Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Arkadaşlar,

Mondial 150 MC topicini bu motosiklet hakkında soru,bilgi ve birikimlerimiz için kullanalım lütfen.
Sohbet amaçlı kullanırsak topic amacından uzaklaşır ve kimse tarafından okunmaz hale gelir.

Birbirimiz arasındaki sohbetleri özelden yaparsak daha iyi olur kanımca.
Anlayış göstereceğinizi umarım.Herkese iyi akşamlar.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
EVET


Bende servise sormayi düsünüyordum bunun standarti nedir?

Debriyajın standardı pek olmaz.Herkes arzu ettiği şekilde kullanmayı tercih eder ve ona göre ayarlar.Normalde ortaya doğru kavraması lazımdır.
Debriyajı kendinizde kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.
Bunun iki yolu vardır.
1-Debriyaj manetinin önündeki büyük kontra somununu gevşetip,debriyaj telinin kılıfının ucundaki dişli kısmı sıkarak veya gevşeterek.
2-Debriyaj telinin motora bağlanan kısmındaki kılıfın ucunda ve bağlantı noktasının arkasındakisomunları gevşetip,kılıfı ileri veya geri ayarlayıp tekrar somunları sıkmakla halldebilirsiniz.
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
56
anladığım kadarı ile bu motor makul sevyede kullanıldığında 10 kuruşun altında yakar şehir dışı.buda iyi bir değer bence..4.9x3.65=17.88/185=0.96 kuruş yukardaki verilere göre böyle bişey çıkıyor
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Debriyajın standardı pek olmaz.Herkes arzu ettiği şekilde kullanmayı tercih eder ve ona göre ayarlar.Normalde ortaya doğru kavraması lazımdır.
Debriyajı kendinizde kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.
Bunun iki yolu vardır.
1-Debriyaj manetinin önündeki büyük kontra somununu gevşetip,debriyaj telinin kılıfının ucundaki dişli kısmı sıkarak veya gevşeterek.
2-Debriyaj telinin motora bağlanan kısmındaki kılıfın ucunda ve bağlantı noktasının arkasındakisomunları gevşetip,kılıfı ileri veya geri ayarlayıp tekrar somunları sıkmakla halldebilirsiniz.

Yanlış bişey yapmaktansa servise yaptırayım diye düşünüyorum. Debriyajım bana göre çok yukarıda kavrıyor. Ortalara aldırmayı düşünüyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:50 ----------

Bugün farı kendim biraz yukarı kaldırdım, farın sol arkasındaki vida kısmından ama yeterli gelmedi biraz daha kaldırmayı düşünüyorum. Vidayı sonuna kadar cevirdiğimi düşünüyordum eğer daha fazla yükselmiyorsa farın yetersiz aydınlattığını düşünüyorum. Uzunlarla gitmek zorunda kalıyorum anayolda.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Debriyajın standardı pek olmaz.Herkes arzu ettiği şekilde kullanmayı tercih eder ve ona göre ayarlar.Normalde ortaya doğru kavraması lazımdır.
Debriyajı kendinizde kolaylıkla ayarlayabilirsiniz.
Bunun iki yolu vardır.
1-Debriyaj manetinin önündeki büyük kontra somununu gevşetip,debriyaj telinin kılıfının ucundaki dişli kısmı sıkarak veya gevşeterek.
2-Debriyaj telinin motora bağlanan kısmındaki kılıfın ucunda ve bağlantı noktasının arkasındakisomunları gevşetip,kılıfı ileri veya geri ayarlayıp tekrar somunları sıkmakla halldebilirsiniz.

Bilgilendirme için teşekkürler, ben de öyle düşünmüştüm. Diğer arkadaşlara sorayım istedim.

Debriyajı istediğimiz gibi ayarlamanın bir sakıncası var mıdır acaba?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar motorumun arka tekerini max. olarak hangi ebatlara kadar optimum olarak büyütebilirim?.cok ince geliyor ve güven vermiyor bana arka teker.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Bilgilendirme için teşekkürler, ben de öyle düşünmüştüm. Diğer arkadaşlara sorayım istedim.

Debriyajı istediğimiz gibi ayarlamanın bir sakıncası var mıdır acaba?

Çok ileride kavrarsa debriyaj kaydırabilir ve çabucak aşınır.en ideali ortadan biraz aşağısır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:10 ----------

arkadaşlar motorumun arka tekerini max. olarak hangi ebatlara kadar optimum olarak büyütebilirim?.cok ince geliyor ve güven vermiyor bana arka teker.

Ben arka lastiği 100/90-18 ebadında bir lastikle değiştirdim.Kuryeler YBR lerde bu ebat lastik kullanıyorlarmış ve memnunlarmış.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
150 MR nin arka jantı 16 janttır.Bandırma feribotu gibi gidersin sonra:queen:

:) mr ın güzelde Necati abinin dediği gibi problem cıkarır nitelikte.çap uymuyor.

Necati abi bir cm daha enli olsa sakat mı olur motora uymaz mı yoksa cok mu yakar?(sürtünme arttıgı için cok yakması lazım).ben uzun yol yapıyorum.yüksek süratlere cıkıyorum bazan.(110 gibi)
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
:) mr ın güzelde Necati abinin dediği gibi problem cıkarır nitelikte.çap uymuyor.

Necati abi bir cm daha enli olsa sakat mı olur motora uymaz mı yoksa cok mu yakar?(sürtünme arttıgı için cok yakması lazım).ben uzun yol yapıyorum.yüksek süratlere cıkıyorum bazan.(110 gibi)

Ben 1 cm geniş lastik taktıktan sonra arka taraf daha yumuşak oldu.Yani bir miktar konfor sağladı.Lastiği değiştirdikten sonra yakıt sarfiyatını ölçme fırsatım olmadı.
Benim motosikletin yakıt göstergesi sağlıklı çalışmıyor.Yarım depo benzin varken gösterge kırmızıya düşüyor.Sizin motorlarda böyle bir sorun varmı?
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet öyle bir şey var gibi.ama ben anlıyorum yarıda oldugunu.cünkü acıp bakıyorum depoya.birde kırmızıdan sonra baya bi giyor.yani 200 km den fazla.
bir de arka süspansiyonları nasıl gevşetebilirim?
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
evet öyle bir şey var gibi.ama ben anlıyorum yarıda oldugunu.cünkü acıp bakıyorum depoya.birde kırmızıdan sonra baya bi giyor.yani 200 km den fazla.
bir de arka süspansiyonları nasıl gevşetebilirim?

Fabrikasyon olarak zaten en yumuşak konumunda geliyor.Eğer bir çukura veya kasise girdiğinde arka taraf vuruyorsa arka süspansiyonları sertleştirmen gerekir.Benim süspansiyonlar öyle idi ve sertleştirdim.şimdi vuruntu kalmadı.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Fabrikasyon olarak zaten en yumuşak konumunda geliyor.Eğer bir çukura veya kasise girdiğinde arka taraf vuruyorsa arka süspansiyonları sertleştirmen gerekir.Benim süspansiyonlar öyle idi ve sertleştirdim.şimdi vuruntu kalmadı.

bende vuruntu olmuyor ama biraz sert gibi.sanırım zamanla yumuşar.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence biraz sertleştir.Virajlarda daha iyi yol tutuğunu hissedeceksin.:cat:

dediğin gibi yaparım abi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:10 ----------

güncel yakıt değeri

avcılar/parseller-kocaeli/gebze arası toplam 95 km

ortalama hız 85 km/h

toplam harcanan yakıt 2.94 lt.
güncel tl cinsinden tutarı 10tl 75 kuruş
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
bu makinalar (MR ve MC) mondial markasının en büyük sınavı gibi duruyor.
eğer yeterince sağlamsa ve olurda kuryeler tarafından tutulursa (ki umarım öyle olur) uzun dönemde sektörün büyük abilerini (yamaha - tvs - honda - suzuki - sym vb.) daha hesaplı ve yakışıklı giriş seviyesi motorlar getirmeye mecbur bırakacak gibi görünüyor.

firmalar arası rekabet iyidir, müşterinin işine gelir. piyasada yakın periodta daha fazla MC ve MR görmek umuduyla.. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst