Megelli Megelli 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
3
Teşekkürederim; hepimiz için kazasız belasız nasip etsin Allh. (amin)

inşallah en kısa zamanda isteğinize ulaşırsınız.
bende pek ehli değilim ama kendime görede tecrubelerim var tabiki de ve size önerebilceğim 250cc lik bir motor sizi gayet tatmin edici olucaktır, 125cc bir motor bir zaman sonra hatta kısa bir zaman içersinde yükseltmek isteyebilirsiniz.
benim tercihim megelli oldu gayet herşeyiyle tatmin edici forum'um takipçisiyim her konusundan farkındayım ama motoru üzmediğimiz sürece motorda bizi üzmeyecektir.
megellinin ise genel kronik sorunları rodaj bitimine kadar diye tahmin ediyorum rodajdan sonra motor daha iyi olucak bence şuanlık hiç bir sıkıntım yok lastikler ve elciklerin hariçinde değişmesi gerekiyor kesninlikle ama rodajı bu lastiklerle geçirmek istiyorum sonra güzel bir lastik ebat takabilirim.

Haklısın aslında. Önümüzdeki günlerde görüşlerini bekliyorum hatta bende İstanbuldayım megelliye niyetlenirsem ziyaretine gelirim.
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
332
Yaw arkadaşlar Allah aşkına şu yetmiyor, yetmiyecek muhabbetini bırakalım. Hele de motora yeni başlıyorsak. Kim neye nasıl yetmiyor?

dilimizde tüy bitti, motor kullanmayı öğrenmek öyle düz yolda top speed ini görmek değildir. Bu nedenle artık son hızı görebiliyor olmak, daha büyük cc li motora geçiş için yeterli sebep değildir. Sen o motorla viraja girmeyi-çıkmayı, bakışı, frenajı doğru dürüst öğreneceksin, pistte veya trafiğe açık olmayan yerlerde fren, viraj ve hatta farklı tekniklerle viraj(sarma-diz koyma vb) çalışacaksın. Artık motorun herşeyini oyuncak gibi oynamaya başladığında cc yükseltme zamanın gelmiş demektir.

yoksa 2 ay viteslere alıştım, 1 ay düşmeden viraja girip çıktın, 1 ay da top speed gördüm bana yetmiyor hoop 250cc veya hoop 600cc derseniz bu işler olmaz.

Ha bunun yanında diyebilirsin ki arkadaşım ben kendime güveniyorum 250cc den başlamak istiyorum, o zaman başla. ama 125 likle veya 250 likle başlayıp hızlı gidebiliyorsunn diye cc büyütmen gerektiğini lütfen düşünme.
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
22
Doğru diyorsun dostum,
düşününce hak veriyorum sana, ama çoğu insan şahsi fikri üzerinden yola çıkıyor tecrübeli-tecrübesiz fikrini sunuyor paylaşıyor ayıklıyan içinden ayıklıyor.
Tabiki cc önemsiz ilk önce tecrübe ağır basıyor yanlış yönlerdirme yapmak istemem yeni düşünen arkadaşlar için.
 
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
9
Megelli 250r almak isteyen arkadaşlar varsa irtibata geçebilir. CC yükselticem o yüzden satıyorum..Temiz makina..

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-megelli-megelli-250r...takas-olur...fiyat-son-179761623/detay/
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
184
Merhaba,

Sonunda bir Megelli250r sahibi oldum bende.
150 km'de henüz motorum kaç km de yağ değiştirmeliyim ve hangi marka kullanmalıyım?
Benim ilk vitesli motorum rodaj bilgisi edindim ama yapmış birisinden megelli kullanıcısından okumak isterim tekrardan yani nelere dikkat etmeliyim ne yapmalıyım?

Teşekkürler.
iyi sürüşler :bounce:

Kardeşim hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim :)
Rodajın hala devam etmekte.
Kullanım kılavuzuna göre kullanmıştım ben sıfır aldığımda. İlk 300 km boyunca motoru uzun süreler boyunca 4500 rpm'nin üzerinde çalıştırmadım. Rodaj süresi boyunca sert, uzun süreli veya aşırı frenleme yapmadım. Ama frenlerimi aktif kullanmaya çalıştım. Biliyorsun fren balatalarının diske alışma süreleri var.Böyle frenleme yaparak balataların yerine oturmasını sağlayım frenleme performansı arttırman mümkün. Fren balatalarını yenilediğinde süreç tekrar eder.
300km sonunda servisinin önerdiği motor yağını kullanabilirsin. Ben motul kullandım uzunca bir süre. Şimdilerde würth kullanıyorum.
İlk yağ değişiminden sonra vites geçişlerin değişecektir. Biraz daha rahatlamış hissedebilirsin. Bu süreç sonunda uygun gördüğün pozisyonlarda biraz hızlanıp devir yükselterek seyir edebilirsin.
Aklına takılanları sor, çekinme :)
 
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
22
Kardeşim hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim :)
Rodajın hala devam etmekte.
Kullanım kılavuzuna göre kullanmıştım ben sıfır aldığımda. İlk 300 km boyunca motoru uzun süreler boyunca 4500 rpm'nin üzerinde çalıştırmadım. Rodaj süresi boyunca sert, uzun süreli veya aşırı frenleme yapmadım. Ama frenlerimi aktif kullanmaya çalıştım. Biliyorsun fren balatalarının diske alışma süreleri var.Böyle frenleme yaparak balataların yerine oturmasını sağlayım frenleme performansı arttırman mümkün. Fren balatalarını yenilediğinde süreç tekrar eder.
300km sonunda servisinin önerdiği motor yağını kullanabilirsin. Ben motul kullandım uzunca bir süre. Şimdilerde würth kullanıyorum.
İlk yağ değişiminden sonra vites geçişlerin değişecektir. Biraz daha rahatlamış hissedebilirsin. Bu süreç sonunda uygun gördüğün pozisyonlarda biraz hızlanıp devir yükselterek seyir edebilirsin.
Aklına takılanları sor, çekinme :)

Çok teşekkür ederim ilginize;
pek bir keşif yapamadım açıkcası çarşamba izinliyim yol yapmayı düşünüyorum, evet okumuştum 4500d. geçmemek gerekli diye belkide sizden okumuştum ama daha yeni yeni olduğumdan bazen kaçabiliyor.
castrol deniliyordu sayfalarda motul olarak hangisini kullanmalıyım peki sizce?
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
184
Hangi markayı neye göre seçersiniz bilemiyorum ama genelde kullanıcılar uzunca bir süre kullandıkları ve sıkıntı yaşamadıkları şeyi tercih ediyorlar.
Ben arabamda castrol kullanıyorken,motorumda servisimin önerdiği Motul 10W40 4T kullandım 7000 bakıma kadar. Şimdi ise yeni bir servis buldum kendime ve tecrübesine güvendiğim oktay abim würth önerdi. Ben de yıllardır bu işi yaptığı sorgulamadım. Yağ seçimi konusunda teknik bilgi verebilecek olan varsa bilgilenmek isterim :)
 
Katılım
12 Ara 2013
Mesajlar
58
Ya arkadaşlar neden forumun ana sayfasında motor logolarının olduğu yerde Megelli logosu yok Adminlerden bir el atmasını rica ediyorum
 
Katılım
4 Ara 2013
Mesajlar
60
Hangi markayı neye göre seçersiniz bilemiyorum ama genelde kullanıcılar uzunca bir süre kullandıkları ve sıkıntı yaşamadıkları şeyi tercih ediyorlar.
Ben arabamda castrol kullanıyorken,motorumda servisimin önerdiği Motul 10W40 4T kullandım 7000 bakıma kadar. Şimdi ise yeni bir servis buldum kendime ve tecrübesine güvendiğim oktay abim würth önerdi. Ben de yıllardır bu işi yaptığı sorgulamadım. Yağ seçimi konusunda teknik bilgi verebilecek olan varsa bilgilenmek isterim :)

Arkadaşım megellide 5W40 kullanılmalı 10w40 yağ kanalları dar olduğundan yağ basıncı düşer bu bir süre sonra motorda aşınmalara neden olur ayrıca 10w 40 yağda titreşim biraz artar yağ kalın olduğu için.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
184
evet şimdi kullanma kılavuzuna baktım da SJ 5W-40 yazdığını gördüm :) bir sonraki yağ değişiminde bunu dikkate alıcam

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------

5w-40 full synthetic oil olarak geçiyor. Fiyat biraz daha pahalı.
 
Katılım
16 Şub 2014
Mesajlar
21
hayırlı olsun güle güle kullanın

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

Ankaralı Kullanan Arkadaşlarda Keşke Biraz aktif Olsalar :)
 
Katılım
18 Mar 2014
Mesajlar
289
Merhaba,

Sonunda bir Megelli250r sahibi oldum bende.
150 km'de henüz motorum kaç km de yağ değiştirmeliyim ve hangi marka kullanmalıyım?
Benim ilk vitesli motorum rodaj bilgisi edindim ama yapmış birisinden megelli kullanıcısından okumak isterim tekrardan yani nelere dikkat etmeliyim ne yapmalıyım?

Teşekkürler.
iyi sürüşler :bounce:

Hayırlı uğurlu olsun kardeşim, Allah kaza bela göstermesin ve tekerin yere hep düz bassın inşallah. Aramıza yeni arkadaşların katılması bizleri de mutlu ediyor, bu demek oluyor ki artık bazı ön yargıları gerçekten giderebiliyoruz. Umarım nice kilometrelerce bizler gibi sorunsuz bir şekilde Megelli motosikletini kullanır bizlerle de düşüncelerini paylaşırsın.

--- Gelelim Benim Bir Hikayeme --- ( Tavsiyem sıkılmadan okuyun, büyük ders çıkartırsınız Megelli Sahipleri )

@tian kardeşim yine yine Kavacık 'tan ( FSM 'den ) çıkıp Okmeydanı sapağından dalıp, Zeytinburnuna doğru gitmeye kalkıştım. En son hatırlarsan bana yolda yardımcı olmuştun :) Ki dün yine az önce dediğim gibi öyle bir hataya karıştım ve Okmeydanı üzerinden yola koyuldum ve hikaye burada startını bana verdi :) En son yağ değişimini yapalı 4,500 Km oldu ki arkadaşların bilgisizliğine kandım normalde 3.000 Km 'de bir değiştirmem gerekiyormuş fakat arkadaşım " Scooterın yağını bile ben 5,0000 Km 'de bir değiştiriyorum Racing 'de öyle iş mi olur. " Deyince bende 5.000 'de değiştiririm diye bir düşünceye kapıldım :) Birde iş yoğunluğundan dolayı bir türlü Cengiz Motor 'da uzak olduğu için gidemiyordum ( birde yol üstümde değil ) her neyse, dün Okmeydanı sapağından çıktım motorun egsozundan yavaş yavaş sesler gelmeye başladı, çok aldırış etmedim bir evrak verecektim hemde ofisten erken çıktım ya evrağı verim Zeytinburnundan hemen oradan Cengiz motora geçerim dedim. Egzoz da ki ses artmaya başladı ben gaz verdikçe, sağa çektim motoru kapattım egzoz ağzına baktım ki simsiyah olmuş ( aklımca herhalde artık yağ yakıyor motor dedim ) ama egzoz içinde sanki silahlar patlıyor ben motoru sürdükçe yada rölanti de bıraktıkça.
Evrak verme işini iptal ettim hemen çektim motoru Cengiz Motor 'a, orada ki Murat ustaydı galiba saat daha 17:30 ve diyalog aynen şöyle ;
Ben : Usta kolay gelsin,
Usta : Eyvallah,
Ben : Ya usta sesi duydun, sıkıntısını giderebilirmiyiz bunun bu akşam ( biliyorum daha önce konuştum 19:00 'da kapatıyorlar )
Usta : Ya bunun şimdi yağı değişecek, egzoz herhalde ya bir yerden patlamış yada bir contası var o gevşemiş onun içinde karbiratörü felan sökmek gerek ( yalnız ustanın elinde çay bir yandan çay karıştırıyor bir yandan benimle konuşuyor )
Ben : Usta halledemezmiyiz bunu bu akşam ya, evim uzak.
Usta : Halledemeyiz bu saatten sonra motorcu bulamazsın çalışacak.
Ben : Ne yapacaz burada mı bırakmam gerekiyor ?
Usta : Evet burada bırakman gerekiyor ( içeri girdik servise birlikte ) yalnız burada da nereye bırakacaz yer yok ki ya...
Ben : Peki kaça patlar bu durum bana?
Usta : Egzoz 50TL 'den aşağı çıkmaz, yağ değişimi de yapıcaz 70 'de o toplamda 130 'dan aşağı olmaz...
Ben : Ne yapacaz ( sinirlerim geriliyor iyice ) bu egzoz böyle sorun yaşatırmı bana bak arıza ışığıda yakıyor.
Usta : yok yok yaratmaz sadece böyle ses yapar işte birşey yok.
Ben : İyi tamam en azından beni bugün idare etsin, cumartesi günü ben sana gelirim. Yarında arabayla işe gider gelirim.

Dedim ve çıktım oradan yalnız yarın sabah evrağı bırakacağım nokta öyle illet bir yer ki araba ile gitmek insanın ömrünü bitirir. Saat oldu 17:45 ve o sinirle aklıma @tian arkadaşın dediği Oktay usta geldi ve hem şansımı denemek istedim hemde sabah halledeceğim iş için motosikleti kullanmak istiyordum kesinlikle.

Oktay Motor 'u bulmakta biraz zorlandım işlek bir ana caddeye bağlanan bir ara sokakta ki noktada yeri, bulana kadar kime sorduysam " kapalıdır abi " dediler. Ben buldum Oktay Motoru şansıma açık çıktı ve hemen içeri dalıp derdimi anlattım sağolsun Oktay usta hemen çay kahve istermisin diye sorunca anladım ki geldiğimiz yer tam bir ESNAF mekanı, hemen aldılar motosikleti basit bir egzoz ayarı sonra bir yağ değişimi derken 70,00TL 'ye patladı bana. Sağolsun ama gerçekten sağolsun ilgilendi, benim için en önemli olan şey ise, bana karşı olan sıcak kanlılığı, sohbet etmesi, güler y üzlülüğü, esnaflığı, yardım severliği, hangi saat olursa olsun gittiğinizde kapıdan geri çevirmemesi.!
Adam esnaf abi esnaf ! Adam doymuş doymuş ama yine de saygıda kusuru hiç eksiltmemiş ! Bundan sonra Cengiz Motor 'un üstünü çizdim, gideceğim adres kesinlikle kesinlikle Oktay Motor olacaktır.
Zaten adam işin ehli, temizde işçiliği var, ayrıca gerçekten sizin söylemediğiniz noktaları bile kendisi beğenmiyorsa hemen düzeltiyor ve Cengiz Motor gibi ekstra işçilik adı altında çakmıyor çünkü adam işini severek yapıyor belli ki...
 
Son düzenleme:
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
184
@dmRhn kardeşim geçmiş olsun :)
Bugün haberin bana geldi :) memnun kalmana sevindim. Oktay abi çok babacan bir adamdır :) zaten sen de şait olmuşsundur. Normalde Megelliye bakmıyordu ilk benim motorla açtı sezonu :) Geçerken uğrayıp sohbet edebileceğin bir adam. Esnaflığı da çok iyi. Ücretlendirmesine ve işçilikteki kalitesini saymıyorum bile :) En hoşuma giden yanı ver lan anahtarı bir turlim şunla deyip uzaması :))
 
Katılım
18 Mar 2014
Mesajlar
289
@dmRhn kardeşim geçmiş olsun :)
Bugün haberin bana geldi :) memnun kalmana sevindim. Oktay abi çok babacan bir adamdır :) zaten sen de şait olmuşsundur. Normalde Megelliye bakmıyordu ilk benim motorla açtı sezonu :) Geçerken uğrayıp sohbet edebileceğin bir adam. Esnaflığı da çok iyi. Ücretlendirmesine ve işçilikteki kalitesini saymıyorum bile :) En hoşuma giden yanı ver lan anahtarı bir turlim şunla deyip uzaması :))

Aynen çok şen şakrak ve harika bir insan, Cumartesi günü oraya geçip zincir değiştireceğim :) Bir kaç eksik var onları da tamamlayıp sonra ki hafta da genel bakıma götürmek istiyorum. Yoldan geçerken uğrayıp " abi nasılsın " diyebileceğin birisi gerçekten :)
Haberi sana geldi de, nasıl geldi sen uğradın mı yoksa senin tanıdık felan mı ? Gerçi senin tanıdık da olsa şaşırmam, senin gibi yardım sever birisinin öyle bir akraba olması normaldir derim :)
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
184
çok sağol çok utandım şuan :$
Yok bir akrabağlık bağım :) bişey olunca, aklımıza takılınca arıyoruz soruyoruz kendisine. Bugün de iş yerinden iki arkadaşım pullsarlarını bakıma götürdüler :) onlardan haberim old doğrusu
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
Aynen çok şen şakrak ve harika bir insan, Cumartesi günü oraya geçip zincir değiştireceğim :) Bir kaç eksik var onları da tamamlayıp sonra ki hafta da genel bakıma götürmek istiyorum. Yoldan geçerken uğrayıp " abi nasılsın " diyebileceğin birisi gerçekten :)
Haberi sana geldi de, nasıl geldi sen uğradın mı yoksa senin tanıdık felan mı ? Gerçi senin tanıdık da olsa şaşırmam, senin gibi yardım sever birisinin öyle bir akraba olması normaldir derim :)

Seni birazda diğer sayfalarda görelim abi megelli sayfasından çıkmıyorsun:)
 
Katılım
18 Mar 2014
Mesajlar
289
çok sağol çok utandım şuan :$
Yok bir akrabağlık bağım :) bişey olunca, aklımıza takılınca arıyoruz soruyoruz kendisine. Bugün de iş yerinden iki arkadaşım pullsarlarını bakıma götürdüler :) onlardan haberim old doğrusu

Eyvallah kardeşim, biliyorsun " 1 fincan kahvenin 40 yıllık hatırı varmış " yani senin orada yaptığın yardımın benim gözümdeki değeri ise paha biçilemez...

Seni birazda diğer sayfalarda görelim abi megelli sayfasından çıkmıyorsun:)

:) Yiğit tabii ki kardeşim, hangi sayfalarda görmek istiyorsan bana haber ver bir ziyaret edelim oraları da :) Genelde Sohbet bölümüne çok sık göz atıyorum :)

Birde ; :
Arkadaşlar, Megelli web sayfasını yenilemiş :)
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
1,103
Eyvallah kardeşim, biliyorsun " 1 fincan kahvenin 40 yıllık hatırı varmış " yani senin orada yaptığın yardımın benim gözümdeki değeri ise paha biçilemez...



:) Yiğit tabii ki kardeşim, hangi sayfalarda görmek istiyorsan bana haber ver bir ziyaret edelim oraları da :) Genelde Sohbet bölümüne çok sık göz atıyorum :)

Birde ; :
Arkadaşlar, Megelli web sayfasını yenilemiş :)

Sohbet sayfalarına yazarkende görelim seni:)

Bu arada megelli sitesi eskisindende kötü olmuş:mrgreen: adamlar doğru düzgün bir site kuramadı:)
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
3
Valla ben de yenibosnadayım ben de byndan sonra oktay ustadayım o zaman zaten 1000 bakımı geldi 1000 bakımı neleri kapsıyordu peki
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst