kazdağları madenleri ve yok edilen doğa ...

Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
İsmet bey,

Ben sizin neyi savunduğunuzu hala anlamadım.

Siz düğünde altın takmasanızda bu altın elektronik aletlerin en önemli hammaddesi.

O zaman, hemşehrim Manisa Tarzanı gibimi yaşayacağız!

Teknolojiyi elbette kullanacağız.
Ama yaşamamız için en önemli madde olan suyumuzuda koruyacağız.

Tabi kaynaklarımızı üç beş rantçıyada peşkes çekmeyeceğiz.

Biri aynen şöyle diyor...
“Denizlerimizin kenarlarında, orman alanlarımızda yani buraları betona, toprağa çevirme gayreti içerisinde olanlar var. Şu para var ya nelere muktedirdir. Bu kapitalizm nelere muktedirdir. Orman morman ne var ne yok kesiyor atıyor götürüyor. Ha oraya ben bi dikeyim mimari yapayım, oranında malı götüreyim. Yapılan iş bu. Doğa şöyle olmuş, böyle olmuş umurunda değil.”

Ben demiyorum Tayyip bey diyor :)
O zaman şimdi bu söylediklerini kendisine hatırlatma zamanı.

O koltuğa konu mankeni olsun diye seçilmediler.

Geniş bakmaktan kastım herhalde anlaşılmıştır...

Tayyip beyin ilgili konuşması aşağıdaki linkte...
.
.
http://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/kaz-daglarindaki-katliamdan-sonra-erdoganin-o-konusmasi-yeniden-gundem-oldu-5265038/
.
.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eylem sırasında maden sahibi veya yetkilisi eline megafonu alıp evli arkadaşlara soruyorum evlenirken eşine altın yüzük ( alyans ) bilezik, küpe veya kolye takmayan var mı? dese evli arkadaşlar ne der acaba? Yada evinde ziynet altını olmayan.

Ne alaka
denir.

Altın taktığım için Türkiye'nin batısının akciğerleri sayılabilecek bir ekosistemi yok etmek arasındaki ilişkiyi hele bi deyiver denir.

Polemik deniyor bunlara. Laf salatası.

Bir adam bir ineği buzağısının yanında işkence ede ede öldürüyor gözünüzün önünde. İsyan ediyorsunuz. Adam diyor ki "sen et yemiyor musun?"

Sanki et yemeniz o işkenceyi şart koşuyormuş gibi. İşkence edilmeden de yenecek et bulunur.

Durum bundan ibaret.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

Şimdi evli ve çocuklu arkadaşlara soruyorum.

Soru 1 - Dün: Evlenirken eşinize veya eşiniz size altın taktı mı? ( alyans, küpe, kolye, bilezik gibi ) lütfen sadece evet veya hayır.

Soru 2 - Bugün: Evinizde veya tasarrufunuzda ( banka kasası, altın hesabı gibi ) bir gram dahi olsa altın var mı? lütfen sadece evet veya hayır.

Soru 3 - Yarın: Çocuğunuz evlendirirken çocuğunuza veya evlendiği kişiye altın takacak mısınız ( bu sorunun cevabı ileriye dönük olduğu için tahmini ) lütfen sadece evet veya hayır.

Bu üç sorunun cevabı evet ise siz o şirketi dün finanse ettiniz, bu günde finanse etmeye devam ediyorsunuz, yarında finanse edeceksiniz konu bu kadar basit kim neyi savunuyor.

Karsi cikilan altin madenciligi degil. Bunun yapildigi yer. Karsiliginda feda edilen...

Sirket ulkenizin izin verdigi yere maden kurabilir. "Gel irzimiza gec, karsiliginda para ver" derseniz, yapacak biri bulunur.

Bu arada Amerika dunyanin en buyuk 3. altin ureticisiymis. Bir suru maden var ulkede. Ama hepsi yerlesim yerlerine uzak ciplak arazi uzerinde. En fazla Utah'ta varmis, ki çöl orasi da. Herifcioglu dogasini yok etmiyor altin cikarmak icin...

Bakin Manhattan dunyanin en pahali arazilerinden biri. Ve ortasinda kocaman bir orman var "Central park" isminde. Cem Yilmaz burayi gordugunde: "O kadar belirgin bir sembol ki, laf etmeden duramadım! Düşünsene, şu anda hepimiz dünyanın rantı en yüksek şehrindeyiz. Ama onların aklına o parka bir şey yapmak gelmiyor. Bu yüzden Amerikalıları çok ayıpladım! Gidecek çok yolları var. Gerçekten ekonomiyi hiç bilmiyorlar. Bak, birkaç yıl önce batmalarının nedeni de bu (gülüyor.)"

Central-Park-Aerial-looking-north-credit-the-Central-Park-Conservancy.jpg


Bu fotografi iktidarimiz gorse agzi sulanir muhtemelen :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
İlk round...

Parti gözetmeksizin kendi seçtikleri yöneticilerin beceriksizliğine (en nazik bu terimi buldum) direnen halk 1-0 galip.

Bunun adı Halkın kendi seçtiği adamlara
"Yetti gari. Kendinize gelin" diyerek kırmızı kart göstermesidir...
 
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
506
hayatın gerçeği diyen arkadaş, gelişmiş ülkelerde ormanlık alanlar tahrip edilip maden aranmaz, bu kanada'lı şirket kendi ülkesindeki ormanlarda altın çıkaramaz, nerede 3. dünya ülkesi var oraya musallat olurlar, bizim yapacağımız şey ormanlarımızı korumak.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Bir yazı gördüm ne kadar doğru olduğunu bir kez daha anladım
"Malum zihniyetle tartışmak çatalla çorba içmeye benzer"
Tam diyorsunuzki bunuda savunmazlar heralde hoop bir bakmışsınız tüm bilgisiszlikle can siparane savunmaya geçmişler. Tıpkı zamanında R.O.K denen zavallının zamanında Fettulah Gülene dediği gibi can siparane savunduğumu bilirsiniz.
RTE Amerika ile arası açılır derlerki RTE posta koydu RTE Yan yana dizdize fotoğraf yayınlarlar Trump'la çekemeyenler çatlasın derler. İlginç bir yapı bu sadede gelirsek sahile indim araplar her yerdeler türkden fazla arap var kuryelere baktım özbek kazak inşaata baktım afgan suriyeli moğol ülkeyi parsel parsel satmışlar lanet olsun.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Bir aksaklık olmazsa çarşamba günkü istikamet...
.
.
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
su nükleer santral işini başka bir konuda tartissak daha iyi olur tahminimce uzun bir yazışma yaparız
altini ayrıştırma da siyanür kullanılacak ve siyanür toprağı zehirleyen bir madde
oranın tekrar yesilleneceginden pek umutlu değilim
bizim insanımız doğaya ulaşabilir olduğunda kirletmeyi de çok sever manisada kent ormanına çıkmıştır her yer poşet kola çiğdem vs pislik içindeydi vakti zamanında su uçuran şelalesine gittik araba gidemiyordu sonra yol yaptılar her yer şarap şişesi vs çöpler doldu
Japon halkına bakıyorsun yerde çöpü bırak ölü dal kırıntılarını topluyorlar ufacık ülke her yer yemyeşil yol kenarında su akıyor içinde sazan balığı var
ben hakikaten hırs duskunlerini anlayamıyorum
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Dünden beri fabrikatör bir arkadaşımızla tartışıyoruz. " Ağaç nedir kardeşim, tanesi 50 tl, o maden ne kadar para kazandırır senin haberin var mı ? Salak mısınız ? O parayla çok daha fazlası dikilir !" Kapitalist zihniyet hep aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------

hayatın gerçeği diyen arkadaş, gelişmiş ülkelerde ormanlık alanlar tahrip edilip maden aranmaz, bu kanada'lı şirket kendi ülkesindeki ormanlarda altın çıkaramaz, nerede 3. dünya ülkesi var oraya musallat olurlar, bizim yapacağımız şey ormanlarımızı korumak.
DMax'da dizisi var, Kanada da ormanda altın arayan madenciler. Heryeri delik deşik ediyorlar . Ama orman da orman yani, bizimkiler gibi ikindirik çam çalısı değil !!
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ben Kanadanın haritada yerini öğrenemedim millet Kanada uzmanı olmuş vay be sokak, sokak biliyorlar neredeyse. Bırak sokaklarını dağını, bayırını karış karış ezberlemişler.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dünden beri fabrikatör bir arkadaşımızla tartışıyoruz. " Ağaç nedir kardeşim, tanesi 50 tl, o maden ne kadar para kazandırır senin haberin var mı ? Salak mısınız ? O parayla çok daha fazlası dikilir !" Kapitalist zihniyet hep aynı.

Kapitalizmden ziyade cehalet ve acgozlulukle alakasi var bence.
Acgozlulugun de milliyeti, cinsiyeti, dini, prensibi yok gordugum kadariyla.
Icine girdigi her seyi berabet edebilecek kapasitede.
 
Katılım
26 Ara 2016
Mesajlar
64
Çevrecilerin çadır kampının koordinatını kaydedebilirseniz sevinirim.
Haftaya o bölgeye gitme imkanım doğabilir.
Peşinen teşekkürler...

Gitmeyi ve en azından bir gün çadır kurup destek vermeyi düşünen varsa haberleşelim lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

[url]https://i.hizliresim.com/XbXOzO.jpg[/url]

Merhaba ufoz bey,

ben dün mesai çıkışı, akşam saatlerinde oradaydım. Yol üstünde yeterince yönlendirici pankart, levha göreceksiniz. Dilerseniz, Çanakkale Belediye'sinin her gün, günde en az 3 farklı saatte düzenlediği servisler var, onları da kullanabilirsiniz.

Kabaca şöyle: Çanakkale Kavşağı'ndan Çan-Yenice yoluna çıktıktan sonra, yaklaşık 33 km boyunca Çan istikametinde ilerliyorsunuz. Kirazlı köyünü geçiyorsunuz bu arada, kafanız karışmasın, köy ismiyle. Sağ tarafınızda pankartları göreceksiniz. Yukarıya doğru çıkıyor, sonra da eklediğiniz fotodaki dinlenme/direnme ayrımına geliyorsunuz. Ordan sol'a dönüyorsunuz :). Kamp alanı orada. Bahsettiğim yolu haritada işaretledim, umarım yardımcı olur. Koordinat bilgisini aşağıya kopyalıyorum, umarım hatalı olmaz.

Gelişiniz kesinleşirse, beni arayabilirsiniz, özelden yazarak. Ben birkaç defa daha gitmeye çalışacağım, belki beraber gider ya da çay-çorba içeriz.

40.028253, 26.721988

https://yandex.com.tr/harita/?l=sat...2212~40.147174,26.455626&rtt=auto&ruri=~&z=14
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Merhaba ufoz bey,

ben dün mesai çıkışı, akşam saatlerinde oradaydım. Yol üstünde yeterince yönlendirici pankart, levha göreceksiniz. Dilerseniz, Çanakkale Belediye'sinin her gün, günde en az 3 farklı saatte düzenlediği servisler var, onları da kullanabilirsiniz.

Kabaca şöyle: Çanakkale Kavşağı'ndan Çan-Yenice yoluna çıktıktan sonra, yaklaşık 33 km boyunca Çan istikametinde ilerliyorsunuz. Kirazlı köyünü geçiyorsunuz bu arada, kafanız karışmasın, köy ismiyle. Sağ tarafınızda pankartları göreceksiniz. Yukarıya doğru çıkıyor, sonra da eklediğiniz fotodaki dinlenme/direnme ayrımına geliyorsunuz. Ordan sol'a dönüyorsunuz :). Kamp alanı orada. Bahsettiğim yolu haritada işaretledim, umarım yardımcı olur. Koordinat bilgisini aşağıya kopyalıyorum, umarım hatalı olmaz.

Gelişiniz kesinleşirse, beni arayabilirsiniz, özelden yazarak. Ben birkaç defa daha gitmeye çalışacağım, belki beraber gider ya da çay-çorba içeriz.

40.028253, 26.721988

https://yandex.com.tr/harita/?l=sat...2212~40.147174,26.455626&rtt=auto&ruri=~&z=14

@habara,
İsabet etmişsiniz dün gitmekle.
Koordinatlar için teşekkür ederim.

Servise geldim. Motorun bakım işleri biterse sabah yola çıkacağım.

Özelden haber veririm.
Kahve benden olsun...
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Daha önce Bergama idi galiba, gene yabancı bir şirkete köylüler bayrak açmıştı, sonra yerli-milli bir şirkete devredip (Şimdi sahipleri hapiste) kaçtılardı. Burada da 2 sene önce kesilen ağaçlar için kopan fırtınadan sonra gene yabancı firma sahipleri işletmeyi yerli ve milli bir şirkete devredip kaçmış. Ne çabuk ? (Bkz = Gazeteler) Belki de danışıklı dövüş, bilmiyorum.Belki vatandaşı maksatlı kışkırtıyorlar. Bu konular karışık, ama giden ağaçlar geri gelmeyecek o belli.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Merhaba ufoz bey,

ben dün mesai çıkışı, akşam saatlerinde oradaydım. Yol üstünde yeterince yönlendirici pankart, levha göreceksiniz. Dilerseniz, Çanakkale Belediye'sinin her gün, günde en az 3 farklı saatte düzenlediği servisler var, onları da kullanabilirsiniz.

Kabaca şöyle: Çanakkale Kavşağı'ndan Çan-Yenice yoluna çıktıktan sonra, yaklaşık 33 km boyunca Çan istikametinde ilerliyorsunuz. Kirazlı köyünü geçiyorsunuz bu arada, kafanız karışmasın, köy ismiyle. Sağ tarafınızda pankartları göreceksiniz. Yukarıya doğru çıkıyor, sonra da eklediğiniz fotodaki dinlenme/direnme ayrımına geliyorsunuz. Ordan sol'a dönüyorsunuz :). Kamp alanı orada. Bahsettiğim yolu haritada işaretledim, umarım yardımcı olur. Koordinat bilgisini aşağıya kopyalıyorum, umarım hatalı olmaz.

Gelişiniz kesinleşirse, beni arayabilirsiniz, özelden yazarak. Ben birkaç defa daha gitmeye çalışacağım, belki beraber gider ya da çay-çorba içeriz.

40.028253, 26.721988

https://yandex.com.tr/harita/?l=sat...2212~40.147174,26.455626&rtt=auto&ruri=~&z=14

Motosikletin servis işleri halloldu.

Sabah 8.30 Bandırma feribotuna bilet aldım.

Şimdi kamp malzemelerini hazırlıyorum.

Feribottan sonra 180 km kadar yolum olacak.

Telefon numaramı özel mesajdan gönderdim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben Kanadanın haritada yerini öğrenemedim millet Kanada uzmanı olmuş vay be sokak, sokak biliyorlar neredeyse. Bırak sokaklarını dağını, bayırını karış karış ezberlemişler.
Aynen. Zaten bu ülke ne çektiyse çok bilmişler yüzünden çekti. Ne güzel söylemiş bir rektör yardımcımız televizyonda "Bizde şimdi okuma oranı arttıkça beni hafakanlar basıyor. Ben daha çok cahil ve okumamış, tahsilsiz kesimin ferasetine güveniyorum bu ülkede” demişti. Sonradan YÖK denetleme kurulu üyeliğine atadılar kendisini... Milli eğitim bakanı falan niye yapmamışlar merak ettim doğrusu.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
sen dokunmaya kıyamazsın ama elin oğlu gelir yatırıp çatır çatır çatır... şaşılacak durum değil yabancıyı ülkene sokarsan olacağı bu hükümetinde umrunda değil anlaşılan

iyide hükümet çağırıyor zaten kafalarına göre gelmiyorlar gelin madeni çıkarın buda sizin payınız diyor gelen yabancılar hükemetin taşeronu konumunda burada
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Daha önce Bergama idi galiba, gene yabancı bir şirkete köylüler bayrak açmıştı, sonra yerli-milli bir şirkete devredip (Şimdi sahipleri hapiste) kaçtılardı. Burada da 2 sene önce kesilen ağaçlar için kopan fırtınadan sonra gene yabancı firma sahipleri işletmeyi yerli ve milli bir şirkete devredip kaçmış. Ne çabuk ? (Bkz = Gazeteler) Belki de danışıklı dövüş, bilmiyorum.Belki vatandaşı maksatlı kışkırtıyorlar. Bu konular karışık, ama giden ağaçlar geri gelmeyecek o belli.

Aman doktorcuğum zamanında bende aynı şeyleri söyledim madene karşıyım dedim. Çevreye zarar vermelerini onaylamıyorum dedim.

Ben maden şirketini savunmuyorum. Çevreye verilen zararı da onaylamıyorum. Sadece durum tespiti yapıyorum.

Aman eylem falan yaparken dağ başlarında şapkalı kurta yem olmayın bak Bergama da başka kurta yem oldular. Siz dikkat edin diye esprili dille anlattım. Uyardım.

[url]https://i.hizliresim.com/9YQBVo.jpg[/url]

Siyanür korkulacak bir şey değil merak etmeyin bunu yaşayarak gördük. Önemli olan bunu kimin işleteceği dini bütün bir şirketimiz işletirse sorun yok.

Örnek mi? alın size Bergama örneği köylüler şekilden şekile girdi ölüyoruz, zehirleniyoruz, yandık vay anam diye maden yerli milli ve dini bütün fetocu şirkete geçince köylüler de doğada kurtuldu hatta topluca sevaba girdik.

Bu madende öldük bittik ayaklarıyla başka bir cemaate ( mesela şapkalı hoca cemaati ) ait şirkete geçince düzelir merak etmeyin. Bu işler hep böyle oluyor.

Ama taşı kapan üzerime geldi.

Ağzınızda altın kaplama diş falan mı vardır nedir anlamadım ki.

Demediklerini bırakmadılar. Sizde her an gelebilecek taş yağmuruna dikkat edin bir dost.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2017
Mesajlar
649
şirket yönetiminin açıklamasında eleman diyor ki 2009 dan beri Türkiye ye yatırım ve araştırma yapıyoruz.. adamlar 10 yıl araştırmışlar ve en karlı yatırım yerini ayarlamışlar.. dolar ile TL arasındaki fark açılınca yani maliyetler düşünce başlamışlar madenleri çıkarmaya.. aslında 10 yıllık bir mevzuyu şimdi öğreniyoruz icraata geçtikleri için. yani bu hükümetin döneminde başlayan bir icraat...

yöneticinin en güzel cümlesi 'Türkler çok iyi taş taşıyor' olmuş bana göre.. aslında ciddi söylüyor şaka falan yapmıyor :)

aklımdaki soru şu: sizce altını devlet çıkarsaydı bu kadar tepki olurmuydu? işin içine milliyetçilik duygusu da girseydi tepki nasıl olurdu? sadece kanadalı şirket altınımızı götürüyor diye tepki verenler varmıdır? yoksa gerçekten ormanımızı talan ediyorlar ve oradaki doğanın dengesini bozacaklar diyemi bu kadar tepki veriyoruz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst