Merhabalar çok yeniyim ve bir kaç sorum var arkadaşlar

Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Öncelikle motosikleti ne amaçla kulanacığınızı düşünün.Eğer şehir içi hergün ulaşım için kullanacaksanız vitessiz 250 cc.bir scooter ideal olur.Yok ben vitesli ile trafikte uğraşırım,hafif karizmamda olsun :) v.s diyorsanız ozaman da tarzınızı belirlemeniz gerekli.Kullanım amaçları ve rahatlığını gözden geçirip önce tarzınzı belirlemenizi tavsiye ederim,sonrası kolay.Unutmadan,en önemlisi,motosiklet geçmişiniz yoksa ilk olarak bir eğitmenden ders almanızı tavsiye ederim,ehliyetinizin var olduğunu kabul ediyorum.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
kışın da çok yağış olmayan havalarda kullanmayı düşünüyorsanız ve sürekli tam takım motosiklet kıyafeti kullanmayı göze alamazsanız öğretmen olduğunuzu genelde takım elbiseyle kullanmanızın kolaylık olacağı, boy ve kilonuzu da düşünerek ve ilk motorunuz olacağını düşünerek ayaklarınızı uzatabileceğiniz bir scooter tercih etmenizi tavsiye ederim. alım satımdan edeceğiniz 1000-2000 tl zararı göz ardı edebilirseniz 200-300cc arası olabilir, 1-2 sezon sonra satıp daha büyük bi motor-scooter alabilirsiniz. japonlar her ne kadar güzel, güçlü ve sorunsuz olsalarda avrupa markalarındaki malzeme kalitesi ve konfor bir başka bence. şimdiden hayırlı olsun.

çok teşekkür ederim Pisman tavsiye için suan en scooterda karar kıldık sayende teşekkürler tekrardan

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------

her kafadan farkli bir ses her zamanki gibi :) ACELEYE GEREK YOK bence siz once bir tarz belirleyin scooter iyidir candir dosttur bence olabilir cbr 250 demisler benim kendi motorum olmasina ragmen size tavsiye etmiyorum cunku gayet kalipli bir abimiz olarak kucuk kalabilir altinizda 750 lik bir cruiser in hata olacagini dusunuyorum vitesli olacaksa inazuma scooter olacaksada piyasadaki 250 liklerden alabilirsiniz kymco x citing 250,sym gts250i,xmax 250,daelim250 vs vs ... motor cookk ama dedigim gibi once TARZ budada en buyuk etken motordan istedikleriniz sizin icin en hayirlisi olur insallah tercihiniz...

bende cbrye baktım ama çok komik durdu açıkcası. Şuan güzel bir x- max buldum 2. el ama daha 5000 km de adamla konustum 10000 tl ye bırakacak 2012 model sanki bunu alacağım gibi ama yinede sizin fikirleriniz önceliğimi belirleyecek. İlginiz için çok teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

Öncelikle motosikleti ne amaçla kulanacığınızı düşünün.Eğer şehir içi hergün ulaşım için kullanacaksanız vitessiz 250 cc.bir scooter ideal olur.Yok ben vitesli ile trafikte uğraşırım,hafif karizmamda olsun :) v.s diyorsanız ozaman da tarzınızı belirlemeniz gerekli.Kullanım amaçları ve rahatlığını gözden geçirip önce tarzınzı belirlemenizi tavsiye ederim,sonrası kolay.Unutmadan,en önemlisi,motosiklet geçmişiniz yoksa ilk olarak bir eğitmenden ders almanızı tavsiye ederim,ehliyetinizin var olduğunu kabul ediyorum.

ehliyetimiz varda su eğitim olayı için Honda eğitim merkezini araştırıyorum.
 

krd

Katılım
9 May 2010
Mesajlar
274
Sn Hocam, sakın ola öyle 200küsür kiloluk 500lük-750lik motorlarla başlamayın! araba değil bu el melekesi ayak melekesi denge bunları küçük hacimli (250cc) ve HAFİF motorlarda uygulayıp geliştirebilirsiniz. Scooter ı dizleriniz bacaklarinizla tutulmayacagi icin scooter tarzi motorlari cok tehlikeli buluyorum. 2.el honda cbr250 ile başlamak mantikli gorunuyor sizin icin. Bir cogu ilk sahibinden ve ilk motorlari oldugu icin ozenle binilmis olma ihtimalleri yuksek. Fazla devir cevirmedigi ve hizli olmadiklari icin yipranma durumu pek sprun degil. Saygilar.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
Sn Hocam, sakın ola öyle 200küsür kiloluk 500lük-750lik motorlarla başlamayın! araba değil bu el melekesi ayak melekesi denge bunları küçük hacimli (250cc) ve HAFİF motorlarda uygulayıp geliştirebilirsiniz. Scooter ı dizleriniz bacaklarinizla tutulmayacagi icin scooter tarzi motorlari cok tehlikeli buluyorum. 2.el honda cbr250 ile başlamak mantikli gorunuyor sizin icin. Bir cogu ilk sahibinden ve ilk motorlari oldugu icin ozenle binilmis olma ihtimalleri yuksek. Fazla devir cevirmedigi ve hizli olmadiklari icin yipranma durumu pek sprun degil. Saygilar.

cbr çok komik kaldı dostum küçük motor boy ve kilomu da düşününce çok tuaf durdu x max baya büyük bir motor rahat oldu bana ama yinede uyarını dikkate alacağım.
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
hocam bence de ilk motor olarak 250 cc üstüne çıkmayın.....acemide olsan ustada olsan , son hızı elbet görüceksin,bu yüzden ilk zamanlarda son hızın ne kadar az olursa o kadar iyi bence.. önceden fazla deneyiminiz olmadığı için shadow gidi 250 kg, ağır bir motoru, ne kadar dengeli olursa olsun, hafif yan yatmada toparlamakta zorluk çekersiniz..
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
hocam bence de ilk motor olarak 250 cc üstüne çıkmayın.....acemide olsan ustada olsan , son hızı elbet görüceksin,bu yüzden ilk zamanlarda son hızın ne kadar az olursa o kadar iyi bence.. önceden fazla deneyiminiz olmadığı için shadow gidi 250 kg, ağır bir motoru, ne kadar dengeli olursa olsun, hafif yan yatmada toparlamakta zorluk çekersiniz..

uyarın aklımda dostum x max için ne düşünüyorsun
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
kim ne derse desin,
siz o motosikleti alıp bindikten ve yola çıktıktan sonra 2 teker, bir siz bir de Allah olacak yanınızda.
bu da demek ki, "keşke" sözü için hiç de uygun bir ortam değil.

- scooter sevmem ama maxi scooter kullananlara imrenirim.
önce scooter'ın dezavantajlarına bakalım;
- küçük tekerli olanlar, virajlarda dengesizdirler ( bu zaten benim aklımda küçük tekeri %99 bitiriyor )
-karizmayı sarsıyor gibi ama romantizmi tetikliyor. ( scooterlı erkeklerdin arkasında daha çok bayan artçı görürsünüz )

başka da dezavantajı yok bence.
avantajları;
- geniş tekerlekli, 16 janttan büyük bakınırsanız o tehlike büyük oranda ortadan kalkar.
- şehir içi trafikte debriyaj sıkmaktan kolunuzda hal kalmaz.
-bakımı kolaydır
-yakıtı daha düşük olabilir ( kullanıma bağlı)
- ve en önemlisi, ileride büyük bir motosiklet alsanız dahi elinizin altında küçük olması gayet avantaj sunar.
hem büyük motorun km si yükselmez, km bakımlarıona sıra geç gelir. düşünün ki;
750 cc lik bir motor 5000 km de bir bakıma giriyor
* yağ-yağ filitresi
* hava filitresi
*3-4 litre yağ
* işçilik
ve yükselen km için maalesef ülkemizin kronik sorunu olan fiyat düşmesi. yüksek km li aracın fiyatı da düşüyor.
ama el altındaki uygun fiyatlı bir scooter sizi tüm bu masraf ve çelişkiden kurtarağı gibi, üstüne de tecrübe arttıracak ve yedek parçça olarak da acemiliğinizden kaynaklanan ufak tefek olacak muhtemel sakarlıkların telefisini de kolaylaştıracaktır.

750 shadow + ve - lerine bakalım;
- bir acemi için gerçekten ağır
- bir acemi için güçlü
- kredi çeken biri için yakıt ve bakımları ağır masraf çıkartacaktır
- bu işin zamanla öğrenilecek ustaya güven meselesi var ki, bu da neredeyse ya sizi motordan soğutmaya bile yeter. küçük motorla hem usta tanırsınız, hem de bir süre sonra ufak tefek bakımları kendiniz yapmaya başlar hale gelirsiniz.
- şehir içi istanbul için özellikle, sıkışık trafikte debriyaj ve manet kullanımı muhtemelen çok yoracaktır. yol açık olsa, takarsın vitese basar gidersin. ama vites düş, yükselt, bekle, vites tak vs... yorar!
- sıkışık trafikte dar alan kullanımını etkisiz hale getirir. neredeyse bir araç kadar yer kaplamasıyla park etmek bile sorun olur.

+ ları;
karizma ve güç

aklıma başka bir şey gelmedi.
elbette ki tecrübe de kazandıracaktır ama tecrübesizken kaybedecekleriniz daha fazladır.

sonuç;
scooter alırsanız geniş tekerlekli ve bastınız mı aradan sıyrılacak kadar güçlü ve rahat akan trafikte sıkıştırılmayacak kadar ivmeli bir model seçmelisiniz.
aslında ne alırsanız alın, böyle bir model seçmelisniz.
bir de tarz olayı var, pek çok kişi cruiserle başlar sonra ya ss veya endurocu olup çıkar.
işte, maxiscooter size bu zaman olgunlaşmasını da verecektir.

ben alsam!(?)
ben 5000 tl den yukarıya maxiscootera para vermezdim.
sym 200 lük seramik kaplı silindirli modelleri var.
2-3000 tl civarı, sizi çok tatmin edecektir.

39 derece ateş ve akan bir burunla aklıma şu anda gelenler bunlar.
sorularınız varsa özleden de ulaşırsanız yardımcı olabilirim. malum, konu takibi yapamayabilirim :)


hakkınızda hayırlısı olsun :)
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
kim ne derse desin,
siz o motosikleti alıp bindikten ve yola çıktıktan sonra 2 teker, bir siz bir de Allah olacak yanınızda.
bu da demek ki, "keşke" sözü için hiç de uygun bir ortam değil.

- scooter sevmem ama maxi scooter kullananlara imrenirim.
önce scooter'ın dezavantajlarına bakalım;
- küçük tekerli olanlar, virajlarda dengesizdirler ( bu zaten benim aklımda küçük tekeri %99 bitiriyor )
-karizmayı sarsıyor gibi ama romantizmi tetikliyor. ( scooterlı erkeklerdin arkasında daha çok bayan artçı görürsünüz )

başka da dezavantajı yok bence.
avantajları;
- geniş tekerlekli, 16 janttan büyük bakınırsanız o tehlike büyük oranda ortadan kalkar.
- şehir içi trafikte debriyaj sıkmaktan kolunuzda hal kalmaz.
-bakımı kolaydır
-yakıtı daha düşük olabilir ( kullanıma bağlı)
- ve en önemlisi, ileride büyük bir motosiklet alsanız dahi elinizin altında küçük olması gayet avantaj sunar.
hem büyük motorun km si yükselmez, km bakımlarıona sıra geç gelir. düşünün ki;
750 cc lik bir motor 5000 km de bir bakıma giriyor
* yağ-yağ filitresi
* hava filitresi
*3-4 litre yağ
* işçilik
ve yükselen km için maalesef ülkemizin kronik sorunu olan fiyat düşmesi. yüksek km li aracın fiyatı da düşüyor.
ama el altındaki uygun fiyatlı bir scooter sizi tüm bu masraf ve çelişkiden kurtarağı gibi, üstüne de tecrübe arttıracak ve yedek parçça olarak da acemiliğinizden kaynaklanan ufak tefek olacak muhtemel sakarlıkların telefisini de kolaylaştıracaktır.

750 shadow + ve - lerine bakalım;
- bir acemi için gerçekten ağır
- bir acemi için güçlü
- kredi çeken biri için yakıt ve bakımları ağır masraf çıkartacaktır
- bu işin zamanla öğrenilecek ustaya güven meselesi var ki, bu da neredeyse ya sizi motordan soğutmaya bile yeter. küçük motorla hem usta tanırsınız, hem de bir süre sonra ufak tefek bakımları kendiniz yapmaya başlar hale gelirsiniz.
- şehir içi istanbul için özellikle, sıkışık trafikte debriyaj ve manet kullanımı muhtemelen çok yoracaktır. yol açık olsa, takarsın vitese basar gidersin. ama vites düş, yükselt, bekle, vites tak vs... yorar!
- sıkışık trafikte dar alan kullanımını etkisiz hale getirir. neredeyse bir araç kadar yer kaplamasıyla park etmek bile sorun olur.

+ ları;
karizma ve güç

aklıma başka bir şey gelmedi.
elbette ki tecrübe de kazandıracaktır ama tecrübesizken kaybedecekleriniz daha fazladır.

sonuç;
scooter alırsanız geniş tekerlekli ve bastınız mı aradan sıyrılacak kadar güçlü ve rahat akan trafikte sıkıştırılmayacak kadar ivmeli bir model seçmelisiniz.
aslında ne alırsanız alın, böyle bir model seçmelisniz.
bir de tarz olayı var, pek çok kişi cruiserle başlar sonra ya ss veya endurocu olup çıkar.
işte, maxiscooter size bu zaman olgunlaşmasını da verecektir.

ben alsam!(?)
ben 5000 tl den yukarıya maxiscootera para vermezdim.
sym 200 lük seramik kaplı silindirli modelleri var.
2-3000 tl civarı, sizi çok tatmin edecektir.

39 derece ateş ve akan bir burunla aklıma şu anda gelenler bunlar.
sorularınız varsa özleden de ulaşırsanız yardımcı olabilirim. malum, konu takibi yapamayabilirim :)


hakkınızda hayırlısı olsun :)

Çok teşekkür ederim ilgin için
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kesinlikle crf 250 tam size göre enduro uzun boylusunuz 875 selesi var cbr 250 r motoru var üstünde fiyatıda 10.000 tl

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

sencer abiye kulak vermenizde yarar var saolsun bana her konuda çok yardımcı oluyor allah razı olsun.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
kesinlikle crf 250 tam size göre enduro uzun boylusunuz 875 selesi var cbr 250 r motoru var üstünde fiyatıda 10.000 tl

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

sencer abiye kulak vermenizde yarar var saolsun bana her konuda çok yardımcı oluyor allah razı olsun.

Bende sencer beye özelden mesaj attım bekliyorum bakalım. büyük sabırsızlıkla alsamda bir kullansam diye . ama böyle seylerde ortak kanı aceleci olma o yüzden sencer beyi bekliyorum bakalım ne cevap yazıcak :)
 
Katılım
5 Eyl 2012
Mesajlar
22
dostum çok teşekkür edeirm bilgi için x- max a bende bakıcaktım ama baktığım bayiide yoktu yerine x -city önerdi ama ço kalternatif sunmuşssun sence benim boy ve kiloda yolumuda düşünürsen hangisini almak mantıklı istanbul trafiğide malum

DOstum benim yazdığım motosikletlerin hepsi senin boy ve kilonda rahatça kullanılabilir. Sadece Honda PCX biraz küçük kalır. 250-300 cc önerdiklerimin hepsi boy ve kilona gayet uygun. X-MAx'in ABS'siz modeli İstanbul'daki hemen her bayide var. Ama ABS'li olanı bende Istanbul'da hazır bulamadım ve Düzce DADAŞ Motor'dan getirttim. Parayı havale edince ertesi gün kapına bırakıyorlar.

Bence sen önceliğine karar ver. Scooter'mı? motosikletmi?

Scooter'ın avantajları :
1-Büyük bagaj (Hele benim gibi bide Arka çanta takarsan araba kadar bagaj neredeyse :) )
2- İstanbul trafiğinde yok vites'ti yok arka frendi uğraşmıyosun. Tüm dikkatini yola verebiliyorsun.

Motosikletin Avantajları :
1- Daha büyük lastikler daha fazla denge demek.
2- Oturuş şekli nedeniyle dizlerle Benzin deposunu kavramak Motor üstünde daha sağlam oturuyor hissi veriyor.

Ben Scooter olarak X-MAX'i seçtim. Tek sebebi ABS. Yeni başlayan biri için ABS panik frenlerde çok kullanışlı. Bir hafta önce çok sıkıntılı olabilecek bir durumdan ABS nedeniyle kurtuldum.

Motosiklet alsaydım o listeden SUzuki Inazuma'yı tercih ederdim. Oturuş pozisyonu rahat. Konforlu. Safkan Japon. Ekonomik.

Birde büyük CC önerileri için bir kaç sözüm var.
Siz yeni başlıyorsunuz. (Bende yeni başladım.) 125 cc motosikletler bile 110-130km hız yapabiliyor. 250 cc olunca bu hız 130-160km 'ye çıkıyor.İstanbulda yada Türkiyede bir motosikletin bu hızlardan daha fazlasını güvenli yapabileceği bir yol olduğunu sanmam. Hele hele Istanbulda.. Hele hele trafikte.
250cc'nin gücü gayet yeterli. Daha büyük CC sadece daha fazla yakıt ve masraf demek. Aynı zamanda daha büyük RİSK daha fazla ağırlık.

Kimse size sizin ihtiyacaınızı sizden daha iyi söyleyemez. Benim çok öneri sunmamın sebebi seçimi rahat yapabilmeniz için doğru alternatifleri sıralamak. Bu motorların hiçbiri diğerinden öyle anam anam üstün değil. Birinin bir artısına karşı diğerinin başka bir artısı var. Ben sadece cevap verirken "Ben Olsam" diye empati yapıyorum ki zaten beş-altı ay önce ben'de sizin durumunuzdaydım.

Kısacası önce Scooter'mı motosikletmi, ona karar verin. Benim önerim kesinlikle Scooter ise X-MAX, Motosiklet ise Inazuma.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
DOstum benim yazdığım motosikletlerin hepsi senin boy ve kilonda rahatça kullanılabilir. Sadece Honda PCX biraz küçük kalır. 250-300 cc önerdiklerimin hepsi boy ve kilona gayet uygun. X-MAx'in ABS'siz modeli İstanbul'daki hemen her bayide var. Ama ABS'li olanı bende Istanbul'da hazır bulamadım ve Düzce DADAŞ Motor'dan getirttim. Parayı havale edince ertesi gün kapına bırakıyorlar.

Bence sen önceliğine karar ver. Scooter'mı? motosikletmi?

Scooter'ın avantajları :
1-Büyük bagaj (Hele benim gibi bide Arka çanta takarsan araba kadar bagaj neredeyse :) )
2- İstanbul trafiğinde yok vites'ti yok arka frendi uğraşmıyosun. Tüm dikkatini yola verebiliyorsun.

Motosikletin Avantajları :
1- Daha büyük lastikler daha fazla denge demek.
2- Oturuş şekli nedeniyle dizlerle Benzin deposunu kavramak Motor üstünde daha sağlam oturuyor hissi veriyor.

Ben Scooter olarak X-MAX'i seçtim. Tek sebebi ABS. Yeni başlayan biri için ABS panik frenlerde çok kullanışlı. Bir hafta önce çok sıkıntılı olabilecek bir durumdan ABS nedeniyle kurtuldum.

Motosiklet alsaydım o listeden SUzuki Inazuma'yı tercih ederdim. Oturuş pozisyonu rahat. Konforlu. Safkan Japon. Ekonomik.

Birde büyük CC önerileri için bir kaç sözüm var.
Siz yeni başlıyorsunuz. (Bende yeni başladım.) 125 cc motosikletler bile 110-130km hız yapabiliyor. 250 cc olunca bu hız 130-160km 'ye çıkıyor.İstanbulda yada Türkiyede bir motosikletin bu hızlardan daha fazlasını güvenli yapabileceği bir yol olduğunu sanmam. Hele hele Istanbulda.. Hele hele trafikte.
250cc'nin gücü gayet yeterli. Daha büyük CC sadece daha fazla yakıt ve masraf demek. Aynı zamanda daha büyük RİSK daha fazla ağırlık.

Kimse size sizin ihtiyacaınızı sizden daha iyi söyleyemez. Benim çok öneri sunmamın sebebi seçimi rahat yapabilmeniz için doğru alternatifleri sıralamak. Bu motorların hiçbiri diğerinden öyle anam anam üstün değil. Birinin bir artısına karşı diğerinin başka bir artısı var. Ben sadece cevap verirken "Ben Olsam" diye empati yapıyorum ki zaten beş-altı ay önce ben'de sizin durumunuzdaydım.

Kısacası önce Scooter'mı motosikletmi, ona karar verin. Benim önerim kesinlikle Scooter ise X-MAX, Motosiklet ise Inazuma.

Teşekkür edeirm bende x max düşünüyordum ama saolsun sencer beyde güzel önerilerde bulundu x citing vs fiyat olarak daha uygun performansıda iyi diyorlar bakalım ne olucak sonumuz
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Şehir içi kullanılacaksa scoter kullanım pratikliği ve sosyal statü (takım elbise giyme zorunluluğu gibi) açısından uygun olur xmax yada x cting olabilir :cat: vitesli kullanabilirim diyorsanız 250 cc den önce YBR 125 Honda CBF 150 tavsiye ederim viteslide kesinlikle bunlardan daha güçlü daha ağır bi motor sizin için keyiften çok eziyet verecektir :farao:

Bu arada kask ve diğer korumalarada bütçe ayırmanız gerektiğini hatırlatmak isterim :wiinkk:
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
eskiden kısa bir 125 cc lik vitesli motosiklet tecrübem vardı, 1 ay önce tekrar motosiklet almaya karar verdim. Benim için en önemli kriter motosikletin mümkün olduğunca güvenli olması olduğundan tercihimi (scooter sevmememe rağmen) X-Max 250 ABS'den yana kullandım. Doğrudan bu modeli seçmemin tek nedeni 250 cc sınıfında ABS opsiyonu sunan tek motosiklet olmasıydı (gerçi şimdi bir de KTM Duke 200 var). Herkesin kendi motorundan olduğu gibi ben de kendi motorumdan memnun olduğumdan :), yok X-Max feci iyi kesin bunu al filan demicem tabi, o iş kişiden kişiye değişir ve birden fazlasını uzunca bi süre kullanmadan fikir beyan etmek yanıltıcı olur, inceleyip yerinde görüp araştırıp kararı sen vericeksin.

Günlük hayatta kullanıcam bu iş sadece hobi değil benim için dersen de maxi scooter sınıfı çok güzel, avantajlarını herkes yukarıda saymış zaten. Nacizane benim tavsiyem, ya 125 civarı cc vitesli bir başlangıç motoru (örneğin CBF 150) veya Honda PCX alman. Ama dersen ki 250 cc olsun (bence X-Max bile ağırlığından ötürü başlangıç motoru olmaya pek musait değil), ABS önemli bir öncelikse X-Max, değilse aklına yatan ve yukarıda herkesin bahsetmiş olduğu herhangi bir 250 cc maxi scooter ile çok rahat edersin.

Inazuma da çok güzel bir motosiklet ama büyük, 2 silindirli ve başlangıç için bence epey güçlü ve ağır bir alet. Önümüzdeki senelerde ABS'li versiyonu çıkarsa ben düşünüyorum ama başlangıçta düşünmezdim.

Shadow almak fikri ise bence hiç mantıklı değil. Unutma, bir iki kişinin yüksek cc ile başlayıp olumsuz bir tecrübesi olmaması, bu işin güvenli olduğunu değil sadece onların şanslı olduğunu gösteriyor olabilir.

125 cc motosiklet bile 0'dan 60-70 gibi hızlara acayip hızlı çıkar ve 100-110 km/s ile gidebilir. Tam koruma olsa bile üzerinden 100 km/s ile düşersen çok ciddi yaralanmalar yaşanabilir, kısaca 125 cc olsa bile şaka değil, hele ki birden çok silindirli yüksek cc motosikletlerin ivmelenmesi ve son hızları çok yüksek, gazı farketmeden biraz fazla açıp bir viraja o şekilde girmen büyük risktir. Ayrıca, 125 cc motosiklet bile ıslak ağırlığı 120 kg civarında olacaktır, giderken değil ama duruken veya düşük hızda dönerken bu ağırlıkları kontrol etmeyi öğrenmek kolay değil.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
yeni başlayan birine sürekli inazuma ve shadow önerip durmayın yahu...
sebebini hepimiz biliyoruz.

bu arada, @hoca'm istanbul'da ileri ve güvenli eğitim veren kurslar var. temel eğitimi en azından oradan alsanız harika olur :)
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
yeni başlayan birine sürekli inazuma ve shadow önerip durmayın yahu...
sebebini hepimiz biliyoruz.

bu arada, @hoca'm istanbul'da ileri ve güvenli eğitim veren kurslar var. temel eğitimi en azından oradan alsanız harika olur :)
Sencer bey sizin bütün tavsiyeleirniz aklımda honda eğitim merkezine bakıyorum suan
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Sencer bey sizin bütün tavsiyeleirniz aklımda honda eğitim merkezine bakıyorum suan

en iyisi sanırım bu olacak.
belki motosikleti alırken de ufkunuzu değişik şekilde etkileyip algınızı değiştirebilir.
neticede; değişmeyen tek şey, değişimdir ;)

elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım yine.
hakkınızda hayırlısı olsun üstad...
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
67
Hocam, 3-4 bin liraya git ikinci el bir cbf150 yada ybr 125 al.
Allah kaza bela vermesin ama nasılsa düşe kalka öğreniliyor bu meret.
Sen giderken kaza yapmasan bile acemilikten yan ayağı açmadan üstünden indiğin motorun devrildiği,
Kendini geri geri iterken ayağının kayıp düştüğün olacak elbet.
O yüzden grenajsız, yan yatınca hem kalbini hem cüzdanını üzmeyecek bir motor al.
1-2 sezon 7-8 bin km kullan. Biraz tecrübe kazan.
Sonra git istersen shadow al istersen 1200 gs al istersen s1000rr al istersen goldwing al istersen burgman al.
Yeterki tecrübesiz bir şekilde çıkmayın makinelerin üstüne.
Demem o ki shadow gibi ağır ve güçlü bir makine ile başlamayın.

Kendimden örnek vereyim, benim motor serüvenim 2 seneyi aştı.
10 binden fazlada kilometre yaptım ancak hala 250 cc üstü bir makine kullanmaya çekiniyorum.
Biri bana gelip 600rr hediye etse alır kullanmadan satarım.
Çünkü bu işin geri dönüşü yok, motorun kaportası senin bedenin.

Motor seçimi konusunda fikir vermekten ziyade üstüme vazife olmamasına rağmen akıl verdiğimi farkındayım, kusuruma bakmayın.
Ama bunlar çok önemli. Siz 27 yaşında bir öğretmensiniz bunların hepsini zaten düşünmüşsünüzdür,
Ancak bu yazdıklarımı burayı okuyan 16-17 yaşındaki, sizin öğrencileriniz yaşındaki motora hevesli gençlerde okuyor,
Onlarada örnek olmamız lazım.

Ayrıca motor için verilecek para düşünülürken kask mont eldiven başta olmak üzere diğer koruma ve ekipmanlarada para ayırılmalıdır.

Tercihiniz şimdiden hayırlı olsun, tekeriniz düz bassın hocam.
Saygılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst