Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
1- benim motorum hafif hafif tıkanıyor...

2- ıslık sesi orta hızda normal seyiy halinde giderken
3- ilk bindiğimde yoktu ama şimdi hafif sert tümseklerde arka süspansiyon altımdan vuruyor (sanki biri tekme atıyor) onuda sordum yumuşaklık ayarı en sonda imiş yani en yumuşak...

Sorularina bilgim dahilinde cevap vermeye calisayim

1) Tikanma eger teknik bir kusurdan ve kalitesiz benzinden degilse, jiklenin konumu yanlis olabilir. Dogru konumda oldugundan emin ol. Cünkü jikle yanlis konumdayken motor kesiciye girmis gibi yada senin tabirinle tikanma gibi tepki veriyor. Jikle motor isintiktan sonra en alt kademeye alinmalidir.

2) Islik sesi dedigin daha cok tüüürrrr gibisinden bir ses düsünceme göre eger öyleyse dert edilecek bir durum yok bendede ayni ses mevcut. Daha cok bir turbo sesini hatirlatiyor. Eskiden tempra arabalarin sarj dinamosundan da cikardi. üstünde durulacak bir olay degil bence.

3) Lastik basinclarin cok yüksek olmasin. MC nin süspansiyonu nispeten sert yapilmis. Bazi viyadüklerde neredeyse üzerinden atacak kadar tepiyor. Bunlar olagan seyler diye düsünüyorum.

Umarim sorularina cevap bulabilmissindir.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
1- benim motorum hafif hafif tıkanıyor...
mahallemdeki bir ustaya baktırdım "belki anlar diye"
avans ayarından değil..
buji değil...
elektrik kesintisi olsa çok sirkelerdi (daha önceden biliyorum)
kötü benzin ihtimal vermiyorum ama olmaz değil

2- ıslık sesi orta hızda normal seyiy halinde giderken (henüz çözemedim)

3- ilk bindiğimde yoktu ama şimdi hafif sert tümseklerde arka süspansiyon altımdan vuruyor (sanki biri tekme atıyor) onuda sordum yumuşaklık ayarı en sonda imiş yani en yumuşak...

motoru aldığım ikitelli bayiye anlattım durumu gel bakarız dediler gittim usta bindi motora atla arkaya dedi bastık gittik ...motor yapmadı bu sefer bişey yok dedi usta haliyle ...
sonra mahallemdeki sıradan bir yere baktırdım o test yapmadan dükkanda anladı durumu tesbiti yaptı fakat çözümü bulamadı...ve bana dediği şey : sen bi yetkili servise git...mondialin sitesinden bizim orada bir yetkili servis buldum ..oda zaten bin kez önünden geçtiğim fakat içeri girmediğim küçük bir yer çıktı ... neyse dedim yetkili servis yetkili servistir... gittim anlattım durumu usta bakarız dedi 10-15 dk ayakta bekledim sora usta dedi bırakıcanmı motoru ? dedim bırakıyımda sen ne düşünüyosun ? planın ne ? dedi açıkçası şimdi rahatsızım test sürüşü yapamam ...
YA ARKADAŞ PARA İSE PARA... SEVGİ İSE SEVGİ ..SAYGI İSE SAYGI NE İSTİYOLARSA VERİCEM MÜŞTERİ KAPIDAN GİRDİNMİ Bİ HOŞGELDİN DENİR DERDİ NE İSE GÜLER YÜZLE DİNLENİR ( hepsinin suratı bi karış) HEMEN ÇÖZÜM YOLUNA GİDİLİR... HİÇ Mİ PARA SIKINTINIZ YOK BE USTA ABİLER ... HİÇ Mİ MÜŞTERİYE İHTİYACINIZ YOK MESLEĞİNİZDEN BU KADARMI BIKTINIZ...
BEN ŞİMDİ NAPIYIM...

arkadaşım bende mondi yetkili servislerinden çok şikayetçiydim sakaryada ilçelerde gezmediğim servis kalmadı en az 10 kere fabrika ile görüştüm fakat sorun çözülmedi bir defasında aradılar işte mondialden memnunmusunuz diye sordu açtım ağzımı yumdum gözümü arada küfürde hakaret herşey vardı sonra kıza dedim sen üzerine alınma ama lanet olsun sizin satacağınız motorada göndereceğiniz servise de bir daha mondi alanı cümle alem .... dedim sonra kapattım teli en kısa zamanda biraz parayı biriktirip değiştirecğim motorlar fena olmaya bilir ama diğer şikayetlerden dolayı bir daha mondial almam bi satayım da allahın izni ile seni çok ii anlıyorum yani
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
arkadaşım bende mondi yetkili servislerinden çok şikayetçiydim sakaryada ilçelerde gezmediğim servis kalmadı en az 10 kere fabrika ile görüştüm fakat sorun çözülmedi bir defasında aradılar işte mondialden memnunmusunuz diye sordu açtım ağzımı yumdum gözümü arada küfürde hakaret herşey vardı sonra kıza dedim sen üzerine alınma ama lanet olsun sizin satacağınız motorada göndereceğiniz servise de bir daha mondi alanı cümle alem .... dedim sonra kapattım teli en kısa zamanda biraz parayı biriktirip değiştirecğim motorlar fena olmaya bilir ama diğer şikayetlerden dolayı bir daha mondial almam bi satayım da allahın izni ile seni çok ii anlıyorum yani

mondialin en kötü yanı servisi zaten bütün bisikletçileri servis yapmış sırf yaygın olsun diye hiç bir prosedür zorunluluk denetim yok ben avcılarda atılgana gidiyordum o kalbur üstüydü ama yinede kötüydü bi kere müşteriyle iletişim 0 dövücek gibiler
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
bunlari duyunca bizim servisin gözünü seveyim o zaman ben :) Dedigine göre seminerde ödül almis bizim servisci.. Beni bu zamana kadar madur etmedi acikcasi. Yedek parcami cok rahat siparis edebildim. Beni tek yanlis yönlendirmeleri yag konusunda oldu. 15/50 yag aldirdilar bana. Bende o yagi 50km sonra akitip baska yag koydum. Tecrübe oldu yani. Deneme yanilma.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
bunlari duyunca bizim servisin gözünü seveyim o zaman ben :) Dedigine göre seminerde ödül almis bizim servisci.. Beni bu zamana kadar madur etmedi acikcasi. Yedek parcami cok rahat siparis edebildim. Beni tek yanlis yönlendirmeleri yag konusunda oldu. 15/50 yag aldirdilar bana. Bende o yagi 50km sonra akitip baska yag koydum. Tecrübe oldu yani. Deneme yanilma.

:cat: çok şanslısın ozaman allah her mondialciye ole yetkili servis versin benimkiler benim arka fren balatasını 46gün sonra takmışlardı bide garantiden :D
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
mondialin en kötü yanı servisi zaten bütün bisikletçileri servis yapmış sırf yaygın olsun diye hiç bir prosedür zorunluluk denetim yok ben avcılarda atılgana gidiyordum o kalbur üstüydü ama yinede kötüydü bi kere müşteriyle iletişim 0 dövücek gibiler

:) Bende bir kere gittim Atılgan a yaptırmadan çıktım. Satış yerindeki arkadaşa da ne biçim ustan var. Bedava mı iş yapıyor dedim. Dur konuşuyum falan dedi gerek yok daha gelmem dedim. Bir daha da asla girmedim...
 
Katılım
1 Eki 2005
Mesajlar
60
arkadaşlar ben sattım motoru,yabancıya gitmedi tabi forumdan Bogachan abi ye,tabi Atilla kardeşimizin tavsiyesiyle.Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.bugün itibarıyla cbr250r sahibi oldum. izmir tire den nasip olursa perşembe günü tesli alacağım.
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Teşekkürler...

İyi niyet dileklerini sunan tüm kardeşlerime teşekkür ederim. Daha iyileri inşallah sizin olsun.:rendeer:

arkadaşlar ben sattım motoru,yabancıya gitmedi tabi forumdan Bogachan abi ye,tabi Atilla kardeşimizin tavsiyesiyle.Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.bugün itibarıyla cbr250r sahibi oldum. izmir tire den nasip olursa perşembe günü tesli alacağım.

Halil kardeşim bu ne hız!:cyclopsan Hayırlısı olur inşallah.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
arkadaşlar ben sattım motoru,yabancıya gitmedi tabi forumdan Bogachan abi ye,tabi Atilla kardeşimizin tavsiyesiyle.Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.bugün itibarıyla cbr250r sahibi oldum. izmir tire den nasip olursa perşembe günü tesli alacağım.

Alanada satanada hayirli olsun... Ben sahsen Bogachan abinin aldigina cok sevindim. Hem bizim burada ikinci MC li biri daha oldu hemde bizim gezi grubuna bir üye daha geldi :)
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
1- benim motorum hafif hafif tıkanıyor...
mahallemdeki bir ustaya baktırdım "belki anlar diye"
avans ayarından değil..
buji değil...
elektrik kesintisi olsa çok sirkelerdi (daha önceden biliyorum)
kötü benzin ihtimal vermiyorum ama olmaz değil

2- ıslık sesi orta hızda normal seyiy halinde giderken (henüz çözemedim)

3- ilk bindiğimde yoktu ama şimdi hafif sert tümseklerde arka süspansiyon altımdan vuruyor (sanki biri tekme atıyor) onuda sordum yumuşaklık ayarı en sonda imiş yani en yumuşak...

motoru aldığım ikitelli bayiye anlattım durumu gel bakarız dediler gittim usta bindi motora atla arkaya dedi bastık gittik ...motor yapmadı bu sefer bişey yok dedi usta haliyle ...
sonra mahallemdeki sıradan bir yere baktırdım o test yapmadan dükkanda anladı durumu tesbiti yaptı fakat çözümü bulamadı...ve bana dediği şey : sen bi yetkili servise git...mondialin sitesinden bizim orada bir yetkili servis buldum ..oda zaten bin kez önünden geçtiğim fakat içeri girmediğim küçük bir yer çıktı ... neyse dedim yetkili servis yetkili servistir... gittim anlattım durumu usta bakarız dedi 10-15 dk ayakta bekledim sora usta dedi bırakıcanmı motoru ? dedim bırakıyımda sen ne düşünüyosun ? planın ne ? dedi açıkçası şimdi rahatsızım test sürüşü yapamam ...
YA ARKADAŞ PARA İSE PARA... SEVGİ İSE SEVGİ ..SAYGI İSE SAYGI NE İSTİYOLARSA VERİCEM MÜŞTERİ KAPIDAN GİRDİNMİ Bİ HOŞGELDİN DENİR DERDİ NE İSE GÜLER YÜZLE DİNLENİR ( hepsinin suratı bi karış) HEMEN ÇÖZÜM YOLUNA GİDİLİR... HİÇ Mİ PARA SIKINTINIZ YOK BE USTA ABİLER ... HİÇ Mİ MÜŞTERİYE İHTİYACINIZ YOK MESLEĞİNİZDEN BU KADARMI BIKTINIZ...
BEN ŞİMDİ NAPIYIM...


Al bendende o kadar...Ne lanet servisleri var bu mondialin..kendim yapacam bundan sonra bakımlarını :) kendim tamir ederim daha iyi...bu ne yaa...aynı anlattığın gibi aynı sorunları bende burda servisle sorunlarını yaşıyorum..Mondial seçiyormu bu adamları acaba :silent: :silent::silent:

Dostm o dediğin ıslık sesi büyük ihtimal ön fren diskinden geliyordur..ses geldiğinde hafiften sıkarsan ön freni keser ;) sıkar halde ayarlanmış fren galiba..bende de aynı sorun war :wiinkk:
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bunlari duyunca bizim servisin gözünü seveyim o zaman ben :) Dedigine göre seminerde ödül almis bizim servisci.. Beni bu zamana kadar madur etmedi acikcasi. Yedek parcami cok rahat siparis edebildim. Beni tek yanlis yönlendirmeleri yag konusunda oldu. 15/50 yag aldirdilar bana. Bende o yagi 50km sonra akitip baska yag koydum. Tecrübe oldu yani. Deneme yanilma.

senin memnunluğunu merak ediyorum hiç garantiden parça değiştirmek zorunda kaldın mı bunu merak ediyorum yoksa gidip yağ deşirtirirken yani bakımdan bakıma servise gidiyorsan veya paray la parça alıyorsn sorun olmaya bilir
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Bazı müşteriler hep mutludur F54. :) Bunu sorgulayamayız, doğalarında var.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
senin memnunluğunu merak ediyorum hiç garantiden parça değiştirmek zorunda kaldın mı bunu merak ediyorum yoksa gidip yağ deşirtirirken yani bakımdan bakıma servise gidiyorsan veya paray la parça alıyorsn sorun olmaya bilir

Garantiden parca degistirdim. Önceki yazilarimda bunu yazmistim.
Gercekten memnunum ki bir sikayetim yok. Ama bazi insanlarin ic huzuru olmadigi icin üc kurusluk motorla fabrikayi satin aldim sanir ve ona göre herseyi tenkit eder. Ben memnunum arkadas mem nun uuum... Herkes kendi konusuna lütfen. Arkadasim sen üzerine alma. kisiler kendilerini biliyor.

Ayrica ben en ufak biseyde servise gidip danisan bir insanim.En son zincirimi degistirttim. sirf bakimdan bakima degil yani.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Arkadaşlar nedir bu yetkili sevis düşmanlığı:mrgreen:
Siz biliyormusuzki Türkiyenin 3.büyük ili olan İzmir de YAMAHA nın 1 tane yetkili servisi olduğunu?O servistede bir kayış değişimi için motosikletin haftalarca yattığını.
Oysaki Yamahadan kıyaslanmayacak kadar küçük olan Mondialin piyasayı çok ucuza yedek parça ile doldurduğunu biliyormusunuz?
Evet yetkili servisleri çok iş bilen kişiler olmayabilir.Ama eldeki elaman bunlar.
Ben şahsım adına yetkili servislerden vaz geçtim.Yemişim garantisini dedim ve motosikleti bildiğim ve güvendiğim bir tamirciye yaptırıyorum.Zaten yedek parçaları üç otuz paraya.İzmir de mondial yedek parçası satan bir toptancıdan çok ucuza alıp taktırıyorum.
Bu yazım üzerine fakir fukara edebiyatı yapacak arkadaşlarada,bisiklet kullanmalarını tavsiye ediyorum:p
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Yani...

Arkadaşlar nedir bu yetkili sevis düşmanlığı:mrgreen:
Siz biliyormusuzki Türkiyenin 3.büyük ili olan İzmir de YAMAHA nın 1 tane yetkili servisi olduğunu?O servistede bir kayış değişimi için motosikletin haftalarca yattığını.
Oysaki Yamahadan kıyaslanmayacak kadar küçük olan Mondialin piyasayı çok ucuza yedek parça ile doldurduğunu biliyormusunuz?
Evet yetkili servisleri çok iş bilen kişiler olmayabilir.Ama eldeki elaman bunlar.
Ben şahsım adına yetkili servislerden vaz geçtim.Yemişim garantisini dedim ve motosikleti bildiğim ve güvendiğim bir tamirciye yaptırıyorum.Zaten yedek parçaları üç otuz paraya.İzmir de mondial yedek parçası satan bir toptancıdan çok ucuza alıp taktırıyorum.
Bu yazım üzerine fakir fukara edebiyatı yapacak arkadaşlarada,bisiklet kullanmalarını tavsiye ediyorum:p

Olay budur! Aynen katılıyorum. Necati bey. Motosiklet kullanan kişinin elinden bir şeyler gelebilmeli, yeri geldiğinde fikir üretebilmeli, uygulayabilmeli.
+ Ne kadar ekmek, o kadar köfte.:p
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@ Necatik35 ve Bogachan, hay agaziniza saglik sizin... Akli basinda insanlar farkli oluyor ya. Sizlerde olmasaniz coluk cocukla muhatap olmak zorunda kalacagiz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:52 ----------

FLASH ! FLASH ! FLASH !

Ilk casus fotolar tarafimdan cekilmistir. Forumdan Bogachan Abimizin 150MC ile ilk turlari.. Bugün havanin yagisli olmasindan dolayi yol yapamadik ama kendisi yagis falan dinlemeyip kendisini sokaklara atmis :queen:

Güle güle kullan abi...

p153001200411.jpg


p153002200411.jpg


p1530200411.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst