Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
serkan, benim kayışı değiştirmem gerek fakat kapağı açamıyorum. 2 tane vide sıkışmış. ne yaptıysam açamadım. varmı sıkışmış vidaları açma yolu?

kolay tabikide var yolu 8 lik saplama viadalardan bahsediyorsun dimi somuna 8lik anahtarı tak sonra genelde kırmızı oluyor tutma sapı oraya çekiçle 2-3 kere vur arkasından yani çivi çakar gibi sonra çevire çevire açabilirsin sıcaktan oksitlenme yapıyor bir daha takmadan önce sıvı gresler var onlardan al sık biraz öyle tak sorun yaşamazsın :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:12 ----------

motor soğukken çalışmakta güçlük çeker ama çalıştıktan sonra çalışır baya sonra parket biraz bekle gene çalışmaz sorunu EMME MANİFOLTU kesin çözüm değiştirmek maksimum 10 tl manifolt kazık yeme kendinde değiştirebilirsin unutma kerem arkadaşımıza bahsettim değiştirdi :)
 
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
17
evet arkadaşlar uzun zaman oldu foruma girmeyeli. Fakat, fırsat buldukça sizi okuyor ve takip etmeye çalışıyordum. yeri geldi arkadaşlarımızın küçük çaplı seyahatleri anlatıldı, yeri geldi küçük kazalar anlatıldı ve atlatıldı, hatta yeri geldi seçim zamanları referandumla ilgili politik olaylar konuşuldu.. ama hepsini okumak ayrı bi keyifdi doğrusu. Biz 125 Zn ve As 125 t kullanıcılarının tek bir çatı altında bu dialogları kurması çok sevindirici ve heyecan uyandırıcı doğrusu.. lafı fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum;

Yıllardan beri okul, iş hayatı, maddi, manevi sebepler derken uzatıp da uzattığım şu yolculuğa artık bu sene başlamaya karar verdim. ilk başlarda otostopla denemeyi düşündüğüm bu yolcuğu, 22 Mayıs - 22 temmuz arası 125 Zn ile yapmaya karar verdim. ve şu 6 aydır resmen bu seyahat için değim yerindeyse yanıp tutuşuyorum.. sürekli haritada rota çiziyiorum, gidecek olduğum yerleri işaretliyorum.. İzmir'den başlayıp Ağrı (Doğubayazıt)'da noktalanacak bu uzun yolculuk için yaklaşık 45 günümü gerekirse 2 ayımı feda etmeme sayılı zamanlar kaldı. altta'da gördüğünüz üzere güzergah kısmen bu şekilde belirlenmişdir.

roadi.jpg


yapacağım yolculuk dediğim gibi 45 gün veya 2 ay ortası bir süre sürecekdir. dönüş Tatvan'dan yapılacak Motorumla değil, Trene yükleyip öyle geri döneceğim.. 45 gün sürmesinin sebebi ise hergün 60-70 Km'de bir tarihi ve turistik özellikle arkeolojik yerlerde vereceğim kamplar olacakdır.. kısa süreli seyahatlerin sebebi ise motorum ve benim yorulmamam, şişmemem gerektiği.. her 1000 Km'de bir bulunduğum yerde iyi bir bakım yaptırmam gerektiğini düşünüyorum. ortalama 3000 km civarı bir yol kat edeceğim otoban veya benzeri bir yol gerektiğince kullanmak istemiyorum daha once keşfedilmemiş köy, kasaba gibi yerlerden rotama ulaşmayı düşünüyorum bu sebeple 3500 km'yi gözden çıkarmış bulunmaktayım. muhtemelen yakıt için harcayacak olduğum para 400 lira civarı. 500ü geçmeyeceğini tahmin ediyorum.. 4-5 gün'de bir 20 -25 lirayı geçmeyen küçük pansiyon tarzı yerlerde, diğer günlerde ise çadırımda konaklamayı düşünüyorum.. yakıt harici +1000 -1250 lira ile yola çıkacağım sanırım.. bu gezimin amacı, öncelikle, Özgürlüğümü doyasıya ve yalnız yaşamam, diğeri ise eski uygarlıkları yakından hissetmem ve en son ise, güneydoğu anadolu'nun gerçek yüzünü görmek istemem ( ki bu yüzden otobanları kullanmak yerine köyleri kullanmayı tercih ediyorum)

Bu yolculuk için iş yerimden istifa mektubumu bile hazırladım. kimileri Manyaksın sen, kimileri paran yetmez yapamazsın, kimileri doğu tehlikleidir, Kimileri yollar tehlikelidir, kimileri o motorla gidilmez diyor.. ama kimin ne dediği umrumda değil.. bu yolculuk Allahım nasip ederse ucunda ölüm olsa dahi yapılacakdır! çünkü yapmazsam inanın gözüp açık gidecek..!

Sizden isteğim bu konu hakkında fikirlernizi paylaşmanız ve motorla ilgili dikkat etmem gereken unsurları söylmeniz..



.
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
motorcuya ihtiyacın yok dostum en yakın lastikçiye git arka varyatörü sök kayış al 17 lokma ile söktür kayış alırkende ön varyatör bilyesi al onlarıda değiştir manayla 5 tl felan 6 tane bilye kayışta 15 tl felan lastikçiyede bi sigara alsan tamamdır :) motorcu 50 lira ister birde onun ayağına götürceksin yapcak yoksa 50 tl de dışarı çıkma parası ister pazarlıkla 100 tl yerine 75 e yaptırırsın başıma geldi. kendin yap 25 lira 50 tlye benzin koy gazla :):)

halletim dedıgın gıı saolasın:rendeer:
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378
evet arkadaşlar uzun zaman oldu foruma girmeyeli. Fakat, fırsat buldukça sizi okuyor ve takip etmeye çalışıyordum. yeri geldi arkadaşlarımızın küçük çaplı seyahatleri anlatıldı, yeri geldi küçük kazalar anlatıldı ve atlatıldı, hatta yeri geldi seçim zamanları referandumla ilgili politik olaylar konuşuldu.. ama hepsini okumak ayrı bi keyifdi doğrusu. Biz 125 Zn ve As 125 t kullanıcılarının tek bir çatı altında bu dialogları kurması çok sevindirici ve heyecan uyandırıcı doğrusu.. lafı fazla uzatmadan konuya geçmek istiyorum;

Yıllardan beri okul, iş hayatı, maddi, manevi sebepler derken uzatıp da uzattığım şu yolculuğa artık bu sene başlamaya karar verdim. ilk başlarda otostopla denemeyi düşündüğüm bu yolcuğu, 22 Mayıs - 22 temmuz arası 125 Zn ile yapmaya karar verdim. ve şu 6 aydır resmen bu seyahat için değim yerindeyse yanıp tutuşuyorum.. sürekli haritada rota çiziyiorum, gidecek olduğum yerleri işaretliyorum.. İzmir'den başlayıp Ağrı (Doğubayazıt)'da noktalanacak bu uzun yolculuk için yaklaşık 45 günümü gerekirse 2 ayımı feda etmeme sayılı zamanlar kaldı. altta'da gördüğünüz üzere güzergah kısmen bu şekilde belirlenmişdir.

roadi.jpg


yapacağım yolculuk dediğim gibi 45 gün veya 2 ay ortası bir süre sürecekdir. dönüş Tatvan'dan yapılacak Motorumla değil, Trene yükleyip öyle geri döneceğim.. 45 gün sürmesinin sebebi ise hergün 60-70 Km'de bir tarihi ve turistik özellikle arkeolojik yerlerde vereceğim kamplar olacakdır.. kısa süreli seyahatlerin sebebi ise motorum ve benim yorulmamam, şişmemem gerektiği.. her 1000 Km'de bir bulunduğum yerde iyi bir bakım yaptırmam gerektiğini düşünüyorum. ortalama 3000 km civarı bir yol kat edeceğim otoban veya benzeri bir yol gerektiğince kullanmak istemiyorum daha once keşfedilmemiş köy, kasaba gibi yerlerden rotama ulaşmayı düşünüyorum bu sebeple 3500 km'yi gözden çıkarmış bulunmaktayım. muhtemelen yakıt için harcayacak olduğum para 400 lira civarı. 500ü geçmeyeceğini tahmin ediyorum.. 4-5 gün'de bir 20 -25 lirayı geçmeyen küçük pansiyon tarzı yerlerde, diğer günlerde ise çadırımda konaklamayı düşünüyorum.. yakıt harici +1000 -1250 lira ile yola çıkacağım sanırım.. bu gezimin amacı, öncelikle, Özgürlüğümü doyasıya ve yalnız yaşamam, diğeri ise eski uygarlıkları yakından hissetmem ve en son ise, güneydoğu anadolu'nun gerçek yüzünü görmek istemem ( ki bu yüzden otobanları kullanmak yerine köyleri kullanmayı tercih ediyorum)

Bu yolculuk için iş yerimden istifa mektubumu bile hazırladım. kimileri Manyaksın sen, kimileri paran yetmez yapamazsın, kimileri doğu tehlikleidir, Kimileri yollar tehlikelidir, kimileri o motorla gidilmez diyor.. ama kimin ne dediği umrumda değil.. bu yolculuk Allahım nasip ederse ucunda ölüm olsa dahi yapılacakdır! çünkü yapmazsam inanın gözüp açık gidecek..!

Sizden isteğim bu konu hakkında fikirlernizi paylaşmanız ve motorla ilgili dikkat etmem gereken unsurları söylmeniz..



.

hocam valla ne diyim ben kendime deli derdim:) benden daha delisi de varmış demekki diyorum:mrgreen:
 
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
merhaba arkadaşlar uzun süre scoter arastırması yaptıktan sonra en son kararımı 125 zn den yana kıldım. Pazartesi siyah bi zn var sahibindende 4500 km ucuza satılmakta satıcısı hiç bir sorunu olmadıgını iddaa etsede biraz kıllanmıs durumdayım acıkcası, motor İstanbul-Eyupteymıs bende az cok motordan anlayan bı ınsanım ama motoru kontrol sırasında bana yardım edebılcek bı arkadas var mı dıye sorucaktım?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@ilter hocam valla kafana koyduysan yap derim çok zevkli bir yolculuk olucaktır bol bol fotoğraf çekersin ve forumda çok tutacağınada inanıyorum konunun :) yarım bir Türkiye turu olucak gibi :) gideceğin yerlerin servislerinin numaralarını kayıt etsen iyi olur olası bir aksiliğe karşı valla ne diyim yapılmıycak bir yol değil neden çünkü uzun süreli bir gezi olucak 60 80 km hızla gidicem diyorsun ara sıra 100 110 basarsın ki bizim motorlarda 90 km e eşittir bu sık sık mola vericeğin içinde motorun hava soğutmalı olması sorun çıkartmaz diye düşünüyorum motorun şişme yapıcağınıda sanmam kazasız belasız gidip gelirsin inş. yolun açık olsun :) bu arada bu trafik sigortasımı herneyse seneden seneye mi yatırılıyor ücreti ne kadar bilgi verebilirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2005
Mesajlar
37
İlter kardeşim ,
Böyle bir yolculuğu hayal etmek bile bence çok büyük bir şeydir .. ki siz planınızı yapmış , olayı kesinleştirmişsiniz .Tebrik ederim böyle bir cesaret için:cat: , işin açıkçası kıskanmıyor da değilim ,ki bende Zn'mle hep İstanbuldan Sinopa gitmek istemiş bir türlü gerçekleştirememişimdir ..:farao: Umarım yolculukta her şey istediğiniz gibi gider , eminim ki çok eğlenceli ve unutulmayacak bir tecrübe olucak .. Bol şans şimdiden ,yolunuz açık olsun ..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Trafik sigortası seneden seneyemi yatırılıyor arkadaşlar ve ücreti nedir ?
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
evet arkadaşım seneden seneye yatıyor, sigortayı yaptırdığın acentaya göre fiyatı 3-5 değişiyor ama ortalama 120TL. civarı..

yok üstad o kadar tutmuyor. o kadar olanda var tabi ama ben haziranda ergo isviçre'den 55 liraya yaptım. 55-120 arası diyelim. :cherry:
 
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
merhaba arkadaşlar uzun süre scoter arastırması yaptıktan sonra en son kararımı 125 zn den yana kıldım. Pazartesi siyah bi zn var sahibindende 4500 km ucuza satılmakta satıcısı hiç bir sorunu olmadıgını iddaa etsede biraz kıllanmıs durumdayım acıkcası, motor İstanbul-Eyupteymıs bende az cok motordan anlayan bı ınsanım ama motoru kontrol sırasında bana yardım edebılcek bı arkadas var mı dıye sorucaktım?

dıye bı mesajım vardı ama cevap yazan olmamıs, en azından ozellıkle motorun nelerını kontrol etmelıyım sızce fıkır verebılırsenız sevinirim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dıye bı mesajım vardı ama cevap yazan olmamıs, en azından ozellıkle motorun nelerını kontrol etmelıyım sızce fıkır verebılırsenız sevinirim.

Valla bu gibi durumlarda en mantıklısı bi ustaya gidip motorun neyi var neyi yok baktırılmalı diye düşünüyorum trafik sigortası hakkında bilgiler için sağolun arkadaşlar.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
87
dıye bı mesajım vardı ama cevap yazan olmamıs, en azından ozellıkle motorun nelerını kontrol etmelıyım sızce fıkır verebılırsenız sevinirim.

tanıdığın bir motorcuya götür hiç tanıdığın yoksa arkadaşının tanıdığı motorcuya götür onuda bilmiyorsan sahibiyle beraber yetkili servise git bakımlarını öğren iyi geceler
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
454
merhaba arkadaşlar uzun süre scoter arastırması yaptıktan sonra en son kararımı 125 zn den yana kıldım. Pazartesi siyah bi zn var sahibindende 4500 km ucuza satılmakta satıcısı hiç bir sorunu olmadıgını iddaa etsede biraz kıllanmıs durumdayım acıkcası, motor İstanbul-Eyupteymıs bende az cok motordan anlayan bı ınsanım ama motoru kontrol sırasında bana yardım edebılcek bı arkadas var mı dıye sorucaktım?

dediğin ilana baktım meraktan. gidip görmek lazım tabi. ve en nihayetinde bi motorcuya göstermek lazım. motorun sesinden bile anlar usta. fiyatı çok iyi.
benim motor 6000'e dayandı. yakarım motoru yinede o fiyata vermem. :cherry:

içine sinerse al sinmezse sakın alma. paran olduktan sonra bütün zn'ler senin :cat:
 
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
dediğin ilana baktım meraktan. gidip görmek lazım tabi. ve en nihayetinde bi motorcuya göstermek lazım. motorun sesinden bile anlar usta. fiyatı çok iyi.
benim motor 6000'e dayandı. yakarım motoru yinede o fiyata vermem. :cherry:

içine sinerse al sinmezse sakın alma. paran olduktan sonra bütün zn'ler senin :cat:

sahıbıyle yuzyuze konustum motosiklet motorcuda duruyo ve motorcuda bayram tatılı nedenıyle kapamıs yarın gıdıp bakıcam ıcıme sınerse alıcam ama konusma tarzından bıraz kıllandım. Cunku hıc bır sorunu cıkmadıgını en ufak bı sorun yasamadıgını soyluyor motorla belkı ılerde aku gerekı uzun suredır kullanmıyorum dıyo bı sene boyunca motorda hıc mı bır sorun cıkmaz hıc mı teklemez anlamadım o kadar temız bı motor ıcınde dırek o fıyata wermek bıraz dusundurucu oldu bide.
O acıdan km ıle mı oynadılar fılan acaba dıye merak edıyorum bıraz, motoru baska bı motorcuya gosterme ımkanım olmayacak buyuk ıhtımalle, iyi kotu anlıyorum motordan ama yarın motora bakınca bellı olcak sanırım tam olarak sızınle paylasırım yıne yarın olanları.
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
arkadaşlar selam,

castrol scooter dan başka ne tavsiye edersiniz yağ için?
1300 km oldu yağ değiştireli, yine değiştirmeyi düşünüyorum 1500 gibi.
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
378

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst