kayışlı aktarımmı yoksa zincirli aktarımmı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
74
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kayışlı makinelerde ses olmaz ve yağlama gerektirmez bazı vitesli motorlarda var kawasakinin bir modelinde var ve motoru alan satmıyor o kadar memnunlarki motorun ikinci eli yok keşke hepsi kayışlı olsalar.
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kayış ve şaftlı sistemde yağlamaya gerek olmadığından kullanımı zahmetsizdir. Ancak hiçbir yarış motorunda kayış veya şaftlı sistem kullanılmaz. Herhalde zincir o güce daha fazla dayanabiliyor.

bence zincirin daha fazla dayanbilmesinden degil, daha ziyade iki faktör yaris motosikletlerinde zincirin tercih edilemesine neden:

1° en basit yöntem: kayis ile birlikte zincir en basit güc aktarma yöntemi. basit demek daha güvenilir demek. ancak kayisin yaris teknolojisi acisindan önemli bir dezavantaji var: arka kasnak zincirli sistemin arka dislisine oranla cok daha büyük ve bundan dolayi tekerlegin atalet kuvvetine kücümsenmeyecek olumsuz bir katkisi olacak. bu etki ayni zamanda degisik aktarma oranlari denerken arka disliye oranla isi olumsuz etkiliyor
2° en hafif yöntem: kasnak disliden daha agir olacaktir. kayis sistemin toplam agirli zincirli sisteminkinden daha fazla olacaktir. yariscinin en son istedigi sey ekstra yük ...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
240
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar sizlere bir sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim ben bir kaça ya içerisinde motor almayı düşünüyorum ve bu benim ilk motorum olacak
acaba kayışlı motorlarla zincirli motorlar arasındaki fark nedir.hangi tip daha iyidir çekiş açısından falan.kayışlı motorların avantajları nedir acaba hepinize şimdiden teşekkür ediyorum...:rendeer:


ender denebilecek kadar az olan arkadaşlar gayet tatminkar ve doyurucu cevap vermişler

bazı arkadaşlar karıştırmışlar (sallamışlar demek içimden gelmedi)

zincirli motosikletle uzun yol yapacaksan yanında zincir yağı bulundurman gerekir. çünkü 150 200 km de bir yağlamak gerekir. Motosikletinde orta sehpa yoksa yağlamak için en az 2 kişi gerekebilir pratiklik açısından.

eğer alacağınız motosiklet custom/chopper/cruiser tarzında ise benim size nacizane önerim şaftlı olmasıdır. Yukarda zaten artıları eksileri belirtilmiş eklenebilecek tek şey eski model bir motosikletse yanlışlıkla 2. viteste kaldırmaya çalışırsanız, veya trafikte çok yavaşladıysanız 2. vitesten 1 e almadan kalkar diye düşünebilirsiniz ama şaft kilitlenir (düşmezsiniz ama aniden durduğunuz için sıkışık trafikte sorun olabilir) yeni nesil motosikletlerde en azından şu an kullandığımda böyle bir sorun yok.
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zincirli motosikletle uzun yol yapacaksan yanında zincir yağı bulundurman gerekir. çünkü 150 200 km de bir yağlamak gerekir.

hocam, ne yaptin sen yaaaa. hani zincirin cok yaglanmasinda fayda var ama her 200km'de bir de gercekten COK, COK olmanin bile ötesinde.

zincir yagsiz kaldigindan kendini sesinden belli eder zaten. ama oraya kadar olayi getirmeden her 500km'de gibi yaglamakta fayda var.

ben her tur öncesinde yaglamaya bakiyorum. böylece asagi yukari her 600-750km'de bir yaglamis oluyorum. bazen 1200km yaglamadan gittigim de oluyor ancak böyle olunca incirin yagsiz kaldigini da duyuyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
20 Haz 2007
Mesajlar
142
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Zincirli genelde viteslilerin scooterlerin kayış mobyletlerinde
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bizim kast ettigimiz daha cok bu:

mesela kayisli sisteme dönüstürülmüs Z1000:
307_2.jpg
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
457
Kayışlı illa scooter olacak diye bişeyu yok

Benim bildiğim en kral kayışlı makinalardan
BMW F800 ,
f650 nin GS side galiba kayışlı idi

Kayışlı motorlara scooter denir.....

Zincirliler ise genelde vitesli motorlardır....


Kayışlı motor senin için ideal sanırım.... İlerde zincirliye geçersin....
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
bizim kast ettigimiz daha cok bu:

mesela kayisli sisteme dönüstürülmüs Z1000:
307_2.jpg

Benim bildiğim en kral kayışlı makinalardan
BMW F800 ,
f650 nin GS side galiba kayışlı idi


Tekrar seöylüyorum..... Arkadaş başlangıç motoru istiyor...... Bunları mı tavsiye ediceksiniz....

Scooter tavsiye etmek kabahatmi oldu?...... İlla harley Bmw mi tavsiye ediyim.... Biz bilmiyormuyuz hangi motor kayışlı.......
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tekrar seöylüyorum..... Arkadaş başlangıç motoru istiyor...... Bunları mı tavsiye ediceksiniz....

Scooter tavsiye etmek kabahatmi oldu?...... İlla harley Bmw mi tavsiye ediyim.... Biz bilmiyormuyuz hangi motor kayışlı.......

kusura bakma hoca, tavsiye vermenin sadece sana ait bir imtiyaz oldugunu unutmussuz. gerci kimse bir tavsiye felan da vermedi ya, sadece kayis-saft-zincir arasindaki farklari ve hangi motosikletlerde oldugunu konusmaya dalmisiz ...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
240
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hocam, ne yaptin sen yaaaa. hani zincirin cok yaglanmasinda fayda var ama her 200km'de bir de gercekten COK, COK olmanin bile ötesinde.

zincir yagsiz kaldigindan kendini sesinden belli eder zaten. ama oraya kadar olayi getirmeden her 500km'de gibi yaglamakta fayda var.

ben her tur öncesinde yaglamaya bakiyorum. böylece asagi yukari her 600-750km'de bir yaglamis oluyorum. bazen 1200km yaglamadan gittigim de oluyor ancak böyle olunca incirin yagsiz kaldigini da duyuyorum.



normalde bu değer 500 km civarıdır haklısınız ama ben kışın veya uzun yol yaparken (eski motorumda) 200 km civarında yağlıyordum.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Yukarda zaten artıları eksileri belirtilmiş eklenebilecek tek şey eski model bir motosikletse yanlışlıkla 2. viteste kaldırmaya çalışırsanız, veya trafikte çok yavaşladıysanız 2. vitesten 1 e almadan kalkar diye düşünebilirsiniz ama şaft kilitlenir (düşmezsiniz ama aniden durduğunuz için sıkışık trafikte sorun olabilir) yeni nesil motosikletlerde en azından şu an kullandığımda böyle bir sorun yok.

Şaft kitlenmiyo ama motor ağır olduğu için 2. viteste kaldırmak hakkaten zor. Gaz yemiyo ve bayağı ileri geri sallıyo. Birde motor yavaşlasa bile 1 e geçmiyor. durmaya yakın yada durunca 2 den 1 e düşebiliyosunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst