Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bende bakımları kendim yaparım garanti işi hikaye bence de elim anahtar tutuyor geçen buji yağ değiştirdim 20 tl servis 50 alırdı heralde daha bi kere gitmedim servise sadece teslim aldım hayırlı işler bi arkadaş yaptı bakımları kaşe işinide ayarladı ama sonradan o iş te beni sarmadı.. bide bu sefer valvoline marka 10 40 yağ koydum ama motor diğer zamanlara diğer marka yağlara göre daha uzun sürede ısınıyor bilgisi olan varmıdır bu konuda
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
Sorularina bilgim dahilinde cevap vermeye calisayim

1) Tikanma eger teknik bir kusurdan ve kalitesiz benzinden degilse, jiklenin konumu yanlis olabilir. Dogru konumda oldugundan emin ol. Cünkü jikle yanlis konumdayken motor kesiciye girmis gibi yada senin tabirinle tikanma gibi tepki veriyor. Jikle motor isintiktan sonra en alt kademeye alinmalidir.

2) Islik sesi dedigin daha cok tüüürrrr gibisinden bir ses düsünceme göre eger öyleyse dert edilecek bir durum yok bendede ayni ses mevcut. Daha cok bir turbo sesini hatirlatiyor. Eskiden tempra arabalarin sarj dinamosundan da cikardi. üstünde durulacak bir olay degil bence.

3) Lastik basinclarin cok yüksek olmasin. MC nin süspansiyonu nispeten sert yapilmis. Bazi viyadüklerde neredeyse üzerinden atacak kadar tepiyor. Bunlar olagan seyler diye düsünüyorum.

Umarim sorularina cevap bulabilmissindir.

nihayet 3. denememde (3000 km yi geçmiş biri olarak) sıkıntıma yönelik birşeyler yazmışsın öncelikle tşk..saol :)

1. inan bana keşke jikle ile ilgili bir hatam olsaydı o kadar basit olsaydı ...jikleyi biliyorum eyw..
2.bu ses dediğin gibi önce turbo gibi başlıyo da sora bazen öyle bi çoğalıyor ki ben hiç bir motorda duymadım o sesi kitapçıkta 6 olasılık yazılmış hepsi birbirinden vahim..ancak dün eve giderken başka bi servise daha uğradım usta test etti tmm duydum sesi ama sen bi 500 km yap öyle gel "hallederiz" dediler.. iyi usta ve işten anladıkları her halinden belli oluyor du (bazen sevmiyorum bu huyumu işte çok titizim)
3.ilk 2-3 gün yoktu ama o vurma ...daha yumuşaktı şimdi aynı dediğin gibi tepiyo önceki motoruma sırf bu yüzden yeni amortisöy taktırmıştım (güya yumuşaktı) :pale:ama yine param boşe gitmişti...lastik basıncı kaç olmalı onu bilmiyorum bak...ama yine bakıcam havasına...
dediğim gibi çok huyluyumdur bu motor ve otomobil konusunda...
can çıkar huy çıkmaz demişler...:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------

arkadaşım bende mondi yetkili servislerinden çok şikayetçiydim sakaryada ilçelerde gezmediğim servis kalmadı en az 10 kere fabrika ile görüştüm fakat sorun çözülmedi bir defasında aradılar işte mondialden memnunmusunuz diye sordu açtım ağzımı yumdum gözümü arada küfürde hakaret herşey vardı sonra kıza dedim sen üzerine alınma ama lanet olsun sizin satacağınız motorada göndereceğiniz servise de bir daha mondi alanı cümle alem .... dedim sonra kapattım teli en kısa zamanda biraz parayı biriktirip değiştirecğim motorlar fena olmaya bilir ama diğer şikayetlerden dolayı bir daha mondial almam bi satayım da allahın izni ile seni çok ii anlıyorum yani

yok yok senin dediğin kadar da değil ...sen çok sert girmişsin olaya...
mondial kötünün iyisi ( ilk günden bu güne ) her şeye ramen bir tık önde ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:39 ----------

Al bendende o kadar...Ne lanet servisleri var bu mondialin..kendim yapacam bundan sonra bakımlarını :) kendim tamir ederim daha iyi...bu ne yaa...aynı anlattığın gibi aynı sorunları bende burda servisle sorunlarını yaşıyorum..Mondial seçiyormu bu adamları acaba :silent: :silent::silent:

Dostm o dediğin ıslık sesi büyük ihtimal ön fren diskinden geliyordur..ses geldiğinde hafiften sıkarsan ön freni keser ;) sıkar halde ayarlanmış fren galiba..bende de aynı sorun war :wiinkk:

ön freni sıktığımda ses kesilse anlarım ki onla alakalı...alakası yok ....bu ses motorun taaa içinden ..ciğerinden geliyo... orta devirde motoru yarım gazda ortaya çıkıyo ...hele tünellerde falan bildiğin ıslık gibi ötüyo...turbo sesine bayılırım keşke o ses olsa... benim tahminim içindeki parçalarından birinde boşluk var ..yada ayarı bozuk ...500 km ye kadar binicez böle sora çıkacak ne olduysa artık...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
nihayet 3. denememde (3000 km yi geçmiş biri olarak) sıkıntıma yönelik birşeyler yazmışsın öncelikle tşk..saol :)

1. inan bana keşke jikle ile ilgili bir hatam olsaydı o kadar basit olsaydı ...jikleyi biliyorum eyw..
2.bu ses dediğin gibi önce turbo gibi başlıyo da sora bazen öyle bi çoğalıyor ki ben hiç bir motorda duymadım o sesi kitapçıkta 6 olasılık yazılmış hepsi birbirinden vahim..ancak dün eve giderken başka bi servise daha uğradım usta test etti tmm duydum sesi ama sen bi 500 km yap öyle gel "hallederiz" dediler.. iyi usta ve işten anladıkları her halinden belli oluyor du (bazen sevmiyorum bu huyumu işte çok titizim)
3.ilk 2-3 gün yoktu ama o vurma ...daha yumuşaktı şimdi aynı dediğin gibi tepiyo önceki motoruma sırf bu yüzden yeni amortisöy taktırmıştım (güya yumuşaktı) :pale:ama yine param boşe gitmişti...lastik basıncı kaç olmalı onu bilmiyorum bak...ama yine bakıcam havasına...
dediğim gibi çok huyluyumdur bu motor ve otomobil konusunda...
can çıkar huy çıkmaz demişler...:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------



yok yok senin dediğin kadar da değil ...sen çok sert girmişsin olaya...
mondial kötünün iyisi ( ilk günden bu güne ) her şeye ramen bir tık önde ...

ben sert girmedim sadece üzerini düşeni yapmalarını istedim onlar da yapmadı sinirlerime bazen hakim olamıyorum bende senin gibi çok titizim ve lakabım kılçık tır bu lakabın altının boş olmadığını beni tanıyanlar bilir deli ettiler beni yani ya zaten bunları eğer o fabrikanın yetkilisi karşımda olsa belki de saldırmıştım o derece yani bu sebebten dolayı şikayetçiyim servisler dandik bunu 100 kişide 97 si söyler motora birşey demem ama garanti şartları işte yerine getirilse bizde mutlu müşteri olsak olmaz mı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:50 ----------

bende var dı öyle bi ses teker patladı bi motorcuya gittim yaptırmaya ona sordum nedendir diye subab ayarı gerekli dedi istersen yapayım dedi yok dedim sonra kendi ustama gittim önemli değil sen bak keyfine dedi ve üzerinden 6000 km geçti bi yaramazlık olmadı yani ama sendeki değişik bi sorun olabilir
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
ŞÖYLE Bİ DÜŞÜNMEK LAZIM .mondial daha bir kaç senelik bir firma.buna rağmen parça konusunda müşterilerine sıkıntı yaşatmıyor.evet servislerindeki ustalar dandik olabilir,veya bisiklet tamircilerini servis yapmışta olabilirler,ama ülkemizin her yerinde bayi ve servisi var sonuçta,hangi şehre gidersen git,orada bir mondial bayi ve servisi görüryorsun,ve parça temin edebiliyorsun,önemli olan bu.zamanla servislerin kalitesinin artacağına şüphem yok,:bounce:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
nihayet 3. denememde (3000 km yi geçmiş biri olarak) sıkıntıma yönelik birşeyler yazmışsın öncelikle tşk..saol :)

1. inan bana keşke jikle ile ilgili bir hatam olsaydı o kadar basit olsaydı ...jikleyi biliyorum eyw..
2.bu ses dediğin gibi önce turbo gibi başlıyo da sora bazen öyle bi çoğalıyor ki ben hiç bir motorda duymadım o sesi kitapçıkta 6 olasılık yazılmış hepsi birbirinden vahim..ancak dün eve giderken başka bi servise daha uğradım usta test etti tmm duydum sesi ama sen bi 500 km yap öyle gel "hallederiz" dediler.. iyi usta ve işten anladıkları her halinden belli oluyor du (bazen sevmiyorum bu huyumu işte çok titizim)
3.ilk 2-3 gün yoktu ama o vurma ...daha yumuşaktı şimdi aynı dediğin gibi tepiyo önceki motoruma sırf bu yüzden yeni amortisöy taktırmıştım (güya yumuşaktı) :pale:ama yine param boşe gitmişti...lastik basıncı kaç olmalı onu bilmiyorum bak...ama yine bakıcam havasına...
dediğim gibi çok huyluyumdur bu motor ve otomobil konusunda...
can çıkar huy çıkmaz demişler...:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------



yok yok senin dediğin kadar da değil ...sen çok sert girmişsin olaya...
mondial kötünün iyisi ( ilk günden bu güne ) her şeye ramen bir tık önde ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:39 ----------



ön freni sıktığımda ses kesilse anlarım ki onla alakalı...alakası yok ....bu ses motorun taaa içinden ..ciğerinden geliyo... orta devirde motoru yarım gazda ortaya çıkıyo ...hele tünellerde falan bildiğin ıslık gibi ötüyo...turbo sesine bayılırım keşke o ses olsa... benim tahminim içindeki parçalarından birinde boşluk var ..yada ayarı bozuk ...500 km ye kadar binicez böle sora çıkacak ne olduysa artık...

şayet o ses dediğin; motor bloğundan geliyorsa, hemen değilde motoru sürmeye başlayığ 50 yi 60 ı geçtikten sonra bir anda başlıyorsa, gazı kesip vitesi düşürünce kesiliyorsa,ıslık gibi yada vıv vıv gibiyse, motorun çekişine yada herhangi bir şeyin etkisi yoksa, bu durum bendede var.
buradan şu anlaşılıyor ki, ortada bir fabrikasyon hatası yada başka bir durum var. bu ses bende 5000 den sonra başladı diye hatırlıyorum.
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
@ Necatik35 ve Bogachan, hay agaziniza saglik sizin... Akli basinda insanlar farkli oluyor ya. Sizlerde olmasaniz coluk cocukla muhatap olmak zorunda kalacagiz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:52 ----------

FLASH ! FLASH ! FLASH !

Ilk casus fotolar tarafimdan cekilmistir. Forumdan Bogachan Abimizin 150MC ile ilk turlari.. Bugün havanin yagisli olmasindan dolayi yol yapamadik ama kendisi yagis falan dinlemeyip kendisini sokaklara atmis :queen:

Güle güle kullan abi...

p153001200411.jpg


]

Sağolasın Atilla,
Malûm motosiklet yeni olunca; Biz ona alışalım, o bize alışsın diye biraz koşturdum.
"Hazır çıkmışken ruhsatın nüshasını alayım" dedim! Edremite gittim. Orda " Satış Havran'dan olduğu için, Havran Trafik Tecil Bürosundan alacaksınız ruhsatınızı" dediler. Havran'a gittim. Vakit olarak biraz geç kalmışım, başka bir güne kaldı.
Ama Havran yolunda gidip gelirken ki izlenimim; bu motosiklet manyak yaaa! Gaza bu kadar güzel tepki vermesi çok hoşuma gitti. Daha önce yazan arkadaşların dediği gibi değişik bir Vınnlama sesi var. ama takmıyorum. Büyük bir ihtimalle; yüksek dönüden dolayı balansör yapıyor olabilir.
Arka frenler, lastiklerin yeni olmasındanmıdır nedir! çabuk kayma eğiliminde gibi geldi. orta yolu bulacaz gari.
Ama bu motor başka bir şey yahu! "git" diyorsun gidiyor.:p Denge dersen Alââ. İyi etmişim iyi.:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:36 ----------

İsa kardeşimiz yok ortalarda. Tlf. veya adresini bilenlerimiz varsa, özelden bir bilgi verebilirse memnun olurum.
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
mondial usta onusunda çok çaba gösteriyor emin olun ama ne çare eski mantık kolay yıkılmıyor
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
arkadaşlar eger bu ağlete biniyorsak bu işi öğrenmek gerekir ismi lazım degil bir mondial servisin de bir sibap ayarı yoptırdım sibaplardan şıkırtı geliyor neyse yaptı şimdide motorun nefesı kıçından çıkıyor yani eksoz sibapı iyi kapamıyor dedik garantili motor kurcalamayım yok ağabi bildigin bir doğru varsa o senin için en doğru olanıdır boz parçala ama öğren sibap ayarının nasıloldugunu ve nasıl birmantıkla yapıldıgını çok iyi biliyorum bundan önceki motorum da da şıkırtı geliyordu sibaplardan bir ayar yaptım on numara oldu ve sabahları gönülsüz çalışıyordu ayardan sonra gayet rahat çalışmaya başladı yapacagım bu aralar işlerim çok yogun fırsatım olmuyor iş servislere ve ustalara kaldıysa vay halimize bu istisnalar hariç
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
:) abi lastikleri hemen değiştir bence.ya michelin al yada prelli.ben prelli aldım çok iyiç

önümüz yaz kardes. Ben bu lastikleri bir kez siddetli yagista tam gaz giderken birsey görüp durmam gerektigi icin frene asildigimda arka tekerin kilitlemesi sonucu kaydirdim ama isi freni birakmamla tekrar topladi ve ona göre freneleme yapip durdum. Ama inanin siddetli yagista tam gaz hic bir sikinti yasamadim. Ve su birikintilerinden de gectim. Aquaplaning testi sorunsuzdu. Yeterki fren dozajini iyi yapin. Ama ben yinede sirf söylentilerden dolayi kisa girerken bu lastigi IRC marka lastik ile 100 90 18 ebatiyla degistirecegim.
Ama yaza girerken bu lastigi hic degistirmenin anlami yok. Abartilacak kadar kötü bir lastik degil. yeterki kullanmasini bilin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:22 ----------

@ Bogachan abi, sen asil bizimle grup gezilerine gel. Toplu halde bir yürüyelim sen asil o zaman gör 150MC nin ne oldugunu. Rakiplerinle arasindaki farki.
 

yqT

Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
16
herkese slm!
Paylaşımlarınızı sürekli takip etmeye çalışıyorum, birçok şeyde yararı oldu hepinize teşekkürederim öncelikle!
Benimde 150 mc var şu an 6000 km.'deyim, Allaha şükür motor daha hiç arıza vermedi bayada yüksek devir yada hızda kullanmama rağmen. çok çok az bi yokuşla beraber motorun hiçbir parçasını değiştirmeden 130 km. hızı gördüm. motordan çok memnunum titreşimde yok, nasıl oluyor anlamıyorum fakat bazen bindiğimde ayağımızı koyduğumuz basamaklardan titreşim hissediyorum ama sürekli değil 10 kez çalıştırıp bindiğimden sadece 1'inde falan oluyor garip bi durum yani :) motordan memnunum fakat bayiden hiç memnun değilim sıfır ilgi alaka..birşey soruyosun ya cevap alamıyosun yada geçiştirme amaçlı cevap alabiliyosun böyle bir bayi :D yedek parça istedim 1 nisanda ve hala beklemekteyim bu fabrikadan mı yoksa bayiden mi kaynaklanıyor onu bilmiyorum...hergün aşağı yukarı 100 km yol yapıyorum ve benim işimi fazlasıyla görüyor...ilk motorum olmasına rağmen aşırı zevkli ve kolay geldi hatta bağımlılık yaptı arabalardan hiç zevk almıyorum =) gösterge panelim bozuldu tamamen 2 gün önce nedeninide anlayamadı hiçkimse garanti kapsamı içersinde ne gerekiyosa yapılması için rapor tutturdum şimdilik ondanda cevap yok beklemekteyim...şimdilik söyleyeceklerim bu kdr...

Tekrar merhaba herkese!

saygılar!
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
şayet o ses dediğin; motor bloğundan geliyorsa, hemen değilde motoru sürmeye başlayığ 50 yi 60 ı geçtikten sonra bir anda başlıyorsa, gazı kesip vitesi düşürünce kesiliyorsa,ıslık gibi yada vıv vıv gibiyse, motorun çekişine yada herhangi bir şeyin etkisi yoksa, bu durum bendede var.
buradan şu anlaşılıyor ki, ortada bir fabrikasyon hatası yada başka bir durum var. bu ses bende 5000 den sonra başladı diye hatırlıyorum.

benimkisi şöyle ...: hani münübüsçülerin magıruslara taktığı bi egsoz var sırf ötsün diye... hani 3 ten 4 e atmazda sırf ötsün diye bekletir.... ffffffffffffffffuuuuuuuuuauaaaaaavvvv diye :) keşke tempra şarj dinamosındaki gibi vıııjjj vuuıııjj olsa :) yanlız bu sabah fark ettim debriyaja basınca ses kesiliyo sanki ... ve motor 50-60 a ulaşınca kesiliyo ..tam 40 la gilerken yapıyo...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:00 ----------

ben sert girmedim sadece üzerini düşeni yapmalarını istedim onlar da yapmadı sinirlerime bazen hakim olamıyorum bende senin gibi çok titizim ve lakabım kılçık tır bu lakabın altının boş olmadığını beni tanıyanlar bilir deli ettiler beni yani ya zaten bunları eğer o fabrikanın yetkilisi karşımda olsa belki de saldırmıştım o derece yani bu sebebten dolayı şikayetçiyim servisler dandik bunu 100 kişide 97 si söyler motora birşey demem ama garanti şartları işte yerine getirilse bizde mutlu müşteri olsak olmaz mı?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:50 ----------

bende var dı öyle bi ses teker patladı bi motorcuya gittim yaptırmaya ona sordum nedendir diye subab ayarı gerekli dedi istersen yapayım dedi yok dedim sonra kendi ustama gittim önemli değil sen bak keyfine dedi ve üzerinden 6000 km geçti bi yaramazlık olmadı yani ama sendeki değişik bi sorun olabilir

yani mondialin takım elbiseli ceo su önünde dursa işte bbu deseler DALACAN adama :) sen nebiçim adamsın diye öylemi :) alemsin valla...

ustalara gelince : hele senin bi lakabın oluşmuşsa zaten...onlara bakma sen "motor kendi kendine tek teker yapsa" usta ya götürsen sen takma kafana olur öyle der... yada kendisi biner bende olmuyo bak motorda bişey yok der...:)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaslar, bu ses motorun karakteristik sesi anladigim kadariyla. Benim merak ettigim bu sesten rahatsiz olaniniz var m?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaslar, bu ses motorun karakteristik sesi anladigim kadariyla. Benim merak ettigim bu sesten rahatsiz olaniniz var m?

bende bulunan ses rahatsız ediyor. kaskı taktığım zaman bile trafikte giderken bu ses yoğun şekilde duyuluyor. sanki heran bir yerinde bir parça dağılacakmış gibi tedirgin oluyorum. bu arada seslerimiz ortak mı değil mi diye çıkan sesi kaydedip sitede yayınlamamız gerekiyor.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
benimkisi şöyle ...: hani münübüsçülerin magıruslara taktığı bi egsoz var sırf ötsün diye... hani 3 ten 4 e atmazda sırf ötsün diye bekletir.... ffffffffffffffffuuuuuuuuuauaaaaaavvvv diye :) keşke tempra şarj dinamosındaki gibi vıııjjj vuuıııjj olsa :) yanlız bu sabah fark ettim debriyaja basınca ses kesiliyo sanki ... ve motor 50-60 a ulaşınca kesiliyo ..tam 40 la gilerken yapıyo...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:00 ----------



yani mondialin takım elbiseli ceo su önünde dursa işte bbu deseler DALACAN adama :) sen nebiçim adamsın diye öylemi :) alemsin valla...

ustalara gelince : hele senin bi lakabın oluşmuşsa zaten...onlara bakma sen "motor kendi kendine tek teker yapsa" usta ya götürsen sen takma kafana olur öyle der... yada kendisi biner bende olmuyo bak motorda bişey yok der...:)

bu bahsettiğim usta ne dese onu yapıyorum çünkü bi zararı olursa karşılar sözün de duran bi usta ve 12 yıllık tanışmışlığımız var kendisiyle..... ceo işine gelince benle telefonda konuşan karşıma çıkmaya korkar o yüzden başka eleman yollar ee onunda suçu yok ellemem yani bu garanti konusunda fazla hassas davranıyorum biraz
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
önümüz yaz kardes. Ben bu lastikleri bir kez siddetli yagista tam gaz giderken birsey görüp durmam gerektigi icin frene asildigimda arka tekerin kilitlemesi sonucu kaydirdim ama isi freni birakmamla tekrar topladi ve ona göre freneleme yapip durdum. Ama inanin siddetli yagista tam gaz hic bir sikinti yasamadim. Ve su birikintilerinden de gectim. Aquaplaning testi sorunsuzdu. Yeterki fren dozajini iyi yapin. Ama ben yinede sirf söylentilerden dolayi kisa girerken bu lastigi IRC marka lastik ile 100 90 18 ebatiyla degistirecegim.
Ama yaza girerken bu lastigi hic degistirmenin anlami yok. Abartilacak kadar kötü bir lastik degil. yeterki kullanmasini bilin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:22 ----------

@ Bogachan abi, sen asil bizimle grup gezilerine gel. Toplu halde bir yürüyelim sen asil o zaman gör 150MC nin ne oldugunu. Rakiplerinle arasindaki farki.

ŞÖYLE BİŞEY VAR.şiddetli yağmurda lastik kaymaz.lastiğin iyi olduğu viraja girildiğinde belli olurözellikle soğuk havalarda,michelin sport lastiklerle ybr 125 le koruma demiri yere değene kadar yatıran arkadaş vardı.lastikte iş çok yani.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
motorun memnun olduğum yönlerinden hiç bahsetmiyorum bu arada...yiğidi öldür hakkını yeme demişler...

1 ...önce kullandığım scooter larımdan çok daha çevik...tam istediğim gibi çevik daha önce kullandığım cbf im kadar beklentimi karşıladı...
2- hem hafif hem kıvrak hemde rüzgarda scooter ım kadar savrulmuyor...
3- vites geçişlerim rahat... gaza tepkisi güzel ..bekletimi karşıladı...
4- öyle tahmin ediyorum son hızı 120-130 u bile görebilecek bana yeter scooter ım asla 90 ı geçmiyordu...
5-iki kişiyle bile hiç bir zaman altını vurmadan gidebiliyorm..kaldırımda daha rahat çıkabiliyorum artık..
6- ikinci el fiyatına sıfır aldım kafam rahat... ufak tefek sıkıntılarım olsa bile bol ucuz yedek parça adam gibi de bir usta da buldummu... yemede yanında yat...
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
yakın bir tarihte günlük kullanım amaçlı bir motor düşünüyorum.işe gelip gitmek,ara sıra boş olduğumda da kısa geziler yapabilecek bir motor..malum yakıt fiyatları yüzünden de az yakacak bir motor olması tercihim..aklımda keeway speed 150,ybr125 gibi motorlar var..ama mc de hiç fena olmamış okuduklarım kadarı ile..2.el bir ybr almaktansa 0 km mc aklma çok daha yatkın geldi..biraz daha forumu ve kullanıcıları takip ederek karar vereceğim..sizlere de danışmak isterim yorumlarınız önerileriniz nelerdir?
 
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 5 ay önce yani ilk çıktığında tipi hoşuma gittiğinden ve harcayacak fazla param olduğundan yedek motor olarak satın aldım. Aynı zamanda 2009 model CBF150 yi aktif olarak da kullanıyorum. CBF 150 ile hiç şaşmaz her 40000 km'de motor yaptırırım zaten benim gibi kuryelik yapan tüm arkadaşlar bu durumu bilirler 2-3 bin km önce veya sonra olur ama daha fazla oynama olmaz. CBF'lerde yağ eksiltme problemi had safhada olduğundan aynı alışkanlığımı mc ile de devam ettirdim her gün motorun üstüne çıkmadan önce yağ kontrolümü yaparım şu anda 45000 km'deyim ve yağ eksiltme yaklaşık 5bin km önce başladı ve yeni motor yaptırmak için servise çektim. Ancak parça konusunda sıkıntı yaşıyorum, çok yeni motor olduğundan mekanik bazı parçların tedarikinde sorun yaşıyorum. Yine de fiyat avantajı nedeniyle bu problem devede kulak. Birkaç güne çözülür nasıl olsa.

Titreşime gelince, halen kayda değer bir titreşim ile karşılaşmadım, ama cbf kadar da temiz değil. Ancak ilk 30000 km cbf'ten bir farkı yoktu. Belki yeni motorda yine eski haline döner.

Yine de beklentilerimi karşılayan bir motor olduğunu söyleyebilirim, sadece selesini yeniden yaptırmak zorunda kaldım çünkü çok rahatsızdı, bizler sabahtan akşama kadar o selenin üzerinde olduğumuz için bu konuda daha hassasız.

Her iki motoru da kullandığım için rahat karşılaştırma yapabiliyorum.CBF'ten fazla yakmıyor ama daha iyi gidiyor. Ama cbf'in konforu çok daha iyi. Hemen dökülmüyor ama CBF kadar tok değil.
Lastikler ilk 5000 km iyiydi sonradan IRC ile değiştirdim rahat ettim. (en iyisi michelin ama alacak kadar zengin değilim)
Frenlemesi CBF'ten daha iyi, net ve kararlı duruyor. CBF kadar kıvrak, hatta belki ondan daha kıvrak.
Dengesi çok iyi 90 km ile veya 60 km ile giderken rahatça ellerinizi bırakabilirsiniz bu sayede ne kadar dengeli olduğunu görebilirsiniz.
Tornacıda arkaya demir yaptırıp 46 litre çanta taktım, kendi taşıyıcısı beş para etmez. YBR'nin motor koruması uyuyor 30 tl'ye alınıp takılabilir. (eski tip olacak)

20-30 bin km'deki diğer mondialler gibi her tarafından birşeyler sarkmıyor yada dökülmüş durumda değil, halen derli toplu ama paslanan vidaların tamanını söküp krom olanlarıyla değiştirdim. Bakalım rektifiyeden sonra nasıl olacak.
Pek sık yazamasam bile sizleri takip etmeye çalışıyorum....
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Kurye yorumlarını görmek güzel, objektif olarak tespit ettiklerinizi yazmışsınız elinize sağlık.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst