu ebat yerine 110\90\17 veya 110\70\17 taksam ne gibi + ve - yönleri olur.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
mcx in arka canta plastiği 52 litre çantayı taşırmı takan varmı aranızda
yada bu motora göre internetten alabileceğimiz bir çanta taşıma demiri varmı bilgisi olan
arkadaşlardan cevap bekliyorum,
bu arada topic çok ölü durumda,
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
mcx in arka canta plastiği 52 litre çantayı taşırmı takan varmı aranızda
yada bu motora göre internetten alabileceğimiz bir çanta taşıma demiri varmı bilgisi olan
arkadaşlardan cevap bekliyorum,

ben 35lik takıyorum buna rağmen sıkıntılı çok güven vermiyor. demir almak şart o ağırlığa. ayrıyeten o kadar ağırlık motorun dengesini bozmaz mı?

bu arada topic çok ölü durumda,

millet gezmelerde herhalde, internete girmeye fırsat yok.
 
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
43
vites değiştirirken hafif ara gaz ver daharahat geçer ilk zamanlar alışana kadar benimde başıma gelmişti alışınca rahatlarsın

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

iyi bir marka olursa pek farkı olmaz bu dediğin olay jantla taban arasındaki kalınlık asvalt ta kulnanaçaksan 110/70/17 olabilir arazide 110/90/17 olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

Merhaba arkadaşlar aranızda en sıkıntılı mcx i alan benim galiba motor 100 km hızdan sonra kafa sallıyor akü değişti jelli akü taktirdim. Ampul kesti Philips ampul taktirdim ve tek sıkıntı gezme sorunu oldu. Yaşayan ve bu sorunun çözümünü bilen arkadaşlar bizle paylasirsa sevinirim.

direksiyonda boşlu lolabilir birde ön tekeri söküp yeniden tak bennim böyle bir tecrübem olmuştu bazen takılırken dengesizlik olabiliyor
birde lastik basıncı çok önemli onuda kontrol etderim özellikle sıçak havalarda
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Arkadaşlar öncelikle hepinizin bayramı kutlu olsun.
Dün akşam üstü
Cyclone Iso 9001 Full Motorsiklet Alarmı 341425
isimli ürünün kargosu elime ulaştı. Acaba takabilir miyim ya da tesisata ne kadar zarar veririm diye düşünüyordum ancak benden önceki arkadaşların bahsettiği gibi boşta bir soket bırakılmış durumda. Alarmdan gelen soketle bire bir uyuşuyor. Alarmı tam anlamıyla bağlamam 15 dakika sürdü. Bu alarmı seçmemin en önemli sebebi anahtar şeklinde ucunun olması idi. Yani ayrıca bir anahtar daha taşımama gerek kalmıyor.
Alarmı takma aşamalarım:
1-Koltuğu kaldırdım
2-Alarmın soketini motordaki boş sokete taktım
3-Koltuğu yerine taktım.
bu kadar. Elektrikçilere para kaptırmayın.
Tekeriniz düz bassın
 
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
6
http://www.motorbisikletim.com/urunler/aksesuar/191_tamponbasamakarka-sele-grubu/5657__cg-alt-sakal/

Bu sakal bizim mcx e olurmu olursada nasıl olur sizce ?
 
Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
42
Kardeş gerçekten şans işi.Bizim 4 mcx var Allah'tan(c.c) sorun çıkarmadı.Tek sıkıntımız akü suyu oldu.Arada sorunlar illaki olur.Ama suana kadar arka çamurlugun mcx te surtmesini ilk defa sende okudum.Arkadasimin bir tanesi arada mcx e 4 kisi biniyo hemde yokus yukarı zerre kadar camurluk tekere surtmuyo.Rodaja kadar 100 de benim motorda sallanıyodu simdi Allah'a(c.c) sükür sallanmıyo.Motor 100 e gelince kafanı eğ yani yat bir sıkıntı olmaz sanırım oyle sallamaz yani.Mcx plastik aksamı hariç kaliteli motosiklet.Yokuş yukarı iki kişi 5.vites banamısın demiyo.Sıfır motosiklet alıyosun böyle hataları çıkıyo.Alırken inceleseydin ya.
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Bu ve bunun gibi yorumları gördükten sonra motosiklet kazasında ölenlere acımıyorum. 4 kişi binmek nedir arkadaş ? Kitapçıkta taşıma kapasitesi 155 kg yazıyor. 4 x 70 = 280 kg. Böyle bir mantık olabilir mi ? Kontrol etme frenleme kask gibi durumlara hiç girmiyorum bile..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst