Lastik değiştirdim, alay konusu oldum

Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Scooterımı alalı 100 km oldu ve hem çok sert olmasından hem de ıslak zeminde kaygan olduğu söylendiğinden dolayı(ıslak yola çıkmadım henüz) scooterın üzerinde bulunan naylon lastikleri bugün Michelin City Grip ile değiştirdim. Motoru aldığım bayi elemanlarına, servis elemanlarına, ordaki 5-6 müşteriye alay konusu oldum resmen. Kimseye neden değiştirdiğimi anlatamadım. Hepsi hayatlarında ilk defa lastiğin keyfi olarak değiştirildiğini görmüşler. Hem de yeni lastiğin. Ben de para batıyordu, birazını sobada yaktım, kalanıyla lastik aldım dedim en son soran kişiye. :mrgreen:

Müşterilerden biri "ben yıllardır fabrika lastiğini kullanıyom, bişi olduğu yok" dedi, motoruna baktık, lastiğin yanaklarındaki çatlaklara şaşırdım kaldım. Adama lastiğin 3 vakte kadar yarılır gör bak dedim. Hiç bakmamış bile lastiğine, görünce şaşırdı yarıkları.
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
344
Scooterımı alalı 100 km oldu ve hem çok sert olmasından hem de ıslak zeminde kaygan olduğu söylendiğinden dolayı(ıslak yola çıkmadım henüz) scooterın üzerinde bulunan naylon lastikleri bugün Michelin City Grip ile değiştirdim. Motoru aldığım bayi elemanlarına, servis elemanlarına, ordaki 5-6 müşteriye alay konusu oldum resmen. Kimseye neden değiştirdiğimi anlatamadım. Hepsi hayatlarında ilk defa lastiğin keyfi olarak değiştirildiğini görmüşler. Hem de yeni lastiğin. Ben de para batıyordu, birazını sobada yaktım, kalanıyla lastik aldım dedim en son soran kişiye. :mrgreen:

Müşterilerden biri "ben yıllardır fabrika lastiğini kullanıyom, bişi olduğu yok" dedi, motoruna baktık, lastiğin yanaklarındaki çatlaklara şaşırdım kaldım. Adama lastiğin 3 vakte kadar yarılır gör bak dedim. Hiç bakmamış bile lastiğine, görünce şaşırdı yarıkları.

Bayi elemanlarıda dalga geciyorsa canları işsiz kalmak istiyor demektir. Al paranı, tak lastiği, otur aşşa. Müşteriyle dalga gecilir mi? Ne dingiller var ya :queen:
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Sen doğru olandan şaşma..Karanlığa yakılan bir mum gibi düşün kendini ne diyeyim :)
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Ata binmeyen eşşeği çelebi sayarmış, sen çok ii bi seçim yapmışsın yağışlı havalarda daha ii anlıcaksın kıymetini lastiğinin :cat:
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
145
Sen iyi yapmışsın kardes lastiklerde genelde Dis derinligi yeterli görülse de hamur sertlesiyor. 2005 kymco Movie 125 in hem on hem arka lastiğini değiştirdim kullanan babam çok değiştiğini ve güzel olduğunu özellikle frennların daha iyi olduğunu söylüyor ki çok mantikli
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Kymco genelde güzel motor yapıyor, ancak anlaşılan bütün modellerinde üzerinde gelen lastikler naylon :)

İki sene önce bir arkadaşım Kymco Agility almıştı. O da lastiklerin ne kadar berbat olduğunu hissetmiş olmalı ki 1-2 ay içerisinde Michelin'e geçmişti ve çok memnundu.

Kesinlikle doğru seçim yapmışsın :cat:
 
Katılım
30 Ağu 2005
Mesajlar
560
Motosikleti
TGB X-MOTION 250
bende 2000 km de ki motorda lastik değiştirdim işi bilen lastikle yol alır işi bilmeyen nayloncuuuuu şeklinde naylonun üzerinde yol alır canı o lastiğe verdiği para kadar kıymetli demek ki :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
sen en güzelini yapmissin bosver. Can bi lastikten daha önemli bence. Gün gelir hayatini kurtarir. Hic kavcuk lastikle naylon lastik bir olurmu.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Herkes nayloncu buralarda. Michelin bayisi bile ilk defa scooter lastiği satmış. Şimdi asıl merak ettiğim, 120/70/12 ve 130/70/12 ölçülerindeki scooter lastiğinin ideal hava başıncı kaç olmalıdır? Servisin dediği, arka 30-33 / ön 28/30 arası olmalıymış. Ama pek emin değilmiş gibi geldi.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Basınçları diğer bir başlıkta konuşmuştuk (Supersport kullanıcıları başlığıydı sanırsam). Üreticinin tavsiye ettiği lastik basınçları, lastiğin en uzun ömürlü olması için basabileceğin en yüksek basınç miktarıdır. Hem arkaya hem öne bu miktarlardan 3-4 psi daha az hava basmak yol tutuşunu arttıracak, lastik ömrünü de bir miktar kısaltacaktır. Ben düşük basmayı tercih ediyorum. Yol tutuş biz motorcular için kritik öneme sahip.

Bundan sakın ola ki servislere ustalara falan bahsetmeyin. Onlar anlayamazlar. Bunu forumda yazan arkadaş ABD'de giriş seviyesi profesyonel pist yarışlarına bir takım hazırlıyor şu anda. Aynı zamanda spor motosikletlere süspansyon ayarı yapıyor. Bu işi profesyonel olarak yapıyor.

Aklımdaki tek soru işareti spor motosiklette lastik basıncı bir miktar düşürülünce daha iyi yol tutuş elde ediliyor, peki bu scooterlar için de geçerli midir ? Düz mantıkla gidersek evet.

Şunu da yazayım. 1 sene önce gittiğim bir Honda bayisindeki usta (ki kendisi Türkiye'de birçok pist yarışına katıldı zamanında ve dereceleri var) servisten sonra düşük basmıştı havaları (İstanbul'daki Honda bayilerini bilenler kim olduğunu tahmin edecektir:wiinkk:). Sebebini sorduğumda "tecrübelerimizle sabit" demişti. O zaman anlayamamıştım. Ama forumda da bir başka profesyonel yarışçının (bir önceki paragrafta bahsi geçen arkadaş) teyid etmesiyle yapılanın doğru olduğunu anladım.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
cbf150 alıp sıfır kmde aldığı gibi lastiğini değiştirenleri gördüm ben senin durum hiçte anormal değilmiş:)sana onu diyenleri mişlen lastiklerle bi gezdir de gezmenin tadına varsınlar:)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Müşterilerden biri "ben yıllardır fabrika lastiğini kullanıyom, bişi olduğu yok" dedi, motoruna baktık, lastiğin yanaklarındaki çatlaklara şaşırdım kaldım. Adama lastiğin 3 vakte kadar yarılır gör bak dedim. Hiç bakmamış bile lastiğine, görünce şaşırdı yarıkları.

Bu tür adamların motosiklet veya diğer araçlarında bir sürü gereksiz, abartılı aksesuar olur ama genelde :) Bilmiyorum o da öyle bir tipmiydi...
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Cahile laf anlatmak kadar zor bişey yok bu dünyada. Sana gülenler naylonun sadece leğen yapmakta kullanıldığını sanırlar, kauçuk ise onlar için bir bitkidir sadece.

Sen kesinlikle en doğrusunu yapmışsın, bu değişiklik seni farkında olmadan kazadan bile korumuş olabilir. Canımızı yere birkaç santimetrekare değen lastiklere emanet ediyoruz, en güzel ve kalitelisini almak benim gözümde kask takmak kadar önemli.

City Grip'i ilk kullananlardanım, kesinlikle seçimin 10 numara. Daha iyisini bulamazsın. Ben lastiği değiştirdiğimde üzerinde diş derinliği çok iyi durumda olan bir takım Michelin vardı, ama ömrü dolduğu için sertleşmişti. Arkadaşlarına raf ömrünü de anlatmaya çalışma sakın, o sadece konserveler için geçerli :)

Lastik havaları bayinin söylediği aralıkta olmalı. Ben kendim ve motor ağır olduğu için ön 32 arka 35 basıyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Michelin bayisi bile ilk defa scooter lastiği satmış. .

İlk defa sattığı lastik stokta uzun süredir bekleyen lastik değildir herhalde? Lastiğin tarihine bakmışsındır sanırım ama bi hatırlatayım dedim.
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Lastiği satın aldığım michelin bayisinde zaten scooter lastiği yoktu. Telefon edip getirtti ve ben siparişi vermeden özellikle "kesinlikjle 2010 üretimi olsun" dedim. önler mayıs 2010, arkalar haziran 2010 üretimi geldi.

@Levsy, adamın motoru honda beat'di ve gariban perişan olmuştu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst