Lanet olsun sana 'PO'

Katılım
16 Eyl 2008
Mesajlar
449
valla şırnaktayım istesemde istemesemde kaçak benzin satıyorlar.bende şikayetçi değilim aslında 4.2 lt depo ile 160 civarı gidiyorum bir sorunda görmedim aslında.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ulem ben neler kaçirmisim.:p
Aye obur mahallede uyarmasa haberim bile olmayacakti.:)
Ketçap, Allah mustakini versin.
Yemissin milleti.:cherry:
Neyse sonra bir geyik muhabbeti açariz.
Simdi baska isim var.:mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
20 Ocak 2009
Mesajlar
1,321
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
şimdi hikaye zamanı :p
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
her motorda oktan değeri farklı kimisinde 97 kimisinde 95 kimisinde 98 100 vs yazıyor

ama şuda başka bir gerçekki boy ülkemizde satılan benzinlerin nerdeyse hiç biri tam oktan değerinde değil yerine göre 2 veya 3 oktan daha düşük benzin satılıyor hep bize yani esas değerlerinde değil bu durumda 95 yazan motorada 97 oktan almak gerekir ama diceksinki yarışlarda kullanıyoruz ben oradaki benzinlerin içine normal bayilerdeki gibi gereksiz maddelerin katıldığını sanmıyorum özel testlerden geçirilip kontrol ediliyorlardır diye düşünüyorum bu benzinlerin :cat:
bu oktan eksikliği konusunu 4 sene önce soğukta donarken muhabbetine doyum olmayan 4 abiden duymuştum adamlar almış labrotuvarda inceletmişler ki bu senede bi motosiklet dergisi bunu yayınlamıştı

okunanlarada bakarsak biraz daha şu çıkıyor
hızlı seri makina kullanıyorsanız opet en makulu ama daha çok tork üzerine kurulu araba yada motorunuz varsa shell daha iyi gibi :cat:


bu arada morrigan 95 oktan altıda muhtemelen piston başlarında çamurlaşma yapıcaktır bundan daha altını almayın diyorlardır bundan kurtulmak için bazen yüksek oktanlı benzin alımını tavsiye edenleri duymuştum bunları parçalayıp egsozlamayla dışarı atmak için :cat:
ama ne kadar iyi olabilir araştırmak lazım tabikide


Markadan markaya değiştiği gibi benzinciden benzinciye değişeceğine de eminim. :)

Oktna konusununa gelince, neden 95 oktandan daha az oktanlı yakıt kullanılmıyo rdemek istemedim, en az 95 kullanının yazıyor ama 97 kullanın dmeiyor yada başka bir şey yada şunu kullanırsanız böyle böyle olu rdiye bir açıklama yok. O yüzden yüksek oktanlı yakıt kullanmanın ne gibi bir zararı olabilir diye de düşünmekteyim...

Vaktim olduğu zaman 10-15 benzinciden numuneler alıp içinde ne var ne yok kendi çapımda ufak bir test yapmayı düşünüyorum açıkçası. Yaptığım zaman paylaşırım sonuçları :p
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Arkadaşım bayan da değilim sarışın da değilim. Kimya mühendisiyim ben.. Fosil yakıtlar üzerine tezim bile var. Bu konuda senden daha bilgili olduğuma eminim. Sadece benzinli araçta dizel kullanılmadığını bilmiyodum o kadar. Ben dizeli de bi çeşit benzin sanıyodum.

Yok yok kesin sarışın :p
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Markadan markaya değiştiği gibi benzinciden benzinciye değişeceğine de eminim. :)

Oktna konusununa gelince, neden 95 oktandan daha az oktanlı yakıt kullanılmıyo rdemek istemedim, en az 95 kullanının yazıyor ama 97 kullanın dmeiyor yada başka bir şey yada şunu kullanırsanız böyle böyle olu rdiye bir açıklama yok. O yüzden yüksek oktanlı yakıt kullanmanın ne gibi bir zararı olabilir diye de düşünmekteyim...

Vaktim olduğu zaman 10-15 benzinciden numuneler alıp içinde ne var ne yok kendi çapımda ufak bir test yapmayı düşünüyorum açıkçası. Yaptığım zaman paylaşırım sonuçları :p

ya motosikletlerde tavsiye edilen oktan miktarı motorun en performanslı ve uzun ömürlü çalışma oranlarıylada doğru orantılı oluyor sanırım genelde dikkatimi çeken race makinaların çoğu 105 derecede felan fan açıyor ama bazılarıda 95lerde felan açıyor motorun en verimli çalışma sıcaklığıylada alakalı bir durum bu fan açma mevzusu ama oktan değerleride buna göre hesaplanıyordur muhtemelen :cat:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Boy aslinda isin dogrusunu yazmis.
Oktani fazla benzinin daha kaliteli oldugu gibi bir dusunce var piyasada.

Motosikletin kullanim klavuzunda yazan yakit turu disindaki yakitlari kullanmayin.
Bunun bir faydasi yoktur.
Yanma odasi ile ilgili bir mevzudur.
Geciktirme ve ya hizlandirma gibi gorevi vardir.
Motosikletinizin silindir ve pistonlarinda herhangi bir degisiklik yapmadiysaniz, yani orjinal durumda iseler, en iyi sonuç alacaginiz yakit turu, klavuzda yazandir.
Bunun disindaki performans artisi iddialari tamamen psikolojiktir.

Fakat yakitin kalitesi konusu onemlidir.
Turkiye'de firmalarin satin aldigi benzin gerçekten de ayni olabilir.
Rafineri muhabbetinden dolayi bu dogrudur.
Fakat bu benzin alinip, direkt bayilere satilmiyor ya da her firma tarafindan ayrica isleme tabi tutuluyor olabilir.
Ya da rafineriden farkli talep ediliyor da olabilir.
Istasyon ve firma konusuna da dikkat etmek lazim.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
1000RR için 95 okan mı kullanın diyor yoksa en az 95 oktan mı diyor? Bunun muhabbeti olmuştu bayağı aramızda.
En az 95 yazıyor diye hatırlıyorum yani 95, 97 ,98 falan kullanın demiyor. Orada takıldım ben :)
Diyor mu yoksa :S
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Morrigan
en az en çok diye bir sey olmaz.
95 oktan, 95 oktandir.
98 koyarsanda bisey olmaz.
Yani motoruna bir zarar vermez.
Fakat yanmayi geciktirecegi için cebine zarar verecektir.
Yani benzin yanmayacak, çig olarak atilacaktir.
Daha fazla yakma ihtimalinden soz ediyorum.
Oktanin performansa etkisi ancak silindir-piston modifikasyonu ile mumkun olabilir.
Tabii simdiye kadar yaptigimiz uygulamalara bakarak soyluyorum bunu.
Teknik olarak bi b..k bildigimden degil.
Benimki kara duzen fikir fiskirmasi.:)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
Valla bana söyleme motorun depo kapağının üzerinde yazan yazının yalancısıyım :p
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Morrigan
en az en çok diye bir sey olmaz.
95 oktan, 95 oktandir.
98 koyarsanda bisey olmaz.
Yani motoruna bir zarar vermez.
Fakat yanmayi geciktirecegi için cebine zarar verecektir.
Yani benzin yanmayacak, çig olarak atilacaktir.
Daha fazla yakma ihtimalinden soz ediyorum.
Oktanin performansa etkisi ancak silindir-piston modifikasyonu ile mumkun olabilir.
Tabii simdiye kadar yaptigimiz uygulamalara bakarak soyluyorum bunu.
Teknik olarak bi b..k bildigimden degil.
Benimki kara duzen fikir fiskirmasi.:)

Valla bana söyleme motorun depo kapağının üzerinde yazan yazının yalancısıyım :p

fazla oktanın fazla olması daha kaliteli olmasından değilde yanma reaksiyonunun daha yüksek ısıda çıkmasından da kaynaklı olduğunu biliyorum bu durumda daha patlayıcı bir madde biraz daha fazla güç üreticektir ama düşük oktan kullanan motorlarda içerde yeterli ısı olmadığı için bu ısıyı yükselene kadar fazladan benzinde yakılıyor boş yere buda başka bi konu

bende yatmadan önce bakmışken bi soru daha sorucam
yüksek oktanlı motorlarda 95 oktanlı benzin harcayan motorlara göre fan açma ısıları nelerdir bununla ilgili bir bilgi verisi varmıdır elinde ya da bildiğin "coq" :silent: ve tam silindir başına düşen hacim miktarıda var biraz bakındımda hepsini tam olarak bulamadım çok şey istemedim dimi :mrgreen:
yani işin esası yüksek ısıda çalışan motor yüksek oktan ona göre düşük oktan alan motorun çalışma ısısıda düşükmü oluyor onu merak ettim ve silindir hacimlerine göre oranları gibi istatiksel bir bilgi edinebilmek



dip not: kardeşim ne benzinmiş yaaa bitmedi bi türlü mevzusu konu başlığıda pankart gibi olmuş
 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Fanin çalismasi için gerekli olan isi miktari, motosikletlerin kullanim amaçlari ile dogrudan alakali.
Yani oktanla bir ilgisi yok.
Sportif motosikletler de 104 dereceye kadar fani açmiyor.
Eskiden açardi.:)
Burada motosikletin kullanim amacina uygun olarak daha fazla hiz ve dolayisiyla gelen yuksek hava etkili.
Sakin sakin gezmek için uretilmis motosikletler de tabii ki fan daha once çalisacaktir.
Tamam motosikletler su sogutmali ve sortla da rahatlikla kullanilabiliyor olabilir.:)
Fakat hava da sogutmanin bir parçasi.

Burada bir seyin daha altini çizmek lazim.
Motosikletlerin ayarlari belirli bir ortalama alinarak yapiliyor.
Yani atmosfer basinci onemli.
Sizin bulundugunuz yer bu baz alinan sinirin altinda veya ustunde olabilir.
Bu durumda zengin ya da fakir karisim problemlerine sikça rastlaniyor.
Yani bu turden bir yakit probleminiz varsa, bulundugunuz rakimla da alakali olabilir.
Elektronik kontrollu motosikletlerde bu problemi çozmek çok da zor degil.
Bir de egsoz olayi var.
Egsoz ses çikariyor veya performansi arttiriyor diye farkli bir egsozla degistirildiginde otomatik olarak hafiza daki verilerle uyusmazlik ortaya çikiyor.
Bu da yakitin verimli kullanilmasi konusunda etkili bir olay.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Arkadaşlar 95 oktan benzin ile 98 oktan benzin arasında enerji içeriği bakımından fark yoktur. 95 oktan benzin-hava karışımı 1:10 sıkıştırılınca patlıyorsa (kontrolsüz yanma, vuruntu yapma) 98 oktan benzin-hava karışımı 1:11'de vuruntu yapar. Onun dışında bir farkları yoktur. Örneğin saf alkol 108 oktandır, ama benzinden daha az enerji içerir.
 
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
46
Benzin OPET den alınır..

bir reklam:cat:

benim zamanımda radyo cıngılları böyleydi "reklamları dinlediniz" :)

Fanin çalismasi için gerekli olan isi miktari, motosikletlerin kullanim amaçlari ile dogrudan alakali.
Yani oktanla bir ilgisi yok.
Sportif motosikletler de 104 dereceye kadar fani açmiyor.
Eskiden açardi.:)
Burada motosikletin kullanim amacina uygun olarak daha fazla hiz ve dolayisiyla gelen yuksek hava etkili.
Sakin sakin gezmek için uretilmis motosikletler de tabii ki fan daha once çalisacaktir.
Tamam motosikletler su sogutmali ve sortla da rahatlikla kullanilabiliyor olabilir.:)
Fakat hava da sogutmanin bir parçasi.

Burada bir seyin daha altini çizmek lazim.
Motosikletlerin ayarlari belirli bir ortalama alinarak yapiliyor.
Yani atmosfer basinci onemli.
Sizin bulundugunuz yer bu baz alinan sinirin altinda veya ustunde olabilir.
Bu durumda zengin ya da fakir karisim problemlerine sikça rastlaniyor.
Yani bu turden bir yakit probleminiz varsa, bulundugunuz rakimla da alakali olabilir.
Elektronik kontrollu motosikletlerde bu problemi çozmek çok da zor degil.
Bir de egsoz olayi var.
Egsoz ses çikariyor veya performansi arttiriyor diye farkli bir egsozla degistirildiginde otomatik olarak hafiza daki verilerle uyusmazlik ortaya çikiyor.
Bu da yakitin verimli kullanilmasi konusunda etkili bir olay.

Bu sitede varlığına birliğine inandığım nadir kişilerden birisin arkadaşım:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Fanin çalismasi için gerekli olan isi miktari, motosikletlerin kullanim amaçlari ile dogrudan alakali.
Yani oktanla bir ilgisi yok.
Sportif motosikletler de 104 dereceye kadar fani açmiyor.
Eskiden açardi.:)
Burada motosikletin kullanim amacina uygun olarak daha fazla hiz ve dolayisiyla gelen yuksek hava etkili.
Sakin sakin gezmek için uretilmis motosikletler de tabii ki fan daha once çalisacaktir.
Tamam motosikletler su sogutmali ve sortla da rahatlikla kullanilabiliyor olabilir.:)
Fakat hava da sogutmanin bir parçasi.

Burada bir seyin daha altini çizmek lazim.
Motosikletlerin ayarlari belirli bir ortalama alinarak yapiliyor.
Yani atmosfer basinci onemli.
Sizin bulundugunuz yer bu baz alinan sinirin altinda veya ustunde olabilir.
Bu durumda zengin ya da fakir karisim problemlerine sikça rastlaniyor.
Yani bu turden bir yakit probleminiz varsa, bulundugunuz rakimla da alakali olabilir.
Elektronik kontrollu motosikletlerde bu problemi çozmek çok da zor degil.
Bir de egsoz olayi var.
Egsoz ses çikariyor veya performansi arttiriyor diye farkli bir egsozla degistirildiginde otomatik olarak hafiza daki verilerle uyusmazlik ortaya çikiyor.
Bu da yakitin verimli kullanilmasi konusunda etkili bir olay.

tamam bu konuda haklısın ama ben merak ettim sadece 5 10 derecelik farkı bile karşılaştırmak istedim
atıyorum r1 busa ve fireblade fan açma ısıları farklı hep bildiğim ama kullandıkları tavsiye edilen benzinlerdeki oktan miktarıda farklı
sadece bunla alakalı bir grafik çıkıp çıkmayacağını merak ettim neyse ben bunu bi araştıracam baya bi gerçekten merak ettim çünkü
yinede saol cvp için
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
ilkay;
Bu olayi nasil anlatsam ki.:silent:

Kapali bir oda dusun.(yanma odasi)
Bu odaya pencereden benzin puskurtuluyor.
Ayni anda içerideki de çakmagi çakiyor.
Simdi benzin odanin diger tarafina ulasmadan tamami yanarsa ne olur?

Yani verim için ne yapmak lazim?

Benzini odanin tamamina ulastirmak lazim.
Fakat içerideki hiyar ha bire sigara yakip duruyor.:)(buji)
Ustelik diger pencereden de surekli hava giriyor.(yanma olayinin gerçeklesebilmesi için oksijen lazim.)
Durum boyle olunca, benzini odanin tamamina yayabilmek için ne yapiyoruz?
Benzinin hemen yanmasini onleyecek tedbirler aliyoruz.
Bunu nasil yapiyoruz?
Iste bu oktan denen nane ile yapiyoruz.

Yanma odasi buyukse, yanmayi geciktirecegiz.
Kuçukse, hizlandiracagiz.
Mesele bundan ibaret.
Dogal olarak, piston-silindir hacmi kuçuk olan motorda hizli yanma gerçeklesecek.
Buyuk olan ise geciktirilecek ki hem saglam performans alinsin, hem de zengin ya da fakir karisim engellensin.

Yani oktan, yanma olayi ile ilgili bir mevzu.
Sogutma sistemi ise farkli bir olay.
Motor da kullanilan alasim bile etken bu konuda.
Uzun mesele ve tam vakif oldugum bir konu degil.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Coq şimdi morrigan'ın da demek istediği şu; oktan mevzuna bi lafımız yok, yükseği iyidir demiyoruz.

Ama fabrikanın önerdiği oktan konusunda tam net bir açıklık yok, özellikle honda böyle.

Depo üzerinde ingilizce minumum 95oktan koyun yazıyor, maksimum yazmıyor yada önerilen oktan yazmıyor net bir şey yok. ama minumum 95 denilince hadi 95 idare eder ama sakın sakın altına da düşmeyin 98 olsa daha iyi gibi bir anlam çıkıyor net cevap bulamadığımız bu. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst