Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
7
Sulokurt kardeşim çok geçmiş olsun..

İnşallah gönlünüzce bir bayram geçirisiniz.
Hatırlarsanız yeni taktığım Michelin lastiklerle Boluya Kampa gidecektim Lastikle ilgili deneyimlerimi yazacaktım.
Lastikler gayet iyi titreşim azaldı direksiyondaki sallama bitti.Sallama yüzünden ön teker rulmanını bile değiştirmişlerdi ama kesilmemişti.
İstanbuldan çıktık mehmetçik tesislerinde mola verdik. Boluya 13 motor grup halinde gidiyorduk.
En önde cbf 150 vardı. 80-90 arası sakince gidiyorduk.Adapazarına 15 km kala çaaat diye bir ses geldi motordan zincir koptu zannettim inşallah tekeri kitlemez diye dua ederek debriyajı çektim ve durdum. Motor stop etti çalışmadı. Adapazarındaki Mondial servisini aradım geldiler minübüsle motoru aldılar. Aradaşlar yola devam etti .Serviste motoru açınca durumu daha net anladık. Krank kolu kırılmış.
Bende Mondial i savunurdum parasının motoru derdim.(Başıma gelmeyen kalmamasına rağmen) Ama bu artık imzayı koydu.
Mondialin Kalitesi ortaya çıktı. 1 günüme mal oldu çektiğim rezillik te cabası .
Ama kampa bir arkadaş arbayla gidiyormuş o geç yola çıkmış vardınız mı yollar nasıl diye aradı.Başıma gelenleri anlatınca Sağolsun beni Adapazarından Aldı sayesinde Boludaki kampa geç satte motorsuzda olsa gittim. Motor hala Adapazarında serviste. 1 hafta geçti hala fabirkayla yazışmalar sürüyor. Fabrikadan seri numarası çakılacak yeni blok gelecek .Daha ne kadar motorsuz kalcağım belli değil .
Video yaptım bolu maceramı izleyin :)

http://www.youtube.com/watch?v=5BK9yAXcC7k&feature=youtu.be[/Q


50 yaşından sonra motosiklet alıp seyahat etmek istedim ve acentenin önerisiyle MC 150 mondial aldım..1 ay acemilik çektikten sonra kullanmayı tek başıma öğrendim. motosikleti aldığım gün ehliyete başvurdum.. ehliyetimi aldığım gün akşam ilk uzun seyahate çıktım.. Mersin, Silifke, Mut, Ermenek, Sarıveliler, Alanya, Antalya, kemer, fethiye, ısparta, konya, niğde ve adana olmak üzere ilk uzun seyahatime çıktım..Motosikletimde ilk ve tek şikayetim turboya giden lastik hortum patlamasıydı.. o kadar çok hortum patlattım ki pes ettim , sonunda oraya kör tapa vurdurdum ve turboyu iptal ettim..her hafta sonu Mersin-Adana - Osmaniye- Gaziantep gidiyorum ....istisnasız her hafta sonu kar kış yağmur çamur demeden geziyorum. motosikletimde geç çalışma, stop etme gibi arızalar başladı iki farklı servise gittim iki serviste motordan takırtı geliyor arıza büyük dediler ve bana 450 - 500 lira masraf çıkardılar.. mersine döndüm kendi servisime gittim.. servisim bana motorda bir şey yok boşuna masraf etme dediysede ben ikna olmak için motoru söktürdüm.. ve motorda gerçekten hiç bir şey yokmuş ..ama sökülünce motor yenilemeye gitti segman değişti, sübap ayarları yapıldı 120 lira masrafla motor yenilendi.. şimdi yarım marşla çalışıyor, ve hiç bir sorun yok.. Herkese sevgi ve saygılar
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
İnşallah gönlünüzce bir bayram geçirisiniz.
Hatırlarsanız yeni taktığım Michelin lastiklerle Boluya Kampa gidecektim Lastikle ilgili deneyimlerimi yazacaktım.
Lastikler gayet iyi titreşim azaldı direksiyondaki sallama bitti.Sallama yüzünden ön teker rulmanını bile değiştirmişlerdi ama kesilmemişti.
İstanbuldan çıktık mehmetçik tesislerinde mola verdik. Boluya 13 motor grup halinde gidiyorduk.
En önde cbf 150 vardı. 80-90 arası sakince gidiyorduk.Adapazarına 15 km kala çaaat diye bir ses geldi motordan zincir koptu zannettim inşallah tekeri kitlemez diye dua ederek debriyajı çektim ve durdum. Motor stop etti çalışmadı. Adapazarındaki Mondial servisini aradım geldiler minübüsle motoru aldılar. Aradaşlar yola devam etti .Serviste motoru açınca durumu daha net anladık. Krank kolu kırılmış.
Bende Mondial i savunurdum parasının motoru derdim.(Başıma gelmeyen kalmamasına rağmen) Ama bu artık imzayı koydu.
Mondialin Kalitesi ortaya çıktı. 1 günüme mal oldu çektiğim rezillik te cabası .
Ama kampa bir arkadaş arbayla gidiyormuş o geç yola çıkmış vardınız mı yollar nasıl diye aradı.Başıma gelenleri anlatınca Sağolsun beni Adapazarından Aldı sayesinde Boludaki kampa geç satte motorsuzda olsa gittim. Motor hala Adapazarında serviste. 1 hafta geçti hala fabirkayla yazışmalar sürüyor. Fabrikadan seri numarası çakılacak yeni blok gelecek .Daha ne kadar motorsuz kalcağım belli değil .
Video yaptım bolu maceramı izleyin :)

http://www.youtube.com/watch?v=5BK9yAXcC7k&feature=youtu.be


süleyman abi belki hatırlarsınız sizinle ilk karşılaşmamız taksimin alt sokaklarında bir akşam vakti olmuştu. öyle süratli kullanıyordunuz ki ben hızınıza yetişememiştim. haşim işcandan aşağı inip sağdan karımpaşa dönüşünde peşinize takıldım ama ne mümkün yetişmek. trakyada bir yerden çekimden geliyorum diye anlatmıştnız.
kasımpaşa içlerinden tarlabşına dorğu virajları alırken ödüm koptu bir yere gireceksiniz diye ama mcx kalıntekerin hakkını iyi veriyordu.duruş ve kalkışlarınız çok sertti. ben o virajlara sizin kadar yatmaktan korktum ve süratimi düşürdüm. allahtan önümüzde biryerlerde kırızı ışık yandı da ancak yanınıza gelebildim. hatta mc ve mecx arasında farkları konuşmuştuk. vs.
önce size motosiklet.net diye bir sitemiz olduğundan burada her türlü bilgiyi bulabileceğinizden konuştuk.

motorunuz henuz 1.000 km ye gelmemişti. benim motorum da 500 km lerde falandı.

o zaman size rodajı özenle yapmanız gerekitiğinden bahsettim. uzun yolda titreşimi azaltmak ve sürati 10 15 km daha yukarı çekebilmek için ön dişlinin büyütülmesi gerektiğinden tekerlerimden memnun olmadığımı ve michellin ile değiştirilmesi gerektiğinden bahsettim.

sizde rodajın gereksiz olduğunu söyleyen arkadaşlarınız olduğunu yeni nesil motorlarda rodaj gereksiz diyorlar dediklerini söylemiştiniz. şimdi ektiğinizi biçmekte olduğunuz hatırlatayım. rodajdaki bir motora o kadar yüklenmeniz sebebi ile daha çok arızalar verecektir. uğraşmak istemiyorsanız bence satacağınız kişiye durumdan bahsederek biran önce elinizden çıkarın. bu şekilde bir sürüşe 150 cc ve altında dayanabilecek hiçbir marka motor olduğunu sanmıyorum.

ben iyi bir motor sürücüsü değilim lakin özenli bir motor sürücüsüyüm. parası olana çin malı almamasını taksitle alacaksa yada ancak parasının yettiği motorlar varsa özenli kullanım ve zamansız arızalar seçeneği ile tavsiye edebilyorum.
sitemizde paşa kullanıcı adı ile bir arkadaşımız daha var. onun da problemi tahliye hortumuydu. başka sorun yaşamış mı bilemiyorum. biz ikimiz de motoru aldığımızda servise sıfırdan soktuk her bir vidasını kontrol ettirdik. dişlileri değiştirdik. aküyü değiştirdik. vs.

şimdi bu motor bir japon kadar kesinlikle kaliteli değil emsal bile değil. ben emsal motor olacak cbf 150 yi kullandım. ybr 125 i kullandım. ikisinin eline su dökemez yanından geçemez. bunu bile bile sürekli 8 9 bin devirlerde seyahat eden biri varsa kusura bakmasın suç kesinlikle kendisindedir.
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
453
Bunlarin kirmizi ve siyah mcx e cok iyi gidecegini dusunuyorum.bunlari nerden temin edilip fiyatlarinida paylassana :)
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
7
Bunu ben photoshop da yaptım..Eklediğim grenaj ve çantalar BMW K 1600 gtl ye ait.. Yapılmaz değil tabiiki yapabiliriz, ama yaptığımız emeğe ve masrafa değermi değmezmi bilinmez.
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
arka çantalar kafadan motorun fiyatı kadar zaten :) far krenajları da süper oturmuş. ön tarafta teker hareketi engelleniyor o da olmasa süper tasarım. böyle bakınca bizim motorlar harikaymış yahu
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
ARKADAŞLAR motorumu 235 cc yapmayı düşünüyorum.
işte parçalar..
http://www.onurmotor.net/CG225-SILINDIR-UST-KAPAK-SETI-4-SIBOBLU,PR-13765.html
http://www.onurmotor.net/CG250-SILINDIR-67-MM-ZONGSHEN,PR-10782.html
güç 20 beygire kadar çıkıyormuş.yapan bi abi öyle yazmış.ön dişliyide 17 yaparsam tadından yenmez :)
maliyeti 400 tl işçilik herşey dahil
Uyacak mı peki burdaki CG225 denilen kapak itecek çubuklu motorlar için. sizin MC150 egzantrik zincirli.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
8
sevgili dostlar 25 yıldır motora biniyorum mr kullanıcısıyım ama motor aksamı aynı olduğu için yazma ihtiyacı hissettim. yeni bir motorda bu tip sorunların temeli servialerde kullanılan ve önerilen yağların motosiklete uygun olmamasıdır. motor yağının performans değeri apı sg jaso ma dır yani farklıdır. servislerde castrol mağnatek kullanıyorlar yada öneriyorlar o kadar yanlışki bu uygulama zaten motosiklet yağı olmadığı gibi birde kaydırıcı katkısı var motorda debriyaj sistemi ve balatalar yağın içinde çalışır. kaydırıcılı bir yağ çekiş netliğini kaybede. 10-40 tam sentetik 4zamanlı motor yağı kullanmanız gerekiyor. diğer yağlar yüksek devir ve ısılarda sorun çıkartır. ve katılıyorum motorun ön dişlisini 1diş büyütmek faydalı. ben motorda değişiklikler yaptım 235cc 4sbop yapak ve cdı performans ünitesi taktım 10.000 devire kadar çıkıyorum ve genelde çevreyolunda kullanııyorum yani 120-110 dan aşağı düşmüyorum. geçen aksaraya gittim 110-130 arası hiç düşmeden vallahi sesi bile değişmedi. ben çin mallarını sevmiyorum ama bir arkadaşım önermişti.tabiki boyle durumlar üzücü. ama 90-100 ile bu motorun kol kırması sıradan bir durum olamaz.
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
41
merhaba Kuzey hocam.
235 cc ünitesini 150 mr sayfasına bakarken sizden aldım zaten :)ama bunu yaparsam motor garanti kapsamı dışına çıkacak.bu yüzden projeyi biraz erteledim
benim tek amacım şehirler arası yollarda düşük devirlerle(4-6 bin arası) 80-90 arası seyahat edebilmek.sadece ön dişliyi büyütmek de çare değil,çünkü tork yetişdirmek için ya yüksek devir kullanacaksın yada sürekli vites değiştireceksin oda olmuyor uzun yolda.Bana en mantıklı gelen sizin yöntem oldu.size sorum yeni sisteminizde maximum güçü ve torque u kaç devirde veriyor(daha doğrusu sizin tahmininiz nedir) ? 2.cisi debryaj balatalarını da aynı zamanda değiştirdiniz mi?
şimdiden teşekkür ederim hocam
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
8
evet debriyaj balataları cacıktı motoır 1 aylıkken değiştirdim, haklısın garantisini düşünüyorsun bu mantıklı 4-5 binden sonra yap istersen ama ondan önce yapacakların var mc ve mr kullananlar bilir 8000-8500 devirlerde biri arkadan motoru tutuyor gibi olur. aslında bu kesici değil ateşleme yetişmediği ve zayıf kaldığı içindir. performans cdi aku destekli. diye bir parça var kibrit kutusu gibi bişey. bu işi çözüyor birde karbratör memesini yakmasına aldırmazsanız bir büyüğünü takın. ve ön dişliyi sadece 1 diş büyütün fark büyük olacak. birde zincir bakımı çok önemli bunu es geçmeyin yüksek sürette kirli ve yağsız zincir motoru tutar. 3-4 haftada bir u-40 ile püskürterek temizleyin kiri akıtın sonra silin ve zincir yağı ile yağlayın. birde bu cdi performans ünitesine ek iridyum bujiyi öneririm. bu değişiklerle bile inanın mr daha atak olacaktır 120 ye çok rahat ve hızlı çıkarsınız üstünüde ben tafsiye etmem çok değişiklikj yapmak lazım ben yaptığım için sıkıntı yok eğer benim resimlere bakarsanız arka lastiğin bile 14-70-16 olduğunu görürsün.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
Kuzey hocam ben emre, Facebookta size dün soru sormuştum.

Bu cdi ünite ybr 125e olur mu?
 
Katılım
1 Ağu 2011
Mesajlar
64
Motorum 12000 km de idi bunun 6000 km si şehirler arası yollarda grup sürüşünde geçti ortalama 80-90 gideriz grup şürüşlerde. Krank kolu kırıldığında da gurup sürüşdeydik.
Geri kalan 6000 km de İstanbul da şehir içinde geçti benim motor otobanda bile düz yolda 110 km yi görmedi sadece rampa aşagı 110 -115 göruyordum ondada kıçı başı oynuyor motor altımdan gidecek gibi geliyordu .Motoru sert kullanmam. Halicde 50-60 ile viraja girmek sert ve hor kullanım değil bence .Sonuçta parasını kendim verdiğim ve keyifle kullandığım bir motor.Benim motor istanbulda ilk satılan mcx ilk ben almıştım. Buğüne kadar Benzin şamandırası km saati ve göstergeler ve karbüratör daha önce arızaları nedeniyle garantiden değisti benim motorun serisinde bir sorun vardı belkide .Adapazarındaki servisde şu an motorum bugün seri numaraları çakılmış yeni motor gelmiş. Motor komple sıfırlandı büyük ihtimalle yarın tamamlanır. Adapazarından motoru alacağım geçen defada rodajda basmamıştım . bu seferde Adapazarın dan dönüş de sakin sakin geleceğim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
8
maxı 97 emrecim evet olur tüm cdi ateşleme sistem motorlarda kullanılır. yaa mcx yada mre yada herneyse turbo bile var bu vereceğim linkte regülatör olarak geçiyor aşağılara doğru sayfada etiketsiz kavuniçi renkli olan hatta resmin içinde 125-150cc den 250 prformansı diye bir yazı var ama bu sistemi iridyum buji ile destekle derim. ve hertürlü modifiye parça adana camgö antep onur motor ve antep motostar da var bunlar hem ithalatçı firmalar bu parçaları internetten yada have yolu ile satın alabilirsiniz çinde 3 tane motor aksamı üreticisi var ve genelde %90 uıyar parçalar bir birine mcx ve mr yi hiyojin(yanlış yazmış olabilirim. üretiyor ve genelde bu modifiye parçaları bu firma ve zongshen üretiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

turboya dikkatt!!! :)))
http://www.motostar.com.tr/KONTAK-CESITLERI&motostar&43
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
maxı 97 emrecim evet olur tüm cdi ateşleme sistem motorlarda kullanılır. yaa mcx yada mre yada herneyse turbo bile var bu vereceğim linkte regülatör olarak geçiyor aşağılara doğru sayfada etiketsiz kavuniçi renkli olan hatta resmin içinde 125-150cc den 250 prformansı diye bir yazı var ama bu sistemi iridyum buji ile destekle derim. ve hertürlü modifiye parça adana camgö antep onur motor ve antep motostar da var bunlar hem ithalatçı firmalar bu parçaları internetten yada have yolu ile satın alabilirsiniz çinde 3 tane motor aksamı üreticisi var ve genelde %90 uıyar parçalar bir birine mcx ve mr yi hiyojin(yanlış yazmış olabilirim. üretiyor ve genelde bu modifiye parçaları bu firma ve zongshen üretiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

turboya dikkatt!!! :)))
http://www.motostar.com.tr/KONTAK-CESITLERI&motostar&43

abi iridyum buji var zaten.

benim motorda bi sorun var çözemiyoruz.

eğer gaz elciğini sona dayayıp sürersem 100 kmde 3.5 litreden aşağı yakmıyor. böyle sürerken üstüne üstlük 90 kmyi geçemiyor. deviri sona dayayarak vites atıyorum. 90 üstü haram. 80den sonra tın tın hızlanıyor.

60-70 bandında 6 binde vites değiştirsem 100 kmde 2.6 litre yakıyor.

motorda 3 çanta var.

yağını 2000de bir castrol power1 10w40 ile değişirim altın sarısı bidon.

ben düşündüm taşındım motor ya hava almıyor, ya ateşlemeyi iyi yapamıyor. bu yüzden gitmiyor. gitmediği için de elciği sona dayıyorum yokuşa gelince motor boğuluyor. uzun yolda yokuşta 3. vites 55 kmye kadar düşüyorum. her yokuşta hızım 70e ve 4. vitese düşüyor.

akümü geçen sene güya 0 aldım ama sanırım bana kullanılmış aküyü 0 diye itelediler. bir de elektriği çeken ekstra şeyler var. mp3çalar, xenon, çakmaklık...

---------- Post added at 05:07 ---------- Previous post was at 05:05 ----------

Motorum 12000 km de idi bunun 6000 km si şehirler arası yollarda grup sürüşünde geçti ortalama 80-90 gideriz grup şürüşlerde. Krank kolu kırıldığında da gurup sürüşdeydik.
Geri kalan 6000 km de İstanbul da şehir içinde geçti benim motor otobanda bile düz yolda 110 km yi görmedi sadece rampa aşagı 110 -115 göruyordum ondada kıçı başı oynuyor motor altımdan gidecek gibi geliyordu .Motoru sert kullanmam. Halicde 50-60 ile viraja girmek sert ve hor kullanım değil bence .Sonuçta parasını kendim verdiğim ve keyifle kullandığım bir motor.Benim motor istanbulda ilk satılan mcx ilk ben almıştım. Buğüne kadar Benzin şamandırası km saati ve göstergeler ve karbüratör daha önce arızaları nedeniyle garantiden değisti benim motorun serisinde bir sorun vardı belkide .Adapazarındaki servisde şu an motorum bugün seri numaraları çakılmış yeni motor gelmiş. Motor komple sıfırlandı büyük ihtimalle yarın tamamlanır. Adapazarından motoru alacağım geçen defada rodajda basmamıştım . bu seferde Adapazarın dan dönüş de sakin sakin geleceğim.

geçmiş olsun. mondial malının arkasında durmuş, bravo. markalaşma yolunda iyi gidiyorlar. kelle motor mu taktılar? ruhsat işlerini onlar halletmiş sanırım?
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
51
Yorumlarda yapilan en buyuk hata cin mali hatta can cin con seklinde yapilan yorumlardir. Bugun japon mali sandiginiz ybr cbf 150 gibi modeller japon degil cin uretimidir. Daha kalitelilermidir evet oyledir. Lakin suzukinin gladius modeli ornegin orjinal japondur. Ybr 125 cbf 150 gibi modeller avrupada satilmamaktadir. Cin mali kullanmam diyorsaniz once iphonelarinizi satiniz. Tefal philips sony gibi markalar dahi artik gunumuzde cin mali olmuslardir. Gelelim bizim modele 10000 km olan motorumdan memnunum. Tabiki ybr cbf kadar kaliteli degildir faakat arada buyuk ucurum yoktur. Sahsen degistircek olsam orjinal japon olan modellere yonelirdim.
Velhasil kelam orjinal japonla cin uretimi japon marka modellerini iyi ayirt edip kendimizi kandirmamakta fayda vardir dusuncesindeyim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst