Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
10
bende de 2012 model var gecen karbirator değiştirdim biraz iyi oldu... iki kere yolda kaldım ama ufak şeylerle hallettim... yalnız tek sorunum çok yakıyor sizinki km kaç yakıyor karbirator değiştikten sonra ne kadar yakıyor hesap yapmadım ama eskiden 16-15 arası değişiyordu... Galiba sizde ankaradasınız dükkanınız motorsiklet tamiri üzerine mi öyleyse bundan sonra size getirelim tamir bakıma:)
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
340
bende de 2012 model var gecen karbirator değiştirdim biraz iyi oldu... iki kere yolda kaldım ama ufak şeylerle hallettim... yalnız tek sorunum çok yakıyor sizinki km kaç yakıyor karbirator değiştikten sonra ne kadar yakıyor hesap yapmadım ama eskiden 16-15 arası değişiyordu... Galiba sizde ankaradasınız dükkanınız motorsiklet tamiri üzerine mi öyleyse bundan sonra size getirelim tamir bakıma:)

Ankaradayım hocam ben ama memleketim Kastamonu. Oraya götürdüm motoru orda yapıp getirdim tekrardan. GÜvenmiyorum buradaki ustalara . Burada bir atölye alet vs. olsa gitmeme gerek kalmaz da mecburiyet işte. Ama kastamonuya yolun düşerse seve seve...

Bu arada benim motor 20 kuruştan aşağı yakmadı hiç hep 2 kişi bindiğimden olsa gerek. Değiştirdiğiniz karbütarör kaçlık motor içindi bende değiştirsem az yakar mı ? Her şeyi hallettik de bir şu yakıtı halledemedik :D
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
10
karbiratoru değiştirince yakıta bakmadım... karbiratorun kaçlık olduğunu da bilmiyorum tamirci taktı hocam:) yakıt sıkıntı oluyor ama otobusten trafikte takılı kalmaktansa diyerek biniyoruz
 
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
4
Merhaba arkadaşlar bende bu hafta aranıza yeni katıldım. Zn ve Znu arasındaki farkları belirtmek isterim zn modellerinde akü koltuk altı bagajında yer kaplıyordu znu da bu motorun içine konulmuş. zn modellerinde 3.5 litre depo varken znu modellerinde 5 litre depo var. Arkadaşım ve ben toplam 180 kg motora bindik ve arka tekerde sürtme gibi birşey olmadı zn de bu olay bol bol yaşanıyordu yani uzun lafın kısası zn modelindeki birçok hata znu modelinde giderilmiş fiyat farkıda buna yansıtılmış motor hakkındaki yorumum ise sürümü çok kolay tam bir acemi motoru ve çok keyifli iykide almışım herkeze öneririm...
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
merhaba arkadaşlar ben eski bir üyeyim 2010 senesinde forumdaki arkadaşlara çok yardımcı oldum hala sorunu olan var ise burdan yazabilir cevaplayabilirim. sayfa 407 den sonraki sayfalara bakarsanız motoru söküşüm parçalara ayırmam toplamam var iyi günler esen kalın
 
Katılım
10 Eyl 2012
Mesajlar
11
merhaba arkadaşlar ben eski bir üyeyim 2010 senesinde forumdaki arkadaşlara çok yardımcı oldum hala sorunu olan var ise burdan yazabilir cevaplayabilirim. sayfa 407 den sonraki sayfalara bakarsanız motoru söküşüm parçalara ayırmam toplamam var iyi günler esen kalın

2013 Model Asya nostaljim var. Motoru dikkatli kullanmama rağmen tıkırtı sesleri geliyor. Ön taraftan ve arka taraftan. Birde orta ayakcagı kapatıp gaz verdiğimde motor harekete geçene kadar baya bi gıcırdama sesi geliyor. Nasıl çözebilirim acaba bu sorunları ? Cidden can sıkıcı bi hal aldı. Parke taşlı yolda giderken takır tukur gidiyorum sanki lastiklerin havası fazla gibi. Nasıl ayarlayabilirim bunu ? Birde motor soğukken çalıştırdığımda rolantideyken gaz veriyor kendi kendine. Motor garantili ama servis konusu burada sıkıntı. Gitmek istemiyorum açıkcası çözebilidiğim kadarını kendi imkanımla yapmak istiyorum.
 
Son düzenleme:

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
bende 125 zn almayı düşünüyorum. sabahları motoru soğukken çalışmasında sıkıntı oluyor mu ? yağ yakma duman atma gibi sıkıntıları varmı ? kesin ve net olarak tek bi cümle yazarsanız çok sevinirim konuyuda bölmek istemiyorum.. iyi forumlar
 
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
4
Merhabalar arkadaşlar bugun plaka ve ruhsat işlerini hallettim toplam
126 lira axa sigortadan trafik sigortası yaptırdım (en ucuzu axa sigorta)
10 lira ek 1 forumuna türkiye şoforler odasına verdim
155,5 lira emniyete
12,5 lira plaka bastırma
5 lirada plaka montaj ücreti olarak verdim toplamda bana 309 liraya maal oldu

Motorda yaşadığım bazı sıkıntılar ise servisde oldu gerçekden motordan anlayan insan çok az arka frende bi problem oldu adam balata değişecek dedi daha yeni aldım motoru 10 km bile değil
en ufak hasarda değişmesi gerekiyo diyorlar gittim bisikletcide arka kampanayı yaptırdım ve arka fren artık tutuyor yukarda arkadaşım yazmış gıcırtı geliyo diye aynı sıkıntı bendede var gacır gucur ses gelıyo ozellıkle taşlı yollarda acaba amortisör den mı gelliyor yağlanmasımı lazım çözemedim ve lastikleri hiç iyi değil frene basıldıgında yavaş gitseniz bile ön lastik kayabiliyor ona çözüm olarak 35 liraya duntlop lastikler var öneririm. motoru sabah ilk çalıştırdıgımda ilginç sesler geliyor kendı kendıne gaz veriyo rolati değişiyo ama motor ısındıgında bu problem kalkıyo durur vaziyette stop edebliyo. Yakıt konusunda ise diğer znu lara nazaran biraz daha fazla yakıyor oda motor yeni oldugu için alışma süreci dediler umarım yakıt konusunda 1000 km yi geçince yüzüm güler. Dönüşlerdede gidon dizime çarpıyor iri biri iseniz motoru önermiyorum ama minyon tipliyseniz tam size göre bi motor. Onun Onun dışında motordan çok memnunum genelde arşçı ile biniyorum ayağımı yerden kesiyor çok rahat tüm insanların gözleri üzerinizde ve parçası çok ucuz cebinizi asla incitmez al bin derim fazla araştırma :)
 
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
4
Arkadaşlar bugun gıcırtının nerden geldiğini çözdüm marş pedalı orta sehpaya değiyor onu kontrol edin demirler birbirine sürtünce acayip gıcırdama yapıyor şimdi hiç bi problem kalmadı gıcırtı falan gitti marş pedalını kontrol edin yayı o kadar iyi değil marş pedalınız açık dursun gıcırtı büyük ihtimalle gidececktir
 
Katılım
10 Eyl 2012
Mesajlar
11
Arkadaşlar bugun gıcırtının nerden geldiğini çözdüm marş pedalı orta sehpaya değiyor onu kontrol edin demirler birbirine sürtünce acayip gıcırdama yapıyor şimdi hiç bi problem kalmadı gıcırtı falan gitti marş pedalını kontrol edin yayı o kadar iyi değil marş pedalınız açık dursun gıcırtı büyük ihtimalle gidececktir

Sabah kalkınca bakacam hocam oraya inşallah kesilir :)
Ama motorun altından gelen takur tukur seslere bi çözüm bulamadım
 
Katılım
27 Eki 2013
Mesajlar
4
Ben 0 aldım tek marşta çalışıyor yağ yakma gibi bi problemi yok dumanda atmıyor merak etme. ama zn lerde bu durum nasıldır bilmiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:45 ----------

Takur tukur gelen ses bence ön çamurluktan geliyor bendede vardı aynı problem tek yumrukta hallettim :D
 
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
3
Herkese merhabalar ben yeni uye oldum bende 1 ay icinde 1 yasinda znu 125 almayi dusunuyorum ama bazi arkadaslarimda asya al diyo halen arastirma yapmaktayim ne yapabilirim sizce
 
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
6
Arkadaslar bir ay once bende aldim zn planliyodum ama asya geldi cok memnunum dis parcalari ikinci el aldiimdan biraz eski onlari degisicem grenaj vs vs hiz yapmyi seviyorum ama buna zevk icin binilir sonucta ama gcen otobanda kendimi tutamayip 100 e kadar cikmayi basardim ama zincir gibi bi zımbırtı zorladigim icin bi parcayi kirmis onu degistirdim 80 lira tuttu rolantisini dusurdum artik sakin kullaniyorum bu arada motor 17000 km de
 
Katılım
5 Kas 2011
Mesajlar
92
Ne kadar çok ses takır tukur ses problemi yaşayan olmuş böyle. dolu dolu 13000km oldu bende sıkıntı yaşamadım.
 
Katılım
17 Eyl 2012
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar ben uzun süredir forumun üyesiyim bu konuyu sürekli takip ediyorum. Hatta yaklaşık 2 sene önce burada yazılanlar sayesinde sıfır znu aldım. Küçük biyerde yaşadığımız için ehliyet sorunu olmadan kullandım. Bu hafta A2 ehliyetimi alıyorum kısmetse ve vitesli motora geçiş yapıcam. Anlıyacağınız ilk göz ağrımı satıyorum. 5000 km ye yakın yol yaptım hala ilk günkü gibi pırıl pırıl. İlgilenen arkadaşlara duyrulur...
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
arkadaşlar izmir'de motorun tamirini bakımını kendi motoruymuş gibi yapacak var mı?
ben gaziemşirdekş mondial servisinden memnun kaldım ama yinede vakitleri olmadığı için herşeyi alelacele hallediyorlar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst