Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
evet dün motorumu sattım arkadaşlar... önümüzdeki hafta içi alıyorum siyah olanı alıcam... MC me kavuşuyorum inşallah...yalnız ; motor ustama rodaj işini sordum da 3000-5000 km kadar 60-70 i geçmicen 2 kişi binmicen diyo nasıl olcak bu iş ? ben günde 20 km ayda 400 km yapan biri olarak 5000 km yi 1 yılda yaparım anca :) hadi hafta sonları gezdim 6 - 7 aya düşürdüm ama nerde o sabır...

abartmış bence abi 3000 km ne demek yahu :) abi motorunu al kitapçığını aç rodaj bilgilerinde ne yazıyorsa yap sen kimseye kulak asma 1000 km kadar motoru fazla sıkıştırmayın belli devirde kullanın diyecektir sende yaparsın
 
Katılım
13 Eki 2009
Mesajlar
112
arkadaşlar ben de mr vulture alacam hatta geçen gittim bir mondial bayisine bindim motora ileri geri yaptım kaseyi filan yerleştirdim seleye.tip,fiyat,servis,yedek parça ve motor gücü filan bu gibi şeyler benim kriterlerimi karşıladı fakat yine bu forumda arkadaşların belirttikleri gibi sele hiç rahat değildi.köyde eşek sıpasına biner gibi hissettim kendimi:)(İNZELL rumuzlu arkadaş bu motordan alırsam yardımcı olacağını söylemişti.resmi satış fiyatında mı yoksa kask,eldiven,çanta gibi şeylerde mi acaba)
 
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
33
evet dün motorumu sattım arkadaşlar... önümüzdeki hafta içi alıyorum siyah olanı alıcam... MC me kavuşuyorum inşallah...yalnız ; motor ustama rodaj işini sordum da 3000-5000 km kadar 60-70 i geçmicen 2 kişi binmicen diyo nasıl olcak bu iş ? ben günde 20 km ayda 400 km yapan biri olarak 5000 km yi 1 yılda yaparım anca :) hadi hafta sonları gezdim 6 - 7 aya düşürdüm ama nerde o sabır...

heeee sen yanlış anlamışsın ilk 500 km tek bineceksin devamlı viteslerde gezeceksin en fazla 5000 devirde gezeceksin yani 5000 km gezmeyeceksin 5000 devirde 500 km gezeceksin birde aldıyın gün 20 tl gözden cıkar direk servise gir bütün vidalarını sıktır akü tahliye hortumuna dikkat et vs......


canta demirini ben fromdaki isak arkadaşa yaptırdın gayetde güzel olmuş
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
evet dün motorumu sattım arkadaşlar... önümüzdeki hafta içi alıyorum siyah olanı alıcam... MC me kavuşuyorum inşallah...yalnız ; motor ustama rodaj işini sordum da 3000-5000 km kadar 60-70 i geçmicen 2 kişi binmicen diyo nasıl olcak bu iş ? ben günde 20 km ayda 400 km yapan biri olarak 5000 km yi 1 yılda yaparım anca :) hadi hafta sonları gezdim 6 - 7 aya düşürdüm ama nerde o sabır...
Çin motorlarının kitapçıklarında rodaj o kadar uzun tutulmuyor.

0-800 km arası 5.000 deviri geçmezsin,
800-1600 km arası da 7.000 deviri geçmezsin. 7000 5. viteste 100-105 civarı bir hız yaparsın, zaten oldukça yeterli bir hız. Bir de sürekli aynı devirde kullanmamaya dikkat et. Sürekli 5.000'de gitmen sakıncalıdır, ara ara devir düşür ve yükselt. Ani hızlanmalardan kaçın, çok dik yokuşlara da girmemeye çalış.

@mayaz34 özel mesaj atıyorum...
 
Katılım
24 Kas 2010
Mesajlar
63
Yaw bu mondialin servisleri ne biçim...anlamadım gitti..geçen garanti kağıdını kaybettim,siteye baktım garanti kağıdı kaybolması durumunda servise başvurmamız gerekiormuş bende söledim bi servise,adamlar hiç ilgilenmedi bile.. :S :S garantiden faydalanmam gerekioyor MC için...Fabrikasyon hatası çıktı.Dökümden kaynaklı.ona da bişe demiorlar,herif çarpmşsındır dior :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Adam gibi bir servis istiyorsan Çin dışı ülkelerin ürettikleri motosikletleri alacaksın. Mondial'in parçaları isterse bedava olsun, adam gibi servis olmadıktan sonra...
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
arkadşlar ben normal bir kolanımda yakıt 420 km de 14 lt yaktı sizce nasıl
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
100 Km'de 3,33 litre yakmış. Fazla, ama diğer MC ve MR'larla aynı sayılır.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
yok ben yanlış anlamadım ciddi ciddi adam öyle dedi ........3 bin - 5 bin dedi net duydum (kendi kulağımla) adamda sıradan biri değil hani saçlarını bu işte beyazlatmış bir motor ustası... diğer ustaların bile takıldığı yerde sorduğu danıştığı biri...vardır onunda bi bildiği ama sanırım o çok hassas bi rodajdan bahsediyor ...dediğiniz gibi 300 - 500 bişey değil....
ve inzel dostum senin dediğin mantıklı geldi orta şeker güzel bi rodaj yaparım artık... en az 1000 km sıkmam biraz fazla dolaşırım eve giderken yolu uzatırım falan ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:36 ----------

emre senin dediklerini de not aldım ..başka konuda ikaz etmek isteyen arkadaşlar olursa tecrübelerini paylaşabilir beklerim ...
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
çanta demiri takmak isteyenlere duyuruyorum

yan korumalı ybr demirir mc uyuyor.isteyen alır takar.fakat alırken 2004 ybr demiri diye almanız gerekiyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:48 ----------

yan korumalı ybr demiri mc ye uyuyor.isteyen alır takar.fakat alırken 2004 ybr demiri diye almanız gerekiyor. yan çanta demiride monte edebiliyor.
ÖRNEK
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...yamaha-ybr-125-yan-canta-baglama-demiri/detay

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:50 ----------

HERKES BAKSIN.DEMİR TAKMAK İSTEYENLER.2004 MODEL YBR DEMİRİ MC LERE UYUYOR.http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...yamaha-ybr-125-yan-canta-baglama-demiri/detay
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
ben daha önce ybr125,cbf150,kanuni windy s125 e artçı olarak binme fırsatını yakaladım,geçen bir abimiz mc si ile geldi onunlada artçı olarak gezme şansım oldu,motor daha yeniydi tahminimce 50-60km de filan,vibrasyonunu karşılaştırmak gerekirse ybr125 ten biraz fazla cbf150 ile aynı miktarda titreşim vardı ,bana göre makul kabul edilebilir bir miktar ama motor eskidikçe bu titreşim artarmı onu bilemem ,kanuni windys e göre ise titreşim çok daha azdı,ayrıca çekişi ve hızlanmasıda gayet iyiydi,ben şahsen beğendim ama çinli olduğu için 5000km gidildikten sonraki hali ne olur birşey diyemiyorum,birde fazla yakıt yakan arkadaşlara bir tavsiyem olacak,karbüratörün hava ayarını çeyrek tur açmanız ,tahminimce yakıt tüketiminizi yüzde 10-15 civarında düşürecek,çeyrek turdan fazla açarsanız çekiştede düşme yaşayabilirsiniz ama tüketim dahada düşer,tekeriniz düz bassın
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben daha önce ybr125,cbf150,kanuni windy s125 e artçı olarak binme fırsatını yakaladım,geçen bir abimiz mc si ile geldi onunlada artçı olarak gezme şansım oldu,motor daha yeniydi tahminimce 50-60km de filan,vibrasyonunu karşılaştırmak gerekirse ybr125 ten biraz fazla cbf150 ile aynı miktarda titreşim vardı ,bana göre makul kabul edilebilir bir miktar ama motor eskidikçe bu titreşim artarmı onu bilemem ,kanuni windys e göre ise titreşim çok daha azdı,ayrıca çekişi ve hızlanmasıda gayet iyiydi,ben şahsen beğendim ama çinli olduğu için 5000km gidildikten sonraki hali ne olur birşey diyemiyorum,birde fazla yakıt yakan arkadaşlara bir tavsiyem olacak,karbüratörün hava ayarını çeyrek tur açmanız ,tahminimce yakıt tüketiminizi yüzde 10-15 civarında düşürecek,çeyrek turdan fazla açarsanız çekiştede düşme yaşayabilirsiniz ama tüketim dahada düşer,tekeriniz düz bassın


6500 e geldim hala taş gibi.nonstop 100 km ve kısa aralıklarlada 230 km şehir içide dahil yaptım yüksek devir ve düşük devirde.hiç bir problem gözlemedim.aksine motor kullanıldıkça açılmaya başladı.(herhalde motor oturmaya başladı)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
6500 e geldim hala taş gibi.nonstop 100 km ve kısa aralıklarlada 230 km şehir içide dahil yaptım yüksek devir ve düşük devirde.hiç bir problem gözlemedim.aksine motor kullanıldıkça açılmaya başladı.(herhalde motor oturmaya başladı)

Sen cevabi vermissin zaten. Ben yorum yapmayacagim artik.:rendeer:
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
arkadaşlar benim bir fikrim var sadece sizle paylaşmak için yazıyorum bu scooter ve tvs ve cbf motorlarda karbiratör gaz pistonu var yani motor ne kadar emiş yaparsa o kadar benzin çekiyor mc ve benzerleri karbiratörlerde ise benzine gaz teli yol veriyor buda motor benzini yaksada yakmasada çekiyor = fazla yakıyor ben bir araştırma yapayım 150 cc soccoter karbiratörü takacacagım hem de otomatik karbiratör olur soguk havalrda iyi olur ne dersiniz
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar benim bir fikrim var sadece sizle paylaşmak için yazıyorum bu scooter ve tvs ve cbf motorlarda karbiratör gaz pistonu var yani motor ne kadar emiş yaparsa o kadar benzin çekiyor mc ve benzerleri karbiratörlerde ise benzine gaz teli yol veriyor buda motor benzini yaksada yakmasada çekiyor = fazla yakıyor ben bir araştırma yapayım 150 cc soccoter karbiratörü takacacagım hem de otomatik karbiratör olur soguk havalrda iyi olur ne dersiniz

motor fazla yakmıyor. neden anlamıyorsunuz
3 lt nin altına çok düştüm
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
motor fazla yakmıyor. neden anlamıyorsunuz
3 lt nin altına çok düştüm
ya dostum kızma ben denedin 420 km yi 14 lt ile gitti
belki ilerde düşer belki artar mc ve benzerleri tip karbiratörler ve benim bahsettiğim karbiratör arsın da farklılıklar var ben deneycegim bu motoru kötülemek için demiyorum ben mc den memunum
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Beyler, hepimizin motoru iyi kötü daha rodajda. Motorcu bi abimin anlattigini paylayacagim sizinle daha öncede söyledim bunu. Kendisi 75 yasinda bir insan. Sifir km'de CBF150 almis zamaninda 10bin km ye kadar 3,5lt yaktim dedi.10bin km'den sonra 2,5lt ye düstü dedi. Gerci söyle birseyde var kimsede MC 2,5lt yakar diye beklemesin. Güc / yakit orani ;)
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
Beyler, hepimizin motoru iyi kötü daha rodajda. Motorcu bi abimin anlattigini paylayacagim sizinle daha öncede söyledim bunu. Kendisi 75 yasinda bir insan. Sifir km'de CBF150 almis zamaninda 10bin km ye kadar 3,5lt yaktim dedi.10bin km'den sonra 2,5lt ye düstü dedi. Gerci söyle birseyde var kimsede MC 2,5lt yakar diye beklemesin. Güc / yakit orani ;)
olabilir senin de degingibi nekadar güç o kadar yakıt benim ki bir deney olacak motorun hiç bir orjinallgini bozmadan benim sadece idda ettgiim şu mc tipi karbiratörlerde gaz teli direk benzine yol veriyor bu hava vakumlu gaz pistonu olan karbiratörler ise motorun hava emiş vokumuna orantılı yani gaz telini ne kadar cekersen çek motor hava emişi kadar motora benzin gönderiyor örnk:mesela rampada 5 le giderken devir düşmeye başladıgı zaman gaz versen de motorda bir degişiklik olmadıgı an da direk çalışan karbiratör motra hala yansada yanmasada benzin gönderiyor bir araştırın bu benim düşüncem
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst