her motorda oktan değeri farklı kimisinde 97 kimisinde 95 kimisinde 98 100 vs yazıyor
ama şuda başka bir gerçekki boy ülkemizde satılan benzinlerin nerdeyse hiç biri tam oktan değerinde değil yerine göre 2 veya 3 oktan daha düşük benzin satılıyor hep bize yani esas değerlerinde değil bu durumda 95 yazan motorada 97 oktan almak gerekir ama diceksinki yarışlarda kullanıyoruz ben oradaki benzinlerin içine normal bayilerdeki gibi gereksiz maddelerin katıldığını sanmıyorum özel testlerden geçirilip kontrol ediliyorlardır diye düşünüyorum bu benzinlerin :cat:
bu oktan eksikliği konusunu 4 sene önce soğukta donarken muhabbetine doyum olmayan 4 abiden duymuştum adamlar almış labrotuvarda inceletmişler ki bu senede bi motosiklet dergisi bunu yayınlamıştı
okunanlarada bakarsak biraz daha şu çıkıyor
hızlı seri makina kullanıyorsanız opet en makulu ama daha çok tork üzerine kurulu araba yada motorunuz varsa shell daha iyi gibi :cat:
bu arada morrigan 95 oktan altıda muhtemelen piston başlarında çamurlaşma yapıcaktır bundan daha altını almayın diyorlardır bundan kurtulmak için bazen yüksek oktanlı benzin alımını tavsiye edenleri duymuştum bunları parçalayıp egsozlamayla dışarı atmak için :cat:
ama ne kadar iyi olabilir araştırmak lazım tabikide
Arkadaşım bayan da değilim sarışın da değilim. Kimya mühendisiyim ben.. Fosil yakıtlar üzerine tezim bile var. Bu konuda senden daha bilgili olduğuma eminim. Sadece benzinli araçta dizel kullanılmadığını bilmiyodum o kadar. Ben dizeli de bi çeşit benzin sanıyodum.
Markadan markaya değiştiği gibi benzinciden benzinciye değişeceğine de eminim.
Oktna konusununa gelince, neden 95 oktandan daha az oktanlı yakıt kullanılmıyo rdemek istemedim, en az 95 kullanının yazıyor ama 97 kullanın dmeiyor yada başka bir şey yada şunu kullanırsanız böyle böyle olu rdiye bir açıklama yok. O yüzden yüksek oktanlı yakıt kullanmanın ne gibi bir zararı olabilir diye de düşünmekteyim...
Vaktim olduğu zaman 10-15 benzinciden numuneler alıp içinde ne var ne yok kendi çapımda ufak bir test yapmayı düşünüyorum açıkçası. Yaptığım zaman paylaşırım sonuçları![]()
Morrigan
en az en çok diye bir sey olmaz.
95 oktan, 95 oktandir.
98 koyarsanda bisey olmaz.
Yani motoruna bir zarar vermez.
Fakat yanmayi geciktirecegi için cebine zarar verecektir.
Yani benzin yanmayacak, çig olarak atilacaktir.
Daha fazla yakma ihtimalinden soz ediyorum.
Oktanin performansa etkisi ancak silindir-piston modifikasyonu ile mumkun olabilir.
Tabii simdiye kadar yaptigimiz uygulamalara bakarak soyluyorum bunu.
Teknik olarak bi b..k bildigimden degil.
Benimki kara duzen fikir fiskirmasi.![]()
Valla bana söyleme motorun depo kapağının üzerinde yazan yazının yalancısıyım![]()
Fanin çalismasi için gerekli olan isi miktari, motosikletlerin kullanim amaçlari ile dogrudan alakali.
Yani oktanla bir ilgisi yok.
Sportif motosikletler de 104 dereceye kadar fani açmiyor.
Eskiden açardi.
Burada motosikletin kullanim amacina uygun olarak daha fazla hiz ve dolayisiyla gelen yuksek hava etkili.
Sakin sakin gezmek için uretilmis motosikletler de tabii ki fan daha once çalisacaktir.
Tamam motosikletler su sogutmali ve sortla da rahatlikla kullanilabiliyor olabilir.
Fakat hava da sogutmanin bir parçasi.
Burada bir seyin daha altini çizmek lazim.
Motosikletlerin ayarlari belirli bir ortalama alinarak yapiliyor.
Yani atmosfer basinci onemli.
Sizin bulundugunuz yer bu baz alinan sinirin altinda veya ustunde olabilir.
Bu durumda zengin ya da fakir karisim problemlerine sikça rastlaniyor.
Yani bu turden bir yakit probleminiz varsa, bulundugunuz rakimla da alakali olabilir.
Elektronik kontrollu motosikletlerde bu problemi çozmek çok da zor degil.
Bir de egsoz olayi var.
Egsoz ses çikariyor veya performansi arttiriyor diye farkli bir egsozla degistirildiginde otomatik olarak hafiza daki verilerle uyusmazlik ortaya çikiyor.
Bu da yakitin verimli kullanilmasi konusunda etkili bir olay.
Fanin çalismasi için gerekli olan isi miktari, motosikletlerin kullanim amaçlari ile dogrudan alakali.
Yani oktanla bir ilgisi yok.
Sportif motosikletler de 104 dereceye kadar fani açmiyor.
Eskiden açardi.
Burada motosikletin kullanim amacina uygun olarak daha fazla hiz ve dolayisiyla gelen yuksek hava etkili.
Sakin sakin gezmek için uretilmis motosikletler de tabii ki fan daha once çalisacaktir.
Tamam motosikletler su sogutmali ve sortla da rahatlikla kullanilabiliyor olabilir.
Fakat hava da sogutmanin bir parçasi.
Burada bir seyin daha altini çizmek lazim.
Motosikletlerin ayarlari belirli bir ortalama alinarak yapiliyor.
Yani atmosfer basinci onemli.
Sizin bulundugunuz yer bu baz alinan sinirin altinda veya ustunde olabilir.
Bu durumda zengin ya da fakir karisim problemlerine sikça rastlaniyor.
Yani bu turden bir yakit probleminiz varsa, bulundugunuz rakimla da alakali olabilir.
Elektronik kontrollu motosikletlerde bu problemi çozmek çok da zor degil.
Bir de egsoz olayi var.
Egsoz ses çikariyor veya performansi arttiriyor diye farkli bir egsozla degistirildiginde otomatik olarak hafiza daki verilerle uyusmazlik ortaya çikiyor.
Bu da yakitin verimli kullanilmasi konusunda etkili bir olay.
10 oktan Gaz yağı kullanın hepten kurtulun :mrgreen: