[M.T Bilgi İşlem ve Bilgisayarcılar]Grubu

Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Bilgi işlemci arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.

Çok sağlam performanslı bir masaüstü bilgisayar gerekiyor.
*Sadace kasa olacak çevrebirimleri mevcut

*Sabit disk 100-350 gb fazlasıyla yeterli

*Cd yazıcı olsun

*Ekran kartı aşağıdakilerden bir tanesi olacak
GeForce GTX 260

GeForce GTX 275

GeForce GTX 280

GeForce GTX 285

GeForce GTX 295

GeForce GT 220
*Bu makina mobilya tasarımında kullanılan cad tabanlı bir programda çizim ve render işlemi yapacak

Benim için birkaç konfigürasyon hazırlamanızı rica ediyorum.
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Bilgi işlemci arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var.

Çok sağlam performanslı bir masaüstü bilgisayar gerekiyor.
*Sadace kasa olacak çevrebirimleri mevcut

*Sabit disk 100-350 gb fazlasıyla yeterli

*Cd yazıcı olsun

*Ekran kartı aşağıdakilerden bir tanesi olacak
GeForce GTX 260

GeForce GTX 275

GeForce GTX 280

GeForce GTX 285

GeForce GTX 295

GeForce GT 220
*Bu makina mobilya tasarımında kullanılan cad tabanlı bir programda çizim ve render işlemi yapacak

Benim için birkaç konfigürasyon hazırlamanızı rica ediyorum.

Ekran kartı seçimine bakılırsa bayağı iyi bir makina ihtiyaçınız var :); ekran kartı ile ilgili aşagıdaki sayfayı incelemenizi tavsiye ederim
http://www.pclabs.com.tr/2009/01/08/geforce-gtx-295-testte-yeni-ekran-karti-performans-lideri/

INTEL CORE i7 920 2.66GHz 8MB CACHE 45nm LGA 1366 İŞLEMCİ 523,83 TL
ASUS RAMPAGE II GENE X58 6400 MT/s 3' lü Kanal DDR3 2000(O.C.) Core i7 LGA1366 ANAKART 404,00 TL
KINGSTON 6GB DDR3 HYPERX 2000MHZ CL9 (3*2GB) XMP TALL HS-KHX2000C9D3T1K3/6GX 364,58 TL

AKASA FREEDOM XONE BEYAZ LED FANLI MİD-TOWER PERFORMANS KASASI 122,02 TL

ZOTAC NVIDIA GTX 285 1GB 512BIT GDDR3 (DirectX 10) PCI-E x16 2.0 EKRAN KARTI 654,39 TL

SEAGATE 500GB 7200RPM 16MB SATA SABİT DİSK ST9500420AS 192,69 TL




Toplam (KDV Dahil) 2.589,90 TL
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
Ekran kartı seçimine bakılırsa bayağı iyi bir makina ihtiyaçınız var :); ekran kartı ile ilgili aşagıdaki sayfayı incelemenizi tavsiye ederim
http://www.pclabs.com.tr/2009/01/08/geforce-gtx-295-testte-yeni-ekran-karti-performans-lideri/

INTEL CORE i7 920 2.66GHz 8MB CACHE 45nm LGA 1366 İŞLEMCİ 523,83 TL
ASUS RAMPAGE II GENE X58 6400 MT/s 3' lü Kanal DDR3 2000(O.C.) Core i7 LGA1366 ANAKART 404,00 TL
KINGSTON 6GB DDR3 HYPERX 2000MHZ CL9 (3*2GB) XMP TALL HS-KHX2000C9D3T1K3/6GX 364,58 TL

AKASA FREEDOM XONE BEYAZ LED FANLI MİD-TOWER PERFORMANS KASASI 122,02 TL

ZOTAC NVIDIA GTX 285 1GB 512BIT GDDR3 (DirectX 10) PCI-E x16 2.0 EKRAN KARTI 654,39 TL

SEAGATE 500GB 7200RPM 16MB SATA SABİT DİSK ST9500420AS 192,69 TL




Toplam (KDV Dahil) 2.589,90 TL

akasa yerine asus ya da aopen türü kasaları tavsiye ederim. ya da bu kasa sağlamsa iyi bir psu(güç kaynağı) almanız gerekir. bu sistemi standart psu ların kaldıracağını zannetmiyorum. psu yüzünden bilgisayarımdan soğumuştum. usb fare taktığımda bile saçmalıyordu pc. daha büyük bir psu taktığımda sorun ortadan kalktı. bu grafik kartının extra elektrik beslemesi olduğunu sanıyorum.
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Aslında akasa yeni yeni piyasaya giriyor.Türkiyede eskiden bulmak zordu, bir ara pazara kafadan ucuz kasalarla giriş yaptı ama son zamanlarda kaliteli ürünleri pazarımıza sokmaya başladı.
Bu firma sogutucu ve fan konusunda çok başarılı ben bu kasayı denedim gayet memnun kaldım, sessiz demişlerdi ama 5 -6 fanla hiç bir makina sessiz degildir:mrgreen:
Asus kasa anakarta ve ekran kartına çok dar gelir tavsiye etmem, gecen sene dünyanın en büyük fanını kulanan 2 adet bilgisayar toplamıştım... hayatımda öyle kasa görmemiştim ama sonra anladımki hiç faydası yokmuş, 12 cm lik 3 fanla iyi sogutma elde edilebilir. GTX serisi ekran kartlarında extra enerji için power kablo baglantısı mevcut.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Emomen bilgiler için teşekkürler..

Ekran kartlarını zenginleştirecek olursak fiyat performans olarak önerebileceğin ekran kartı hangisidir ?

GeForce 9600 GT

GeForce 9800 GT

GeForce 9800 GTX

GeForce 9800 GTX+

GeForce 9800 GX2

GeForce G 100

GeForce GT 120

GeForce GT 130

GeForce GTS 150

GeForce GT 240

GeForce GTS 240

GeForce GTS 250

GeForce GTX 260

GeForce GTX 275

GeForce GTX 280

GeForce GTX 285

GeForce GTX 295

GeForce GT 220
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Ekran kartı seçimine bakılırsa bayağı iyi bir makina ihtiyaçınız var :); ekran kartı ile ilgili aşagıdaki sayfayı incelemenizi tavsiye ederim
http://www.pclabs.com.tr/2009/01/08/geforce-gtx-295-testte-yeni-ekran-karti-performans-lideri/

INTEL CORE i7 920 2.66GHz 8MB CACHE 45nm LGA 1366 İŞLEMCİ 523,83 TL
ASUS RAMPAGE II GENE X58 6400 MT/s 3' lü Kanal DDR3 2000(O.C.) Core i7 LGA1366 ANAKART 404,00 TL
KINGSTON 6GB DDR3 HYPERX 2000MHZ CL9 (3*2GB) XMP TALL HS-KHX2000C9D3T1K3/6GX 364,58 TL

AKASA FREEDOM XONE BEYAZ LED FANLI MİD-TOWER PERFORMANS KASASI 122,02 TL

ZOTAC NVIDIA GTX 285 1GB 512BIT GDDR3 (DirectX 10) PCI-E x16 2.0 EKRAN KARTI 654,39 TL

SEAGATE 500GB 7200RPM 16MB SATA SABİT DİSK ST9500420AS 192,69 TL




Toplam (KDV Dahil) 2.589,90 TL

Ayni benim laptopun ozellikleri yav:bounce:


Sogutma ve supply da hic bi zaman isi sansa birakmayin Turkiye deki masa ustu bilgisayarimda toplam 11-12 tane fan vardi bi tanesi external di ve kocaman led li falan bi zamazingoydu.
Bilgisayar ilk calistiginda biraz yerinden oynuyordu.Bazen cd falan taktigimda makina o kadar cok ses cikartiyordu ki cd takmaya korkuyordum artik.
Tabi bide disa verdigi hava var ondan bahsetmiyorum bile soba gibiydi.:cherry:
Ama performans delisi bir bilgisayar olmasina ragmen hic bir zamanda isidan problem yasamadim bu sayede.4 senelikte makinadir hala en son cikan seyleri calistirabiliyordu biraktigimda.Overclock sagolsun.:cherry:

Supply da cok onemli onu ilk basta hata ettim hic aklima gelmedi ekran kartim bir kere sizlere omur oldu(Crossfire idi hemde:salut:)Ondan sonra akillandim 720 watt suplly i bi taktim mis gibi calisti makina.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:34 ----------

Tasarslan ATi rodeon 5870 hd yede bakmani tavsiye ederim.

Senin yazdiklarin arasinda ise tercigim GTX 295 olur CUDA mimarisi ayni anda milyonlarca islemci.Cift gt200b GPU kullanimi.Tek basina 289 wattlik isil enerji tuketiyor.
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Emomen bilgiler için teşekkürler..

Ekran kartlarını zenginleştirecek olursak fiyat performans olarak önerebileceğin ekran kartı hangisidir ?

GeForce 9600 GT

GeForce 9800 GT

GeForce 9800 GTX

GeForce 9800 GTX+

GeForce 9800 GX2

GeForce G 100

GeForce GT 120

GeForce GT 130

GeForce GTS 150

GeForce GT 240

GeForce GTS 240

GeForce GTS 250

GeForce GTX 260

GeForce GTX 275

GeForce GTX 280

GeForce GTX 285

GeForce GTX 295

GeForce GT 220

Günaydın, aslında okdar pahalı bir ekran kartı almanada gerek yok ama performans delisi olsun dedigin için en iyi ekran kartını seçtim, GeForce 9800 GX2 bile işini rahatlıkla görür :cat:

jubaa'nın dedigi gibi, sogutma kesinlikle çok önemli, fanları çok iyi sogutan bir kasaya ihtiyaç var, siz kasayı kendinize göre şecebilirsiniz.
Power supply 600W altında kesinlikle olmasın yüksek degerlerde olması sizin herzaman işinize yarayacaktır.

Jubaa bu özelliklerde notebook helal diyorum kaç paradır şimdi allah bilir, bir motor parası yatırmışsındır kesin:mrgreen:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Günaydın, aslında okdar pahalı bir ekran kartı almanada gerek yok ama performans delisi olsun dedigin için en iyi ekran kartını seçtim, GeForce 9800 GX2 bile işini rahatlıkla görür :cat:

jubaa'nın dedigi gibi, sogutma kesinlikle çok önemli, fanları çok iyi sogutan bir kasaya ihtiyaç var, siz kasayı kendinize göre şecebilirsiniz.
Power supply 600W altında kesinlikle olmasın yüksek degerlerde olması sizin herzaman işinize yarayacaktır.

Jubaa bu özelliklerde notebook helal diyorum kaç paradır şimdi allah bilir, bir motor parası yatırmışsındır kesin:mrgreen:

Alakasi yok hocam Turkiye de ortalama bir notebook parasi ne kadarsa o kadar verdim.Ah ah adamlar burda o konuda o kadar ilerdelerki anlatabilmek isterdim.

Gercekten cok ucuz adamlarin elektronikleri ben Sony e girince parandeler atiyodum az daha dayanamayip.

Kendi evime cikiyim asil o zaman bi tane masaustu topliyicam bak o fena olsun istiyorum iste.

Bu laptop yani, ne yaparsan yap laptop, 1 saat ardindan krali olsa yoruluyor ve yavaslamaya basliyor cekirdek isisi artiyor makina iyice bi saliyor kendini falan fanlari aciyor bide masaustu gibi ses cikarmaya basliyor.
Laptoplardan hic haz etmedim etmiyecegimde.
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Alakasi yok hocam Turkiye de ortalama bir notebook parasi ne kadarsa o kadar verdim.Ah ah adamlar burda o konuda o kadar ilerdelerki anlatabilmek isterdim.

Gercekten cok ucuz adamlarin elektronikleri ben Sony e girince parandeler atiyodum az daha dayanamayip.

Kendi evime cikiyim asil o zaman bi tane masaustu topliyicam bak o fena olsun istiyorum iste.

Bu laptop yani, ne yaparsan yap laptop, 1 saat ardindan krali olsa yoruluyor ve yavaslamaya basliyor cekirdek isisi artiyor makina iyice bi saliyor kendini falan fanlari aciyor bide masaustu gibi ses cikarmaya basliyor.
Laptoplardan hic haz etmedim etmiyecegimde.


jubaa siparişleri yazıyorum kardeşim :p umarım evine geçersin , özelliklerini yazarsın alaçağın makinanın bekliyorum nasıl bir makina kuraçağını merak ediyorum vallahi.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
jubaa siparişleri yazıyorum kardeşim :p umarım evine geçersin , özelliklerini yazarsın alaçağın makinanın bekliyorum nasıl bir makina kuraçağını merak ediyorum vallahi.

4 cekirdek istiyorum.Citliyicem onlari:D

Eger param olursa guzel birsey yapicam her ne kadar burda ucuz olsada sonucta bende ogrenciyim yani:cherry:

Bilgisayarin donanimi simdiden biraz kafamda olustu en az 1 tb harddisk, 12 gb ddr3 ram ,quad-core, bulabilcegim uygun fiyatli en guclu suply, kartlarin ustundekiler disinda en az 6 harici fan(zaten kasa acik durucak), mumkunse ddr3 2 gb crossfire hd bir ekran karti ATI tercihim(yada nvdia gtx 295 SLI toplam 2gb), Samsung Super-WriteMaster SH-S20 cd-rom.

Tamamiyla oyuna yonelik olucak kisacasi.:cherry:Ama anakarttan cok anlamiyorum P5GD1 Asus um vardi daha once hic degistirme ihtiyaci duymadim overclock a inanilmaz cevap veren bir anakart 1 sene oncesine kadar herseye yetiyordu.
Overclockla ilgilenen arkadas var mi?Su anda anakart olarak overclock icin uygun en iyi performans veren hangisi acaba?
 
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
4 cekirdek istiyorum.Citliyicem onlari:D

Eger param olursa guzel birsey yapicam her ne kadar burda ucuz olsada sonucta bende ogrenciyim yani:cherry:

Bilgisayarin donanimi simdiden biraz kafamda olustu en az 1 tb harddisk, 12 gb ddr3 ram ,quad-core, bulabilcegim uygun fiyatli en guclu suply, kartlarin ustundekiler disinda en az 6 harici fan(zaten kasa acik durucak), mumkunse ddr3 2 gb crossfire hd bir ekran karti ATI tercihim(yada nvdia gtx 295 SLI toplam 2gb), Samsung Super-WriteMaster SH-S20 cd-rom.

Tamamiyla oyuna yonelik olucak kisacasi.:cherry:Ama anakarttan cok anlamiyorum P5GD1 Asus um vardi daha once hic degistirme ihtiyaci duymadim overclock a inanilmaz cevap veren bir anakart 1 sene oncesine kadar herseye yetiyordu.
Overclockla ilgilenen arkadas var mi?Su anda anakart olarak overclock icin uygun en iyi performans veren hangisi acaba?

Bence aldıgın zaman liste yap, 2010 için yeni nesil işlemciler piyasada bol olucak, zaten anakartlar i7 teknolojisi için tam olarak oturtamadılar kendilerini...
Şimdiye kadar overclock yapmadım gülmeyinn:p ben herzman degiştirme taraftarıyım:mrgreen:
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Selamun Aleykum Ahali..
Nasılsınız bakalım ?

Meslektaslar bayagı cokmus..
Sevindim buna yardımlasırız buradan sıkıntı yasadıgımız konularda.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Bence aldıgın zaman liste yap, 2010 için yeni nesil işlemciler piyasada bol olucak, zaten anakartlar i7 teknolojisi için tam olarak oturtamadılar kendilerini...
Şimdiye kadar overclock yapmadım gülmeyinn:p ben herzman degiştirme taraftarıyım:mrgreen:

Hocam tek seferde butun parcalari satin almam olanaksiz zaten piyango ciksa bile olmaz.:mrgreen:

Mecburen bekliyicem yani.

Overclock konusunda ciddi misin?Cok zenginsin yada Bill Gates falan kankan herhalde.:cherry:Hocam ne diyon oyle eskidi mi degistir yaparsan ocagina incir agaci dikersin valla hergun bisey cikiyor eskimemesi mumkun degil.

Bilmem bilir misin eski kurtlar bilir.
S3 vardi bir zamamlar ekran karti, bos bellek yuvalarini doldurmak modaydi onda upgrade edebilmek icin daha cok ufaktim o zamanlar abimin bilgisayarci arkadasi ogretmisti hep.(1 mb ti saka degil harbiden 1 mb ti.)

Sonra Voodoo lar Tnt ler cikti falan.
2 sene para biriktirip fiyatinin daha yarisini bile bulamadigim Vodoo 3 almistim o zamanlar babamin karne hediyesi havasindaki jestiyle.

Overclock isini ciddi ciddi becerdigim zaman o zamandi iste.
166mhz hizdan 230mhz hiza cikarmistim ekstra 2 fan daha takmistim ve bana hic bir problem cikarmamisti kart, bu isi becerdim dedigim zaman o zamandi.
O kadar ufaktim ki o kadar para verip ugrunda cildirdigim karti yakma riskini bile goze almistim istedigim oyunlari oynamak icin.(yasim en fazla 10-11 di)

Komusunun ogluna da kil olurdum surekli guncel bi bilgisayari olurdu ne oyun ciksa alirdi oynardi selepsiz bende izlerdim.
O hirs o kiskanclik cok sey katti bana oyun askina bilgisayardaki herseyi ogrendim, su anda daha universiteye girmeden daha hic bir ders gormeden program yazabiliyorum bu sayede kimse gostermedi ben kendim ogrendim bu askla.:cherry:

Neyse efkarlandim eski gunleri hatirliyinca Fifa 98 de kar efektini goremiyince agliyicak kadar uzuldugumu hatirlarim ekran kartim 3dfx desteklemiyordu o zamanlar.Fakirlikten,kiskancliktan ve hirstan overclok ogrendim su anda cokta memnunum kisacasi sizde ogrenin para sarfiyatini en dusuk seviyeye indirin.:cherry:

Bu arada Aleykum Esselam Cerrahi abi hosgeldin.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2006
Mesajlar
1,059
Selamun Aleykum Ahali..
Nasılsınız bakalım ?

Meslektaslar bayagı cokmus..
Sevindim buna yardımlasırız buradan sıkıntı yasadıgımız konularda.

Aleyküm selam abi, sende hoşgeldin :rendeer:
Seni ilk günden bekliyorduk ama geç oldu:mrgreen: görüşmek üzere.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:01 ----------

Hocam tek seferde butun parcalari satin almam olanaksiz zaten piyango ciksa bile olmaz.:mrgreen:

Mecburen bekliyicem yani.

Overclock konusunda ciddi misin?Cok zenginsin yada Bill Gates falan kankan herhalde.:cherry:Hocam ne diyon oyle eskidi mi degistir yaparsan ocagina incir agaci dikersin valla hergun bisey cikiyor eskimemesi mumkun degil.

Bilmem bilir misin eski kurtlar bilir.
S3 vardi bir zamamlar ekran karti, bos bellek yuvalarini doldurmak modaydi onda upgrade edebilmek icin daha cok ufaktim o zamanlar abimin bilgisayarci arkadasi ogretmisti hep.(1 mb ti saka degil harbiden 1 mb ti.)

Sonra Voodoo lar Tnt ler cikti falan.
2 sene para biriktirip fiyatinin daha yarisini bile bulamadigim Vodoo 3 almistim o zamanlar babamin karne hediyesi havasindaki jestiyle.

Overclock isini ciddi ciddi becerdigim zaman o zamandi iste.
166mhz hizdan 230mhz hiza cikarmistim ekstra 2 fan daha takmistim ve bana hic bir problem cikarmamisti kart, bu isi becerdim dedigim zaman o zamandi.
O kadar ufaktim ki o kadar para verip ugrunda cildirdigim karti yakma riskini bile goze almistim istedigim oyunlari oynamak icin.(yasim en fazla 10-11 di)

Komusunun ogluna da kil olurdum surekli guncel bi bilgisayari olurdu ne oyun ciksa alirdi oynardi selepsiz bende izlerdim.
O hirs o kiskanclik cok sey katti bana oyun askina bilgisayardaki herseyi ogrendim, su anda daha universiteye girmeden daha hic bir ders gormeden program yazabiliyorum bu sayede kimse gostermedi ben kendim ogrendim bu askla.:cherry:

Neyse efkarlandim eski gunleri hatirliyinca Fifa 98 de kar efektini goremiyince agliyicak kadar uzuldugumu hatirlarim ekran kartim 3dfx desteklemiyordu o zamanlar.Fakirlikten,kiskancliktan ve hirstan overclok ogrendim su anda cokta memnunum kisacasi sizde ogrenin para sarfiyatini en dusuk seviyeye indirin.:cherry:

Bu arada Aleykum Esselam Cerrahi abi hosgeldin.

aslında haklısın , overclock zevkli ve ugraşı sevenler için vazgeçilmeyecek bir şey. Ben çogu defa kart yaktım ve bozdum bu yüzden... bazen tutmadı hiç faydasını görmedim.. benimde pis huyum var bir işte 2 defa sorun yaşarsam 3. sorun yaşamamak için kaçarım...:p yani bulaşmam en garanti yolu secerim.. Tercih meselesi aslında.
Artık eskisi gibi oyunda oynayamıyorum, 2 sene önce aldıgım pcyi hala kullanıyorum 1 yıldan beri de oyun almıyorum vaktim yok,işten dolayı. :salut:

aslında itiraf edeyim komşunun oğlu bendim:p gıcıkk olurdun bana:queen:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Aleyküm selam abi, sende hoşgeldin :rendeer:
Seni ilk günden bekliyorduk ama geç oldu:mrgreen: görüşmek üzere.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:01 ----------



aslında haklısın , overclock zevkli ve ugraşı sevenler için vazgeçilmeyecek bir şey. Ben çogu defa kart yaktım ve bozdum bu yüzden... bazen tutmadı hiç faydasını görmedim.. benimde pis huyum var bir işte 2 defa sorun yaşarsam 3. sorun yaşamamak için kaçarım...:p yani bulaşmam en garanti yolu secerim.. Tercih meselesi aslında.
Artık eskisi gibi oyunda oynayamıyorum, 2 sene önce aldıgım pcyi hala kullanıyorum 1 yıldan beri de oyun almıyorum vaktim yok,işten dolayı. :salut:

aslında itiraf edeyim komşunun oğlu bendim:p gıcıkk olurdun bana:queen:

Sen kac kart yaktin diye sor bi bana:cherry:Ev teknoloji coplugu hala ilk cikan bilgisayarlar evde durmakta commodore 64 u bile atmadim durur.:mrgreen:O bahsettigim ekran kartlari falan hepsi evde.Abim hala isgorebilcek olanlari arkadaslarina dagitiyordu en son.

Overclock olmamasi beni de kil eden birsey o kadar ugras sonra olmadi var ya:pr:

Abi oyun herseydir.Guzel bi oyun film izlemekten hatta normal hayattan bile zevkli olabiliyor bazen.
Oyun bagimlisi olup ailesi dagilan adamlar var burda surekli gazetelere cikiyorlar.
Ayrica teknolojideki en iyi gelisme oyunlardan takip edilir.

Eskiden oyunlar var olan sistem icin yapilirdi, simdi ise oyun yapiliyor ve onu calistiricak bir sistem icat ediliyor.
Bazi oyunlari hala en yuksek ayarda yeterli Fps ile calistiran bilgisayarlar icat edilmedi.

Ve oyun oynamiyorsan yaslandin demektir bilader ben bunu bilir bunu soylerim.:cherry::cherry:Saka tabi ki.

Komsunun ogluyla hala irtibattayim daha liseyi bitiremedi bi tip okumus sayilcak bitirdiginde.:cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 May 2009
Mesajlar
1,389
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Abi ben overlok yapıcam sitrik asit mi kullanıyım sülüfirik asit mi karar veremedim acil cvp pls
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hocam tek seferde butun parcalari satin almam olanaksiz zaten piyango ciksa bile olmaz.:mrgreen:

Mecburen bekliyicem yani.

Overclock konusunda ciddi misin?Cok zenginsin yada Bill Gates falan kankan herhalde.:cherry:Hocam ne diyon oyle eskidi mi degistir yaparsan ocagina incir agaci dikersin valla hergun bisey cikiyor eskimemesi mumkun degil.

Bilmem bilir misin eski kurtlar bilir.
S3 vardi bir zamamlar ekran karti, bos bellek yuvalarini doldurmak modaydi onda upgrade edebilmek icin daha cok ufaktim o zamanlar abimin bilgisayarci arkadasi ogretmisti hep.(1 mb ti saka degil harbiden 1 mb ti.)

Sonra Voodoo lar Tnt ler cikti falan.
2 sene para biriktirip fiyatinin daha yarisini bile bulamadigim Vodoo 3 almistim o zamanlar babamin karne hediyesi havasindaki jestiyle.

Overclock isini ciddi ciddi becerdigim zaman o zamandi iste.
166mhz hizdan 230mhz hiza cikarmistim ekstra 2 fan daha takmistim ve bana hic bir problem cikarmamisti kart, bu isi becerdim dedigim zaman o zamandi.
O kadar ufaktim ki o kadar para verip ugrunda cildirdigim karti yakma riskini bile goze almistim istedigim oyunlari oynamak icin.(yasim en fazla 10-11 di)

Komusunun ogluna da kil olurdum surekli guncel bi bilgisayari olurdu ne oyun ciksa alirdi oynardi selepsiz bende izlerdim.
O hirs o kiskanclik cok sey katti bana oyun askina bilgisayardaki herseyi ogrendim, su anda daha universiteye girmeden daha hic bir ders gormeden program yazabiliyorum bu sayede kimse gostermedi ben kendim ogrendim bu askla.:cherry:

Neyse efkarlandim eski gunleri hatirliyinca Fifa 98 de kar efektini goremiyince agliyicak kadar uzuldugumu hatirlarim ekran kartim 3dfx desteklemiyordu o zamanlar.Fakirlikten,kiskancliktan ve hirstan overclok ogrendim su anda cokta memnunum kisacasi sizde ogrenin para sarfiyatini en dusuk seviyeye indirin.:cherry:

Bu arada Aleykum Esselam Cerrahi abi hosgeldin.

Bir selamda benden olsun meslektaşlar :rendeer:
Selamun aleyküm :rendeer:

Unutulurmu o eski "S3 Trio Virge 3D2X" olan pci ekran kartları
bende bu dediğim model kart vardı dediğin gibi fifa 98de kar efektini göremiyordum. :pale: bende bütün hıncımı kalecilere Q ile dalarak çıkarıyordum. :queen: Hatta hatırlarsanız bi taktik vardı kaleci degaj yapacakken yanına gidip tam ters dönünce sırtına çarpıp gol atabiliyordun. Böyle garip'te bir bug'ı vardı.

Ama o oyunların müziklerini hala ne zaman duysam, içim gider yıllar öncesine dönerim. Abimle birlikte; o klavyeden, ben mouse ile kapışmalarımızı özlerim.
Şimdilerde o tat kalmadı sanki :salut:

Bir gün arkadaşımda kalmıştım ve 3 üncü bi arkadaştan Vodoo serisi ekran kartını ödünç almıştık. Adamdan gecenin bi yarısı evine gidip kasasını açıp kartları takas etmiştik. sabaha kadar ne oyun oynamıştık, gözümün önünden gitmez hala :)

OC konusunda bende çok meraklıyım ama hala yazılımsal olarak anakart üreticilerinin minik programları haricinde voltajlara vs. pek müdahale etmedim. Biraz tırs tırs durumu var yani. Hani işlemciyi elimize almayalım kömür yığını olarak sonra :)

Bi ara Celeron II işlemcilerdeydi sanırım kurşunkalem ile çarpan kilidini kaldırmayı yapmıştımda , bi halt becerdiğimi zannedip havalara uçmuştum :mrgreen::mrgreen:

Bu da bonus :
[YT]wl5YnxRRh7w[/YT]
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
ARkadaşlar benim msn'de sorun var.:( Açılıyor fakat 2 sn sonra tekrar kapanıyor.Ne yapabiliriz?.Yardımlarınız için teşekkürler. . .
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Hosbulduk Arkadaslar.
Biraz uzun bir ara vermek durumunda kaldık ama cok sukur yine sahalardayız :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst