Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ehliyeti alayım, legal olarak yollara vereceğim kendimi. Biraz para toparlıyorum şimdilik. :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Su bizim MC deki ön cami nasil büyültürüz yaw? Oraya uyan baska bi cam nasil buluruz?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Su bizim MC deki ön cami nasil büyültürüz yaw? Oraya uyan baska bi cam nasil buluruz?

bende düşündümde bulaşma dediler. :) ama hala düşünüyorum.

bu arada.motorum 3085 km oldu. bu gün servise sübap ve zincir ayarı için bıraktım.işlerini halledip motorumu geri aldıgımda baska bir motora binmiş gibiydim. :)bu arada zincirinize dikkat edin.benim zincir 3000 km de mahvolmuş.yenisi ile değiştirdiler.

bujileride 2000 km ye gelince iridium ile değiştirin.servisçiden tavsiye olundu.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Zincir olayina kafam takildi. Acaba kullanima bagli bisey mi yoksa fabrikasyon bisey mi?
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
zincirin cabuk bozulması yagsızlık ani kalkıslar teker yapmalar vites dşmelerde devirsiz kullanark arka lastiği kilitlemelerdir 14.xxx deyim bi dahaki bakımda 16.000 de zinciri de değiştiricem.kaliteli iyi bakılan bir zincir hor kullanılmadıgı sürece (min.) 20.000 km yapar.
birde su var zinmcir gerginliği ayarlanırken eger lastiği tam ayarlamadım gergi somunalrı sıkıldıysa zincir dişlinin üzerine tam olarak oturmayacagı için dişli ve zincirler cok cabuk bozulur.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zincir olayina kafam takildi. Acaba kullanima bagli bisey mi yoksa fabrikasyon bisey mi?

bende anlamadım.ama neyse artık acemiliğime denk gelmiş olabilir.
aslında hunhar kullanan biri değilim.ama oldu bir kere.

bu arada arkadaslar ben motoru açmak istiyorum.yani kurumu yakmak istiyorum
bunun için her viteste motoru redline yaparak 10 yada 15 dakika kullanmam doğru mu ? yoksa hurafe mi?
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
kurumu her şekilde baglar sadece fazla kurum baglamasın die fazla yüksek olmamak şartıyla arada birde olsa kullanmak gerektiğini söylerler fakat ufak cc motorlarda böyle bir sorun veya çözümü olmaaz cunku mecburen yüksek devirlerde kullandıgımız anlar cok oluyo veya yüksek hızlara cıkmak için :bounce:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
bizim bu MC ler maksimum kac devir ceviriyor yaw? Ben 7binden ötesine cikmadim daha..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motor 10 bin devri geçmiyor.9800 gibi kalıyor.belki devir kesiciden ötürüdür.test amaçlı denenmiştir.(bütün viteslerde geçerli)

bu arada 2011 yılında gelecek olan modellerde arka fren disk ve daha kalın olacakmış.fabrikanın aktarımı bu yönde.

yeni model 350 mr ında fiyatı ortalama 8000 tl olabilirmiş.ve bir kaç güne siteye tam olarak teknik detay ve fiyatı yazılacakmış.ama satımı 1 haftayı bulabilirmiş.yine fabrikanın aktarımı bu yönde.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Biraz pahalı satıyorlar bana kalırsa. Eğer piyasada yer edinmek istiyorsa fiyatınla bunu sağlamalı.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Biraz pahalı satıyorlar bana kalırsa. Eğer piyasada yer edinmek istiyorsa fiyatınla bunu sağlamalı.

bence 6500 tl bu motor için uygun(maliyeti nedir bilmem sadece fikrimi paylaşmak istedim)
hem böylelik motor piyasasının 250-400cc arası boşluğunu çok hızlı şekilde doldurabilir.
ancak bunun yanında bayiler tarafından verilen teknik desteğin kaliteside çok önemli.yoksa her hangi bir arıza sonrasında motoru fabrikaya göndermek zorunda kalabilir alacak kişi.
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
bende anlamadım.ama neyse artık acemiliğime denk gelmiş olabilir.
aslında hunhar kullanan biri değilim.ama oldu bir kere.

bu arada arkadaslar ben motoru açmak istiyorum.yani kurumu yakmak istiyorum
bunun için her viteste motoru redline yaparak 10 yada 15 dakika kullanmam doğru mu ? yoksa hurafe mi?

Sana tavsiyem Shell V-power olacak. Ben ara sira Audi'de pratik yapiyorum, ordaki motor ustalari böyle vakalarda araba'nin sahiplerine yuksek oktan ve katkili benzin öneriyor. Motoru yuksek devirde pek zorlamana gerek yok, uzun yola cikman yeterli motordaki pislikleri atman icin. Shell V-power gercekten cok guzel benzin, motorun calismasi duzeliyor.
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
bence 6500 tl bu motor için uygun(maliyeti nedir bilmem sadece fikrimi paylaşmak istedim)
hem böylelik motor piyasasının 250-400cc arası boşluğunu çok hızlı şekilde doldurabilir.
ancak bunun yanında bayiler tarafından verilen teknik desteğin kaliteside çok önemli.yoksa her hangi bir arıza sonrasında motoru fabrikaya göndermek zorunda kalabilir alacak kişi.

ben sana maliyetini söyleyebilirim.. şu kırmızı beyaz bir scooter'ı var mondial'in. 150RF sanırım. o modelin maliyeti 260 dolar. MR350'ninde olsun olsun, taş çatlasın 2000 dolar olsun! Mondial sonuçta AR-GE yapan bir şirket değil. Hazır varolan kalıplardan seçiyor, çin'de ürettirip üzerine Mondial yazısını yapıştırıyor. TR'de monte ediyor.

Eğer MR350'ye 8000 lira isterlerse toplam 10 tane bile satamazlar bence. :farao: Ama dediğin gibi 6000-6500 aralığı olursa ve 'sorunsuz' bir başlangıç yaparsa, tutulur.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Bencede 8bin pahali. 8bine 2.el ne motorsikletler var. Hatta 6500bile cok bence. Gider 97model BMW F650 alirim :)
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bencede 8bin pahali. 8bine 2.el ne motorsikletler var. Hatta 6500bile cok bence. Gider 97model BMW F650 alirim :)

o kadar uzağa gitme.cbf 500 elinden öper. :) ama o motorlarada güven olmuyor.57 beygir ile ALLAH bilir sahibi neler denemiştir.hem servisi ve parçalarını hiç söylemiyorum.bir de yakıtı var tabii.
honda servisine sordugumda ne kadar yakıyor diye bana dediği aynen şu oldu.senin motorunun(mc) 3 katı.
motorunu kullan boş ver güzel motor seninki dedi :)

bmw ye gelince,bir anda bir parçaya 1000 tl bayılıp bir de gelmesini bekleyince o zaman evlat acısı neymiş az cok anlar insan.)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
334
Yeni Mondial 150 MC resim+wideo

Mondial Beni Çok Şarşırttı :O
10y2vz8.jpg

osr9zd.jpg

a2zxxv.jpg

wwnsrl.jpg

2ur6o12.jpg

2mmsdhg.jpg

motoru deneme şansım oldu arkadasım almış.ve pek 1 memnun kaldım.gercekten alınabılcek 1 motor.ayrıca 15 hp olmasıda albeni yapıyo.bence yakışıklı 1 motor ve gerçekten torku da oldukça tatmin edici.
deneme anından 1 kaç kare :) (videoda yanlışlıkla kanunı yazmısım yanıltmasın)
http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1527409988321
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Havalar bozdu. Hasret kaldim gezemiyorum :(

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:47 ----------

Az daha unutuyordum. Bugün nihayet Mondial müsteri hizmetlerinden beni aradilar. Hatirlarsaniz daha önce avadanligin bos olmasindan ötürü mondial'e mail attigimi belirtmistim sizlere. Ayriyetten benim akü tarafindaki kapagin baglanti yerlerinden biri (kim tarafindan bilmiyorum) kirilmis ve tekrardan yapistirilmis. Bunu fark ettikten sonra hem avadanlik konusunu hemde bu parcanin defolu oldugunu maille mondial yetkililerine bildirmistim.
Avadanlik ne yazikki bos geliyormus. Bir sürü ivir zivir aciklama yaptilar. Özetle avadanlik yok :) Fabrikadan ve gümrükten öyle geliyormus. Aydin daki mondial de zahmet edip avadanlik koymuyor yani.
Ama benim defolu olan parcasiyi servise basvurun sorunu gidersinler dediler. Yani parcasi degistirtecegim. sifir motorda neden defolu parca olsun ki?
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
Bende avadanlık için arkadaşa su kaçıracaktım iyi söyledin ama ben yinede ondan alırım bi takım :):):)
Servis konusunda 1000 km gibi zinciri oringliye çevirecegim belli olmaz belkide masraf az çıkarsa 150 lilik yapabilirim motoru
ayrıca arkaya top case takacaklara uyarım arka kuyrugu bu modelde iki noktadan civata ile tututrmuşlar iki nokta ise dayama şeklinde kulak koparabilir dayama kısmınıda iki civata atın derim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst