Mezarlik ta motosikleti devirdi öldü

Katılım
7 Eyl 2007
Mesajlar
2,130
daha oncde soledım sımdıde soluorum bu kadr deıl...kader eger korumalrını takıp yıne basınıp carpıp olseydı o zaman kader olurdu...arkadaslar bu kadercılık hep bızı gerı goturuor ne konuda olursa olsun...allahımdan hıc bı suphem yok muslumanınmda ama ben kendımı korumazsam o benı korumuz bunu bılıorum ben...sızde kendınızı koruyunkı o da sızı korusun..."eşeğini sağlam kazığa bagla sonra allaha dua et" demısler gayet gusel demısler...soz konusu kendı hayatınız kendınız bılırsınız ama kendınızı dusunmuoyorsanız sızı sevenlerı dusunun ve onlar ıcın takın su korumalıklaınız onlarsız olmaz...
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
daha oncde soledım sımdıde soluorum bu kadr deıl...kader eger korumalrını takıp yıne basınıp carpıp olseydı o zaman kader olurdu...arkadaslar bu kadercılık hep bızı gerı goturuor ne konuda olursa olsun...allahımdan hıc bı suphem yok muslumanınmda ama ben kendımı korumazsam o benı korumuz bunu bılıorum ben...sızde kendınızı koruyunkı o da sızı korusun..."eşeğini sağlam kazığa bagla sonra allaha dua et" demısler gayet gusel demısler...soz konusu kendı hayatınız kendınız bılırsınız ama kendınızı dusunmuoyorsanız sızı sevenlerı dusunun ve onlar ıcın takın su korumalıklaınız onlarsız olmaz...

evet arkadaşım bencede kader değil şimdi süpriz oldu dimi ( benim kaderimde yazılmamıştı ama bak ben geldimmm ) evet çok mantıklı teşekkür ederimm:rendeer:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
178
efendy_iso arkadaşım çok güzel açıklamış siz yanlış anlıyorsunuz ve anlamayacaksınız. Müslüman olmayanlara lafım yok fakat müslümanım diyorsanız inanmak zorundasınız halen inanmam diyorsanız Allah cc ile aranızda siz bilirsiniz peygamberimiz benden sonrada dinimizi yayın öğretin demiştir bu yüzden ben kendimi bunları anlatmak zorunda hissettim ve tebliğ ettim gerisini siz bilirsiniz.düşünceler farklı olabilir fakat islam tektir.Düşüncelerinizi islamın koyduğu kesin kuralların içine eklemeyin.
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
yav asi pilotum yazmayım diyorum ama o kadar saçma şeyler yazıyonki, zorla kendimi tutuyorumm ,avrupada tabiki kimse kader demez, çünkü Kadere inanmak İmanın şartlarından bi tanesidir, Bi insanın kadere inanması için Müslüman olması gerekiyo önce, Avrupada kimse yazmazmış ,mantığa bak yaa ,Adamlar zaten Hristiyan veya yahudi onlarında kendi dinlerine göre düşünceleri vardır, işin özü ben bunun kader olduğuna inanmıyorum, şunun kader olduğuna inanmıyorum ,böyle olsaydı kader olurdu felan demek ,Tartışılması bile yasak olan iman şartlarını masaya yatırmak yanlıştır, ben burda kimsenin dini düşüncesini yargılamam ,benide ilgilendirmez ,ama iyi bildiğim bi konu üzerine birileri yorum yaparsa buna kızarımm şartlar ve kurallar bellidir

İMANIN ŞARTLARI
1- Allah'ın varlığına ve birliğine inanmak.
2- Allah'ın meleklerine inanmak.
3- Allah'ın kitablarına inanmak.
4- Allah'ın peygamberlerine inanmak.
5- Ahiret gününe inanmak.
6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah (Celle Celâlühû) olduğuna inanmak.

şöyle olursa inanırım ,böyle olursa inanmam ,felan gibi bi düşüncen olabilirrr ,ama bunu kendine saklayıp kendin öyle düşünürsün, forumda üstüne basa basa yazıpta, bu konuyla ilgili bilgisi olmayan arkadaşların aklını çelmen yanlış olur ,senin yazdığınla bilgilenip senin gibi düşünen birinin vebalini kaldırmakta senin için ağır olur


Kader ve kazaya iman, her şeyin Allah'ın takdirine bağlı bulunduğuna işaret eden ayetlerin yanı sıra ilahî ilmin, olmuş ve olacak tüm varlık ve olayları kuşattığını belirten ayetlerde ısrarla vurgulanmıştır. Hz. Peygamber de bazı meşhur hadislerinde kadere imanı bir iman esası olarak açıklamıştır. Kader konusu ile ilgili bazı ayetlerin meali şöyledir:

"...O'nun katında her şey bir ölçü (miktar) iledir" (er-Ra'd 13/8).

"...Her şeyi yaratıp ona bir nizam veren ve mukadderatını tayin eden Allah, yüceler yücesidir" (el-Furkan 25/2).

"De ki: Allah'ın bizim için yazdığından başkası bize asla erişmez..." (et-Tevbe 9/51).

Bu ayetlerden başka Allah'ın her şeyin yaratıcısı olduğunu, dilediğini sapıklığa sevkedip, dilediğini hidayete erdirdiğini, insanlar arasında ölümü O'nun takdir ettiğini bildiren ayetler de (bk. ez-Zümer 39/62; es-Saffat 37/96; el-A'raf 7/178; el-Vakıa 56/60 vb.) kapsam açısından kainatta her şeyin belli bir kadere bağlı bulunduğu, bunun da Allah Teala tarafından belirlendiği sonucunu ortaya çıkarmaktadır.

Hz. Peygamber de Cibril hadisi diye bilinen hadiste açıklandığı gibi, kadere imanı iman esasları arasında saymıştır. Bu hadiste geçtiğine göre Cebrail (a.s.) Peygamberimiz'e:

- "İman nedir?" diye sormuş, o da:

- "Allah'a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, hayır ve şerriyle kadere inanmandır" cevabını vermiştir (bk. Müslim, "İman", l; Ebu Davud, "Sünnet", 15; İbn Mace, "Mukaddime", 9).

Kaderin bir ilahî sır oluşunu ve insanlar tarafından gerçek anlamda çözülmesinin imkansızlığını göz önünde bulunduran Hz. Peygamber kader konusunu tartışan ashabını uyararak şöyle buyurmuştur: "Siz bununla mı emrolundunuz? Veya ben bunun için mi peygamber olarak gönderildim? Şunu biliniz ki sizden önceki ümmetler bu tür tartışmalara başladıkları zaman helak olmuşlardır. Böyle tartışmalara girmemelisiniz" (Tirmizî, "Kader", l).

Peygamber efendimizin dilinden söyledikleri Hadislerin konuya son noktayı koyması dileğiyle :rendeer:

arkadaşım ben ilahiyatcı değilim. iyi güzel biliyosun madem ben şimdi tutupta din konusunda tartışmam senle ama şu kader olayına taktım. bak neden taktım?

şu yazıyı sen surelerden heralde alıp kopyalamışsıın dimi?


Bu ayetlerden başka Allah'ın her şeyin yaratıcısı olduğunu, dilediğini sapıklığa sevkedip, dilediğini hidayete erdirdiğini, insanlar arasında ölümü O'nun takdir ettiğini bildiren ayetler de (bk. ez-Zümer 39/62; es-Saffat 37/96; el-A'raf 7/178; el-Vakıa 56/60 vb.) kapsam açısından kainatta her şeyin belli bir kadere bağlı bulunduğu, bunun da Allah Teala tarafından belirlendiği sonucunu ortaya çıkarmaktadır.


şimdi buradan bi sorum olacak. yanlış anlama benim dini bilgim yok sadece merak. şimdi denmişki Allah dilediğini sapıklığa sevk edip dilediğini dhidayete erdirdiği ... ve kadere inanılması gerektiği..

şimdi dayıcım biz dünyaya bi nevi sınav için gelmedikmi? bize burada günahında yolu açık sevabında dimi? günah işlersek kendimize ederiz sevap işlersek te kendimize... de o zaman ayıptır sorması bu böyle yazılmış sapıklık Allahtan da O ZAMAN ALLAH SAPIKLIK YAPACAK KULUNU NASILSA CEHENNEME ALICAK E ALINADA YAZDIYSA SAPIKLIK YAPACAĞINI NEDEN DÜNYAYA YOLLASIN? NASILSA YERİ BELLİ?


Arkadaşım bırakalım sureleri ilahiyat profesörleri yorumlasın.. senin benim bilgim yetmez.. ha 2007 yılında yaşıyoruz. bak bugün kullandığımız bi çok teknoloji o motorlarımız bile allahın nimeti.... ha bize akıl verilmiş bu makinalar yapılmış yan sanayisi yapılmış.. kullanacaksın arkadşım bu budur.... bak daha bugün kask takmadı diye birisi daha öldü.... allah aşkına türkiye cumhuriyetindeyiz ve 2007 deyiz... iyi kadere inan inanma diyen yok ama nasılsa kader diyede ölüme gitmek aptallıktır....


o zaman hastalanınca doktorada gitme kaderde varsa nasılsa ölecen? üfürükçüye git? neden bunu yapmıyosunda doktora gidiyosun? ha işini çözecek yer orası.... ha motorda da diğer şeylerdede durum bu önlemini alır adam ölür bak buna cidden bişey diyemem. kader derim ama kasksız motor kullanmak intiharla aynı şey....

intiharla ilgili bi sure yazarmısın ne denmiş?



gelelim avrupalıya.... tamam dinlerine göre böyle bişey yok-ki bunu bile bilmiyoruz neyse yok diyelim... arkadaş adam en azından mantıklı düşünüyo ve diyoki motora binen adam kask takacak....



Bak baştan alıyorum sabahtan beridir söyleme istediğimi... din mevzularına girme bilgim yok sen bana on tanede sure yollasan haddime düşmeden benim kafamdan yukarıdaki örnek gibi düşünce geçer.. sen bırak bu konuları ilahiyatcılar konuşsun. burası motosiiklet ile ilgili bir forum... buraya giren insanlara biz lan nasılsa kaderde var kaskı taksanda ölün takmasanda ölün dersek o adam cidden lan doğru der belki ölmez ama felç kalır ve bununda sorumlusu yani bana yüklediğin vebalin benzeri bi vebal senin olur.......



Arkadaşlar kıssadan hisse..... kask takılmadığı sürecei korumalar takılmadığı sürece motosiklet düzgün kullanılmadığı sürece en hayırlı sonumuz konudaki gibi olur... ha hayırsızı ne olur? felç kalırız hafizamızı kaybederiz. bitksel hayata gireriz. kolumuz bacağımız kopar...... ha korumalar bunlara %100 garanti veremez ama en azından riski azaltır.....


TAKAN TAKSIN KADERDE VARSA ÖPÜLMEK NEYE YARAR ÜZÜLMEK DİYENİNDE KENDİ TERCİHİ NE DİYİM?
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Dünyaya gelen her insan bir kader programına tabidir. İnsanın ne yapacağını, başına ne geleceğini Yüce Allah ezeli ilminde biliyor. Ancak Allah’ın bilmiş olması, insanın o işi yapmasını zorlamaz. Çünkü Allah, insanın önüne sonsuz seçenekler koymuştur.

İnsan kendi iradesini kullanarak, hangi yolu tercih ederse, Allah onu yaratır. Dolayısıyla sorumlu olan insanın kendisidir.

***
Bu meselede şöyle bir örnek verilir: Bir apartmanın üst katının nimetlerle, bodrum katının ise işkence aletleriyle dolu olduğunu ve bir kişinin bu apartmanın asansörü içerisinde bulunduğunu farz edin. Kendisine, apartmanın bu durumu daha önce anlatılmış bulunan bu kişi, üst katın düğmesine bastığında nimetlere kavuşacak, alt katın düğmesine bastığında ise azaba uğrayacaktır.

Burada iradenin yaptığı tek şey, sadece hangi düğmeye basılacağına karar vermesi ve teşebbüse geçmesidir. Asansör ise, o kişinin gücü ve iradesiyle değil, belirli fizik ve mekanik kanunlarla hareket etmektedir. Yani, insan üst kata kendi gücüyle çıkmadığı gibi, alt kata da kendi gücüyle inmemektedir. Bununla beraber asansörün nereye gideceğinin belirlenmesi, içindeki kişinin iradesine bırakılmıştır.

İnsanın kendi iradesiyle yaptığı bütün işler, bu ölçüyle değerlendirilebilir. Mesela; Cenab-ı Hak, meyhaneye gitmenin günah, camiye gitmenin ise faziletli olduğunu bildirmiştir. İnsan ise kendi iradesiyle, örnekteki asansör gibi her iki yere de gitmeye müsaittir.

Hangi düğmeye basarsa, yani nereye gitmek isterse, beden oraya doğru hareket etmekte, dolayısıyla da gideceği yerin mükafatı veya cezası o insana ait olmaktadır.

Evlilik de böyledir. Evlenecek insanın önünde çok sayıda seçenekler vardır. Nasıl birisini istemek sizin elinizde. Tercihinize göre Cenabı Hak da yaratır. Allah’ın bilmesi böyle bir tercihte bulunmanızı zorlamaz.


Arkadaşım Allah kimin nerde ne zaman ve ne şekilde öleceğini bilir ,kişiye akıl vermiştir ,bunu nasıl kullanacağınıda söylemiştir, iş kask takmaya gelince Kask elbette koruyucudur ,üfürükçü, muska, büyü, muhabbetine hiç girmeyecem safsatadan başka bişey değildir, bak şöyle düşün abicimm, kask motor ve insanlığın işini kolaylaştıracak bütün araçlar, Allah'ın bize sunduğu nimetlerdir, bu nimetler faydalanman için önüne sunulmuştur ,bunun için bilinç verilmiştir insana ama Allah bunlardan faydalanacağını yada faydalanmayacağınıda bilir, bunun sonucunda ne olacağınıda bilir ,sakatta kalabilir ölebilirsinde, bunuda bilir Allah kişiye şah damarı kadar yakındır, o yüzden kaba bi tabirle Allah'a süpriz yapılmaz arkadaşım, yani benim kaderimde kask takmadığım için ölmek yoktu ,ama ben kask takmadım ve öldümm bak kaderide bozdum, gibi bi düşünce olamaz, bu konuyla ilgili başkada bişey yazmayacamm Allah'ın evveli ve ebedii herşeyi bildiğine inanıyosan ,dolayısıyla kaderede inanırsın ,inanmıyosan zaten saygı duyarım düşüncelerine SAYGILAR
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
yaw millet olmuş la ölmüşe çare bulunmaz ne kadar yazarsanız yazın gerçek birdir ve tektir degiştiremezsiniz...Birde ölen arkadaşlarımızın arkasındanda fazla konuşmayı iyiye yormuyorum ben geriye degil ileriye bakın...ama geçmiştende ders çıkarın tabiki...tedbir alması bizden gerisi allahtan diyorum ben... THE END.....




İSO kanki sende başımıza zekeriya beyaz kesildin yaw yeteeeerrrrrr:)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
10
Allah rahmet eylesin....



diyor
sen hala ;



diyorsun...

Türk mantığı işte diyorum ben de....

turk mantigi... mantiga uymayan hersey Turk mantigi olarak mi tabir edilir? bunun milletle ne alakasi war? mantiksizlik Turkluk degildir, kaskin olmamasi dikkatsizliktir, olum ise eceldir!
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
bende kamberimiz nerde kaldı diye merak ediyordum vallaha hoşgeldin kankaa kişiliğin gibi gereksiz yorumlarınla konuya ışık olduğun için teşekkür ederimm kanka değiştirme sebebine koptum yaaaa:queen:
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Dünyaya gelen her insan bir kader programına tabidir. İnsanın ne yapacağını, başına ne geleceğini Yüce Allah ezeli ilminde biliyor. Ancak Allah’ın bilmiş olması, insanın o işi yapmasını zorlamaz. Çünkü Allah, insanın önüne sonsuz seçenekler koymuştur.

İnsan kendi iradesini kullanarak, hangi yolu tercih ederse, Allah onu yaratır. Dolayısıyla sorumlu olan insanın kendisidir.

***
Bu meselede şöyle bir örnek verilir: Bir apartmanın üst katının nimetlerle, bodrum katının ise işkence aletleriyle dolu olduğunu ve bir kişinin bu apartmanın asansörü içerisinde bulunduğunu farz edin. Kendisine, apartmanın bu durumu daha önce anlatılmış bulunan bu kişi, üst katın düğmesine bastığında nimetlere kavuşacak, alt katın düğmesine bastığında ise azaba uğrayacaktır.

Burada iradenin yaptığı tek şey, sadece hangi düğmeye basılacağına karar vermesi ve teşebbüse geçmesidir. Asansör ise, o kişinin gücü ve iradesiyle değil, belirli fizik ve mekanik kanunlarla hareket etmektedir. Yani, insan üst kata kendi gücüyle çıkmadığı gibi, alt kata da kendi gücüyle inmemektedir. Bununla beraber asansörün nereye gideceğinin belirlenmesi, içindeki kişinin iradesine bırakılmıştır.

İnsanın kendi iradesiyle yaptığı bütün işler, bu ölçüyle değerlendirilebilir. Mesela; Cenab-ı Hak, meyhaneye gitmenin günah, camiye gitmenin ise faziletli olduğunu bildirmiştir. İnsan ise kendi iradesiyle, örnekteki asansör gibi her iki yere de gitmeye müsaittir.

Hangi düğmeye basarsa, yani nereye gitmek isterse, beden oraya doğru hareket etmekte, dolayısıyla da gideceği yerin mükafatı veya cezası o insana ait olmaktadır.

Evlilik de böyledir. Evlenecek insanın önünde çok sayıda seçenekler vardır. Nasıl birisini istemek sizin elinizde. Tercihinize göre Cenabı Hak da yaratır. Allah’ın bilmesi böyle bir tercihte bulunmanızı zorlamaz.


Arkadaşım Allah kimin nerde ne zaman ve ne şekilde öleceğini bilir ,kişiye akıl vermiştir ,bunu nasıl kullanacağınıda söylemiştir, iş kask takmaya gelince Kask elbette koruyucudur ,üfürükçü, muska, büyü, muhabbetine hiç girmeyecem safsatadan başka bişey değildir, bak şöyle düşün abicimm, kask motor ve insanlığın işini kolaylaştıracak bütün araçlar, Allah'ın bize sunduğu nimetlerdir, bu nimetler faydalanman için önüne sunulmuştur ,bunun için bilinç verilmiştir insana ama Allah bunlardan faydalanacağını yada faydalanmayacağınıda bilir, bunun sonucunda ne olacağınıda bilir ,sakatta kalabilir ölebilirsinde, bunuda bilir Allah kişiye şah damarı kadar yakındır, o yüzden kaba bi tabirle Allah'a süpriz yapılmaz arkadaşım, yani benim kaderimde kask takmadığım için ölmek yoktu ,ama ben kask takmadım ve öldümm bak kaderide bozdum, gibi bi düşünce olamaz, bu konuyla ilgili başkada bişey yazmayacamm Allah'ın evveli ve ebedii herşeyi bildiğine inanıyosan ,dolayısıyla kaderede inanırsın ,inanmıyosan zaten saygı duyarım düşüncelerine SAYGILAR

valla aynı şeyi ayrı teldenmi diyoruz yoksa ayrı teldenmi konuşuyoruz anlamadım......

ben zaten diyeceğimi dedim isteyen yapar isteyen yapmaz

bendende sana saygılar :)
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Gerçekten tartışmalar amma uzamış gitmiş.Bence ikinizde aynı şeylerden bahsediyorsunuz ama diliniz farklı:) Öncelikle başkentin_asi_pilotu abimizin bizi avrupa ile kıyaslamasına gerçekten üzüldüm.Tamam teknolojik, bilimsel alanda kıyaslayın lafım yok onları geçmek için kendimizi yırtalım bu konu apayrı,nesi apayrı derseniz kaderden ecelden bahsediyoruz.Avrupalı sizinle aynı dinde mi müslüman mı?Kitabı Kuran'ı Kerim mi?Peygamberi Hz. Muhammed mi?Ya da onlarda ne tarz bir kader anlayışı var bunu da bilmiyorum ama.Asıl konumuza gelirsek onlar bir kere hristiyan.Rica ederim avrupa'da ecelden bahsediliyor mu yoksa ihmalsizlik mi denir demeyin.Onlarda böyle bir şey yok....
Kader konusuna gelince de kimsenin kimseye ilahiyatçı profesörlük taslamasına kesinlikle gerek bile yok.Biz hepimiz elhamdulillah müslümanız ve de iman etmiş durumdayız.İman'ın 6 şartından birini -haşa-kabul etmez ya da inkar edersek müslümanlıktan çıkmış oluruz.Kaza ve kadere inanmak diye geçen şartın bu 6 madde içinde olduğunu da biliyor ve inanıyoruz.Arkadaş düşmüş betona kafasını çarpmış ölmüş.Allah rahmet eylesin.Buradaki durum şudur ki bu vatandaş zaten o gün ölecekti.Sebeplerin nasıl oluştuğu ya da ölümlerin tecelli etmeleri hakkında net bilgi sahibi değilim fakat bildiğim o ki insan herşeyi kendi özgür iradesi ile yaşar.Hiçbirşey ona hükmetmez ta ki kaderinde belirlenmiş ölüm gününe kadar.O gün ve saat geldiğinde hangi işle uğraşırsa uğraşsın illaki allah onu yanına alacaktır bu böyle belirlenmiştir.O an motor sürüyor olabilir kaza yapar ölür, yaya olarak karşıdan geçiyodur araba çarpar;çukura düşer birşekilde yine ölür,hiçbişi yapmadan oturuyordur ufak bir kalp krizi geçirir yine gider.Dediğim gibi nedenlere takılmayalım.Kesinlikle kader vardır zamanı geldiğinde tecelli edecektir vatandaş o an ne yaparsa yapsın.
Şuna özellikle tekrardan değinmek istiyorum.Lütfen bizi Avrupa ile Amerika ile vs. ülkelerle kıyaslamayın.Bu insanlar sizden teknik olarak ileride ama dini anlamda inanç olarak bizim geldiğimiz seviyeye gelemezler.Bu gibi dini konularda kendinizi onlarla kıyaslamayın.George'a ,Michael'a,Kevin'e, Bob'a,Patrick'e,Nicholas'a,Charles'a kısacası kime söylerseniz söyleyin kader mevzusunu size belki bir tarafı ile gülecektir öyle saçma şey mi olur diye ihmalkarlıktan ölmüştür o adam derler fakat öyle değil işte.İnşallah gerçek alemde ne doğru ne yanlış hep beraber göreceğiz.
 
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
490
Gerçekten tartışmalar amma uzamış gitmiş.Bence ikinizde aynı şeylerden bahsediyorsunuz ama diliniz farklı:) Öncelikle başkentin_asi_pilotu abimizin bizi avrupa ile kıyaslamasına gerçekten üzüldüm.Tamam teknolojik, bilimsel alanda kıyaslayın lafım yok onları geçmek için kendimizi yırtalım bu konu apayrı,nesi apayrı derseniz kaderden ecelden bahsediyoruz.Avrupalı sizinle aynı dinde mi müslüman mı?Kitabı Kuran'ı Kerim mi?Peygamberi Hz. Muhammed mi?Ya da onlarda ne tarz bir kader anlayışı var bunu da bilmiyorum ama.Asıl konumuza gelirsek onlar bir kere hristiyan.Rica ederim avrupa'da ecelden bahsediliyor mu yoksa ihmalsizlik mi denir demeyin.Onlarda böyle bir şey yok....
Kader konusuna gelince de kimsenin kimseye ilahiyatçı profesörlük taslamasına kesinlikle gerek bile yok.Biz hepimiz elhamdulillah müslümanız ve de iman etmiş durumdayız.İman'ın 6 şartından birini -haşa-kabul etmez ya da inkar edersek müslümanlıktan çıkmış oluruz.Kaza ve kadere inanmak diye geçen şartın bu 6 madde içinde olduğunu da biliyor ve inanıyoruz.Arkadaş düşmüş betona kafasını çarpmış ölmüş.Allah rahmet eylesin.Buradaki durum şudur ki bu vatandaş zaten o gün ölecekti.Sebeplerin nasıl oluştuğu ya da ölümlerin tecelli etmeleri hakkında net bilgi sahibi değilim fakat bildiğim o ki insan herşeyi kendi özgür iradesi ile yaşar.Hiçbirşey ona hükmetmez ta ki kaderinde belirlenmiş ölüm gününe kadar.O gün ve saat geldiğinde hangi işle uğraşırsa uğraşsın illaki allah onu yanına alacaktır bu böyle belirlenmiştir.O an motor sürüyor olabilir kaza yapar ölür, yaya olarak karşıdan geçiyodur araba çarpar;çukura düşer birşekilde yine ölür,hiçbişi yapmadan oturuyordur ufak bir kalp krizi geçirir yine gider.Dediğim gibi nedenlere takılmayalım.Kesinlikle kader vardır zamanı geldiğinde tecelli edecektir vatandaş o an ne yaparsa yapsın.
Şuna özellikle tekrardan değinmek istiyorum.Lütfen bizi Avrupa ile Amerika ile vs. ülkelerle kıyaslamayın.Bu insanlar sizden teknik olarak ileride ama dini anlamda inanç olarak bizim geldiğimiz seviyeye gelemezler.Bu gibi dini konularda kendinizi onlarla kıyaslamayın.George'a ,Michael'a,Kevin'e, Bob'a,Patrick'e,Nicholas'a,Charles'a kısacası kime söylerseniz söyleyin kader mevzusunu size belki bir tarafı ile gülecektir öyle saçma şey mi olur diye ihmalkarlıktan ölmüştür o adam derler fakat öyle değil işte.İnşallah gerçek alemde ne doğru ne yanlış hep beraber göreceğiz.

arkadaşım benim örneğim yanlış anlaşılmış anlaşılan. bende müslümanım ha ne kadar farzlarını yerine getiriyosun dersen bu dünya işlerine dalmışım getiremiyorum bu bahanem değil. neyse konumuza dönersek. avrupa örneğini neden verdim? burası motosiklet forumu ve buraya bir ton yeni başlayan arkadaşta giriyor. ve %90 küsürü müslüman bir ülkedeyiz dimi? evet. şimdi sana sormak istiyorum sen dışardan geldin kimseyi bilmiyosun konuyuda bilmiyosun şeş kaza girdin ve yazıları okudun... "ecel kask taksaydıda ölecekmiş vadesi bu kadarmış" iyi güzel hoş inancımız o inanırız. amma???


Avrupalı örneğini verirken neden verdim dinleri için değil..... aslında dini her işe bi yerinden sokuyoruz. ha illaki olucak allah korkusu olan adam kul hakkı yemez insan gibi yaşar na lafım yok ancak şu an siyasette dahi din oy toplama aracına döönüştürüldü. şimdi burada tamam dinimizce gerçekler bu olabilir ama dediğim gibi giridn bu örneği gördün ve müslümansın ne yapardın? lan adamların hepsi motorcu bunlar böyle düşünüyosa bi bildikleri var dersin kask takacağın varsada takmazsın. sonucu ne olur? bak dedim ya en hayırlı son bu arkadaşınki olmuş hadi allah korusun düştün ölmedinde felç kaldın ne olucak? vaden yetmedi felç kaldın.. garantisi varmı? yok... ha korumalıklada garanti veremez kimse sana ancak en azından belirli hızlardaki darbelerden daha az hasar görmeni sağlayacak bu budur. işte avrupalının sevdiğim yönü bu yanlış anlaşılmasın dinlerinin yaşamaları falan değil... onlar bizim gibi kader olan olmuş demez. nedenini araştırıp kendisine ders çıkarır.... alah korusun sevdiğin birisine araba çarpsa ve kaçsa kader kısmetmi dersin o anki sinirle yoksa kazaya neden olan adamı bulup cezasını çekmesinimi istersin?


benimde anlatmak istediğim budur. yoksa diyorum ya dini konularda bilgi sahibi değilim. arkadaşta bana sure çıkarmış örnek vermiş. ben bu konuda cahilim örnek olarakta oraya sureyi kendime göre yorumladım. ha yorumlayamam çünki bu benim işim değil ama dinimiz çarpıtılabiliyor. ayni örnektede dedim ya adamın tecavüzcü olacağı alnında yazılıysa bu adama nasıl seçenek konur? yazılıysa yapacak seçeneği olmaz... bak yorumlamaya kalkınca ortalık karışıyo...



kıssadan hisse arkadaşlar kader kısmet deyip boş çıkmayın... eşşeğinizi önce sağlam kazığa bağlayın sonra allaha emanet edin....
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
efendy_iso arkadaşım çok güzel açıklamış siz yanlış anlıyorsunuz ve anlamayacaksınız. Müslüman olmayanlara lafım yok fakat müslümanım diyorsanız inanmak zorundasınız halen inanmam diyorsanız Allah cc ile aranızda siz bilirsiniz peygamberimiz benden sonrada dinimizi yayın öğretin demiştir bu yüzden ben kendimi bunları anlatmak zorunda hissettim ve tebliğ ettim gerisini siz bilirsiniz.düşünceler farklı olabilir fakat islam tektir.Düşüncelerinizi islamın koyduğu kesin kuralların içine eklemeyin.

baba duygularımı dile getirmişsin.teşekkür ederim:rendeer:
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
59
tövbe tövbeeeee
konu neee... konuşulanlar ne olmuş yaawf...

ECELİ GELEN İHMALKAR MOTORCU KASKSIZ MEZARLIK AVLUSUNA GİRERMİŞ
diyelim geçelim.

din kültür ve ahlak bilgisi dersine gerek yok yani.... :)
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
169
son 4.cü 5. ci sayfalara okurken kendimi bi cemaatta falan sandım.güzel vaazlar verilmiş.ecel'in ne olduğunu anlamak her insana nasip olmuyor.ALLAH rahmet eylesin mekanı cennet olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst