Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
@hllmr aralarındaki beygır farkı var hava sogutmayla uzun yol yapılmaz dıge bısı demedım ıkısıde 125 lık dıge kıyaslamada yapılmaz hyosung gt250r hava sogutmalı ıstedıgın yerede gıder ama kucuk ccden kastım beygırle alakalı ybr 125le zn 125 arasındaki tek fark su sogutmalı (ki ybr hava sogutmalıdır yanlısa sen dusme dıkkat et ) :) ve vıteslı olumusumu motorada kullanıcıyada yazık olur neyın ıspatındasın bu motorlar harıka super dıye bısı demek cok guc bıraz kulladıgımız motorların kapasıtesınden haberımız olsun teknık bılgıde lazım tabı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:30 ----------

Madem muhabbet bu kadar sardı bende bu hafta sonu maceramı anlatayım;

Pazar günü kardeşimle pendik'ten yola çıktık izmite gitmek için. Eski ankara yolunu kullandık. Tıngır mıngır gittik. Yarı yolu ben kullandım yarı yoldan sonra ona verdim. Toplamda gidiş 75 dönüş 75 olmak üzere 150km devirdik. Gidişte hiç poblem tekleme falan olmadı yol rahattı iki kişi gitmemize rağmen bi aksilikle karşılaşmadık. Ama dönüşte kardeşimi izmitten trene bindirdim tek döndüm yolda biraz bastım 80-90-100-110. İki kere yolda kaldım. Motor hemen şişti. Yavaş gideyim diyorum kamyonlar falan sıkıştırıyorlar. Hiç affetmiyorlar.
Tıpkı mtrsz hyt hocamın dediği gibi.
Gidişte iki kişi olmamıza rağmen motor hiç kasmadı. ortalama hızımız 60-70 idi.

Sözün kısası uzun yol için ideal olabilir motor ama malesef herşey düşündüğümüz gibi olmuyor. Zorda kalmazsanız kalkışmayın derim ben. Başınız ağrımasın. Ne olur ne olmaz. Otoyolun ortasında kalırsınız sonra kamyon ararsınız sizi merkeze atacak. :cat:

Bol keyifli sürüşler.

Ne kadarlık benzin harcadığımız yazmayı unutmuşum. gitmeden depoyu fullemiştim. bi 160 km yaptıktan sonra 15 liralık benzin aldım. yani 0,90 küsür liraya gelmiş oldu.
ben en uzun 200 km yol yaptım 100 tek gıdıs donuste artcıyla 100 km dondum ama dedıgın gıbı donus zorladı senınki cok ıyı yakmıs benımkı neden cok yakıyoo yaa :mrgreen: :mrgreen:
 
Son düzenleme:

tnr

Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
140
hala yanlış hesaplıyosunuz bi %25 koymanız lazım yakıtın üstüne
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar selamlar.

şuanki ekonomik sıkıntım sebebiyle 2000 bakımını kendim yapmak zorundayım.
şimdi size sorularım olacak.
bujimiz tam olarak nerde ve kendi değiştiren arkadaş varsa nasıl değiştirebilirim ve hangi marka model tavsiye edilir ?
ikinci olarak yağ değişimi ve hava filtresi değişimleri nasıl yapılır, filtre en ucuza nerden temin edilir.
ilgili arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
arkadaşlar selamlar.

şuanki ekonomik sıkıntım sebebiyle 2000 bakımını kendim yapmak zorundayım.
şimdi size sorularım olacak.
bujimiz tam olarak nerde ve kendi değiştiren arkadaş varsa nasıl değiştirebilirim ve hangi marka model tavsiye edilir ?
ikinci olarak yağ değişimi ve hava filtresi değişimleri nasıl yapılır, filtre en ucuza nerden temin edilir.
ilgili arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

evet kendin yapabilirsin aslında biraz zahmetli ama yapılır.

bujiye ulaşmak için koltuğu tamamiyle sökmen gerekir biraz aşağıda bi yerde ulaşması sorunlu. marka ngk taktırmıştım ben 2binde ama servis değişmesine gerek yok dediği halde değiştirdim.
yağ değişimi kolay. yağ haznesinin altında tahliye vidası var oradan boşaltıp yağ ölçüm bölümünden castrol 10-40 koyarsan tamamdır bu iş.
hava filtresi olayıda kolay sayılır. iki tane hava filtresi var. biri iç biride dış. iç muhtemelen iyi durumdadır. dış hava filtresini sökmek çok zahmetli. çok içte kalıyor. onu söküp hava tuttunmu yeterli.
servis yaparken izlemiştim. geçen hafta aynı işlemleri kendim yaptım. ilk defa yapacaksan ve nasıl yapıldığını hiç görmediysen çok uğraşırsın kerem söyleyim.
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
107
evet hava sogutmalı ve otomatik oluşu tek dezavantajı onun haricinde uzun yol dediginiz yolun uzunluguna ve verdiginiz molaya baglı ama biz gidiş geliş toplam(benim kmye göre degil) 350 km yol yaptık en küçük motor benimkiydi ve uyumlu bir şekilde gittik geldik hiçbir sıkıntı olmadı sadece sık sık benzinlige ugradık depo küçük oldugundan.onun haricinde zaten 60 70 kmde bir mola verip hem motoru hem kendimizi dinlendiriyorduk çokta gözünüzde büyütmeyin gezi yapıcaksanız sonuçta hıza gerek yok ortalama süratimiz 80km civarıydı yani büyük ccli motor sahibi arkadaşlar basıp gidebilirdi ama o zaman birlikte yola çıkmanın bir anlamı yoktu.önemli olan uyumlu bir şekilde ve dikkatli olarak yol almak.gezi fotografları forumda mevcut (istanbuldan yalovaya...)

valla hocam bende baktım resımlere helal olsun dedım :)
aranızda olmak ısterdım cok guzel bır gezı olmus.

Aslında denemek gerekır ancak cc ufak tam gaz gıtmeden sureklı artcı ıle gıdılebılır dıye dusunuyorum.
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
valla hocam bende baktım resımlere helal olsun dedım :)
aranızda olmak ısterdım cok guzel bır gezı olmus.

Aslında denemek gerekır ancak cc ufak tam gaz gıtmeden sureklı artcı ıle gıdılebılır dıye dusunuyorum.

Yav gidilir gidilmez diye bi şey yok ama 60-70 km hızla kamyoncular bile komplekse giriyo ben bu motoru geçerim diye sıkıştırmaya başlıyorlar. Asıl sorun bizim motorların teklemesi değil zaten trafikteki hayvanlar. Ben mecburen e-5'i kullanıyorum. 100-110 basıyorum 3. şeritte. bu hızla bile bu sorunları yaşıyorum. birde sen çanakkale yolunun 3/2'sinin 2 şeritli olduğunu düşün. neler yaşarsın hayal et. valla ben ettim seni o halde güldüm ne yalan söyleyim :queen:
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
arkadaşlar selamlar.

şuanki ekonomik sıkıntım sebebiyle 2000 bakımını kendim yapmak zorundayım.
şimdi size sorularım olacak.
bujimiz tam olarak nerde ve kendi değiştiren arkadaş varsa nasıl değiştirebilirim ve hangi marka model tavsiye edilir ?
ikinci olarak yağ değişimi ve hava filtresi değişimleri nasıl yapılır, filtre en ucuza nerden temin edilir.
ilgili arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

gel hava filitresini bujısını yagını alalım bızım bahcede halledelim bujı bende ngk var koltugu sok sag alt kosede bujı pıposunu goruceksın onu cıkar ama kırmadan dıkkatlı sonsa bujı anahtarını bujıye gecır sok ve cevır yenısınıde dıkkatlı tak kırmadan ustune tekrar bujı pıposunu yerlestır sonra motor kısmındakı sıyah kapagı sok orda turuncu ıkı tane vıdanın oldugu hava filitresini gorceksın onu degıstır daha sonra herseyı kapa ıkı ayak ustune al aktına egeıldıgın zaman yag tankının altında buyuk bı vıda goruceksın altına genıs bı kova koy onu sok yag ıyıce aksın bı 30 dk bekle ( motor sogukken ) daha sonra vıdayı tekrar kapa sıkıca ustundeki yag tıpasını ac yagı ekle fazla koydum dıge endıse etme altındaki yag tahlıye borusundan cıkar fazlası :rendeer:
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
107
Yav gidilir gidilmez diye bi şey yok ama 60-70 km hızla kamyoncular bile komplekse giriyo ben bu motoru geçerim diye sıkıştırmaya başlıyorlar. Asıl sorun bizim motorların teklemesi değil zaten trafikteki hayvanlar. Ben mecburen e-5'i kullanıyorum. 100-110 basıyorum 3. şeritte. bu hızla bile bu sorunları yaşıyorum. birde sen çanakkale yolunun 3/2'sinin 2 şeritli olduğunu düşün. neler yaşarsın hayal et. valla ben ettim seni o halde güldüm ne yalan söyleyim :queen:

valla hocam aklıma gırdı cıkmıyor bende dıyorum kendıme olmaz belkı dıye ancak beynım kabul etmıyor :)

kamyonlar ve otobusler bızlerın kabusu olmaktan cıkmadı cıkamadı.
Aslında bır arkadasın 150zc sı var onunlamı denesek dıyorum kıs gelmeden aslında gusel olurdu ama sanırım otobuse talım kalıcam en sonunda :(
 
Katılım
23 Eyl 2010
Mesajlar
1
Arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Bende 125 ZN almayı düşünüyorum fakat önce bi araştırayım dedim. Genelde şehir içinde kullanıcam ara ara E-5ten 20 dk uzunlukta yol giderim ara ara da köye giderim diye düşünüyorm. Ne gibi sorunlar çıkar ne gibi güzellikleri vardır. Bide motora gidip baktım baya büyük gibi gözüküyor yani scooterlardan baya büyük ama sürüşü fln zevkli midir memnuniyet açısından soruyorum. yorumlarınızı okuduktan snra c.tesi almaya gidicem lütfen bilgi verin. şimdiden teşekkür ediyorum
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Bende 125 ZN almayı düşünüyorum fakat önce bi araştırayım dedim. Genelde şehir içinde kullanıcam ara ara E-5ten 20 dk uzunlukta yol giderim ara ara da köye giderim diye düşünüyorm. Ne gibi sorunlar çıkar ne gibi güzellikleri vardır. Bide motora gidip baktım baya büyük gibi gözüküyor yani scooterlardan baya büyük ama sürüşü fln zevkli midir memnuniyet açısından soruyorum. yorumlarınızı okuduktan snra c.tesi almaya gidicem lütfen bilgi verin. şimdiden teşekkür ediyorum

Motor büyük değil aslında arkası uzun yapıldığı için öyle gözüne gelmiş olabilir ben gittim bindim üstüne gayet rahat ve hiç zorluk hissetmedim 18 yaşına gircem 3 4 ay sonra bende o zaman alıcam motoru parası kenarda yatıo :)
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar selamlar.

bugün bahsettiğim gibi 2000 km bakımını kendim yaptım :)

sizinle paylaşmak istiyorum.

castrol 10/40 scooter yağı : 20 tl
ngh 4549 cr7hsa buji 20 tl
ve hava filtresi 7 tl

öncelikle yağ vanasını açarak içindeki yağı boşaltmaya başladım. resmen simsiyah pekmez kıvamında yağ çıktı. 1500 km önce değişmişti.
sonra yağ süzülürken bujiyi bulup sökmeye çalıştım. bujiye ulaşmak için nerdeyse bütün motoru sökmem gerekti :)


http://img834.imageshack.us/img834/9257/fotoraf0003l.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/4272/fotoraf0004wz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1868/fotoraf0005wt.jpg

resimlerdede cıkan yağ ve motorun durumu görünüyor zaten.
sonra üzerindeki bujiyi söktüm ve orjinal bujiside ngk marka ve aynı modeldi.
sonra hava filtresi değişimi sırasında vidaları sökemediğim için çok zaman kaybettim ama sonunda onuda hallettim :)
yeni bujimide taktım, yağmı koydum çalıştırdım kontrol için.
çalıştı :)

sonra meraktan bujiyi tekrar söktüm. şimdi geliyorum soruma, buji 3/4 dk çalışmasına rağmen ucu hafif kahverengi oldu.
çıkarttığım buji zaten kapkara olmuştu.
bildiğim kadarıyla bujinin kararması yanlış hava benzin karışımı sonucu oluyor.
hava filtremde yeni, sizce bu kararmanın sebebi nedir arkadaşlar?
son olrak motoru topladım ve yaklaşık 4 saat vaktimi aldı bu işler.
cok keyifli vakit geçirdim :)

işlerim tamemn bittiğinde bi tur attıım sokakta, ilk aldığım günden cok daha atik ve güçlü bi performans sergiledi ufaklık :) şaşırttı beni yine.
 
Katılım
6 Ağu 2010
Mesajlar
23
hıc bısı olmaz mumkunse kar yagdıktan sonra ustundeki karları temızle kar suyu derınden erıyıp ıcıne gırerse paslanma yapar 3-4 gunde bırde mars bas motor kendıne gelsın sımdıki brandalar tas gıbı bugun drag star ıcın aldık 30 lıraya koca branda


:D zaten İstanbul da kar diye bir şey kalmadı artık :D yağmurlarda azalıyor gibi :eek: o zaman teşekkürler bilgi için :) Hem bugün ufaklığımıda aldım :D Pazartesi veye salı günü teslim alıcam inş. Sabırsızlanıyorum :)
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
arkadaşlar selamlar.

bugün bahsettiğim gibi 2000 km bakımını kendim yaptım :)

sizinle paylaşmak istiyorum.

castrol 10/40 scooter yağı : 20 tl
ngh 4549 cr7hsa buji 20 tl
ve hava filtresi 7 tl

öncelikle yağ vanasını açarak içindeki yağı boşaltmaya başladım. resmen simsiyah pekmez kıvamında yağ çıktı. 1500 km önce değişmişti.
sonra yağ süzülürken bujiyi bulup sökmeye çalıştım. bujiye ulaşmak için nerdeyse bütün motoru sökmem gerekti :)


http://img834.imageshack.us/img834/9257/fotoraf0003l.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/4272/fotoraf0004wz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1868/fotoraf0005wt.jpg

resimlerdede cıkan yağ ve motorun durumu görünüyor zaten.
sonra üzerindeki bujiyi söktüm ve orjinal bujiside ngk marka ve aynı modeldi.
sonra hava filtresi değişimi sırasında vidaları sökemediğim için çok zaman kaybettim ama sonunda onuda hallettim :)
yeni bujimide taktım, yağmı koydum çalıştırdım kontrol için.
çalıştı :)

sonra meraktan bujiyi tekrar söktüm. şimdi geliyorum soruma, buji 3/4 dk çalışmasına rağmen ucu hafif kahverengi oldu.
çıkarttığım buji zaten kapkara olmuştu.
bildiğim kadarıyla bujinin kararması yanlış hava benzin karışımı sonucu oluyor.
hava filtremde yeni, sizce bu kararmanın sebebi nedir arkadaşlar?
son olrak motoru topladım ve yaklaşık 4 saat vaktimi aldı bu işler.
cok keyifli vakit geçirdim :)

işlerim tamemn bittiğinde bi tur attıım sokakta, ilk aldığım günden cok daha atik ve güçlü bi performans sergiledi ufaklık :) şaşırttı beni yine.

valla kerem ne diyim helal olsun. resimleri görünce şok oldum. yanlış anlama ama bu kadarını beklemiyordum. :cherry:
inan serviste bile senin kadar bakmıyorlar motora. şöyle bi üstünkörün yağı doldur sağına soluna bak, uyduruk bir buji tak yallah.
tekrar tebrikler...
 
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
16
kadıköy fikirtepe den enes...

forumu dün akşamdan bu yana 300.sayfadan itibaren okudum..hayatımda 3 kere motor kullandım..hatta biraz motorlardan tırsıyorum bile diyebilirim..sırf bu kokrumun üstüne gitmek ve hayatıma biraz renk katar hevesiyle asya 125 zn alacağım..

bir vidayı sağdan sola çevirme konusnda bile yeteneksiz biri olarak,motor aldıktan sonra buradaki arkadaşlardan sık sık bilgi alabileceğimi düşünerek biraz rahatım diyebilirim :)

ctesi akşamı 2009 model 125 zn bir motoru 850 tl ye alacağım..sanırım vergi sigorta falan gibi masraflarla 1000 lirayı bulacak..tabi yanımda motordan anlayan arkadaşları götüreceğim yanımda...işssiz olduğum için uzun süre masraf ile uğraşak istemiyorum..bu yüzden de her şeyi burda sorarak müsait olan arkadaşların bilgilerinden faydalanmayı diliyorum...

keyifli sürüşler herkeze..
 
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
107
enesemere ve gunay arkadaslar hayırlısı olsun bol bol yol yapın kazasız belasız surusler


kerem bendede kocaman bır helal sana yahu ben acsam y aelımde kalırdı yada sınırlenıp sıpatıp atardım kenara.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst