Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
53
ne kadar elimden çıkmasını istemesemde istemeye istemeye sattığım enduro 200 kanuni den sonra motorsuz kalmaya 4 ay dayanabildim.bu 3.motorum mondial kh 100 ile yaklaşık 7000 km ardından kanuni enduro ile 25000 km den sonra işçiliğine ve kalitesine ne kadar güvenmesemde parça bulunabilirliği ve ülkemizde motorsiklet kültürü olmadığı ve arabalardaki gibi yan sanayi olmadığı için yine parça olayı ve fiyat uygunluğu nedeniyle mondialde karar kıldım inşallah Allah utandırmaz.
niyetim enduro ile karşılaştırmak değil ama 193 cc katalizörsüz bir motor jetli dekni kalbüratörlü enduro 200 2007 model max 7250 devirde 11.75 ps güç üretip 5000 devirde 12.75 nm güç üretip tek ve iki kişi hatta 3 ve dört kişi ile aynı performansı sergilerken mr 2 kişide gitmek istemiyor.kanuni enduro sakin kullanımda 2.7 ile sınıfının en az yakan motoruymuş:)max yakıtı hayvani kullanımda 3.5 lt geçmeyi hiç başaramadım. mr şu anda benim rodaj aşamasında en sakin kullanımda gördüğüm performans ve yakıt konusunda 3.5 ortalamayla sınıfta kaldı.birde yağ olayı var nasıl bir motordur ki her bin km yağı değişir.kanuni ve 3000 km veriyor japonlar 4000 anlamış değilim birde en kaliteli yağı koyarsak aradaki fiyat farkı bizim motorların japonlarla farkını zaten fazlasıyla geçiyor:D yakıtla beraber.ben bu yüzden her binde bir madem yağ değiştircem en paspalını koyarım ki bari ordan kar edeyim yoksa bu hesap bizi perişan eder arkadaşlar.

ya ne kadar enteresan birşeydirki dostum 2 kişiyle gitmek istemiyor dediğin motorla ben 2 kişi cbf 150 yi tokatladım! yakıttada şehir içi sakin kullanımda ortalama 3.1 L yakıyor benimki... mc de de mr ile aynı motor var! bence bu yazdıklarını tekrar düşün ya da git motorunu güzel bir ayar yaptır.. karbüratör ayarı ve buji değişimi.... ayrıca yağın değişimi bütün motorlarda 2000km dir ve mr, mc dede 2000 ama burada 1000 km de değiştirmenin daha güzel olacağından bahsediliyor!
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
1000 km de degiştirmek daha mantıklı ama sürekli kullan arkadaşlar için periyod 1500 olması daha makul gibi geliyor sonuçta yag bedava degil
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
MC ve MR'lerin ilk 1000 ve 2000 bakımlarından sonra yağ değişim periyodu; 2000 KM.de birdir. Lakin "Ben Motosikletimi seviyorum, kıyamam, her 1000 km.de yağını değiştiririm" diyorsanız; neden olmasın? Hava soğutmalı, pardon! Rüzgar soğutmalı motorların canıdır Yağ. İş tamamen duygusal:)
Motorlarımızın nerdeyse şu an da hepsi de rodaj aşamasında, bence biraz sabretmekte yarar var. Son süratıydı, çekişiydi vb. ilerki kilometrelerde daha performanslı olacağını göreceksiniz. Ufak tefek cari arızaları da dert etmemek gerekiyor. Çünkü, Mondial'ın servislerine verdiği önem nedeniyle, probleminiz kısa sürede halloluyor, bizzat da şahidim.
Kullanıma ilişkin yapmanız gereken; sınırları zorlamadan, makûl hızlarda motosikletinizi kullanmanız. Haaa! motor sıcak, yol düz... kısa süreli basın gaza. Devamlı aynı hız ve devirde de kullanmayın. Yokuş aşağı inerken bol bol kompresyona bindirin motorunuzu. Sekmanlar oluşan basınç nedeniyle daha iyi oturacak ve şekil alacaktır.
Hadi yolunuz açık olsun.
Seviyorum neteküm MC'yi:p
 
Katılım
20 Ocak 2009
Mesajlar
123
mr 150

yüksek devirde yakması normal çünkü bu gücü çıkarması için 9000 devir dakika çevirmesi gerekiyor.yani çok adım atmalı. ama tork ve ivmelenme yetersiz belkide ben torklu makinadan inince bana öyle gelmişte olabilir.enduro rüzgar olmasada çok rüzgar aldığından daha fazla harcaması gerekiyor.ama düşük devirden dolayı motor ölmüyor yağı kirletmiyor.ama zaten ben daha az yakar sıkıştırmam diyerek bu makineyi aldım ama yakması gerekenden fazla yakıyor.ben en fazla 2.8 yakmalı diye düşünüyordum.ortalama olarak yağ konusuna gelince ben 3000 km bir yağı değiştiriyordum yağ 15/50 mineraldi shell advence koyuyordum.1 lt 20 tl idi.bazen 4000 değiştiriyordum otalama 5 altı ayda bir.şimdi kullanım kitapçığı motoru yapan mühendis tarafından hazırlanır motorun gereksinimi neyse ona göre o özellikte yağ konur.ve yağı yıpratma zamanı verilir.bu zaman motordan motora değişir.mesela honda trasalpte 6000 km.dir.genelde küçük cc makinalarda 2.500_3000 dir.sen istersen 1000 km değiştir.yazar ama bunda her bin km bir değiştirilir yazıyor.:(yani değiştirmezsen yağ yalan olur diyor.2000 demiyor.her şey hesaba katılmalı iş yapılırken ben kanuni ile 2 yıl servise ne kadar gidip garanti süresi içinde periyodik bakım yaptırıyorum.ilk bakım dahil 800 km 30000 km arası 10 sefer mondialde 16 sefer:)dediğin gibi 3.1 3.8lt yakıt tüketimi en çok ve en az ortalaması zaten karbüratörü ayarlamasını bilirim. onun için servislerde saatlerce motorumu bekletemem:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------

Benim gibi bir kullanıcıdan daha önce bunlar yazılmış olsaydı ben bu değerlerle bu bakım sıklığı olan bir motora güvenip almazdım ama bastık bir kere yaş tahtaya.:) neyse kaynak işçiği berbat şase uydurmadan kaynatılmış boru aralarına tek taraflı kaynak atılmış.sadece görünen kısma arkadan kaynak atılmamış.ayrıca boruların birleşim yerlerine parça boru kıvrılıp desteklenmemiş.kullanılan boru kalınlığı 2 mm 3 mm olsaydı daha sağlam olurdu.birde mr 150 için konuşuyorum şase arkaya kadar uzatılmamış koltuk altında bırakılmış.birbirine desteklenmemiş.geçen gün ekso somunum düştü motor balıkçı takası gibi baktım somun düşmüş:)aldığımda tüm vidaları tek tek sıkmama rağmen düşmesi komik neyse çitf somun attım şimdi isterse gevşesin:))benim için motor ağrıza ve bakım istememesi daha önemli çünkü şaseyi söker kaynatırım komple sağlamlartırırım.ama motoru değiştirmek maliyetli değmez.yukarıda arkadaş uzun yolda sonra paso süpop ayarı yaptırdığını yazmış bu iyiye alamet değil çünkü uzuyan parça kalitesiz parça demektir.ben kanunide 25000 km motor fabrika ayarları değişmeden kullandım.taş gibi motoru vardı.bujiyide her 6000 de bakmama rağmen hiç bir olumsuzlukla karşılaşmadım.10000 km artık kendim uyuz olduğumdan değiştiriyordum.:)
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
248701_163761563686852_100001590297217_389220_6287877_n.jpg


255661_163761597020182_100001590297217_389221_2004437_n.jpg


254856_163761610353514_100001590297217_389222_4682942_n.jpg


253024_163761630353512_100001590297217_389223_2603455_n.jpg


253530_163761637020178_100001590297217_389224_4152230_n.jpg


255175_163761663686842_100001590297217_389225_5331543_n.jpg



photo.php



248694_163761690353506_100001590297217_389227_1574623_n.jpg



251226_163761707020171_100001590297217_389228_3876733_n.jpg



251116_163761733686835_100001590297217_389229_5011144_n.jpg



yol arkadaşımdan kareler


@ozanzumrur.... kardeşim sana bu motoru zorlamı satılar anlamadık birde mr topıgıne yassanız sıze zahmet farkındaysanız mc topigindesınız...
bırde madem kanunıden memnundunuz neden mondıal aldınız??????







 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
53

bu motorun bazı plastik aksamlarında kalitesizlik var muhakkak ama şunu unutmayın 2600 tl gibi bir rakama alınabiliyor ve ybr de cbf de 4000 tl olmasına rağmen süper kaliteli değiller her ikisininde kronik sorunları var.. cbf yağ yakıyor grenajından ses gelmeye başlıyor ybr de performanssız bir makine.. 150 mc yi ya da mr yi enduro bir motorla kıyaslamak ise bence mantıksız. hele de kanuni gibi çakma bir enduroyla..... enduro mantık olarak ağır devir şanzımana sahip olması gereken bir motor ve tabiki ağır devir olması şanzıman yağı ayrı olmayan motorsikletlerimizin yağ ömrünün uzaması demektir. burada 150 mc ile kıyaslanması gereken marka modeller:
CBF150, TVS Apache, Kanuni Puma ve Euro 3 standartlarındaki üstten eksantrik ve balansörlü bazı çin markalarının modelleri olabilir... ayrıca hiç birinin mondial kadar yaygın olmaması da diğerlerinin eksileridir! TVS de titreşim mevcuttur.. burada tek rakip kalıyor o da cbf150 ve oda mc den daha performanssız bir makina olmasıyla ve yüksek parça fiyatlarıyla bana göre eksileri daha fazla olan bir makine..

MC de 1700 km görmüş bir kullanıcı olarak tek kafama takılan nokta yukarıdaki fotoda da görünen ön maşaların üst noktalarıdır! bu noktalarda üstten sabitleme olmaması bana biraz garip geldi ve kaza anında boşa çıkacakmış gibi bir his uyandırıyor bende! yakıtla ilgili bir problemim yok.... isteyen karbüratörü vakumlu yapıp yakıtı azaltabilir ama performans kaybı yaşanacaktır...... uzman bir sürücü gaz kolu ile yakıtını kendi ayarlar ve orjinal karbüratörüyle 2.6 ya kadar düşürebilir....

:cat: kazasız ve mutlu sürüşler sevgili dostlar..
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------

[/COLOR]yukarıda arkadaş uzun yolda sonra paso süpop ayarı yaptırdığını yazmış bu iyiye alamet değil çünkü uzuyan parça kalitesiz parça demektir.


Biri benden mi bahsetti? Kardes, ben 5000km yi gecmis bulunuyorum. Bu süre zarfinda sadece iki kez subap ayari yaptirdim. Bu da tamamen kullanimdan kaynakli bir durumdu. Söyleki rodaj süresindeki bi motorla hic gözünün yasina bakmadan bastim. Servis'te zaten zorlamaktan olur dedi. 6000 bakimina gittigimde tekrardan ayarlatacagim subaplari yaz ayari yapacak servis. Cünkü ben hep uzun yol yapiyorum.
Son yapilan ayardan sonra iki kisi ve full kamp malzemelerim ile Aliagaya festivale gidip geldim. 300km den fazla yol yaptim. Subaplarda bi durum yok. Ama fabrikasyon ayari cok siki yapilmis bunuda bilin. Belkide bende olan bi durumdur, bisey diyemem.
Ayrica iki kisi motor gitmiyor denilmis. Ben iki kisi ve yüklü halimle uzun yolda 110u rahat gördüm. Eger MC MR iki kisi gitmiyorsa japon emsalleri tek kisi gitmiyor derler insana.
Yakit konusunda herkes gibi bende hem fikirim. 2,5lt yakar diye düsünüyordum.Ama 3,2lt den asagi yaktigini görmedim daha hic.
YAg konusuna gelince kitapta 2000kmde bir yag degisimi verilmis. Isteyen daha uzun ömürlü yag koysun devam etsin. isteyende 1000kmde bir degistirsin. Ben servis kitapciginda yazani uyguluyorum.
Suan garajimda 2011 YBR125 ESD var (arkadasa aldik), CBF150 zaten bizim motor grubunda var 3-4tane ki kullandigim ve bildigim bir motor. Hic biri MC'nin eline su dökemez. MC her viteste kafa kaldirirken, cekisi cok kuvvetli cünkü, digerleri bana göre gücsüz ve hantal. MC deki ceviklik hic birinde yok. Japonlarin malzeme kalitelerine lafim yok. Özellikle yeni YBR nin dengesi falan cok güzel.
Ama MC kesinlikle kullanimindan zevk veren bir motosiklet.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:57 ----------

p141902200511.jpg
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
biri benden mi bahsetti? Kardes, ben 5000km yi gecmis bulunuyorum. Bu süre zarfinda sadece iki kez subap ayari yaptirdim. Bu da tamamen kullanimdan kaynakli bir durumdu. Söyleki rodaj süresindeki bi motorla hic gözünün yasina bakmadan bastim. Servis'te zaten zorlamaktan olur dedi. 6000 bakimina gittigimde tekrardan ayarlatacagim subaplari yaz ayari yapacak servis. Cünkü ben hep uzun yol yapiyorum.
Son yapilan ayardan sonra iki kisi ve full kamp malzemelerim ile aliagaya festivale gidip geldim. 300km den fazla yol yaptim. Subaplarda bi durum yok. Ama fabrikasyon ayari cok siki yapilmis bunuda bilin. Belkide bende olan bi durumdur, bisey diyemem.
Ayrica iki kisi motor gitmiyor denilmis. Ben iki kisi ve yüklü halimle uzun yolda 110u rahat gördüm. Eger mc mr iki kisi gitmiyorsa japon emsalleri tek kisi gitmiyor derler insana.
Yakit konusunda herkes gibi bende hem fikirim. 2,5lt yakar diye düsünüyordum.ama 3,2lt den asagi yaktigini görmedim daha hic.
Yag konusuna gelince kitapta 2000kmde bir yag degisimi verilmis. ısteyen daha uzun ömürlü yag koysun devam etsin. Isteyende 1000kmde bir degistirsin. Ben servis kitapciginda yazani uyguluyorum.
Suan garajimda 2011 ybr125 esd var (arkadasa aldik), cbf150 zaten bizim motor grubunda var 3-4tane ki kullandigim ve bildigim bir motor. Hic biri mc'nin eline su dökemez. Mc her viteste kafa kaldirirken, cekisi cok kuvvetli cünkü, digerleri bana göre gücsüz ve hantal. Mc deki ceviklik hic birinde yok. Japonlarin malzeme kalitelerine lafim yok. özellikle yeni ybr nin dengesi falan cok güzel.
Ama mc kesinlikle kullanimindan zevk veren bir motosiklet.

[sıze=1]---------- mesaj ekleme zamanı: 01:00 ---------- ilk mesajı ekleme zamanı 00:57 ----------[/sıze]

[ımg]http://img860.imageshack.us/img860/9900/p141902200511.jpg[/ımg]
o kadar....
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
15 olan ön dişliyi 16 yaptım hala çok atik.
kanuni sahibi arkadaş abartmış ama öyle böyle değil. 8bin km ye geldim. bilip bilmeden, cin olmadan adam çarmasın insanlar. tavsiye versinler ama kesin budur demesinler.! yok iki kişi bayıyormuş. neyi bayıyor nerde bayıyor, ben iki kişi dişli değişimi olmasına rağmen 20dereceden fazla açıya sahip rampaları tıkanmadan çıkıyorum neden bahsediyor. çamur atmayın. kaç kez 3 litrenin altına indim ALLAH biliyor. ön teker sekmesinden ve ıslık sesinden başka kronik sorunu olmayan bir motor bence.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Benim gibi bir kullanıcıdan daha önce bunlar yazılmış olsaydı ben bu değerlerle bu bakım sıklığı olan bir motora güvenip almazdım ama bastık bir kere yaş tahtaya.:)

Bu konuda haksızsın, eksilerini defalarca yazdım buradan.
Ayrıca teknik özelliklerine göre çok sıkı gidiyor bu aletler.
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
Bir söz vardır ; "Başkalarını kötüleyerek, siz iyi olamazsınız" diye.
Onun içindir diyemem ki, "şu kötü, bu kötü"- Sahip olabildiğim benim için iyidir. Hele azıcık da elinizden iş geliyorsa; Deymeyin keyfine.
 
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
32
selam arkadaslar bana a2 ehliyetli arkadas lasım istanbul avcılar cıvarı yardımcı olabilcek biri varmı ??
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
benim motor nie gitmiyo arkadaşlar her geçengün sanki yavaşlıyo 165 cc 15 hp tmm alt devirler çok güçlü ama 7500 den sonra devir yapmıo motor çok yavaş kalkıyo 100 ü buluyo gerisi yok çok zor gidiyo:pale:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaslar, bugün arkadasin YBR125 EDS si ile +20km yol yaptim. MC ile karsilastirmasini yapayim. Dün de dedigim gibi dengesi cok iyi. Amortisörleri MC ye göre daha konforlu yani yumusak. Rahat bir sürüs sagliyor. Seleside ayni sekilde. Plastik kalitesi yani benzin deposunun kenarlarindaki plastik grenaj MCninkinden daha kötü. Niye o kadar yumusak ve ince plastik kullandiklarini anlamadim. Frenleride iyiydi. Ama arka frenin dozunu iyi ayarlamak gerekiyor yoksa cok cabuk kilitliyor. Cok abuk bir jikle sistemi var, kesinlikle hic begenmedim. Farlar calistirmayla birlikte sürekli yaniyor ve MC deki gibi bir ani sellektor yapma dügmesi (tirnak) yok. Vites göstergesi yok. Sadece bosta oldugunu gösteren (N) göstergesi var. 5.viteste 100km'de 8000devir gösteriyor. 100ün üstüne cikmasida biraz hayal gibi sanirim. Belki rodaj tamamlaninca hiz biraz artar.
7bin devirden sonra ayak pedlerinde titresim bir miktar hissediliyor. Ama düsük devirlerde MC ye göre daha az titriyor. Ama hic titresim yok degil. Az bi vibrasyon var. Motor calisirken MC deki gibi bi islik sesi YBR de de mevcut. Sanirim bolansörün cikarttigi bir ses bu. tüürrrrr seklide bi ses her iki motorda da mevcut. Ama bunu sorun edecek bisey yok.
Lastikleri MC ile ayni marka CST miydi neydi. Farkli profil fakat ayni ebat ve marka kullanilmis. Cok kötü ve tipsiz bir depo kapagi mevcut. MC ninkinin gözünü seveyim.
Simdi gelelim yol performansina. Kesinlikle gec hizlanan zayif bir motoru var. Bunlari zaten daha öncede fark etmistim ama bugün asfalta cikip araba sollamam gerekince daha iyi anladim. Özetle motor gitmiyor. iki kisi bindiginde yol cekilmez bir hal alir diye düsünüyorum. Sehir ici kullanimda MC ile kasislerde 3ile yavaslayip tekrar gaz actigimda cok güzel topluyor ama YBR ile kesinlikle vites kücültmek gerekiyor. 100km/hye cikartana kadar baya bi süre gecti. MC de öyle mi canim, bastin mi aninda 100km/h. Ön siparlik camida yolda giderken rüzgardan titriyor sanirim Yamaha gücsüz YBR motorunu kasayi hafif tutmakla gidermeye calismis (126kg).
4000TL + plaka fiyatiyla bana göre pahali bir alternatif. Yani YBR de öyle abartilacak bir motor degil. Ilerleyen zamanlarda degerlendirmelerime devam ederim. simdilik tespitlerim bunlar.

p1738300511.jpg
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
made ın chına yazısını ozellıkle cektıgınbellı yanı cınlıler topluyor motoru alıyor yamahada benım dıye satıyor
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
evet ybr direk çinli bi firmaya üretiliyor hondada cbf i sundiro honda isimli çindeki fabrikasında üretiyor yamahanın çinde fabrikası yok heraldeki fason üretim yaptırıyor baska markalara
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst