Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
11
arkadaşlar herkeze merhaba.
Uzun zamandır forum'a girmiyordum iş,gezi vs.sebebiyle.motorum şu an 1800 km de 500 km bakımını serviste,1000 km bakımını ise atilla abimizin yardım ve önerileri ie kendim yapmıştım.cuma günü ise ilçemiz mondial servisi olan tahtalı motor da bakımını yaptırdım.lastikleri pek güvenli bulmadığım için onlarıda değiştirttim.arkadaşlar kafama bir konu takıldı yağ hakkında.servis çalışanı 15-50 w yağ kullanmamı önerdi.ben ise kalın gelmezmi dediğim de bunu kullan dedi ve sehell 15-50 w yağ verdi.sizce kullanmalımıyım?
Bir de aynı gün balıkesir kütahya yolun da akşam seyrederken bir otomobil arkadan tehdit etti.yolun çok şeritli olmasına rağmen ve en sağ şeritte seyretmeme rağmen az daha sağa manevra yapsam şarampole yuvarlanıcam buna rağmen sol aynaya değmesine bir karış kalmıştı.bu ilk değildi.daha önce de bursa balıkesir yolunda aynı şeyi tır yapmıştı gazı az kessem ezip geçecek.işin kötü tarafı ise gece olması ve endişe sebebiyle plakaları da alamadım.kesinlikle yola boş çıkmamak gerek.belki pek mantıklı gemeyebilir ama yaşayan bilir ancak.düşünün gece yoldasınız ıssız bir yol aynı şey başınıza geldiğinde ne yapardınız bilmiyorum ama güvenlik için kesinlikle gerekli artık şunu anladım araçlarında silah taşıyanlar kesinlikle hak veriyorum.aslında arkadan gelen tehlike için pek fazla yapabilecek bir şey yok ama tedbir,tedbirdir.
Herkeze kazsız belasız sürüşler diliyorum...

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:29 ----------

aslında bunlara sürücü veya şöför demek çok yanlış.bunlar trafik teröris ti demek doğru
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
Yaptığım araştırmalarda MC ye göre yan çanta demiri bulamamıştım.Daha sonra honda titandan çıkma bir yan çanta demiri bulup,bir demircide MC ye göre adapte ettirmiştim.

ac4qs3.jpg

teşekkürler nacati bey ;)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
arkadaşlar herkeze merhaba.
servis çalışanı 15-50 w yağ kullanmamı önerdi.

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:29 ----------



Bu mevsimde 15-50 yag kullanmanda bir sakinca yok. Ama kisin ayni yagi kesinlikle koyma. Yaz mevsiminde kullanabilirsin.
 
Katılım
1 Ağu 2011
Mesajlar
64
Arkadaşlar merhaba 3 gun once MC X aldım Şişlide oturyorum Tavsiye edeceginiz servis varmı Bakımlarını yaptırmak için benzin göstergesi çaılışmıyorumuş aldıgım da depoyu doldurdum 225 km yaptım hiç oynamadı sürekli ful gösteriyor ısınca bile boşa aldıgımda bazen stop ediyor bir sevise göstermek istiyorum ayrıca koruma demiri ve aksesuarları nereden alabilirim
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
koruma demiri ve çanta taşıyıcı hemen hemen bütün mondial bayilerinde var. ben ön için 40 arka için 45 tl verdim. zeytinburnu mert motordan aldım. benzin müşürü arızalı ya da kablo temassızlığı varolabilir. arızalı ise zaten garantiden değişecektir.
ben kendi motorumu bir beyaz eşya bayiinden aldım. daha önceki motorum da mondial di bahçelievlerde sağlam bir servisim var. aracı ona götürüp komple yeniden baktırdım. akü hortumu takmamışlardı taktı,ön dişliyi büyüttüm kafa kaldırma problemim azaldı. motorun altındaki bir iki vida daha 5 km yapmadan düşmüştü onları yeniledik. vs. aldığınız yere çok güvenmiyorsanız size tavsiye dilenbir yere götürüp 40 50 tl vererek komple bir bakım yaptırınız tavsiyemdir.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
bv8s2.jpg

2aeo7rr.jpg

Arkadaşlar,buda benim yeni aldığım,MC-X'im.Herkese selam olsun.
arkadaşlar kim ne derse desin bence mc-x hem rengi hem önçamurluğu hem arka lastiği hem arka stopu hemde arka diskiyle normal mcden çok daha guzel 0 alıcaklar 100tl daha versin bunu alsın bence fazlasıyla hakediyor :D
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
ğeçen gün servise gittim 1700 kilometre filanda ilk defa adam şimdiye nerdeydin dedi ama başkada bir şey demedi bir iki zinciği gerdi yağladı yağını değiştirdi 20 tl sini aldı işine baktı nasıl bir yağ kodu bilmiyorum 1000 kilometre sonra bir daha gelde ikinci bakımı kaşeleyelim dedi şimdi 1000 ne kaşe bastı 2700 de filan gidecem 2000 kaşe basacak heralde

---------- Post added at 10:32 ---------- Previous post was at 10:04 ----------

ben motorun faturasını altıncı ayda kestirmiştim , burdaki muameleci temmuzda cıkaralım plakayı demişti, tek bandrol yatırırsın diye,,, bende temmuzda palakayı cıkardım ama tek bandrol degil iki bandrol ödedim buraya kadar normalda birdi ilk bandrolden 1 tl gecikme zammı verdim adamı hasta eder bu devletin işleri binmediğim motordan birde gecikme zammı verdik nasıl iş anlamış değilim sizinde başınıza böyle bir durum geldimi acaba
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaslar,bugün 15 olan ön disliyi serviste bir büyügü 16 disli ile degistirttim. 10km kadar yol simdilik ancak yaptim fakat ilk izlenimlerim siddetle tavsiye ederim. Farklar su sekilde: öncelikle ilk üc vitesteki agresif kafa kaldirmalar azaldi. Motor daha dizginli vaziyette. 4.viteste 110km/h. Daha önce 100km/h yapiyordu. Siddetli rüzgar altinda geldigim icin 5.vitesi pek deneyemedim ama 130km/h yapacagi kesin. Devir sayisinda düsme oldu bunun da yakita olumlu yansiyacagi kanaatindeyim. Cekiste cok büyük bir kayip yasamadim. 90kg üstündeyim daha hafif arkadaslar 2 disli bile büyütebilir. Özetle simdilik 16disliyi tavsiye ederim. Bakalim yakit tüketimine nasil yansiyacak ilerleyen günlerde bu da belli olur. Dislinin fiyati 5TL :)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Arkadaslar,bugün 15 olan ön disliyi serviste bir büyügü 16 disli ile degistirttim. 10km kadar yol simdilik ancak yaptim fakat ilk izlenimlerim siddetle tavsiye ederim. Farklar su sekilde: öncelikle ilk üc vitesteki agresif kafa kaldirmalar azaldi. Motor daha dizginli vaziyette. 4.viteste 110km/h. Daha önce 100km/h yapiyordu. Siddetli rüzgar altinda geldigim icin 5.vitesi pek deneyemedim ama 130km/h yapacagi kesin. Devir sayisinda düsme oldu bunun da yakita olumlu yansiyacagi kanaatindeyim. Cekiste cok büyük bir kayip yasamadim. 90kg üstündeyim daha hafif arkadaslar 2 disli bile büyütebilir. Özetle simdilik 16disliyi tavsiye ederim. Bakalim yakit tüketimine nasil yansiyacak ilerleyen günlerde bu da belli olur. Dislinin fiyati 5TL :)
Sevgili Atilla,15 dişliyi bende aylar önce 16 dişli ile değiştirmiştim.başlarda hoşuma gitmişti ve durum aynen senin anlattığın gibi idi.Yakıt tüketiminde fazla bir değişiklik olmamıştı.Ancak bir müddet sonra 15 dişlinin agresifliğini özledin ve tekrar onu taktım:)Aynı şey seninde başına gelecek:)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Ya Necatik35 abi insanin hevesini kursaginda birakmakta üstüne yok valla haa :cherry: Valla ben simdilik memnunum bakalim sonradan senin dedigin gibi mi olacak..
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
Arkadaslar,bugün 15 olan ön disliyi serviste bir büyügü 16 disli ile degistirttim. 10km kadar yol simdilik ancak yaptim fakat ilk izlenimlerim siddetle tavsiye ederim. Farklar su sekilde: öncelikle ilk üc vitesteki agresif kafa kaldirmalar azaldi. Motor daha dizginli vaziyette. 4.viteste 110km/h. Daha önce 100km/h yapiyordu. Siddetli rüzgar altinda geldigim icin 5.vitesi pek deneyemedim ama 130km/h yapacagi kesin. Devir sayisinda düsme oldu bunun da yakita olumlu yansiyacagi kanaatindeyim. Cekiste cok büyük bir kayip yasamadim. 90kg üstündeyim daha hafif arkadaslar 2 disli bile büyütebilir. Özetle simdilik 16disliyi tavsiye ederim. Bakalim yakit tüketimine nasil yansiyacak ilerleyen günlerde bu da belli olur. Dislinin fiyati 5TL :)
ben 17 yapmıstım 2 kişi yokus cıkarken takır takır sesler gelmeye basladı cok zorlanıyordu ama simdi eskisini taktım sıkıntı kalmadı 17 takıp + turbo takıp gazlamak lazım :D sanayiden cıkma turbo bulsam takıcam =)
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
slm arkadaşlar tam mc yi satıyordum vaz geçtim size önerim bu mc ler şanzumanı bazı 150 veya 125 cc turinglerden yavaş ama torklu yani bu mc den 120 yada 130 dan fazlasını beklersek kendimizi kandırırız maksumum hız 100 efendisi 80,90 bir öneri daha ani hızlanmalardan ve aşırı komporösöre bindirmelere dikkat edin hem yakıt hemde motorun ömrü artar ve yeni mc alacak olan arkadaşlara mc x olanını tasiye ederim koltugu arkaya doguru daha geniş,disk firen ,kuyrugu daha görsel ve anahtarlı koltugu açılabiliyor ,ve arka lastıgı daha geniş birde bunu dişli lastiklerle diğiştirilirse dahada güzel durur
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
http://a1108.hizliresim.com/11/8/7/3253.bmp

---------- Post added at 04:30 ---------- Previous post was at 04:26 ----------

<a href="http://www.hizliupload.com/pt-GTM5.html" title="adsız" ><img src="http://www.hizliupload.com/dt-GTM5.jpg" alt="adsız" /></a>

---------- Post added at 04:32 ---------- Previous post was at 04:30 ----------

yukarıdaki linkde yan çanta ileve ettim resme nasıl duruyor

---------- Post added at 04:39 ---------- Previous post was at 04:32 ----------

adsız.bmp:
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
15
2v2gwmh.jpg

isak,resmi photoshop'da düzenledim,bu yan çantayı sanal olarakmı mc'ye yerleştirdin;yoksa satın alıptamı taktın?resimde tam anlaşılmıyorda.Daha net görmek isterim.Ayrıca MC'ni satmaman umuyorumki ben dahil hepimizi mutlu etmiştir.Paylaşımların MC kullanıcılarını aydınlatığını ve satmamadığından dolayı çok daha faydalanacağımızı düşünüyorum,aramıza yeniden hoş geldin.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
resım shop benzıyor ama yakışır heral atilla takmıştı bır ara yan cantaları hatırladıgım kadarıyla
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst