lüTfen yaRdım LütfeN

Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
ama güç aktarımları bg ve tork ne olacak şimdi şöyle söylim yada örnekleyelim. olay anlamamk deil fizik kurallarına göre elinde 20 kg ile sabit durdugunuzda siz ne kadar yorulsanızda fiziki olarak hiç bişey yapmamış olursunuz.beraber anlatalım acıklayalım olurmu ? bnm motorum 12.000 devir 6.000 devirde 80 km hıza ulasıyor. (km tartışmayalım bnmkinin üzerinden gidelim 10 km fazla gösteriyor bnmki) motorumla 12.000 devir 5. viteste rüzgar arkamda 130 km ye ulaşabildim burdaki kayıp neden ? oysaki 160 kmh ulaşabilmem lazım. birde su videolarda izlediğimiz top speed lere bakalım hayabusa (5 vites) 5.vites 9.000 devir 240 kmh 11.000 devir 320 kmh fakat hesap yaptıgımızda 9.000 devirde 270kmh yapması lazım. bunu acıklarmısın? inan ben fazla anlamam hesap işlerinden. ayrıca senin düşündüğün mantıgı anlıyorum 10.000 devir bir motorda hiç vites olmadıgı zaman senin dediğin olur yani 1.000 devirde 10 kmh hız yapan bir araç 10.000 devirde 100 kmh hız yapar ama vitessiz bir motorda olur bu umarım anlatabilmişimdir. vites li motorda senin yürüttüğün mantık olmaz çünkü işin içine vites oranları bg ve tork gb şey ler giriyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
ama güç aktarımları bg ve tork ne olacak şimdi şöyle söylim yada örnekleyelim. olay anlamamk deil fizik kurallarına göre elinde 20 kg ile sabit durdugunuzda siz ne kadar yorulsanızda fiziki olarak hiç bişey yapmamış olursunuz.beraber anlatalım acıklayalım olurmu ? bnm motorum 12.000 devir 6.000 devirde 80 km hıza ulasıyor. (km tartışmayalım bnmkinin üzerinden gidelim 10 km fazla gösteriyor bnmki) motorumla 12.000 devir 5. viteste rüzgar arkamda 130 km ye ulaşabildim burdaki kayıp neden ? oysaki 160 kmh ulaşabilmem lazım. birde su videolarda izlediğimiz top speed lere bakalım hayabusa (5 vites) 5.vites 9.000 devir 240 kmh 11.000 devir 320 kmh fakat hesap yaptıgımızda 9.000 devirde 270kmh yapması lazım. bunu acıklarmısın? inan ben fazla anlamam hesap işlerinden. ayrıca senin düşündüğün mantıgı anlıyorum 10.000 devir bir motorda hiç vites olmadıgı zaman senin dediğin olur yani 1.000 devirde 10 kmh hız yapan bir araç 10.000 devirde 100 kmh hız yapar ama vitessiz bir motorda olur bu umarım anlatabilmişimdir. vites li motorda senin yürüttüğün mantık olmaz çünkü işin içine vites oranları bg ve tork gb şey ler giriyor.

valla zafer şimdi sen olaya normal fiziki olaylarıda katarsan iş çok uzar :)
rüzgarı filan devre dışı bırak
hani öss sınavında olduğu gibi sürtünmesiz bir ortamda hesap yap
o zaman sametin dediği doğru olur
sorun devir değil elemanın 150 km hız yapıyor diye ısrar etmesi
ulem arkadaş bende 500 lük choper vardı (hemde kawasaki hani servisini hiç sevmediğim) çift silindir onda bile zorlanarak 140 a çıkıyordum
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
ya bende diyorum 150 yapmaz yapamaz die ben sametgirin düz mantıgına şaştım o yüzden açıkla yapıp açıklama yapmasını bekliyorum. samet girin dediği doğru fakat vitessiz bir motor ve dediğin gb rüzgar, sürtünmenin sıfır olması lazım.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
ya bende diyorum 150 yapmaz yapamaz die ben sametgirin düz mantıgına şaştım o yüzden açıkla yapıp açıklama yapmasını bekliyorum. samet girin dediği doğru fakat vitessiz bir motor ve dediğin gb rüzgar, sürtünmenin sıfır olması lazım.

abi samet zaten çocuğun ona sen ne anlarsın diyişine kızdı o yüzden öyle sert yazdı sanırım
baksana bizi bile anlamaz yaptı :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
ama güç aktarımları bg ve tork ne olacak şimdi şöyle söylim yada örnekleyelim. olay anlamamk deil fizik kurallarına göre elinde 20 kg ile sabit durdugunuzda siz ne kadar yorulsanızda fiziki olarak hiç bişey yapmamış olursunuz.beraber anlatalım acıklayalım olurmu ? bnm motorum 12.000 devir 6.000 devirde 80 km hıza ulasıyor. (km tartışmayalım bnmkinin üzerinden gidelim 10 km fazla gösteriyor bnmki) motorumla 12.000 devir 5. viteste rüzgar arkamda 130 km ye ulaşabildim burdaki kayıp neden ? oysaki 160 kmh ulaşabilmem lazım. birde su videolarda izlediğimiz top speed lere bakalım hayabusa (5 vites) 5.vites 9.000 devir 240 kmh 11.000 devir 320 kmh fakat hesap yaptıgımızda 9.000 devirde 270kmh yapması lazım. bunu acıklarmısın? inan ben fazla anlamam hesap işlerinden. ayrıca senin düşündüğün mantıgı anlıyorum 10.000 devir bir motorda hiç vites olmadıgı zaman senin dediğin olur yani 1.000 devirde 10 kmh hız yapan bir araç 10.000 devirde 100 kmh hız yapar ama vitessiz bir motorda olur bu umarım anlatabilmişimdir. vites li motorda senin yürüttüğün mantık olmaz çünkü işin içine vites oranları bg ve tork gb şey ler giriyor.



açıklayalım...eğer motorun debriyaj balatası kaçırıyorsa dediğin olur...

söyle diyeyim...diğer viteslerii unut...(her vites kendi arasında doğru orantılı çalışır.)sadece 5. vitesin var...motoruda orta sehpaya aldın ve arka tekerin boşta...bujiyi çıkarttın..kompresör de yok... şimdiiii...motoru 10 tur çevirdiğinde diyelimki tekerin 1 tam tur dönüyor...bu da ne demek? onda bir denebilirmi?? evet..peki motoru 100 tur çevir tekerlek bu durumda 10 tur dönecektir..motoru 1000 tur çevir tekerlek 100 tur dönecek...

basite indirgeyelim yahu:) dişli muhafazayı çıkar...ön dişliye ve arka dişliye birer referans yeri işaretle...ve çevirmeye başla...arka dişli başlangıç noktasına geldiğinde ön dişli kaç tur döndü??? atıyorum 7 tur..tamam...
bunun kaçarı varmı??? diş atlama olabilirmi??? hayır..
peki birbirine bağlı iki dişli (biri büyük biri küçük)yavaş döndürülürse küçük olan 5 dönerken büyüğü 2 döner ama hızlı döndürürseniz küçüğü 50 tur dönerken büyüğü 20 dönemez 15 dönebilir derseniz bu dişlinin atlatması anlamına gelir...imkansızdır ve bu durumda ne yaparsanız yapın 20 tur dönmek ZORUNDADIR...
ama bu devirlere ulaşması zor olur..rüzgar direnci burada devreye girer...
küçük dişliyi dakikada 500 tur yaptırırsanız büyük olanıda 200 tur yapmak zorundadır...çünkü kaçıramaz bir şekilde dişli ile-zincir ile birbirlerine bağlıdırlar...yapamaz diyen o dişlilerden anlamıyor demektir...yani arada bir 2-3 diş aradan çıkıp tekrar devreye girer demektir...sorunun yegane sebebi debriyaj balatasının o gücü tam iletemeyerek hafifte olsa kaçırmasıdır ki balata yüzeyleri ayna gibi pırılpırıldır..kaçırması da muhtemeldir..ama dişli kaçıramaz...

inanmayan motoru orta sehpaya alsın..ÇOOK dikkatli olarak (şanzumandan km tahriği almalı tabi) 5.vitese çıksın ve baksın motor kaç km ye ve kaç saniyede çıkıyor..ama üstüne bindiğinizde malesef bu sürenin çoook daha fazlasını ve son süratin de yanına bile yaklaşamadığınızı görürsünüz...

km saatleri de manyetik bir parçanın metal bir tası manyetik olarak sürüklemeye çalışması mantığıyla çalışır..hayabusa gibi çok ani devirlenen ve çok güçlü makinalarda debriyajın kaçırması yada km saatinin manyetik olarak o süratte doğru bilgiyi aktaramaması durumu ortaya çıkar...

of be daha ne yazayım???alın elinize zincirleri dişlileri çevirin ölçün biçin..karara varın..ben bu makina-mekanik konularına ömrümü adadım yaw...bu kadar basit bişeye bu kadar yazarsam avans ayarını yazsam açıklamak için 3 gün yazmam gerekecek..
kalın sağlıcakla...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:08 ----------

ya bende diyorum 150 yapmaz yapamaz die ben sametgirin düz mantıgına şaştım o yüzden açıkla yapıp açıklama yapmasını bekliyorum. samet girin dediği doğru fakat vitessiz bir motor ve dediğin gb rüzgar, sürtünmenin sıfır olması lazım.

samet girin değil üleyyn:queen:
Samet Ağır :cat:
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
hayda sametagir bu senin dediklerinin anlıyorum fakat biz su an da doğa şartlarında motor kullanıyoruz. kızmana gerk yok ayrıca senin anlattıklarında bi tersil yok düz mantık ilerliyosun buda bazı yerlerde yanıltıyo nedir yanıltan kısım senin dediğin gb 6000 devirde giderken 200 yapan 12.000 devirde 4000 yapması dır dorumu anlamışım ? fakat bunu doga şartlarında nasıl yapmayı hangi motorla yapmayı planlıyosun ?:silent:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
hayda sametagir bu senin dediklerinin anlıyorum fakat biz su an da doğa şartlarında motor kullanıyoruz. kızmana gerk yok ayrıca senin anlattıklarında bi tersil yok düz mantık ilerliyosun buda bazı yerlerde yanıltıyo nedir yanıltan kısım senin dediğin gb 6000 devirde giderken 200 yapan 12.000 devirde 4000 yapması dır dorumu anlamışım ? fakat bunu doga şartlarında nasıl yapmayı hangi motorla yapmayı planlıyosun ?:silent:

bunu anladıysan sorun yok zaten..aynen doğru anlamışsın..amaaaa....bu arada ben düz mantık konuşmuyorum...teknik olarak konuşuyorum..
gerçekler acıdır,biberde acıdır..o halde biber gerçektir...(tatlı biber de çakmadır bu durumda) işte düz mantık!!:cherry:

geri dönelim..ne demişim..Allahtan 12000 devire ULAŞAMIYOR .yoksa racing kullanan arkadaşların intiharına sebep olurdun...

demekki bende yapamazsın demişim...motora o devri yaptırabilirsen o hıza çıkar amaaa o devri o motora yolda yaptıramayacağına göre o hızı unut demişim...
intihar olayıda işin rengiymiş:p
mesele kalmadığına sevindim...:cat:
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
tamam aRkadaşlaR özüR dileRİm soRunu buLdum gaLiba ..hava fiLtResini açtım biRde ne göRüyüm ..tozdan pislikten hava geçecek yeR kaLmamıs üstüne üstelik içinden birde bez çıktı anlamadım nereden girdiğini ama bildiğimz bez yani ..sonra bujiyi çıkardım güzelce bi zımparaladım yaktım ettim temizledim taktım motoru bi deniyim dedim evden çıktım biraz yüklendim düzelmiş mi diye sorunlu haliyle 2. viteste 75 i geçmiyordu şimdi düzelmiş galiba 90 a yaklaştı 3 e atamadım benzinim bitti karbiratörle uğraşırken hortumu çıkık unutmusum hep akmıs :S devir saatine niye bakmadın diye soracaksınız şimdi de devir saati çalısmıyor baktım kablolar da takık ama çalısmıyor :S
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
tamam aRkadaşlaR özüR dileRİm soRunu buLdum gaLiba ..hava fiLtResini açtım biRde ne göRüyüm ..tozdan pislikten hava geçecek yeR kaLmamıs üstüne üstelik içinden birde bez çıktı anlamadım nereden girdiğini ama bildiğimz bez yani ..sonra bujiyi çıkardım güzelce bi zımparaladım yaktım ettim temizledim taktım motoru bi deniyim dedim evden çıktım biraz yüklendim düzelmiş mi diye sorunlu haliyle 2. viteste 75 i geçmiyordu şimdi düzelmiş galiba 90 a yaklaştı 3 e atamadım benzinim bitti karbiratörle uğraşırken hortumu çıkık unutmusum hep akmıs :S devir saatine niye bakmadın diye soracaksınız şimdi de devir saati çalısmıyor baktım kablolar da takık ama çalısmıyor :S

dişli diyenler utansın :p
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
691
2. vites 90 km ??
hacım senin motorun markası nedir bende almak istiyorumm.
ss lerle kapışacam !...
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
2. vites 90 km ??
hacım senin motorun markası nedir bende almak istiyorumm.
ss lerle kapışacam !...

ya bakma sen 90 yaptıgına 3 dede enfazla 120 yapar ondan sonrası pırt 4-5 yemez bile :bounce: neyse çıldırıcam bu hız konusu yüzünden ninja (250cc-30bg) 170-180 i zor görüyo bunlar chooper 200cc 20 bg makinayla 150 yi rahat görüyo bu kawasakinin kapatması lazım :)
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
691
zaferkarizma
arkadaşım benim sıkıntımda o 200 cc cruier ile 2 . viteste 90 yapmak baya güzel olur. düşünsene ss lerle kalkış yaptığını :))
 
Katılım
10 Tem 2009
Mesajlar
25
vah gaRipLeRim hayatLARında hiç motoR süRmemişLeR oynaşıp duRyoLaR buRda :D La oLm bn buRda fuLl mod mz 301 le kapısyom 1 km 2 diRek faRk atym hey yawRum hey siz daha cıvıLdayın buRaLaRda ya motoRa bkmayı biLmiyoRsunuz yda süRmeyi
 
Katılım
4 Ara 2010
Mesajlar
447
valla zafer şimdi sen olaya normal fiziki olaylarıda katarsan iş çok uzar :)
rüzgarı filan devre dışı bırak
hani öss sınavında olduğu gibi sürtünmesiz bir ortamda hesap yap
o zaman sametin dediği doğru olur
sorun devir değil elemanın 150 km hız yapıyor diye ısrar etmesi
ulem arkadaş bende 500 lük choper vardı (hemde kawasaki hani servisini hiç sevmediğim) çift silindir onda bile zorlanarak 140 a çıkıyordum


Arkadaşlar büyük cclik ve kaliteli motor kullanan arkadaşlara inanılmaz hatta korkunç gelebilir ama adamlar modifiye ile manyak şeyler yapıyorlar.bujileri iridyum yapıyorlar, yanma yataklarını daraltıyorlar, araba performans filtresi takıyorlar....daha neler neler yapıyorlar...Otopsici arkadaşım benden sana tavsiye, modifiyeci gençlerle inatlaşma, anahtarını alırlar, bakakalırsın arkalarından :salut: ben hiç anlamam o işlerden ama saygım sonsuz yapanlara :cat:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
sayfanızı okurken daraldım arkadaş... "120 ile giderken 6000 devirdeyse 12000 devirde 240 km yapar" cümlesi ise beni benden aldı. motor gücünü sabit bir şekilde üretseydi, sürtünme ve kayıplar olmasaydı(rüzgar, dişliler, lastik vesaire.) dediğiniz bir nebze doğruydu.

bende 150 zc var ve düz yolda 85-90 km yapabiliyor. 5-6 kere yanımda beraber seyrettiğim araçların göstergelerine göre test ettim. en güzel citroen c4 ile test ediliyor dijital orta göstergeden dolayı. gene de benim bu 85-90 km hızım var demem yanlış olabilir. hız konusunda yüzde yüze yakın doğruluk istiyorsanız navigasyon aleti alın lütfen.

200lük hava soğutmalı 15 beygir motor, üstünde chopper kasasının ağırlığı varken biraz zor 120 görür.:farao:
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Arkadaşlar büyük cclik ve kaliteli motor kullanan arkadaşlara inanılmaz hatta korkunç gelebilir ama adamlar modifiye ile manyak şeyler yapıyorlar.bujileri iridyum yapıyorlar, yanma yataklarını daraltıyorlar, araba performans filtresi takıyorlar....daha neler neler yapıyorlar...Otopsici arkadaşım benden sana tavsiye, modifiyeci gençlerle inatlaşma, anahtarını alırlar, bakakalırsın arkalarından :salut: ben hiç anlamam o işlerden ama saygım sonsuz yapanlara :cat:
sen yorma kendini canım kardeşim istediğini yapsın o motora caracal sonuçta değil modifiyeci kendisini yırtması kendisiyle birlikte bütün modifiyecileri de yırtsa bırak 2. viteste 90 ı görmeyi 4. viteste 90 görsün birdaha bu forumda yazan namerttir alçatır karektersizdir (başbakanın konuşması gibin oldu valla:queen:)
bu arada ilginçtir benim motora ngk iridyum buji taktım hızı 180 i geçince ateşlemeyi kesiyodu tekrar orjinalini taktım:silent:
ha bu arada henüz modifiyeci genç diye tabir ettiğin tuhaflarla inatlaşacak seviyeye düşmedim merak etme gerçek hayat bu cem yılmazın reklam filmi değil:bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst