Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
200 kaat kardayız yanii hatta ben 9 taksit aldım vade farkına rağmen daha ucuza geliyo toplam 1730 oldu :)

Bu arada Gedizler halletmiş benim ZeytiN'i benzin hortumu sıkısıyomus dediler. Aksam alcam :)

Sisfarını sordum servise. bizim aletlerin elektrik tesisatı güçsüz olduğu için iyi olmaz dediler . Aküden ziyade sisfarları cok akım çekeceğinden kısadevre yapma yada kabloların yanması sözkonusu olabilirmiş. Alarm içinse takılabilir ama otomatik çalıştırma fonksiyonunu bağlatma dediler. Sadece darbe özelliği aktif olsun dediler. bilginize.
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
siyahus' Alıntı:
200 kaat kardayız yanii hatta ben 9 taksit aldım vade farkına rağmen daha ucuza geliyo toplam 1730 oldu :)

Bu arada Gedizler halletmiş benim ZeytiN'i benzin hortumu sıkısıyomus dediler. Aksam alcam :)

Sisfarını sordum servise. bizim aletlerin elektrik tesisatı güçsüz olduğu için iyi olmaz dediler . Aküden ziyade sisfarları cok akım çekeceğinden kısadevre yapma yada kabloların yanması sözkonusu olabilirmiş. Alarm içinse takılabilir ama otomatik çalıştırma fonksiyonunu bağlatma dediler. Sadece darbe özelliği aktif olsun dediler. bilginize.

Siyahus,

Geçmiş olsun. Gedizler hakkındaki senin fikirlerin nedir ? Ben daha önce yazmıştım.
Bu arada sis farı olayı için aynı şeyleri birkaç kez bende duydum. Ve alarm'ı aynen dediğin gibi bağlattım. 1 ay oldu herhangi bir sorun yok. Bence son derece güvenli ve güvende hissettirio. Tavsiye ederim.

ii gunner.
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
18
arkadaşlar benim km 2000 i buldu ve bu kilometreyi levent- gebze - tuzla üçgeninde yaptım, günlük 200 km i geçtiğim oldu hiç bir zorrlanma hissetmedim. Uzun yol yapacak arkadaşlar kendilerine güveniyorsa korkmadan çıksınlar. Sakınan göze çöp batar misali korkmayın derim ben.

@scud
virajlardan bu kadar korkulacak birşey yok diye düşünüyorum o kadar da kötü değil. Bir racing gibi viraj almasını beklememk lazım. Bu sitede var mı bilmem (www.motordelisi.com adlı sitede var "delilere ders") motorsiklet sürme hakkında püf noktaları anlatan bölümleri okumanı tavsiye ederim, ben geçen yıl ilk motorumu aldığımda çok faydasını gördüm.

işlerimin yoğunluğu sebebi ile çoğu zaman girip elimden geldiği kadar yorumları okuyabiliyorum, akşamlarıda kızkardeşimde misafir kaldığım için nete giremiyorum. Diyeceğim şu ki yazamasamda beni yok saymayın

teşekkürler
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
2000zx6r' Alıntı:
arkadaşlar benim km 2000 i buldu ve bu kilometreyi levent- gebze - tuzla üçgeninde yaptım, günlük 200 km i geçtiğim oldu hiç bir zorrlanma hissetmedim. Uzun yol yapacak arkadaşlar kendilerine güveniyorsa korkmadan çıksınlar. Sakınan göze çöp batar misali korkmayın derim ben.

@scud
virajlardan bu kadar korkulacak birşey yok diye düşünüyorum o kadar da kötü değil. Bir racing gibi viraj almasını beklememk lazım. Bu sitede var mı bilmem (www.motordelisi.com adlı sitede var "delilere ders") motorsiklet sürme hakkında püf noktaları anlatan bölümleri okumanı tavsiye ederim, ben geçen yıl ilk motorumu aldığımda çok faydasını gördüm.

işlerimin yoğunluğu sebebi ile çoğu zaman girip elimden geldiği kadar yorumları okuyabiliyorum, akşamlarıda kızkardeşimde misafir kaldığım için nete giremiyorum. Diyeceğim şu ki yazamasamda beni yok saymayın

teşekkürler


Hemen dikkatele notumu aldım. Sağol. Pirpirikli adamım ne yapayım. Şimdide kafayı çok savruluyora taktım. Zamanla tecrübe kazandıkça herhalde bütün bunların üstesinden geleceğim. Sen yinede kendini özlettirme. :wiinkk:
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
18
@ scud
kesinlikle zamanla tecrübe kazanılıyor, ben hiç kaydırmadım şimdiye kadar ve bazen gaza gelip virajlara yattığım bile oldu. Virajlardaki püf nokta virajda fren yapmamaktır, viraja girmeden sürati ayarlayıp gazla birlikte viraja girmek gerekli ve viraj sonuna doğru gazı arttırmak gerekir, zaten ders bölümlerini okursan detaylı birşekilde anlatıyor ve denediğinde virajları daha rahat aldığını göreceksin.

Önceki motorum racing di (kawasaki zx6r 2000 model) ve onda arka freni kayması yüzünden hiç sıkamazdım, yada ben acemilikten kaydıruyordum fakat 125 zn de daha güvenle sıkıyorum ve çok iyi durduğunu düşünüyorum

Birde bir arkadaşın fren diski yamulmuştu, bunun üzerine düşündüm malum çin malı dedim. İşimden ötürü sanayinin içindeyim ve bursa sanayisinde yaptıramayacağım parça yok diyebilirim. Şimdi istanbuldayım ve buranın sanayisini de tanımaya başladım, şunu diyeceğim ; ben böyle parçaları daha kaliteli yaptırabilirim, aynı sorun başka arkadaşlarında başına gelirse böyle bir alternatif sunabilirim, kendim için yapmayı düşünüyorum. Bakalım ne tip sorunlar çıkacak karşımıza kullandıkça, belki onlarada alternatif sunabilirim

saygılarımla
 
Katılım
29 Nis 2005
Mesajlar
233
@2000zx6r
Agzina salik bi geldin pir geldin. Desteklerinin ve tecrübelerinin devamını bekliyoruz.
İnsallah bu yaz boyunca, hafta sonları kaçabildiğim uzaklıkta yerlere kaçmak istiyorum motorumla. Hayırlısı.
Herkeze iyi günler
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
Selamlar Arkadaşlar,

Beta aşamasında olan web sitemize Siyahus'un önerisi üzerine teknik sorunlar veritabanı nı ekledim. Bununla beraber bilgilerimizi güncelleyebileceğimiz, ZN'lerimizn fotoğraflarını ekleyebileceğimiz ve üyeliklerin iptal edilebileceği küçük bir kontrol paneli yaptım.

Tasarım hala çok sade. Anca site gelişene-dek bir müddet idare edecektir. Sitenin gelişimi için önerilerinizin devamını bekliyorum. Sitede herhangi bir problemle karşılaşırsanız lütfen bana hatayı yollayın. ::pcgum::

http://www.easyasnet.com/zeytin/www/

ii gunner.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
@darkform
baya çalışıyorsun bugünlerde. Bu arada uyarmamışsın kayıt yaptırmamışım :cyclopsan Hemen tamamladım tabii. :)


Site cidden çok güzel olmuş. Helal olsun derim. Ancak bu kadar olur bir motor-fan sitesi.
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
Dergi ve site hakk.

siyahus' Alıntı:
MotorON dergisinin haziran sayısında scooter ekinde 125 Zn varmış ayrıntısını bilmiyorum. Alıp bi bakacam ne yazmışlar.

http://www.motor-on.com/


Siyahus, Dergiyi aldıktan sonra bi scan alabilirsen site üzerinden üyelere de sunabiliriz. Bende birazdan çıkıp bakıcam gerçi dergiye.


@scud
Saol kardeşim. daha baya bişiler yapıcaz o siteye işallah zamanla

ii gunner.
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
215
Darkform, ZN'ciler kısmında adımız soyadımızda görünsün ya güzel olma mı? :)

Ben Scud'ınkini biliyorum bi tek, Kemal aaaaaaaaabi :):)
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
18
@kyox
teşekkür ederim, hayırlı binişler iyi eğlenceler dilerim.

dün akşam ayaşadığım bir tecrübemi paylaşmak istiyorum arkadaşlar. Nişanlımla birlikte Tuzla'dan geliyorduk boğaz köprüsünün üstüne gelmiştik ki bir gariplik hissettim, motor zorlanıyor ve hafifi sağa doğru yatıyor. Bu gibi durumları daha öncede yaşadığım için sorunun rüzgardan kaynaklandığını hemen farkettim ve direksiyonu daha bi sıkı tutmaya başladım, sonra köprünün son yağını geçiyordum ki rüzgar birden kesildi motor rüzgarın gücünü yenmek için hafifi sağa ytaık olduğu için o yöne doğru yalpaladı, gazı hafifçe kısıp fazla yalpalamadan toparladım ama durumun ciddiyetini artçıım bile farketti ki "senin arkanda giderken kitap bile okuyabilirim " diyerek ne kadar rahat olduğundan bahseder.

Böyle durumlar çok tehlikeli arkadaşlar, heran kendimizi diğer şeritte bulabiliriz, motorlar çok hafif. Açıkçası beni biraz korkuttu, özellikle trafiğin yoğun ve hızlı aktığı yollarda direksiyonu daha bir sıkı tutalım arkdaşalar.

iyi günler
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Rüzgar scooterları çok etkiliyor !
Bende fark ettim , Ankara Ümitköyün üstünde incek mahallesi var
Bende A2 mevcut ama Ehliyetsiz olanlara tavsiye ederim
incek mahallesi var bomboş polis falan hiç yok ,
yollar üç şerit son hız denemesi yapabilirsiniz !
Ama çok rüzgar var motorun bazen aniden şerit değiştirmesine bile sebep
oluyor !
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
757
@rglad

rglad, bende senin adını soyadını biliyorum :) Neden dersen, ayrıntıları görüntülemek için nick'lerin üzerine tıklaman yeterli :cat:

http://www.easyasnet.com/zeytin/www/


@2000zx6r & @Mengu16

Evet arkadaşlar aynen rüzgarda aniden savrulma ve şerit değiştirme olayı birebir 2 kez başıma geldi. Zaten motorla birlikte 150 kiloyu çok az geçiyoruz ve 2 kez ani rüzgar yeme sonucu şeridin içinde dans ettim. Bir keresinde kaldırıma yakın seyrediyordum (normalde şeridi ortalarım ama o an öyle olmuş işte) bir anda ani bir rüzgar beni kaldırıma savurdu ve kaldırıma yan yan tırmanmaya çalışmaktan milimetrelerle kurtardım... şeridi mutlaka ortalayarak gidin arkadaşlar. Ben ettim siz etmeyin :pr: Yayalar falanda patır patır atlıyolar önüme. yolun sağından gidince hem araçlar içgüdüsel olarak soluma girip beni sıkıştırıyorlar hemde sağdan yani kaldırımdan gelen herhangi bir tehlikede ani kaçış için mesafeniz kalmıyor. Bence motorsiklette yapılacak en önemli hareket istisnai durumlar haricinde yolu ortalamak ve tabiki virajlarda kesinlikle firen ve gaz kullanmamak. Konuyu resmen dağıttım nerelere geldik :cherry:

Birde bu arada yaş ortalamamız ne kadar yüksek arkadaşlar... Siteden şöyle bir baktımda... Bende bu yaşta bu motora biniyor herife bak dicekler diye utanıyodum :cherry:


@ siyahus

Siyahuscuğum ben dergiyi bulamadım. Siz bulursanız bir haber ediniz please. Gerçi aman aman da aramadım. yolumun üzerindeki 2 tane gazete bayine baktım yok...

ii gunner.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Evet yaş olayına bende takıldım. Hatta serviste biri daha vardı eskiden 1100 lük motoru olan biri ZN'ye biniyordu vabenim gibi 30lu yaşlardaydı. Aynı zamanda biriyle tanıştım oda aynı baya tecrübeli biri kısa mesafer için almayı düşünüyor. Sonuçta ZN'ye talip olanlar genellikle ihtiyar takımı ve özellikle cc takıntısı olmayan tipler.

Rüzgar işine gelince. Boğaziçi köprüsünü geçmiş bir arkadaşımız var ki galiba şu ana kadar ilki o oluşturuyor ve tecrübesine rağmen zorlandığını anlatıyor. Bu durumda motorumuzun kabileyeti sınırlı olduğunu anladık.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
Bu durumda arkadaslar mumkun oldugunca arabalaı vapur kullanmak en hayırlısı gibi gözüküyor. Ayrıca güzelde oluyor. Bide sıra beklemek gibi bi derdimiz yok zırt diye en öne geçebiliyoruz. Mümkün olmadığı durumlarda köprü tercih edilmeli. Zira tüm yönlerden açık olması ayrıca kuzey ve güney yonundende vadi ozelliğinden dolayı poyraz ve Lodosu daha şiddetli sekilde bu vadinin içinde hissettirmesi sadece bizim motoru değil tüm 2 tekerleri cok etkiliyor. Tecrubelilerin önerisi kopruden geçmek zorunda kalınırsa buyuk bir otobus , kamyon veya tırın rüzgar almayan tarafına sıgınarak karsıya geçmek.

Yaa dergiyi bende bulamadım . Belki carefour veya tansasta vardır bulmaya çalışcam bakalım hayırlısı.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Moto-On hakkında
Bizim dergi bölümünü aradım. Henüz yeni sayısı çıkmamış. Ancak çıkınca benim bölüme bir tane yollayacaklar. Hemen scan eder buraya yerleştiririm. Degiyi boşuna çevrenizde aramayın. Tüm dergiler günde 2 kez bize teslim yapılıyor gelince direkt depodan alır sizede haber veririm. Eğer çevrenizde bulamazsanız kurye veya posta ile gönderirim. Bu arada eski sayısını iade etmişler :(
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
702
scud' Alıntı:
Moto-On hakkında
Bizim dergi bölümünü aradım. Henüz yeni sayısı çıkmamış. Ancak çıkınca benim bölüme bir tane yollayacaklar. Hemen scan eder buraya yerleştiririm. Degiyi boşuna çevrenizde aramayın. Tüm dergiler günde 2 kez bize teslim yapılıyor gelince direkt depodan alır sizede haber veririm. Eğer çevrenizde bulamazsanız kurye veya posta ile gönderirim. Bu arada eski sayısını iade etmişler :(

Önemli değil scud, iade etmişlerse bana ulasır zira ben bu aralar YAYSAT'a proje yapıyorum. Arkadaşlara soyledim arıyolar , mayıs sayısı bulundu bir ikide başka dergi geldi ama o sayıyı bekliyorum inşallah bulabilirler.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
912
Bizde dergi iadeye çıkınca problem yaratıyor. Genellikle 26sı gibi dergiler raftan kalkıyor. Sayımı fatura cart curt derken dergiyi alamıyorum. Alamadığım yerlede aramda ki mesefe tam olarak 20 adım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst