Merhabalar çok yeniyim ve bir kaç sorum var arkadaşlar

Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
merhaba arkadaşlar hep misafir olarak izliyordum sizi sonunda dayanmayıp bir motor almaya karar verdim. Bu ayki maaşımla beraber yaklaşık elimde 10.000 tl var. 5000-6000 tl de kredi çekebilirim. bu aralıklarda bir motor bakıyorum . Bu gün yamaha ya gittip ve yeni bir kullanıcı olduğum için yamaha x city i önerdi. Fakat bir arkadaşta bir az sıkıntı çekersin ama 2. el bir Honda VT 750 C4 Shadow önerdi kullanman biraz sıkıntı olur dedi ama seni uzun süre idare eder. Şimdi ben avrupa yakaısnda oturuyorum ve çalıştığım okul Anadolu yakasında yaklasık olarak gidiş dönüş her gün 48 km yol gidicem . Boyum 1.90 kilom ise 120 sizce hangisini almak daha mantıklı yada baska öneriniz var mı. ikisi bir birinden ap ayrı motorlar biri crusier tarzı öbürü ise scooter sanırım. Burdaki arkadaşlara güveniyorum 2 gün içinde motoruma sahip olucağım sonunda, burda yazan bilgilere göre. Şimddiden teşekkürler

İsmim MUrat
yaş 27
Meslek Öğretmen
 
Katılım
5 Eyl 2012
Mesajlar
22
Dostum Bende Kasım ayından beri ik tekerlekli oldum :)
Senin güzergahın tam tersi, Üsküdarda oturuyorum ve hergün Karaköye gidiyorum. Günlük 50-60 km.
Bende çok araştırmıştım zamanında. Tarz seçmek, motor seçmek hele helebilmiyorsanız geçekten dert olabilir.
Ben önce Kasım sonunda 125 cc Hoda PCX ile başladım. İki hafta önce onu satıp Yamaha X-Max 250 Aldım. Şu an çok Memnunum.
Boyunuz kısa olsaydı Önce PCX ile başlayın derdim. Ama 1.80 Boy ile X-MAx yada X-City ile rahat başlayabilirsiniz. Eğer daha önce deneyiminiz yoksa büyük 750'lik falan almayın derim.
125-300 cc aralığındaki motosiklet ve scooter'lar gayet rahat işinizi görür. Benm araştırmalarıma göre sorunsuz ve kullanıcısını memnun eden epey scooter-motosiklet var bu aralıkta.
En önde gelenleri :

Scooter'lar
Honda-PCX 125 cc : 6.000 TL, Yeterli bagaj, 0-90km hız gayet rahat. Seri yedek parça bol. Sorunsuz.
Yamaha X-MAX 250 : 11500TL (ABS'li modeli 12500TL). Kocaman Bagaj, muhteşem Konfor. Yıllardır test edilmiş bir scooter.
Yamaha X-City 250 : Sanırım 9000TL Civarı. Büyük teker. Konforlu. Kullanıcıları genelde memnun.
Piaggio X-Evo 250 : 11500TL. X-MAx'in italyan versiyonu. Ama daha konforlu olduğu söyleniyor. Kocaman bagajı var.
SYM GTS 250 ie : Nisbeten daha küçük tekerlekli ama kullananlar yere göğe sığdıramıyor.
Honda SH 300i : Eğer bagaj çokta önemli değil ve scooter diyorsan. Scooter konforunda, motosiklet seriliği ve Konforu.
Kymco Downtown 300 : Bununda japon yadan italyan olmadığına bakma. Kesinlikle birinci kalite bir scooter.

Motosikletler :
Suzuki Inazuma 250 : Henüz Türkiyeye yeni geldi. Kesinlikle mükemmel, konforlu , Japonya üretimi bir motosiklet.
Honda CBR250 : Yarış Motosikleti tarzında. Ama görünüş sizi yanıltmasın. Gayet güvenli ve güzel bir motosiklet. Ama işe gidip gelirken öne eğik oturmayı istemeniz lazım ;)
Kavasaki Ninja : CBR -250 'den biraz daha agresif. Ama gayet Kaliteli. Ve yine Japon.

Bence bunların hepsini gözün kapalı alabilirsin. Ben Yamaha X-MAX'tan yana kullandım tercihimi. ABS'li olanı. Ve 15 gündür kullanıyorum. Ve çok beğeniyorum. Allah kolaylık versin. :))
 
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
1
abicim bende vitesli bir motosikletle başlamalısın, arkadaşın dediğine katılıyorum bende vt 750 güzel vede kullanımı çok zor bi motosiklet değildir tek sorunun motor hakimiyeti ve vites konusu olacaktır ilk zamanlarda bunuda kısa bi sürede atlatırsın diye düşüünüyorum, chopper motorlar genel anlamda kullanım olarak rahat ve zevkli motorlar bende seçim VT 750 olmalı yada buna benzer farklı bir model ama kesinlikle scooter değil :)
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
Dostum Bende Kasım ayından beri ik tekerlekli oldum :)
Senin güzergahın tam tersi, Üsküdarda oturuyorum ve hergün Karaköye gidiyorum. Günlük 50-60 km.
Bende çok araştırmıştım zamanında. Tarz seçmek, motor seçmek hele helebilmiyorsanız geçekten dert olabilir.
Ben önce Kasım sonunda 125 cc Hoda PCX ile başladım. İki hafta önce onu satıp Yamaha X-Max 250 Aldım. Şu an çok Memnunum.
Boyunuz kısa olsaydı Önce PCX ile başlayın derdim. Ama 1.80 Boy ile X-MAx yada X-City ile rahat başlayabilirsiniz. Eğer daha önce deneyiminiz yoksa büyük 750'lik falan almayın derim.
125-300 cc aralığındaki motosiklet ve scooter'lar gayet rahat işinizi görür. Benm araştırmalarıma göre sorunsuz ve kullanıcısını memnun eden epey scooter-motosiklet var bu aralıkta.
En önde gelenleri :

Scooter'lar
Honda-PCX 125 cc : 6.000 TL, Yeterli bagaj, 0-90km hız gayet rahat. Seri yedek parça bol. Sorunsuz.
Yamaha X-MAX 250 : 11500TL (ABS'li modeli 12500TL). Kocaman Bagaj, muhteşem Konfor. Yıllardır test edilmiş bir scooter.
Yamaha X-City 250 : Sanırım 9000TL Civarı. Büyük teker. Konforlu. Kullanıcıları genelde memnun.
Piaggio X-Evo 250 : 11500TL. X-MAx'in italyan versiyonu. Ama daha konforlu olduğu söyleniyor. Kocaman bagajı var.
SYM GTS 250 ie : Nisbeten daha küçük tekerlekli ama kullananlar yere göğe sığdıramıyor.
Honda SH 300i : Eğer bagaj çokta önemli değil ve scooter diyorsan. Scooter konforunda, motosiklet seriliği ve Konforu.
Kymco Downtown 300 : Bununda japon yadan italyan olmadığına bakma. Kesinlikle birinci kalite bir scooter.

Motosikletler :
Suzuki Inazuma 250 : Henüz Türkiyeye yeni geldi. Kesinlikle mükemmel, konforlu , Japonya üretimi bir motosiklet.
Honda CBR250 : Yarış Motosikleti tarzında. Ama görünüş sizi yanıltmasın. Gayet güvenli ve güzel bir motosiklet. Ama işe gidip gelirken öne eğik oturmayı istemeniz lazım ;)
Kavasaki Ninja : CBR -250 'den biraz daha agresif. Ama gayet Kaliteli. Ve yine Japon.

Bence bunların hepsini gözün kapalı alabilirsin. Ben Yamaha X-MAX'tan yana kullandım tercihimi. ABS'li olanı. Ve 15 gündür kullanıyorum. Ve çok beğeniyorum. Allah kolaylık versin. :))
dostum çok teşekkür edeirm bilgi için x- max a bende bakıcaktım ama baktığım bayiide yoktu yerine x -city önerdi ama ço kalternatif sunmuşssun sence benim boy ve kiloda yolumuda düşünürsen hangisini almak mantıklı istanbul trafiğide malum

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

abicim bende vitesli bir motosikletle başlamalısın, arkadaşın dediğine katılıyorum bende vt 750 güzel vede kullanımı çok zor bi motosiklet değildir tek sorunun motor hakimiyeti ve vites konusu olacaktır ilk zamanlarda bunuda kısa bi sürede atlatırsın diye düşüünüyorum, chopper motorlar genel anlamda kullanım olarak rahat ve zevkli motorlar bende seçim VT 750 olmalı yada buna benzer farklı bir model ama kesinlikle scooter değil :)

Honda shadow a benidme içim gitti ama tecrubesizlik korkutuyor beni

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------

Ne scooteri yaw git hemen kendine cbr 250r al. Scooter ne allah askina
kalıbıma pek uygun olduğunu snamıyorum
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Hocam bence hiçbirşeyden korkmayın, herkesin fikrini alın ama kimseyi dinlemeyin.Üzerine oturduğunuzda içinize sinen hangisi ise onu alın derim.
 
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
1
abi ben bu işe 14 yaşımda başladım 1 sene cgl 125 kullandım sonra translap'e geçtim o bi senede kullandığım motor emin ol senin alacağın shadow'dan daha güvenli değildi :) ben sonuna kadar shadow diyorum üzerine bindiğinde anlıcaksın ne demek istediğimi zaten :)
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
burgman 400 al boyun uzun rahat rahat gider gelirsin.

26.000 lira istiyor bayii benimse ayırdığım fiyat 16000 tl maximum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------

abi ben bu işe 14 yaşımda başladım 1 sene cgl 125 kullandım sonra translap'e geçtim o bi senede kullandığım motor emin ol senin alacağın shadow'dan daha güvenli değildi :) ben sonuna kadar shadow diyorum üzerine bindiğinde anlıcaksın ne demek istediğimi zaten :)
şöyle açıklıyım sana bu gün bir arkadaştan alıp ufak bir deneme yaptım öğlen yokuş yukarı çıkarken büyük sıkıntı yaptı bana alışık olmadığımdan
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bence ilk önce şöyle 1000 tl civarı bi socoter la trafiğe adapte olmaya çalış iş motosiklet kullanmak la bitmiyor trafikteki tehlikeleri göz ardı etme
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
26.000 lira istiyor bayii benimse ayırdığım fiyat 16000 tl maximum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------


şöyle açıklıyım sana bu gün bir arkadaştan alıp ufak bir deneme yaptım öğlen yokuş yukarı çıkarken büyük sıkıntı yaptı bana alışık olmadığımdan

ilk motorun değil mi bu nasıl olsa sağı solu çizilecek 2. el al. bir sürü temiz var..
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
ilk motorun değil mi bu nasıl olsa sağı solu çizilecek 2. el al. bir sürü temiz var..

Motordan anlasam gitip alıcam 2. el de tırsıyorum anlamadığımdan

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------

www.fercomotor.com.tr

bu siteye gir bak istersen. istediğin kadar scooter modeli/çeşidi var

teşekkürler dostum bilgi için incliyorum ama bana çeşitten çok bir iki kişinin hem fikir olduğu bir tavsiye laızm
 
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
352
Şuandaki motorum aynı zamanda ilk motorum ve kendisi bir vt750 shadow. Başlangıç için gayet ideal bir motor bence. Uzun araştırmalar sonucunda shadow a karar vermiştim. Shadowla başlayan birçok insan var ancak bunlar arasında "shadowla başladım ama yapamadım sattım" diyenine henüz hiç rastlamadım. 750 cc 250 kg oluşu gözünüzü korkutmasın. Kullanımı öyle kolaydır ki sanki yıllardır kullanıyormuş hissi verir. Ve selesi yere en yakın olan cruiser olduğundan (66 cm) bir denge problemlemi yaşamazsınız. Tabi bunları söylerken, bu motoru alıp direk trafiğe çıkın demiyorum. En azından vitese, debriyaja, gaz tepkisine, motorun ağırlığına (250 kg) alışana kadar düz bir yolda gidip gelin. Şahsen ben öyle yapmıştım. Ayrıca biraz parayı gözden çıkartırsanız harley-davidson da cruiser eğitimi var. Ben gitmedim ancak gidenler için büyük avantajı olduğunu biliyorum. Gelelim yakıt konusuna. Benimki '06 model ve karbüratörlü, yakıt tüketimi 5 lt/100 km. Bu tüketim daha yumuşak ve sakin bir kullanıma göre biraz daha düşebilir. Ancak '08 ve sonrasıa üretilenler enjeksiyonlu olduğu için onların tüketimi biraz daha azdır.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
0
Şuandaki motorum aynı zamanda ilk motorum ve kendisi bir vt750 shadow. Başlangıç için gayet ideal bir motor bence. Uzun araştırmalar sonucunda shadow a karar vermiştim. Shadowla başlayan birçok insan var ancak bunlar arasında "shadowla başladım ama yapamadım sattım" diyenine henüz hiç rastlamadım. 750 cc 250 kg oluşu gözünüzü korkutmasın. Kullanımı öyle kolaydır ki sanki yıllardır kullanıyormuş hissi verir. Ve selesi yere en yakın olan cruiser olduğundan (66 cm) bir denge problemlemi yaşamazsınız. Tabi bunları söylerken, bu motoru alıp direk trafiğe çıkın demiyorum. En azından vitese, debriyaja, gaz tepkisine, motorun ağırlığına (250 kg) alışana kadar düz bir yolda gidip gelin. Şahsen ben öyle yapmıştım. Ayrıca biraz parayı gözden çıkartırsanız harley-davidson da cruiser eğitimi var. Ben gitmedim ancak gidenler için büyük avantajı olduğunu biliyorum. Gelelim yakıt konusuna. Benimki '06 model ve karbüratörlü, yakıt tüketimi 5 lt/100 km. Bu tüketim daha yumuşak ve sakin bir kullanıma göre biraz daha düşebilir. Ancak '08 ve sonrasıa üretilenler enjeksiyonlu olduğu için onların tüketimi biraz daha azdır.
Teşekkürler dostum suanda shadow daha ağır basmaya başladı böyle giderse shadow alıcam gibi
 
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
467
kışın da çok yağış olmayan havalarda kullanmayı düşünüyorsanız ve sürekli tam takım motosiklet kıyafeti kullanmayı göze alamazsanız öğretmen olduğunuzu genelde takım elbiseyle kullanmanızın kolaylık olacağı, boy ve kilonuzu da düşünerek ve ilk motorunuz olacağını düşünerek ayaklarınızı uzatabileceğiniz bir scooter tercih etmenizi tavsiye ederim. alım satımdan edeceğiniz 1000-2000 tl zararı göz ardı edebilirseniz 200-300cc arası olabilir, 1-2 sezon sonra satıp daha büyük bi motor-scooter alabilirsiniz. japonlar her ne kadar güzel, güçlü ve sorunsuz olsalarda avrupa markalarındaki malzeme kalitesi ve konfor bir başka bence. şimdiden hayırlı olsun.
 
Katılım
13 Nis 2013
Mesajlar
0
Hoca ben yamaha xcıty kullandım 6 ay kadar güzel motordur amortisörü bana göre başarısızdır su soğutmalı yakıt eğerleri sınıfına göre normal sayılır fakat bu fiyata eğer vitesli motor kullandıysanız honda shadow tavsiye ederim
 
Katılım
3 Ocak 2012
Mesajlar
1,154
her kafadan farkli bir ses her zamanki gibi :) ACELEYE GEREK YOK bence siz once bir tarz belirleyin scooter iyidir candir dosttur bence olabilir cbr 250 demisler benim kendi motorum olmasina ragmen size tavsiye etmiyorum cunku gayet kalipli bir abimiz olarak kucuk kalabilir altinizda 750 lik bir cruiser in hata olacagini dusunuyorum vitesli olacaksa inazuma scooter olacaksada piyasadaki 250 liklerden alabilirsiniz kymco x citing 250,sym gts250i,xmax 250,daelim250 vs vs ... motor cookk ama dedigim gibi once TARZ budada en buyuk etken motordan istedikleriniz sizin icin en hayirlisi olur insallah tercihiniz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst