Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
pek uzun yol sayılmaz ama kadıköyden pendike gidip geldim, ortalama 60 km yaptım gidiş geliş, motor hiç şişmedi sıkıntı yapmadı ama ciddi anlamda yorucu oluyor. rüzgarda çok savruluyor, hızı 60/65 km den sonra dengeyi korumak ve motoru yolda tutmak ciddi konsantrasyon ve fiziksel güç gerektiriyor.
ben 90 kilo olmama rağmen motorla 95 km hızı rahat geçiyorum, hatta artçıyla bile bu hıza sorunsuz ulaşabiliyor. sadece kontrol ve yolda tutmak zorlaşıyor motoru.
ben kadıköyden pendike gittim, 10 dk mola verdim ve geri döndüm.
gidiş 45 dk kadar artçıyla ve ortala 60 km hızın üzerinde , dönüş tek ve 60 km civarında hızla olmasına rağmen en ufak bi şişme zorlama yapmadı. ama tabi bi sersemlik oluyor insanda uzun süre kullanınca. yoruyor, gerek titreşim gerek yolda tutma çabası biraz yorucu oluyor.
yinede bvence alına bilecek en keyifli scooter tarzı motor zn dir.
asla pişman değilim :)
yüzünüzde sürekli bi gülümseme oluyor ister istemez :)
 
Katılım
8 Tem 2010
Mesajlar
7
uzun yol..

slm millet,bu şirin böcekle uzun yol yapan var mı :) bugün kısmetse kadıköyde bakmaya gidicem ve bir problem çıkmazsa sanırım alıcam temiz bişi,kadıköyde gösterebilecegim bi yer var mı yardımcı olur musunuz :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:27 ----------

yahu kimse bişiler yazmıyo bi selamımı alanda yok:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:53 ----------

o kadar online arkadaş var biri birşey yazmaz mı ya :silent:

Öncelikle selamlar, 30.08.2010 tarihli paylaştığım yazıdır,

Yazdıklarınızdan ve uzun araştırmalarım sonucu 08.07.2010 itibariyle siyah zn125 aldım.
Bugün itibariyle 730 km yapmış oldugum karaböcükten (çok sevdiğim kişinin tabiri) inanılmaz memnunum. Haftasonu bir cesaret tam koruma 85 kglik ben, tam koruma 55 kglik artçım ve karaböcük Erenkoy'den baslayıp, 1. köprüden Marmara Ereglisi, Galata, Erenköy'de son bulan uzun bir sefere çıktık (uzun diyorum malum rodajı henüz tamamlamadıgım için 60-70, arada 80 km hızla ) Seyehatimiz boyunca herhangi bir zorlanma, şişme olmadı motorda, tabii saat başı karaböcük ve biz dinlenip soluklandık.. ama kamyonlar ve dönüşte gidiş yönümüzden esen rüzgar oldukça sıkıntılı anlar yasattı bize karaböcükle maceralarımızı paylasmaya devam edicem
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
hoş bir mecara işte bende böyle küçükte olsa gezi yapmak istiyorum yanıma bi kaç böcük daha alıp tatlı tatlı vızıldayarak gezsek fena mı olur :) ben hala zn arıyorum kadıköydeki zn biraz sürtülmüş sagı solu alt grnajlar iyi degildi birde koltuk altı bagaj kiliti kırılmış direk açılıyo onun haricinde çok temizdi 2008 çıkışlı 4000km muayene vs full ama 1000tlden aşşa inmem diyo benimde içim ısınmadı çiziklerden vs ya sahibinden'de ilanlar var ama 1200 1300den aşşa degil sıfırda almak istemiyorum 2000 tlyi buluyor plaka vs napsam acep bir fikir verin a dostlar :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:22 ----------

zn ciler piyasada yok gibi:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:46 ----------

arkadaşlar 2007 model 2010 çıkışlı 1700 km de kırmızı ayşe fatma böcügü buldum koşaraktan bakmaya gidicem 1400 diyo 1350 yaparım en son dio 1300 e bırakır bence kask branda vs hediye etcem dio xenon takmış bide :) ne dersiniz
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
arkadaşlar 2007 model 2010 çıkışlı 1700 km de kırmızı ayşe fatma böcügü buldum koşaraktan bakmaya gidicem 1400 diyo 1350 yaparım en son dio 1300 e bırakır bence kask branda vs hediye etcem dio xenon takmış bide :) ne dersiniz

Bence avantajlı:) 1300' e vermezse alma teşekkür et, geri dön, git. Arkandan çağırcak gel gel tamam diye..:mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar benim kafama takılan bişey var.
bu michelin lastikler tubeles mi? alırken sormaya gerek var mı? bizimkiler tubeles dimi :)
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
arkadaşlar benim kafama takılan bişey var.
bu michelin lastikler tubeles mi? alırken sormaya gerek var mı? bizimkiler tubeles dimi :)

evet bizimkiler tubeles. valla kerem yanıltmış olmıyayım ama 3,5-10 scooter lastiktiklerinin hepsi tube diye biliyorum. standart olması lazım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:56 ----------

hoş bir mecara işte bende böyle küçükte olsa gezi yapmak istiyorum yanıma bi kaç böcük daha alıp tatlı tatlı vızıldayarak gezsek fena mı olur :) ben hala zn arıyorum kadıköydeki zn biraz sürtülmüş sagı solu alt grnajlar iyi degildi birde koltuk altı bagaj kiliti kırılmış direk açılıyo onun haricinde çok temizdi 2008 çıkışlı 4000km muayene vs full ama 1000tlden aşşa inmem diyo benimde içim ısınmadı çiziklerden vs ya sahibinden'de ilanlar var ama 1200 1300den aşşa degil sıfırda almak istemiyorum 2000 tlyi buluyor plaka vs napsam acep bir fikir verin a dostlar :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:22 ----------

zn ciler piyasada yok gibi:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:46 ----------

arkadaşlar 2007 model 2010 çıkışlı 1700 km de kırmızı ayşe fatma böcügü buldum koşaraktan bakmaya gidicem 1400 diyo 1350 yaparım en son dio 1300 e bırakır bence kask branda vs hediye etcem dio xenon takmış bide :) ne dersiniz

Şöyle söyliyeyim bende motorumu ikinci el aldım. 6. ayda. 1390km'de asya. üzerinde alarmı ile birlikte ve siyah istiyordum siyah denk geldi. sahibi 1400 demişti ben 1100 verdim 1200'e anlaşmıştık.

Bana biraz pahalı gibi geldi. Git motorun başına. Bak sağına soluna. İçine sinerse al. Sinmezse hiç zorlama.:cat:
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
arkadaşlar benim kafama takılan bişey var.
bu michelin lastikler tubeles mi? alırken sormaya gerek var mı? bizimkiler tubeles dimi :)

@kerem182 hocam daha öncede sordun hem ben hem @ertanos hocam cevap verdik, yine sormuşsun:)
3,5 - 10 Lastik tek tip Tubeless tır. Sadece scooter için üretilmiştir ve ön arka lastik büyüklüğü aynı olan küçük tip scooterlarda kullanılır. İçi rahat olsun yani farklı çeşir 3,5 -10 lastik bulunmaz. Tek tip Tubeless, Ön Arka aynı çifttir..:wiinkk:
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
arkadaşlar gittim kırmızı böcüge baktım çizigi bile yok tertemiz 2007 model 2010 şubat çıkışlı garantisi devam ediyor 1350ye el sıkıştık,mis gibiydi adam zaten motor ustasıymış gittik dükkanına baktım brandayla kapamış zaten bayramdada kullanmıyacakmış fazlada kullanmamış adam çok temiz bakıyormuş motora gittigimde zaten yagını degiştiriyordu cillop gibi parıldıyordu siperligi vs de var kısa far xenon var kaskınıda brandasınıda eşantiyon verdi yanında :cherry: kaporoyu verdim yarın notere gitcesss kavuşcam böcügüme e artık yarın öbürgün bi gezi düzenleris znciler olarak yaz bitmedennn şöle yeşillere dogru dalarız yeşili maviyi koklarız:cherry:
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
@kerem182 hocam daha öncede sordun hem ben hem @ertanos hocam cevap verdik, yine sormuşsun:)
3,5 - 10 Lastik tek tip Tubeless tır. Sadece scooter için üretilmiştir ve ön arka lastik büyüklüğü aynı olan küçük tip scooterlarda kullanılır. İçi rahat olsun yani farklı çeşir 3,5 -10 lastik bulunmaz. Tek tip Tubeless, Ön Arka aynı çifttir..:wiinkk:


kusura bakma hocam ya :) benim acemiliğim, daha çok yeniyim motor konusunda :)
özür dilerim gerçekten, yindede sabırlı cevabın için teşekkür ediyorum.
ben 3,50 /10 için hem iç lastikli hem tubeless iki ayrı model var sanıyordum. şimdi öğrendim ki bütün 3,50/10 lastikler bizimki gibi tubeles :)
çok teşekkür ederim ilgin için.

peki biz kendimiz değiştire bilirmiyiz acaba lastikleri :) çok zor olur mu?
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
kusura bakma hocam ya :) benim acemiliğim, daha çok yeniyim motor konusunda :)
özür dilerim gerçekten, yindede sabırlı cevabın için teşekkür ediyorum.
ben 3,50 /10 için hem iç lastikli hem tubeless iki ayrı model var sanıyordum. şimdi öğrendim ki bütün 3,50/10 lastikler bizimki gibi tubeles :)
çok teşekkür ederim ilgin için.

peki biz kendimiz değiştire bilirmiyiz acaba lastikleri :) çok zor olur mu?

Ne demek hocam hepimizin bilmediği konular var muhakkak ki:) Hocam bizim lastikleri kendimiz değiştirmemiz olasılığı olabilecek bişey bile değil:) Lastikleri bulunduğu yerden çıkartmak-özellikle arka lastiği-zaten bir olay!! Daha sonra üzerinde bulunan lastiğin havasını indirip janttan ayırmakta, yeni lastikleri üzerine geçirmek te çok zor. Aletle yapılan bir işlem. Bizim lastiklerin iç lastiği olmadığı için, lastikleri de aldığında görüceksin kenarları kancalı gibi şekilli ve giriş çıkışı normal bir araba yada motorsiklet lastiğine göre extra daha zor. Hatta lastik değiştirilirken izlersen, yapan kişide usta değilse bir seferde lastiği olması gereken gibi doğru bir şekilde yerleştiremicektir:) Yani lastik değişimini ancak ve ancak bir oto lastikçisi yada aldığın yer yapıyorsa veya servis yapabilir hocam.:)
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
yaww arkadaş benim işlerim hiç mi yolunda gitmez...sabah işe geç gelecektim arkadaşa söyledim bayrama girmeden noter satışını vs halledeyim diye 12 eylülde gezi var yetişeyim diyorum neyse sabah adamla gittik temiz kagıdı alıcaz vergi dairesinden kaydı gözükmüyormuş bilmem ne yok trafikten dosyası gelmeliymiş miş miş ne sinir oldum saat oldu zaten 10 ben görevi 8de almam gerek elemanı ekmişim ayıp olmuş zaten elim boş döndüm sinir oldum hayırlısıyla akşam 4 gibi gididez tekrar.ben işim hemen hallolsun isterim dayanamam kavuşmam lasım ayşe fatma böcügüme :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 ----------

birde pazar günü gezi var iznik'e uzun yol yapıcam yani:) ne gibi şeyler yapmam lazım hazırlık için motorun neresine baktırayım neler yapayım.arkadaşlar sizde buyrun teşrif edin
hoş bir gezi olsun
5 6 kişi garanti geliyor
 

tnr

Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
140
lastiklerin durumu iyi olsun, yağın eksik olmasın, bi de dip gaz yapmadan git, hiç bi sorun yaşamazsın. bu arada ehliyetin vardır umarım
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
yaww arkadaş benim işlerim hiç mi yolunda gitmez...sabah işe geç gelecektim arkadaşa söyledim bayrama girmeden noter satışını vs halledeyim diye 12 eylülde gezi var yetişeyim diyorum neyse sabah adamla gittik temiz kagıdı alıcaz vergi dairesinden kaydı gözükmüyormuş bilmem ne yok trafikten dosyası gelmeliymiş miş miş ne sinir oldum saat oldu zaten 10 ben görevi 8de almam gerek elemanı ekmişim ayıp olmuş zaten elim boş döndüm sinir oldum hayırlısıyla akşam 4 gibi gididez tekrar.ben işim hemen hallolsun isterim dayanamam kavuşmam lasım ayşe fatma böcügüme :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:29 ----------

birde pazar günü gezi var iznik'e uzun yol yapıcam yani:) ne gibi şeyler yapmam lazım hazırlık için motorun neresine baktırayım neler yapayım.arkadaşlar sizde buyrun teşrif edin
hoş bir gezi olsun
5 6 kişi garanti geliyor

Hayırlı olsun güle güle kullan. İçine sinmesi en önemlisi tabi.

Bu gezi olayında bence acele ediyorsun üstad. İznik mesafe olarak ne kadar bilmiyorum ama heralde en aşağı 80-100km gidiş var. belkide daha fazla. bi o kadarda geliş.

Şöyle motoruna biraz binseydin, onunla biraz vakit geçirseydin. Onu daha iyi tanırdın. Neler yapıp neler yapamıycağını bilirdin böylelikle. Yollarda rezil olmakta var bunu unutma. Tabi karamsar olmamak lazım. Hiç bir problem çıkmayabilirde.

O gün sandıklara sahip çıkma zamanı. Umarım "HAYIR"lısı olur. :cat:
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
436
Hayırlı olsun güle güle kullan. İçine sinmesi en önemlisi tabi.

Bu gezi olayında bence acele ediyorsun üstad. İznik mesafe olarak ne kadar bilmiyorum ama heralde en aşağı 80-100km gidiş var. belkide daha fazla. bi o kadarda geliş.

Şöyle motoruna biraz binseydin, onunla biraz vakit geçirseydin. Onu daha iyi tanırdın. Neler yapıp neler yapamıycağını bilirdin böylelikle. Yollarda rezil olmakta var bunu unutma. Tabi karamsar olmamak lazım. Hiç bir problem çıkmayabilirde.

O gün sandıklara sahip çıkma zamanı. Umarım "HAYIR"lısı olur. :cat:

ertanos sagol dostum beni düşündügün için,az buçuk scooter kullanmışlıgım var trafikte yinede motor konusunda acemiyim evet ama 3 senedir çok faal olarak araç kullanıyorum istanbul trafiginde özelliketaksimde o yüzden trafikte dikkatli olmanın önemini biliyorum(övünmüyorum ama wala istanbul trafiginde iyiyim),salı günü (dün yani) akşam 5te aldım ayşe fatma böcügümü gıcır gıcır iyi gidiyo şimdilik bir eksigi yok pazara kadar zaten hergün kullanıcam çabuk alışırım ben motora karşı acemiligi atarım ama tabiki tecrübe önemli:) hem uzun yolda daha rahat olur sıkışık trafikte kullanmak daha tehlikeli bence.
motorun şuan eksigi yok yagıda yeni degişti 1700km de frenler yada diger aksamlarda bi sorun yok şuan için hakkımıza hayırlısı güzel bir gezi olsun yani bu saatten sonra havalar soguyunca pek imkanımız olmaz kaçırmamak gerek diye düşünnüyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:11 ----------

HAYIR lısı olcak inşallah

tnr sende gelecek misin dostum:) bak ikiz gibi gideriz yolda kırmızı kırmızı güzel bir görüntü olur :cherry: bende bugün sirkeciye gidicem yan çanta siperlik lastik sprey vs alıcam:) ehliyete şuan gerek yok dermişim :cherry: bizim emniyetin kursunu bekliyorum daha hesaplı ve izin konusunda problem olmuyor:)
 
Katılım
10 Şub 2010
Mesajlar
330
selamlar.. arkadaşlar bayramınızı tebrik ederim.. allah hepimize bayram heyecanında ve mutlulugunda, kazasız belasız bir hayat yaşamayı nasib etsin...evli olanları ailesine ve çocuklarına bağışlasın..bekar olanları da sevgililerine :) ..

acizane bir ricam olacak forumumuza siyasi görüş ve fikirlerimizi yansıtmasak güzel olur düşüncesindeyim..çok güzel ve imrenilen bir forumumuz var buna emin olun..birbirimize yardımcı oluyoruz fikir alışverişi yapıyoruz..yeri geliyor gündelik yaşantımızdan bazı şeyleri birbirimizle paylaşıyoruz..bu aslında sanal da olsa birbirimize karşı duydugumuz yakınlıktandır.. ama şu var ki hepimiz aynı fikir ve düşüncede olmayabiliriz..bu yüzden bazı arkadaşlar gönül koyabilir..lütfen forumumuza siyasi vb. görüşlerimizi yansıtmayalım...

tekrar herkesin bayramını tebrik ederim..
 
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
31
herkese huzur ve mutluluk dolu bayram diliyorum..

motorsuz hayata "yetmez ama evet"diyerek katıldığımı belirtiyorum.. :D
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
selamlar.. arkadaşlar bayramınızı tebrik ederim.. allah hepimize bayram heyecanında ve mutlulugunda, kazasız belasız bir hayat yaşamayı nasib etsin...evli olanları ailesine ve çocuklarına bağışlasın..bekar olanları da sevgililerine :) ..

acizane bir ricam olacak forumumuza siyasi görüş ve fikirlerimizi yansıtmasak güzel olur düşüncesindeyim..çok güzel ve imrenilen bir forumumuz var buna emin olun..birbirimize yardımcı oluyoruz fikir alışverişi yapıyoruz..yeri geliyor gündelik yaşantımızdan bazı şeyleri birbirimizle paylaşıyoruz..bu aslında sanal da olsa birbirimize karşı duydugumuz yakınlıktandır.. ama şu var ki hepimiz aynı fikir ve düşüncede olmayabiliriz..bu yüzden bazı arkadaşlar gönül koyabilir..lütfen forumumuza siyasi vb. görüşlerimizi yansıtmayalım...

tekrar herkesin bayramını tebrik ederim..

Tabiki ibrahim hocam sonuna kadar katılıyorum sana. :cat:

İyi dileklerin için teşekkürler. Bende senin ve tüm arkadaşların başramını tebrik ederim.

elronds hocam hiç bir şey yazmıyorsun epeydir. gelişmeleri yazarsan iyi olur. motoru ne yaptın. yaraların iyileştimi ve diğer gelişmeler tabi.

kerem daha önce bahsetmiştinya unili buldum 35'e diye. bende bugün mont almak için kadıköye geçiyordum yol üzerindeki motorculara lastik fiyatlarını sordum. özen motorda 35 ve 40 lira olmak üzere 2 çeşit lastik buldum unilli. ama takmaya karışmıyorlar. sen oradanmı almıştın fiyatı?
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Ağu 2010
Mesajlar
107
değerli buyuklerım sevgılı kardeslerim hepınızın bayramı kutlu mutlu olsun aılenız ve sevdıklerınız ıle mutlu bayramlar:rendeer:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkeze İyi Bayramlar...


Arkadaşlar benim şuan motorum yok aslında alırım da şuan tam 18 yaşında değilim 5 ay sonra tam 18 olucam ve motoru o zmn almak istiyorum ruhsat ve plakayı üstüme almak için şimdi babamın üstüne alsam sonra bi daha git gel değiştir olcak gerek yok 5 ay daha bekleriz :) benim sormak istediğim arkadaşlar motoru parlatmak için hangi marka spreyler kullanıyorsunuz ve ne tür bez ile siliyorsunuz ismini ve fiatini söylermisiniz bir de site linki verirseniz sevinirim son olarakta motorun rengi konusunda kararsızım As 125 T alıcam Sarı, Siyah, Vişne Çürüğü bu 3 renk arasında kaldım sizce hangisini alsam :)

Herkeze İyi Bayramlar...:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst