Kombine fren saçmalıktır (Kaza İçerir)

Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.

sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.

arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.

rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.

yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.

yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.

Buzlu yokuşta arka frene basılı inerken ön kitledi mi?
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
10 km/s ve altında zaten abs devreye girmiyor bildiğim kadarıyla.
kendi hatanız sonucu düşmüşsünüz.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.

sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.

arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.

rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.

yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.

yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.

Sana hiç kimse “O havada motorun üstünde işin ne?” diye sormadı sanırım? Toplu taşıma diye bir oluşum var havanın nane molla olduğu durumlarda otobüs ve metro kollarını açmış binme motora diyorlar.. karda kışta motora mecburen binen arkadaşları kar lastiği tercih ettiğini unutmayalım.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Kombine nin e olmamis halini severim ben..
Hic frensel bir konuya deginmek istemedim hih
Abs kafidir hayatimda :)

silikon diyoruz, estetik müdahale anlıyorsunuz,
kombine diyoruz, kombin anlıyorsunuz.

öğlen "the red pill" okudum, yanlış anlamayın, kadınlardan soğudum resmen ya. evliyim, hayatım eşimi anlamaya çalışmakla geçiyor.

biz erkekler düz yaratıklarız. düz yani bildiğin direkt bağlantı. sizin gibi karmaşık yapıları anlamakta ve size göre pozisyona almakta zorlanıyoruz.

sürçü lisan ettiysem affola.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Sana hiç kimse “O havada motorun üstünde işin ne?” diye sormadı sanırım? Toplu taşıma diye bir oluşum var havanın nane molla olduğu durumlarda otobüs ve metro kollarını açmış binme motora diyorlar.. karda kışta motora mecburen binen arkadaşları kar lastiği tercih ettiğini unutmayalım.

otobüse kızdığım için 3 kez işten eve yürüdüğüm oldu. 14,4xx kilomtere iş ev arası. otobüse binmek son çare yani yürüyebiliyorsam otobüse binmeme ihtimalim yüksek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

Buzlu yokuşta arka frene basılı inerken ön kitledi mi?

kombine fren yok zaten motor hiç tepki vermedi ki :D arka kaydı hep. yokuş bitince yokuş yukarı başladı yol ve öyle yavaşladım.
 
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
otobüse kızdığım için 3 kez işten eve yürüdüğüm oldu. 14,4xx kilomtere iş ev arası. otobüse binmek son çare yani yürüyebiliyorsam otobüse binmeme ihtimalim yüksek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------



kombine fren yok zaten motor hiç tepki vermedi ki :D arka kaydı hep. yokuş bitince yokuş yukarı başladı yol ve öyle yavaşladım.

Çok pardon. kombine freni kötülüyorduk onunla ilgili sandım konuyu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------

silikon diyoruz, estetik müdahale anlıyorsunuz,
kombine diyoruz, kombin anlıyorsunuz.

öğlen "the red pill" okudum, yanlış anlamayın, kadınlardan soğudum resmen ya. evliyim, hayatım eşimi anlamaya çalışmakla geçiyor.

biz erkekler düz yaratıklarız. düz yani bildiğin direkt bağlantı. sizin gibi karmaşık yapıları anlamakta ve size göre pozisyona almakta zorlanıyoruz.

sürçü lisan ettiysem affola.

Okumayın şöyle şeyleri, kadın düşmanı damgası yersiniz :)
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
silikon diyoruz, estetik müdahale anlıyorsunuz,
kombine diyoruz, kombin anlıyorsunuz.

öğlen "the red pill" okudum, yanlış anlamayın, kadınlardan soğudum resmen ya. evliyim, hayatım eşimi anlamaya çalışmakla geçiyor.

biz erkekler düz yaratıklarız. düz yani bildiğin direkt bağlantı. sizin gibi karmaşık yapıları anlamakta ve size göre pozisyona almakta zorlanıyoruz.

sürçü lisan ettiysem affola.

iki kız arkadaş konuşuyor geçen gun bende dinliyorum,
ikiside sevgilisinden bahsediyor, dedim yahu hep onlar mı şeytan siz melek :)
bizi anlamaya çalışmayın çünkü öncelikle şımarmayı falan çok severiz,
çekilmez emin olun :)
ama ben kadının şımarırken şımartmasını güzel buluyorum :) işte o güzel dururuyor elbise gibi bir kadının erkeğine olan bakış açısında ..

anlarız bu arada evet bazen silikon diyince aa kim operasyon geçirmiş diyebilir bir kadın,
kombine frene kombin mi de diyebilirim emin olun çünkü kış sezonuna giriyoruz,
ben motorda yağmurluklarım ve montumun altından hangi renk çorap giyineyim,
üstüne gomlek giyinim üstüne yagmurlugu çekimde üşümeyim diye dusunurken aaa motor botları var ayagımda dur yanıma
topuklu çizmeyi de topcase (iyi ki varsın topcase!) atayım diye düşünyorum :)
kışın motor pantolonun yanına ofiste giyinmek üzere etek çantamıza atarız mesela,
önümüz kış kombine fren gibi kombinde gayet önemli bir kadın motorcunun hayatında ..


AMA normal silikon vs kadınları bilmem de, bir kadın motorcunun aynı zamanda ojesidir zincirindeki yağ,
lastiklerini kontrol eder bu kışı geçirir mi diye şöyle bir eğiliverir lastiklerdeki aşınma çizgisine bakıveririz,
motoru dinlendirip dik tutup yağ durumuna bakarız, (yapmak zorundayız çünkü yolda kalabiliriz bizde siz gibiyiz)
motoru koydugumuz yerde aynaya çapıpta birisi boşladıgı zaman elimize çift pense alıp sıkıveririz (yanımızda küçük bir takım taşırız, alyan, tornavida gibi,)ha yapamayadabiliriz, yolda sağda durunca sağolsun butun motorcu arkadaşlar yardımcı olur bunuda biliriz,
aynı şartlarda biz de o büyük şehir trafiğinde yan yana motor kullanırız,
üstelik bir çok erkek kardeşi sevgilisi kullanmasın sarkan olur, vs gibi kısıtlarken biz yine de süreriz,
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
"kadın motorcunun aynı zamanda ojesidir zincirindeki yağ,
lastiklerini kontrol eder bu kışı geçirir mi diye şöyle bir eğiliverir"
diz vurur efem
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
"kadın motorcunun aynı zamanda ojesidir zincirindeki yağ,
lastiklerini kontrol eder bu kışı geçirir mi diye şöyle bir eğiliverir"
diz vurur efem

yazının en enteresan yerini alıntı yaptıgınız için ayrıca tebrik ediyorum..

niyet nedir bilmem, şaka yapmaya çalıştınız sanırım, kotu bir niyet çıkartmadım kesinlikle,
yalnız nerde gulucektik onu da yazsaysınız sevinirdik,
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
nc 700 X in kombinesi şahane çalışıyor. viraj içinde dışında yokuş aşağı yokuş yukarı her şartta fren yapabilirsiniz. Şayet fren yapmayı biliyorsanız. ıslak zeminde yokuş aşağı da ön fren kullanacaksınız demeyi gereksiz buluyorum tabi şu anda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------

motoru koydugumuz yerde aynaya çapıpta birisi boşladıgı zaman elimize çift pense alıp sıkıveririz (yanımızda küçük bir takım taşırız, alyan, tornavida gibi,)

bi taktik vereyim. Çift somundan alttakini elle biraz yukarı çevirip ayna istediğinizden 30-40 derece daha ilerdeyken elle tatlı bi sıkıştırın. sonra aynayı kendinize doğru sertçe çekin. sağlam olacaktır. Çift pense aramaya pek gerek yok gevşediğinde. Kuvvet x kuvvet kolu. Aynanın kendi kuvvetiyle sıkıştırabilirsiniz.
 
Katılım
6 Eyl 2015
Mesajlar
1,924
nc 700 X in kombinesi şahane çalışıyor. viraj içinde dışında yokuş aşağı yokuş yukarı her şartta fren yapabilirsiniz. Şayet fren yapmayı biliyorsanız. ıslak zeminde yokuş aşağı da ön fren kullanacaksınız demeyi gereksiz buluyorum tabi şu anda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------



bi taktik vereyim. Çift somundan alttakini elle biraz yukarı çevirip ayna istediğinizden 30-40 derece daha ilerdeyken elle tatlı bi sıkıştırın. sonra aynayı kendinize doğru sertçe çekin. sağlam olacaktır. Çift pense aramaya pek gerek yok gevşediğinde. Kuvvet x kuvvet kolu. Aynanın kendi kuvvetiyle sıkıştırabilirsiniz.

teşekkür ederim nmaxte yaşamıştım çok sinir bir durumdu yolda ayna dönüyor, rahmetli barkının bir videosu geldi aynı o şekilde,
bir dahakinetek pense işi halletmeye çalışacağım :)
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.

sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.

arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.

rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.

yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.

yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.


Söylediğin kar yağışı aralık ayımıydı, yılbaşına girmeden önce, o gün ise bende işe gidiyordum ve her yer kilit, lastikler irc :) dondum resmen ve enson biri yardım etti elle ittire ittire petrole götürdüm bıraktım motoru :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
CB1000R'da ABS yoktu ama kombine fren vardı. Keşke tam tersi olsaydı...

Kombine sistemde fren hidroliğini değiştirme daha bi sıkıntılı mıdır ki? Sanırım ön ve arka arasında hidrolik bağlantı var çünkü...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kombine fren sistemi(cbs) lastiklerin kaymasını engellemiyormu ? sadece ABS'mi engelliyor ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunu kim çıkardı ? Lütfen hangi mühendis ?
Söylesin çıksın ortaya derhal.

Böyle saçma bi düşünce olur mu bir fren sıkılırken aynı anda diğer frenin sıkılması nedir ? Araba mı bu ?
Motosikletler için ABS,süper bir teknoloji 10 numara 5 yıldız lakin kombine fren için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Geçenlerde yaşadığım kazayı anlatacağım sizlere,
Scooter ile siparişe çıktım.Yerler ıslaktı.Hızım max 10 km/s belki daha az,tam dar sokaktan dönerken aniden araba çıktı azcık arka frene dokunmamla motorun kayması bir oldu.O kadar düşüktü ki hızım motor düşerken tuttum siz hesap edin ama düşmesine engel olamadım.

Bunu motorlara takan adamlara sesleniyorum.Bunun yağışlı havası var virajı var tozu var toprağı var.Ya ABS tak şu aletlere ya da dokunma.

Değerli kardeşim kaza yapmanın sebebi kombine fren değil arka balatanın bitik olması akabinde sen frene asıldığında arka yerine önün çok tutması

kombine fren gayet faydalı , motorun bakımlarını yapan kişiye söylemen gerek ayrıca iş verenine

Nereden biliyorum benim pcx freni azalmıştı oradan biliyorum asılıyorum ön çok tutup defalarca silkeledi beni
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Benim ön firen ayrı arka firen ayrı. Ve iki fireni kullanarak durma mesafemin kısa olduğunu çok iyi biliyorum. Daha firene bastığım için kaza yaptığım olmadı. 97 den bu yana iki fireni dengeli kullanarak çok kaza atlattım. Siz ya panik yaptınız, ya acemisiniz yada lastik seçimi ve bulunduğunuz yolun durumunu tam tesbit edememişsiniz.
Teknoloji ye ayak uydurun ama ne olursa olsun herşey sürücüde bitiyor. Kombine firen denildiğinde bir motor tarzı ile sınırlandıramayız. İyi yapılan kombine firen herzaman sizi en yakın mesafede durduracaktır.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bende daha önce nc 700 x vardı 18000 km kullandım gerçekten kombine abs süper bi teklonoloji
cbs fren sistemi hayatımda gördüğüm en güzel icatlardan biri (bence)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst