kazdağları madenleri ve yok edilen doğa ...

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Türk bir inşaat şirketi ile ortak bildiğim kadarıyla.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Olayı yerinde incelemek üzere yarın sabah itibariyle yola çıkıyorum.
:bounce:
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Çıkan altınların bir kısmı ile ağaç alırız olay biter..

s-716d08e189a7edf9feded1affaa335b4b531e12f.webp


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

İşte bu kapitalizm böyle bir şey..

https://www.facebook.com/uskudardanTurhan/videos/1973649889413403/
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,295
İşleri bitince ağaç dikeceklermiş.Özrü kabahatinden büyük.Bütçe açık verdikçe çareyi vatandaşa saldırmakta arayan bir yönetim şekli.

Para merkez bankasında basılır,YANLIŞ.Para vergi dairelerinde basılır.
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Olayı yerinde incelemek üzere yarın sabah itibariyle yola çıkıyorum.
:bounce:

Kısmetse bende ayın 9. da sabah erkenden İvrindi'den geçeceğim. Lakin olayı yerinde incelemek üzere Kirazlı'ya uğramayacağım çünkü artık sinirlerim kaldırmıyor. Bu ikiyüzlülük, üç kuruş para için ne Dünya'yı ne Ülkeni ne insanları yok sayan gözü doymayan hırs, güç tiryakilerinin doğayı yok etmelerine katlanamıyorum. Başımızı belaya koymadan yapabileceğimiz bir oy hakkımız var (onada sahip çıkmak için ne çabalar sarfediliyor) her seferinde gittik attık. Allah hepsini bildiği gibi yapsın...
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Olayı yerinde incelemek üzere yarın sabah itibariyle yola çıkıyorum.
:bounce:

Çevrecilerin çadır kampının koordinatını kaydedebilirseniz sevinirim.
Haftaya o bölgeye gitme imkanım doğabilir.
Peşinen teşekkürler...

Gitmeyi ve en azından bir gün çadır kurup destek vermeyi düşünen varsa haberleşelim lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Eylem sırasında maden sahibi veya yetkilisi eline megafonu alıp evli arkadaşlara soruyorum evlenirken eşine altın yüzük ( alyans ) bilezik, küpe veya kolye takmayan var mı? dese evli arkadaşlar ne der acaba? Yada evinde ziynet altını olmayan.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Salda gölü kaz dağı bu nasıl bir kahpeliktir anlamıyorum bunların verdiği zararı ithilaf devletleri vermemiştir bu ülkeye yemin ederim..Ey be bilmem kimin oğlu yarın öbür gün ne diyecek bu halk sana hiç mi düşünmessin yürü be ey vatan haini dürzü şerefsiz..
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Eylem sırasında maden sahibi veya yetkilisi eline megafonu alıp evli arkadaşlara soruyorum evlenirken eşine altın yüzük ( alyans ) bilezik, küpe veya kolye takmayan var mı? dese evli arkadaşlar ne der acaba? Yada evinde ziynet altını olmayan.

İsmet bey,

Bir teşbihte ben yapayım.

Bir apartmanda oturuyorsunuz.
Üst kattaki komşunuz bir kolonu kırıp mutfağı büyütüyor.

Gideri tadilatta tıkanıyor. Bütün pis su size akıyor.

5. kata çıkmak çocuklarına zor geliyor.
Çişlerini merdivenlere yapıyorlar.

Olsun...
Aidat ödüyorlar...
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
İsmet bey,

Bir teşbihte ben yapayım.

Ufuk bey

Ben teşbih yapmadım ki! Bu şekilde yazarak sanki teşbih yapmışım da sizde teşbihle karşılık veriyormuş gibi olmuş.

Ben maden şirketini savunmuyorum. Çevreye verilen zararı da onaylamıyorum. Sadece durum tespiti yapıyorum.

Gelelim verdiğiniz örneğe ( teşbihe )

Sizin üst kat komşunuzla bu yaptığı kolon kesme işi ile alakalı bir para alış verişiniz kırılan kolona kilosu kaç para ben alıcam diye bir talebiniz yok ki!

Ama maden şirketine sen altını çıkar ben parası neyse vereceğim diye bir talebiniz dünde vardı, bugünde var, yarında olacak!

Sen, ben, o, o altını talep ettiğimiz için onlar o madeni açıyor.

Hem siz benim soruma cevap vermemişsiniz ki ( vermek zorunda da değilsiniz ) tabi özel değil genelde cevap verebilirsiniz Biz 82 milyon düğünlerimizde altın takmayız. Zinhar altının zerresi kapımızdan içeri girmez çünkü onu çıkarırken ağaç kesiliyor gibisinden

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------

Şimdi evli ve çocuklu arkadaşlara soruyorum.

Soru 1 - Dün: Evlenirken eşinize veya eşiniz size altın taktı mı? ( alyans, küpe, kolye, bilezik gibi ) lütfen sadece evet veya hayır.

Soru 2 - Bugün: Evinizde veya tasarrufunuzda ( banka kasası, altın hesabı gibi ) bir gram dahi olsa altın var mı? lütfen sadece evet veya hayır.

Soru 3 - Yarın: Çocuğunuz evlendirirken çocuğunuza veya evlendiği kişiye altın takacak mısınız ( bu sorunun cevabı ileriye dönük olduğu için tahmini ) lütfen sadece evet veya hayır.

Bu üç sorunun cevabı evet ise siz o şirketi dün finanse ettiniz, bu günde finanse etmeye devam ediyorsunuz, yarında finanse edeceksiniz konu bu kadar basit kim neyi savunuyor.

Ortalıkta bir timsah göz yaşıdır gidiyor.

NOT: Bekar arkadaşlarda altın olmaya bilirler onlarda kendi anne ve babalarına soruyu uyarlayabilir.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
İsmet bey,

Başka bir açıdan ele alarak kısa ve öz cevap vereyim.

Buradaki altın madeni 4 milyar dolar olarak hesaplanıyor.

Bugüne değin Suriyelilere yapılan masraf 40 milyar dolar olarak ifade ediliyor.

Kaldıki bu ifade edilen.
Askeri harekatlar, ekonomimizin gördüğü zarar gibi etmenleride hesaba katarsanız 100 milyar dolar üzerinde rakkamlara ulaşursınız.

Bir gecede kardeşim Esaddan, katil Esed söylemine geçip bu ülkenin geleceğini karartanlar politikalarını (eğer varsa) gözden geçirsinler. Muhalefete kulak verip, kibir ve ukalalıklarına son versinler, görün bakın kaç kat 4 milyar dolarlar kazanacağız...

O ağaçların tekrar yetişip ekolojik dengwnin gerş gelmesi en az 100-150 yıl ister. Peki kirlenen su kaynaklarının, ki bu yeraltı su kaynakları birbiriyle baplantılı, temizlenmesi ne kadar yıl sürer?

Kimse bir cevap veremiyor.

Bugünkü bulunduğumuz kötü noktanın en büyük nedeni herşeyi para ile ölçüyor oluşumuzdan kaynaklanıyor.

Herşey para veya düğünde takılan altın değil.

O altın metası çok önemliyse, takmayıverin altın. Düğün sahibinin bir ihtiyacını satın alın. Biz öyle yapıyoruz. Bazen tek kişinin altından kalkamayacağı bir şey olursa (örneğin beyaz eşya gibi) 4-5 kişi birleşip alıyoruz.

Bu kez size katılamayacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------

Şimdi evli ve çocuklu arkadaşlara soruyorum.

Soru 1 - Dün: Evlenirken eşinize veya eşiniz size altın taktı mı? ( alyans, küpe, kolye, bilezik gibi ) lütfen sadece evet veya hayır.

Soru 2 - Bugün: Evinizde veya tasarrufunuzda ( banka kasası, altın hesabı gibi ) bir gram dahi olsa altın var mı? lütfen sadece evet veya hayır.

Soru 3 - Yarın: Çocuğunuz evlendirirken çocuğunuza veya evlendiği kişiye altın takacak mısınız ( bu sorunun cevabı ileriye dönük olduğu için tahmini ) lütfen sadece evet veya hayır.

Bu üç sorunun cevabı evet ise siz o şirketi dün finanse ettiniz, bu günde finanse etmeye devam ediyorsunuz, yarında finanse edeceksiniz konu bu kadar basit kim neyi savunuyor.

Ortalıkta bir timsah göz yaşıdır gidiyor.

NOT: Bekar arkadaşlarda altın olmaya bilirler onlarda kendi anne ve babalarına soruyu uyarlayabilir.

Cevap yazdıktan sonra bu mesajınızı gördüm.

Çok dar bir bakış açısı.

Bu kez size kırmızı kart kaldırıyorum :)
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ufuk Bey Lütfen

Olaya Suriyelileri, Esedi, askeri harekatı bilmem şuraya harcanan şu kadar para diye sulandırmayalım.

Benim evimde bir gram dahi altın yok, olmadı, olmayacak deyin işi bitirin. olayın başı, sonu bu.

Kırmızı kart gösteriyorum diyerek topu lütfen taca atmayın. Ben kayıpsam beni kazanmaya çalışın doğrusu bizlere / sizlere yakışan bu dışlamak arkamızı dönmek bize yakışmaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Ufuk Bey Lütfen

Olaya Suriyelileri, Esedi, askeri harekat bilmem şuraya harcanan şu kadar para diye sulandırmayalım.

Benim evimde bir gram dahi altın yok, olmadı, olmayacak deyin işi bitirin. olayın başı sonu bu.

İsmet bey,
Bırakın olayı sulandırmayı tam aksine su kaynaklarımızı korumaya çalışıyoruz.

Daha geniş perspektiften bakabilirseniz sevinirim.

Son derece basit. Burada 4 milyar dolar değerinde altın var. Bu altını çıkarmak ve işlemek için gereken maliyeti düşün. Hadi kalsın 2 milyar dolarlık altın.

O yok edilen kaynaklar, kirlenen sular nedeniyle gereken tedavi masrafları 2 milyar dolardan fazla tutanacak.

Bu ne salakça bir ticarettir demekten başka sonuca varamıyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

Bu arada...

Geniş bakmanızı rica etmiştim...

Hadi düğünde altın takmadınız, evinizdede altın yok.

Elinizdeki telefonun içinde, önünüzdeki bilgisayarda, duvardaki tvde bulunan altın nolacak :)
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Eylem sırasında maden sahibi veya yetkilisi eline megafonu alıp evli arkadaşlara soruyorum evlenirken eşine altın yüzük ( alyans ) bilezik, küpe veya kolye takmayan var mı? dese evli arkadaşlar ne der acaba? Yada evinde ziynet altını olmayan.


O megafonu adama yedirirler, git kendi memleketinde ara diye. Altın sadece ormanda ağaç keserek, çevreyi, doğayı talan ederek aranmaz, git okyanusun dibinde ara, nehir yataklarında ara, açık alanda ara. Tavsiye ederim, elin gavuru nehirlerde, okyanuslarda nasıl altın arıyor çevreye zarar vermeden, çeşitli belgeseller var izleyin. Zarar verse zaten çıkaracağı altını ülkeye bağışlasa yine kurtaramaz kendini. Ama bizim gibi 3. dünya ülkelerine gelince istediği gibi top koştursunlar, verdikleri avantalarla bürokrasiyi sustursunlar, siz de çanak tutun.
Ağzınızda altın kaplama diş falan mı vardır nedir anlamadım ki.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Bu ne salakça bir ticarettir demekten başka sonuca varamıyorum..

Dikkat ettim her şeyi söylüyorsunuz alakalı, alakasız ama bu salakça dediğiniz ticaretin içinde bir gram bile olsa hiç bir zaman olmadım, olmuyorum, olmayacağım vicdanım rahat diyemiyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------

İsmet bey,

Elinizdeki telefonun içinde, önünüzdeki bilgisayarda, duvardaki tvde bulunan altın nolacak :)

Ha işte ilk birinci sayfada bende bunu yazdım. Bak oku ilk yorumum bana hak verdin

Hayatın gerçeği yaşamak için maden lazım onlarda toprağın altında.

aha bu yorum

Maden konusunda ilk yazımda belirtmiştim yine aynı fikirdeyim. Yaşamak, yaşam standartlarımızı korumak ve yükseltmek için madene ihtiyacımız var. Bu madenlerde doğada bir kısmı yerin altında bir kısmı yerin üstünde.

Bunları da elde etmek için doğaya dokunacağız. Önemli olan en az ne kadar dokunuruz dokunduğumuzu nasıl telafi ederiz.

Bu da diğeri bak mümkün olan en az zararı verelim ve bunu da telafi etmeye çalışalım diyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Demek ki poşetler çevreyi kirletmiyormuş. En azından doğaya atılan poşet ağaç kesmiyor değil mi. Doğanın ticareti olan ilk yer burasıdır. Bir ağaç 20 yılda anca uzuyor. Adamlar 15 sene boyunca orayı ve çevreyi mahvedecekler. Hiçbir avrupa ülkesi kesinlikle altın için doğasına zarar verdirmez!!! Geçen gün haberlerde İspanya da adamın biri koskoca buzdolabı doğaya attı diye 45 bin avro ceza yazdılar. Şurdan bakınca altıüstü bir buzdolabı ama adamlar çevresine sahip çıkıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst