Mantık sorusu :)

Katılım
11 Haz 2005
Mesajlar
276
Aslında en doğru cevabı pum007 verdi. Satıcı sahte 50 ytl almış. Yani 50 YTL si olması gerekirken hiç bir şeyi yok. Zarar 50 ytl. Gerisi hikaye ...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Tabi ki sonuç olarak elde kalan sahte bir elli YTL dir, ama satıcı bu 50 YTL yi değeri karşılığında nakit olarak almadığı için 50 den azdır zarar. Mesela nakit 15 verdi, ayakkabının maliyetide ona 25 olsa zarar 40 der kendi kendine :)

Ama tekrar söyliim o 50 yi birine iteler o :cherry:
 
Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
97
bakın 50 zaten sahte para 35 ayakkabı bide para üstü verdiği 15 ytL var işin içinde...bütün kelime yonlarına rağmen 50 yetele zarar var çünkü bozdurulan para geri veriLdi ve kasa -15 durumuna geldi bide satılan -35 ayakkabı var sonuçta 50 YTL zarar...
 
Katılım
11 Haz 2005
Mesajlar
276
Eyong kardeş pazar günü bu konuyu tartışalım senle :) Yahu adam maliyetine satıyor ayakkabıyı ne yapacan. Satıcı o ayakkabı karşılığında kasaya 35 YTL koymak zorunda. Bunun maliyetle bir ilgisi yok.

Satıcı orada çalışan bir satış görevlisi olsun. Sonuçta Kasada 50 YTL açık olacağından (Kasa fişlerine göre mali açıdan) bu açığı satıcı arkadaş cebinden ödeyecek ve 50 YTL zarar etmiş olacak. Hala maliyeti nasıl karıştırabiliyosun yahu.. Neyse sen hazırlık yap şilede olayı taylor serisine açarız olmazsa Fourier serileriyle çözüme yakınsama yaparız :)
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
gaffar dostum sorunun şıkları içerisinde "hiçbiri" şıkkı olduğu için bunun üzerinde duruyorum ve 35 e aldığı malı 35 e satacak olan bir esnaf olmadığını düşündüğüm için :)

Şimdi daha önce bahsettiğim gerçek örneği anlatayım size ;

Bana maliyeti 700 YTL olan malı 1.100 YTL lik çek karşılığında adama verdim. Zaman içerisinde her çekte olduğu gibi bunuda bi şekilde kullandım, ama karşılığı olmayan çek bana geldi ve bende çeki vermiş olduğum insana çekin karşılığı olan 1.100 YTL yi nakit verip verdiğim çeki geri aldım. Ne yazık ki çek sahibi firma o esnada patlamış ve bizim 1.100 YTL lik çek elde kaldı. Sonuç olarak elimde 1.100 YTL lik karşılıksız (bir nevi sahte diyelim) çek var.

Tahsil edemediğim bu çeki bankaya götürüp bankanın yasal sorumluluğu olan 375 YTL yi bankadan aldım (çeki verdim)

Benim zararım ne kadardır ?

a) 1.100 YTL
b) 1.100 - bankadan alınan 375 = 725 YTL
c) Maliyet olan 700 - bankadan alınan 375 = 325
d) Hiçbiri , başka işin mi yok lan :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst