Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
motorumu dün akşam 18:30 sularında teslim aldım ...sevdim okşadım jelatinlerini çıkardım:) ...ilk benzimi aldım tabi full yaptım... daha önce cbf kullanmış biri ve ondan sonra başka hiç bir motorumda aynı tadı bulamamış biri olarak ilk izlenimlerim motorun rahat ve akıcı oluşu ..şimdilik 60 ı geçmiyorum vites geçişleri çok yumuşak , motor hafif ve kıvrak...şehir içi hızlı hareket için çok ideal bir motor ve çok kısa zamanda yollarda çoğalacak diye tahmin ediyorum...siyah olanı aldım parlak yerine mat siyah olsaydı daha iyiydi parlak hem çok dikkat çekiyo hem toz kiri çiziği çok gösterir.. gören hayırlı olsun kaça aldın soruyor...çok güzel bir duyguymuş sıfır motora binmek...şimdi sabırla rodaj dönemini geçirmeye çalışacam...
Hayırlı olsun. Siyahını fabrika fotoğrafları dışında hiç görmedim. Bir de senin kadrajından görelim, belki daha hoştur. Mondial'in sitesindeki biraz odunumsu duruyordu. :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
poseidon'dan bakin hava durumuna. Bizim DMI ye göre daha iyi tahmin yapiyor. DMI son güne kadar belli olmuyor.
Ben bu arada 3200km civarindayim motorun rahatladigini hissediyorum. Sanirim acildikca daha güzel olacak.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Necatik35 abi, öncelikle gecmis olsun. Bu sorunlarin 3000km de olmasi bana da cok erken geldi. Tespit edebildigin herhangi olumsuz taraf varmiydi? Ben suan 3200km civarindayim. Bahsettigin sorunlardan hic birini yasamadim. Ama tabii yasamayacagim anlamina da gelmiyor. Bildigin üzere Haftasonu senin yanina Foca'ya gezimiz var. Acikcasi biraz tedirgin oldum. Hava güzel olursa cumartesi günü görüsmek üzere abi :))))

Sevgili Atilla,
Motor yağı iyice ısındıktan sonra,yani yağ incelmeye başladığında,1.viteste kalkış sırasında silkeleme yapıyordu.Daha sonra 2 3 4 ve 5. viteslerde herhangi bir sorun yoktu.Ben debriyajı birazda keyfe keder değiştirdim.Benim için motosiklette her yer olması gerektiği gibi çalışmalıdır.Yani başkasına bol gelen bana dar gelir.:)Ben motosikletin debriyajını Foça da yetkili servis olmayan bir motosiklet tamircisi arkadaşımla beraber değiştirdim.üzerindeki balatalar biraz adi idi.Şimdi taktığım balataların çok daha uzun süre gideceğine eminim.Aslında birazda motosikletle oynuyorum.Yani yavaş yavaş aşınacak olan malzemeleri mümkünse Japon veya kaliteli parçalarla değiştiriyorum.
Haa bu arada motorun debriyaj bölümünü söktüğümüzde meşhur balansör kısmınıda görüş olduk.Balansör yok diyenlere kapak olsun:queen:
Zincir ise tamamen adiliğinden koptu.Oringli zincir ile değiştirmenizi tavsiye ederim.Motosiklet çok daha akıcı oluyor.:cat:
Tabiidirki yüksek cc.li motosiklette kullandığım için,benim mondiye biraz sert davranıyorda olabilirim.:pale:Ama yinde severek kullanıyorum.Yukarıdaki masrafları yaptığım içinde bir şikayetim yok.Önümüzdeki günlerde karbiratör değiştirme işlemlerine gireceğiz.Arızalı falan değil,sadece biraz daha büyük ama ekonomik benzin yakan bir karbiratör deniyeceğiz.Olmazsa çıkarır yine orjinalini takarız.Dedim ya motosikletle oynuyor keyfe keder işler yapıyoruz.:p
Foça ya gelirseniz mutlaka buluşur daha detaylı sohbet ederiz.:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:20 ----------

motorumu dün akşam 18:30 sularında teslim aldım ...sevdim okşadım jelatinlerini çıkardım:) ...ilk benzimi aldım tabi full yaptım... daha önce cbf kullanmış biri ve ondan sonra başka hiç bir motorumda aynı tadı bulamamış biri olarak ilk izlenimlerim motorun rahat ve akıcı oluşu ..şimdilik 60 ı geçmiyorum vites geçişleri çok yumuşak , motor hafif ve kıvrak...şehir içi hızlı hareket için çok ideal bir motor ve çok kısa zamanda yollarda çoğalacak diye tahmin ediyorum...siyah olanı aldım parlak yerine mat siyah olsaydı daha iyiydi parlak hem çok dikkat çekiyo hem toz kiri çiziği çok gösterir.. gören hayırlı olsun kaça aldın soruyor...çok güzel bir duyguymuş sıfır motora binmek...şimdi sabırla rodaj dönemini geçirmeye çalışacam...

Hayırlı uğurlu olsun kardeşim.Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanı dilerim.
Mat siyah olmamasına üzülmüşsün ama mat siyah aslında çok kötüdür.Daha önceleri mat siyah bir V strom kullanmıştım ve berbattı.En ufak bir çiziği bile üzerinden yok edemiyordum.Biraz pasta ve cila ile yok etmeğe çalıştığımda boya hemen matlığını kaybediyor ve parlamaya başlıyordu.Parlak siyahın üzerinde her türlü numarayı yapabilirsin:bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:28 ----------

sakın mc ye gs 1150 muammelesi yapmasın :):):):):)

GS 1150 muamelesi yapmıyorum ama kullandığımda havada aldırmıyorum.:queen:Allah ne verdiyse dibine kadar.:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:31 ----------

Kaliteyi 10 üzerinden değerlendirisek; eski Mondial'ler 2, yeni Mondial'ler 4. Yani daha yolu var, yeterli seviyeye ulaşmaları için.

Sende çok pintiymişsin:pBu güne kadar elimden onlarca motor geçti,bence en az 6 alır yahu:queen:
 
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
403
Selam arkadaşlar... Sitede Pek online gözükmem işlerimden dolayı ama arada yazarım. Malum yeni sezon geldi ve motosiklet alacak bir çok arkadaşımız var. Kenarda biriktirdiğim 4000-4500 tl civarı nakitim vardı. 125Lik bir tanede motosikletim(Kanuni Breton) 25-30bin km yaptım 3 senede. Artık motoru değiştirmem gerektiğini düşünüyordum ve Bretonumu makul bir fiyata verdim. Fren sistemi beni çok korkutuyordu. Her neyse...

Kimse söleseniz o paraya alınacak iyi 2 model olduğunu söyler. Kuşkusuz. Biri cbf150, biri YBR125... benim aklımda da cbf vardı.Ama 1-2 ay beklemek gerekiyordu. Çünkü bayilerde şu an yok. O kadar beklemeyede niyetim yok. Benzin fiyatlarının uçuk seviyelerde olması, arabaya vereceğim benzin parasına bir motosiklet alayım dedim.

Ybr bana itici geliyordu. Cılız kalıyordu. Ayrıca son modellerinden kullanıcıları şikayetçi...Mondial 150mc modeline kaydım sonradan. Kullanıcılarından olumlu yorumlar aldım. Taki ben kullanana kadar. Dün bir 150mc'ye bindim. Vibrasyon yok denilen motorda titreşim vardı. Hissedebiliyordum... Ayrıca benzin yakıtı da biraz fazlaymış... Mc'den de bi şekilde caydık. Ne yapayım ne yapayım derken fuarda da dikkatimi çeken Salcano 125 wolf modeline döndü kafam. Kullanıcıları oldukça memnundu. Motoru YBR125'in üretildiğifabrikada yapılıyormuş. Araştırdım doğru. Bayisiyle konuştum. Dükkanın motoru olan bir Salcano'yu denedim. Motor 2 yıllıktı ama gayet güzeldi. Titreşim olayı yok denecek kadar az. Yüksek devirlerde bile. Sonra yolda giderken aynı motor kullanıcısı bir arkadaşı gördüm. 13.000km yapmış. Motorun bujisiyle, ampulünden başka birşeyini değiştirmediklerini söyledi. Parana yazık etme dedi. Gayet güzel motor diyerek beni almaya teşvik etti. Dün gece iyice düşündüm. Bizim buradaki bayide de varmış. Gittim sabah tekrar.Fiyatı 2.600 lira. Lastikleri tubless değildi değiştittirdim. Servisteki usta ısrarla önerdi. Daha şikayeti olan olmadığını, gün geçtikçe daha fazlasatıldığını söyledi. Öyle böyle derken aldık motoru. Niyet cbf,150mc derken buna çıktı. Gerçekten sesi, göstergeleri ybr ile aynı. Konforu da aynı. 4 yıllık ybr kullanıcısı amcam bugün binip motoru denediğinde o da çok şaşırdı ve sattığı ybr'sinden sonra Salcano'nun 1 adet siyah renginden sipariş verdi. Benimki kırmızı. Diğer renkleri yoktu beklemek istemedim...

Demek istediğim evet o çinli olabilir ama gerçekten japon kalitesinde bir motor. İleride birsıkıntım olursa burada paylaşırım ama bence 1.400liranız cebinizde kalsın. sonuçta 125lik motor. Yüksek cc'de bir çinli alma taraftarı zaten değilim. Yazacaklarım bunlar. Şimdiden ısrarla tavsiye ediyorum... Hoşçakalın...

İnzell arkadaşım paylaşmamı istemiş...
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@absolit, inzell kendisine zaten mürid ariyor.
Arkadaslar, herkes sahibi oldugu motorun topicini mesgul etsin. Lüzümsuz yazilarla burayi mesgul etmeyin.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
Hayırlı olsun. Siyahını fabrika fotoğrafları dışında hiç görmedim. Bir de senin kadrajından görelim, belki daha hoştur. Mondial'in sitesindeki biraz odunumsu duruyordu. :)

TEŞEKKÜR EDERİM..saol
motorum çıplak henüz ....biraz aksesuarlarını ilave edeyim havlarda toparlar o ara ... kadrajım çok iyidir merak etme ;)

bu arada ismini yazsan isminle hitab etsem daha iyi olur benimkini zaten herkez biliyor...
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Beni inzell olarak bilmen yeterli, karanlık işler içerisindeyim ismimi gizliyorum. :mrgreen:

@atiturhan, arıyorum tabii! :) Adam titreşim var demiş, amanın! Ya çeşit olsun istiyorum, tek tataflı bir konu uzun zamandır. İnsanlar yorumlar arası kıyaslama yapabilsin. Sonra aldığına pişman olmasın, buranın amacı o.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim.Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanı dilerim.
Mat siyah olmamasına üzülmüşsün ama mat siyah aslında çok kötüdür.Daha önceleri mat siyah bir V strom kullanmıştım ve berbattı.En ufak bir çiziği bile üzerinden yok edemiyordum.Biraz pasta ve cila ile yok etmeğe çalıştığımda boya hemen matlığını kaybediyor ve parlamaya başlıyordu.Parlak siyahın üzerinde her türlü numarayı yapabilirsin

bakın o açıdan hiç düşünmemiştim ..tecrübe başka bişey işte para ile karşılığı olmayyan bişey işte ...
tşk necati bey ...
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
347
arkdaslar iyi günler topicinizi uzun zamandır takip etmekteyim ve sizlerin paylasımlarını okuyarak motor hakkında bilgi sahibi oldu cbf üzerinde yogunlasmıstım ancak maddıyat ona yetmedı bana da hos geldı bu motor...

sivasta ikamet etmekteyım ancak kırsehırde ogrencıyım sureklı gıdıp gelecegım rahat bır motor aradım tıtresımın fazla olmadıgı soylendı ve dun sıvasta bı bayıye gıttım sıyah rengı mevcuttu ınceledım oturus pozısyonu falan yormaz ama o motorun sıyahını gorunce ıttı motor braz benı turuncu daha ıyı gıbı...

mesele sukı 2.500 2.600 alabılırım dedıgım motora bana 3.100 lıra dedıler donup kaldım ötv ugramadımı sıze dedım onlarda % 6 zam yaptıklarını soledıler anlıycanız elı bos cıktım...

absolist arkdasın dedıgı motor u da yanında gordum kırmız ı guzel motora benzıyor kullananda cok ve memnun kafam karıstı bılmııyorum takıpe devam edecegım sızı saglıcakla..
 
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
33
neceti abinin ki, gibi benım motorumda kalkısta tıtrıyor. bugun istanbul cevre yolunda 125 gectım son gaz gıderken motor bırde kestı ve devrı 400 devıre dusuruce yıne gaz aldı bu sızdede oluyormu
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
neceti abinin ki, gibi benım motorumda kalkısta tıtrıyor. bugun istanbul cevre yolunda 125 gectım son gaz gıderken motor bırde kestı ve devrı 400 devıre dusuruce yıne gaz aldı bu sızdede oluyormu

Senin motorun tahmin ediyorumki kesiciye girmiş.Yüksek devirlerde olması muhtemel bir davranış.
Not:Kesiciye girmek, bir motorcu tabiridir.Motor yüksek devirlere çıktığı zaman koruma amaçlı olarak beyin ateşlemeyi keser.
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
Senin motorun tahmin ediyorumki kesiciye girmiş.Yüksek devirlerde olması muhtemel bir davranış.
Not:Kesiciye girmek, bir motorcu tabiridir.Motor yüksek devirlere çıktığı zaman koruma amaçlı olarak beyin ateşlemeyi keser.
slm abi ben motoru 1960 km civarların da 2. el aldım ilk sıralarda tiremesi yok denecek kadar azdı ve seside dahae ince idi şimdi degişti sende böyloluyormu sen ce sebebi ne olabilir şu an 3600 km civarların da
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
slm abi ben motoru 1960 km civarların da 2. el aldım ilk sıralarda tiremesi yok denecek kadar azdı ve seside dahae ince idi şimdi degişti sende böyloluyormu sen ce sebebi ne olabilir şu an 3600 km civarların da

Şimdi titreşim derken nasıl bir şeyi kastediyorsun.Titreşim dediğimiz şey basamaklardan ve elciklerden hissedilir.50-60 km.yolculuk yaptıktan sonra motordan indiğinde ellerinde karıncalanma hissediyorsan bu titreşimden kaynaklanıyor olabilir.Fakat gidonu sıkı tutmakta hangi motor olursa olsun bu karıncalanmayı yapabilir.Ayrıca cantında bir eğrilik varsa yine titreşime sebep olabilir.Eksoz sesi değişmesi normaldir.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
güncel yakıt değeri

kat edilen yol: 158 km

yolun durumu: 80 km otoyol ve otoban, 30 km sakin şehiriçi, 50 km çok yoğun trafik.

hava durumu: rüzgarsız, yağmursuz, yaklaşık 15 derece.

motordaki ağırlık: yaklaşık 100 kg.

motordaki aparatlar; depo üstü çanta.

harcanan yakıt miktarı ve tipi: 5 lt, 95 oktan.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
kat edilen yol: 158 km

yolun durumu: 80 km otoyol ve otoban, 30 km sakin şehiriçi, 50 km çok yoğun trafik.

hava durumu: rüzgarsız, yağmursuz, yaklaşık 15 derece.

motordaki ağırlık: yaklaşık 100 kg.

motordaki aparatlar; depo üstü çanta.

harcanan yakıt miktarı ve tipi: 5 lt, 95 oktan.

benim 150 zc 120 kilometre yarısı 60 kilo yükle sürekli dipgaz şehir içi yarısı şehirdışı 3.7 litre yaktı. gücüne ve hızına göre az yakıyor bence. benim son hız 90 km. sizin motor gayet güzelmiş. aynı yakmasına rağmen üstelik.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
benim 150 zc 120 kilometre yarısı 60 kilo yükle sürekli dipgaz şehir içi yarısı şehirdışı 3.7 litre yaktı. gücüne ve hızına göre az yakıyor bence. benim son hız 90 km. sizin motor gayet güzelmiş. aynı yakmasına rağmen üstelik.

son hız 134 km/h gördüm.
trafik olayı olmasaydı 3 lt nin altını görebilirdim İnşaALLAH. zaten bir kaç kez görüştüm.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst